4.
PLANINSKE VSEBINE ZA PREDŠOLSKE OTROKEVita Trefalt, 2013, undergraduate thesis
Abstract: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Planinske vsebine za predšolske otroke smo s pomočjo primarnih in sekundarnih virov z deskriptivno in komparativno metodo raziskovali pomen planinstva za predšolske otroke. Na začetku smo predstavili zgodovino in pozitivne vidike ukvarjanja s planinstvom ter potrdili, da planinstvo je naša nacionalna identiteta. V Sloveniji so planinske dejavnosti organizirane preko Planinske zveze Slovenije, zato je to poglavje namenjeno prav tej temi. Drugi del opisuje in primerja planinstvo v predšolskem obdobju. Izpostavili smo vpliv hoje na otrokov motorični in telesni razvoj, na zdravje in na celostni razvoj. V nadaljevanju je opisana akcija Ciciban planinec ter organiziranost planinske dejavnosti v vrtcu za predšolske otroke v posameznih planinskih društvih. V zadnjem delu je predstavljena idejna zasnova programa planinskih dejavnosti s predšolskimi otroki, ki se bo pričel izvajati v vrtcu oktobra 2013. Opisali smo celotno idejo s cilji, namenom, izvajalci, vsebino programa, s ciljno skupino otrok, financiranjem, promocijo programa, kako se bodo v program vključili starši, kako se bomo povezali z akcijo Ciciban planinec, nakazan je tudi potek evalvacije programa. Ugotovili smo, da se organizacija planinskih dejavnosti za predšolske otroke precej razlikuje od društva do društva. V vrtcih v največji meri delujejo na planinskem področju preko Cici dnevnikov. V večini primerov gre bolj za gibalne dejavnosti; otroci si na ta način ne pridobijo dovolj znanja ampak bolj izkušnje, kar pa ne zadostuje za zdajšnjo ali prihodnjo varno hojo v gore.
Keywords: planinstvo v predšolskem obdobju, organizacija planinstva, sestavni del družbe, planinske urice
Published: 08.01.2014; Views: 1782; Downloads: 384
Full text (1,00 MB)