1. Problematika financiranja in stroškov servisiranja medicinskih pripomočkov v sloveniji iz obveznega zdravstvenega zavarovanjaLara Švetak, 2019, undergraduate thesis Abstract: Dandanes se soočamo s procesom staranja prebivalstva, ki za državo predstavlja veliko obremenitev kot so rast izdatkov za zdravstvo, pokojnino in za druge s staranjem povezane izdatke. Bistvena razloga, da se v Sloveniji prebivalstvo neprestano stara sta relativno nizka rodnost in podaljševanje povprečne pričakovane življenjske dobe. Podaljševanje pričakovanega trajanja življenja je tesno povezano z zdravstvenimi spremembami oziroma spremembami v zdravstvenem stanju prebivalstva nasploh.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili obvezno zdravstveno zavarovanje, ki ga izvaja Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Spoznali smo ZZVZZ ( Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju), ki določa vrste pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in njihovo uveljavljanje na podlagi Pravil iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Predstavili smo tudi načine financiranja obveznega zdravstvenega zavarovanja in pomen prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja.
Nadalje smo predstavili področje medicinskih pripomočkov, ki so pravica zavarovanih oseb v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja. Analizirali smo podatke o stroških izdanih, izposojenih in servisiranih medicinskih pripomočkov, financiranih iz obveznega zdravstvenega zavarovanja ter predstavili skupine medicinskih pripomočkov, ki določilno vplivajo na skupne stroške za medicinske pripomočke. Keywords: obvezno zdravstveno zavarovanje, prostovoljno zdravstveno zavarovanje, medicinski pripomočki, pravice zavarovanih oseb do medicinskih pripomočkov, servisiranje medicinskih pripomočkov. Published in DKUM: 13.12.2019; Views: 1254; Downloads: 126
Full text (1,80 MB) |
2. MODELIRANJE PROCESOV SERVISNE LOGISTIKE V FUNKCIJI RACIONALNEGA VZDRŽEVANJA ŽELEZNIŠKIH POTNIŠKIH VLEČNIH VOZIL NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAHLudvik Pevec, 2016, master's thesis Abstract: Zapletena gospodarska situacija v preteklem obdobju je vplivala tudi na železniški promet v celoti, ki je stagniral, kar se je odražalo tudi v Republiki Sloveniji; hkrati pa se je v podobnem položaju znašla tudi vzdrževalna dejavnost železniških vozil. Edina družba za vzdrževanje železniških vozil na področju RS, ki deluje v okviru Slovenskih železnic je kar v 90% dela vezana na nacionalnega železniškega operaterja, kar prinaša določene prednosti, predvsem zagotovljen obseg dela, hkrati pa tudi pomanjkljivost, kot neambicioznost v razvoju, tehnološko zaostajanje, neracionalno poslovanje, zato bo morala družba v prihodnosti bistveno spremeniti in optimizirati način poslovanja na vseh segmentih, da bo lahko ohranila prevladujoč položaj na področju vzdrževanja železniških vozil.
Na Slovenskih železnicah se je izvedla reorganizacija celotnega poslovnega sistema, v osnovi se je organizacija prilagodila v skladu z evropskimi direktivami in zakonodajo in hkrati tudi s potrebami in specifiko prometnega in logističnega sistema Republike Slovenije, kar se posledično izkazuje v novih odvisnih družbah in njihovih povezavah. Glede na trenutno politiko vlade RS in zakonodajo naj bi v prihodnosti ostala železniška infrastruktura še naprej v 100% državni lasti, ostale družbe pa bi se lahko delno, ali tudi v celoti privatizirale. Te spremembe imajo in bodo imele odločilen vpliv v vzdrževalni dejavnosti železniških vozil in servisni logistiki, ki ni optimalna, ter prilagojena trenutnim in prihodnjim razmeram na trgu železniških storitev. Družbe, ki izvajajo železniški transport, iščejo najugodnejši način vzdrževanja za svoja vozila, tako že prihaja do velikega pritiska na optimizacijo vzdrževanja železniških vozil, servisno logistiko in s tem posledično na trenutno edinega vzdrževalca železniških vozil. Zaostrene razmere na trgu železniških storitev v RS pomenijo za edinega vzdrževalca železniških vozil prilagajanje tržnim razmeram in tudi poslovne priložnosti, saj lahko nudi svoje storitve vzdrževanja železniških vozil novim operaterjih železniških prevozov, na javni železniški infrastrukturi RS. Družba za vzdrževanje železniških vozil, ki deluje v okviru SŽ se prilagaja prihodnjim pogojem delovanja, to pa pomeni znotraj družbe prenovo poslovnih procesov, kar pomeni, izboljšati organizacijo na vseh področjih, zvišanje tehnološkega nivoja znanja in dela, kadrovsko prestrukturiranje, tržna preusmeritev in optimizacija logističnih procesov, prenova nabavnih procesov, predvsem pa je potrebno odpraviti najbolj pereč problem, ki je posledica več faktorjev, to pa je podaljševanje normiranih stojnih časov železniških vozil v rednih servisnih pregledih, kar posledično pomeni, manjšo razpoložljivost vozil v prometu in manj prihodkov. To problematiko je potrebno podrobno analizirati in jo reševati po delih s formiranjem modela servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, s pomočjo katerega bo mogoče ugotoviti bistvene dejavnike, ki vplivajo na čas zadrževanja železniških potniških vozil v servisnih pregledih, predvideti možne scenarije, ter podati rešitve z določeno mero verjetnosti. Kot rezultat raziskovanja je nastal model servisne logistike železniških potniških vlečnih vozil, ki omogoča analizo vpliva vseh ključnih dejavnikov (elementov) v procesu proizvodnje rednih planiranih servisnih storitve vzdrževanja železniških potniških vlečnih vozil, ki je bil verificiran in ga je pod določenimi pogoji mogoče uporabiti tudi pri vzdrževanju drugih vrste železniških vozil. Keywords: servisna logistika, racionalno vzdrževanje železniških vozil, železniška potniška vlečna vozila, servisiranje železniških vlečnih vozil, elementi modela servisne logistike, model servisne logistike. Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 1478; Downloads: 106
Full text (2,55 MB) |
3. |
4. Vzdrževanje avtoplinskih sistemovGregor Urbančič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena predelava osebnih vozil na način, da lahko za pogonsko gorivo uporabljajo avtoplin. Sama predelava zajema vgradnjo dodatnih komponent ter ustrezno nastavitev avtoplinske krmilne enote. Po sami vgradnji je potrebno poleg običajnih, s strani proizvajalca vozila, predpisanih pregledov in servisov vozila potrebno še dodatno servisiranje ter vzdrževanje na novo vgrajenih komponent. Da zagotovimo optimalno delovanje motorja tudi po vgradnji oziroma čez celotno življenjsko dobo vozila, je bila v okviru naloge predstavljena ena izmed možnosti preventivnega vzdrževanja avtoplinskega, ki temelji na analizi izbranih parametrov delovanja motorja. Keywords: Motorji z notranjim zgorevanjem, avtoplinski sistemi, servisiranje, diagnostika, vzdrževanje Published in DKUM: 13.05.2013; Views: 2079; Downloads: 246
Full text (3,84 MB) |
5. |
6. |
7. |