1. Uporaba informacijskih rešitev za podporo računovodstva v računovodskih servisihLidija Golob, 2024, undergraduate thesis Abstract: Računovodstvo igra ključno vlogo v gospodarstvu, saj omogoča spremljanje in analizo finančnega stanja podjetij. Ker je samostojno vodenje računovodstva zelo zahtevno in odgovorno, se številna podjetja odločajo za najem računovodskih servisov. Ti servisi so strokovno usposobljene družbe ali samostojni podjetniki, ki za svoje naročnike opravljajo računovodske storitve. Stalno se izobražujejo in sledijo novim zakonskim zahtevam ter računovodskim standardom.
Računovodski servisi pri svojem delu uporabljajo različne informacijske rešitve, ki podpirajo računovodske procese. V tem diplomskem delu smo podrobneje raziskali dve takšni rešitvi: Minimax in Pantheon. V teoretičnem delu smo najprej temeljito preučili vse vidike računovodstva, vključno z njegovo zgodovino in razvojem. Nato smo se posvetili raziskavi računovodskih servisov ter na koncu teoretičnega dela analizirali izbrani informacijski rešitvi, Minimax in Pantheon. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli analizo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali zastavljene hipoteze. Naša raziskava je pokazala, da sta Minimax in Pantheon učinkoviti orodji za podporo računovodstva v računovodskih servisih. Obe rešitvi omogočata servisom učinkovito upravljanje storitev in hitro prilagajanje spremembam v zakonodaji ter računovodskih standardih, kar podjetjem zagotavlja stabilno in zanesljivo osnovo za sprejemanje finančnih odločitev. Keywords: računovodstvo, računovodski servis, informacijske rešitve, digitalizacija računovodstva, pomen računovodskih servisov. Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 42
Full text (2,55 MB) |
2. Finančni modeli in upravljanje javnih RTV servisov v evropskem prostoruUrh Feldin, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo preučuje finančne modele in upravljanje javnih RTV servisov v evropskem prostoru. Namen naloge je analizirati finančno in upravljavsko stanje petih evropskih javnih RTV servisov s pomočjo primerjave letnih poročil, pregleda zakonodaje in literature. Analizirali smo razvojne trende, spremembe v financiranju in uporavljanju ter ključne izzive, s katerimi se soočajo ti servisi. Identificirali smo, da so kljub stabilnim prihodkom servisi soočeni s finančnimi težavami, potrebo po digitalni transformaciji in iskanju novih virov financiranja. Ugotovitve kažejo na potrebo po nadaljnjem raziskovanju, vključujoč več podatkov in poglobljeno analizo vpliva digitalne transformacije. Keywords: javni RTV servis, finančni modeli, upravljanje. Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 27
Full text (938,63 KB) |
3. Zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja xSimon Mlinarič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Podjetje X je pooblaščen servis, ki se ukvarja z opravljanjem avtomobilskih servisov. V diplomskemu delu raziskujemo zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja X. Zadovoljstvo je namreč eden izmed glavnih pokazateljev uspešnosti prodaje. Z dobrim zadovoljstvom strank pa vplivamo tudi na njihovo zvestobo do podjetja. Dandanes je na trgu vedno večja konkurenca, na cenah pa se pozna vpliv inflacije, zato je zadovoljstvo strank toliko bolj pomembno. V podjetju so zaznali upadanje števila servisov, zato smo se odločili problem raziskati. Podjetje si namreč želi doseči aktivno vračanje svojih kupcev. Namen diplomskega dela je ugotoviti stopnjo zadovoljstva strank s kakovostjo servisnih dejavnosti v podjetju X. V teoretičnem delu naloge smo opredelili značilnosti trga dandanes, zadovoljstvo strank, kako merimo zadovoljstvo in kakšen je pomen zadovoljstva strank. V nadaljevanju predstavimo podjetje X, zaposlene v podjetju X in proces servisa. V raziskovalnem delu smo raziskali, v kolikšni meri so kupci zadovoljni z različnimi storitvami in ali bi ponovno izbrali ta servis. Anketiranje je potekalo po opravljeni storitvi, ko smo našim kupcem posredovali anonimni vprašalnik, v katerem so lahko ocenili opravljeno storitev. Podatke smo nato analizirali s pomočjo statističnega orodja SPSS.
Ugotavljamo, da na zadovoljstvo vplivajo sledeči dejavniki: odnos svetovalcev na servisu, kakovost popravila in strošek servisa. Medtem ko stopnja izobrazbe stranke ne igra bistvene vloge. Prav tako smo ugotovili, da med spoloma ni razlik glede zadovoljstva z odnosom svetovalcev na servisu. Naša glavna ugotovitev je, da je zadovoljstvo kupcev s storitvami podjetja X visoko in da se ti želijo vračati. Keywords: zadovoljstvo, odjemalci storitev, servis Published in DKUM: 11.06.2024; Views: 146; Downloads: 20
Full text (1,26 MB) |
4. Zadovoljstvo in motivacija študentov, vključenih v študentski servisKarmen Srpčič, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se navezuje na tematiko zadovoljstva in motivacije študentov, ki so vključeni v študentski servis. V teoretičnem delu naloge je predstavljeno zadovoljstvo študentov, kako ga merimo ter kateri dejavniki prispevajo k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Nadalje govorimo o motivaciji, njeni definiciji, teorijah motivacije, njenih dejavnikih ter nevarnih uničevalcih te. Dotaknemo se tudi odgovornih oseb za motivacijo ter predstavimo, kako jo spodbujati v podjetjih. V empiričnem delu naloge predstavimo rezultate svoje raziskave, ki temelji na uporabi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je študentski servis Posavc poslal svoji bazi študentov. V začetku predstavimo študentski servis, s katerim smo sodelovali, nato pa tudi rezultate, ki smo jih pridobili. Preučevali smo zadovoljstvo ter motivacijo študentov na njihovem delovnem mestu. Ugotovili smo, da so študentje na svojem delovnem mestu zadovoljni in motivirani, najbolj jih motivirajo denarne nagrade. Menijo, da je vodstvo podjetja v največji meri odgovorno, tako za motivacijo kot tudi zadovoljstvo zaposlenih. Najpogostejša dela, ki jih študentje opravljajo, so administrativna dela, dela s strankami, dela v gostinstvu in turizmu ter strežbi. Keywords: zadovoljstvo, motivacija, študentje, študentski servis Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 403; Downloads: 71
Full text (2,89 MB) |
5. Uporaba metod ustvarjalnega reševanja problemov pri povečanju prihodkov v računovodskem servisu xAjda Ring, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je s pomočjo metod ustvarjalnega reševanja rešiti problem, ki je povečanje prihodkov v računovodskem servisu X. V uvodnem delu smo opredelili in predstavili problem, v nadaljevanju pa smo teoretično predstavili izbrane metode ustvarjalnega reševanja problemov. Metode, katerim smo se posvetili so, tehnika W, miselni vzorec, viharjenje možganov, lista oznak, ter s pomočjo računalniškega programa Expert Choice izvedli metodo analitičnega hierarhičnega procesa. Opredelili smo se tudi na računovodski servis, storitve, ki jih lahko ponuja, ter analizirali prednosti in slabosti le tega. V empiričnem delu smo reševali problem s pomočjo izbranih metod ustvarjalnega reševanja problemov, na podlagi katerih smo prišli do ugotovitve, da je miselni vzorec ustreznejša metoda kot tehnika W pri definiranju problemov in priložnosti. Prav tako smo ugotovili, da viharjenje možganov privede do največ možnih generiranih idej. Strategije, ki smo jih primerjali med seboj so vključevale povečanje marketinške prisotnosti in promocijo storitev, uvedbo naprednih tehnoloških rešitev za optimizacijo računovodskih procesov, ter izboljšanje usposobljenosti zaposlenih in pridobivanje novega kadra. S pomočjo programa Expert Choice pa smo ugotovili, da je uvedba naprednih tehnoloških rešitev za optimizacijo računovodskih procesov, najustreznejša strateška rešitev za povečanje prihodkov v računovodskem servisu X. Keywords: Metode ustvarjalnega reševanja problemov, generiranje idej, povečanje prihodkov, računovodski servis, Expert Choice. Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 600; Downloads: 162
Full text (1,75 MB) |
6. Platforma za servisne storitve in posredovanje rezervnih računalniških delovNejc Toporiš, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo predstavlja idejo spletne platforme za servisne storitve in posredovanje rezervnih računalniških delov, s katero bi se reševala problematika popravljivosti starejših elektronskih naprav, do katere pride zaradi omejenega zagotavljanja nadomestnih delov, kot tudi kratke servisne podpore.
Trenutno se kot potrošniki zaradi vse hitrejšega tehnološkega napredka pri razvoju elektronskih naprav, spopadamo s problematiko popravljivosti starejših modelov. Proizvajalci naprav in servisni ponudniki v večini primerov ponujajo draga popravila starejših modelov, ki so pogosto tudi dražja od nakupa nove, zmogljivejše naprave. V nekaterih primerih pa zaradi starosti naprave ne nudijo več ustrezne servisne podpore. Popravila so v takšnih primerih nesmiselna, hkrati pa se pri modelih z ukinjeno servisno podporo v nekaterih primerih pojavlja tudi problem dobavljivosti nadomestnih delov.
Glavni cilj magistrske naloge je bralcu predstavititi idejo spletne platforme, z implementacijo, katere bi se uporabniku ne samo olajšalo popravilo starejših elektronskih naprav, temveč bi se ga k temu tudi spodbudilo. S tem namenom smo v magistrski nalogi analizirali poslovno okolje in ekostistem, v katerega bi umestili hipotetično podjetje, ki bi idejo implementiralo. Hkrati smo proučili možnost realizacije omenjene ideje ter poslovne priložnosti, ki jih ideja predstavlja. Za doseganje ciljev magistrske naloge smo izbrali metodologijo načrtovanja in razvoja, s katero smo proučili obstoječe stanje v poslovnem okolju, v katerega bi umestili našo rešitev. Analizirali smo tudi izbrano poslovno okolje in predstavili poslovni ekosistem, v katerega bi uvrstili podjetje, ki bi našo idejo implementiralo. Znotraj procesa načrtovanja smo predstavili našo izvirno idejo in zamišljeno delovanje spletne platforme za servisne storitve in posredništvo rezervnih delov. V fazi razvoja smo za lažjo predstavitev ideje izdelali tudi nedelujoč prototip spletne platforme in ga v magistrski nalogi prav tako obravnavali.
Med pisanjem magistrske naloge smo ugotovili, da na svetovnem trgu sicer že obstajajo podjetja, ki se ukvarjajo s prenovo starejših naprav. Le-te ponujajo ceneje kot nove naprave, vendar zaenkrat še ne obstaja celovita rešitev, ki bi uporabnikom na enem mestu nudila trgovanje z odsluženimi napravami, komponentami ter prenovljenimi modeli. Pisanje magistrske naloge nas je privedlo tudi do spoznanja, da uspešna implementacija ideje ne bi reševala zgolj problema servisne podpore, temveč tudi ekološko problematiko e-odpadkov. Keywords: servis, prenovljeno, platforma, ponovna uporaba, elektronika Published in DKUM: 29.05.2023; Views: 536; Downloads: 39
Full text (2,10 MB) |
7. Kriteriji izbire samostojnih podjetnikov pri izbiri računovodskega servisaJan Sedlanič, 2022, master's thesis Abstract: Podjetniška ideja je pomemben korak posameznika ob ustanovitvi svojega podjetja. Med pomembnimi odločitvami podjetnika je tudi odločitev o tem, kdo mu bo vodil poslovne knjige in poskrbel za pravočasno oddana računovodska poročila. Večina manjših podjetij, kamor štejemo tudi samostojne podjetnike, se odloči, da bodo tovrstne naloge zaupali računovodskemu servisu. Vseeno pa je pomembno, da vsako podjetje preuči samega sebe in oceni, ali bodo oblikovali svoje računovodstvo ali pa se bodo odločili za zunanje izvajanje računovodstva.
Če se odločijo za slednje, pa se pojavi nov velik izziv, in sicer izbira najprimernejšega računovodskega servisa. V Sloveniji lahko računovodski servis odpre kdorkoli, kar pomeni, da morajo biti podjetniki še bolj pozorni, komu bodo zaupali vodenje poslovnih knjig. Podobno kot ocena o tem, ali se bo podjetje sploh odločilo za zunanje izvajanje dejavnosti računovodstva, pa je treba oceniti, kaj so najpomembnejši kriteriji pri izbiri računovodskega servisa. Ob tem marsikdo najprej pomisli na ceno storitve, ki je zagotovo zelo pomemben kriterij, zagotovo pa ga ne moremo kar imenovati za najpomembnejšega. Skozi pregled dosedanje literature na tem področju in navsezadnje tudi skozi anketni vprašalnik smo odkrili, da marsikomu cena storitev ni najpomembnejši kriterij, pač pa jih obstaja kar nekaj takšnih, ki so od cene veliko pomembnejši.
V pisnem delu smo pregledali in predstavili različna področja računovodskih servisov. Ob tem smo nekaj pozornosti namenili epidemiji COVID-19 kot enemu večjih izzivov računovodskih servisov v zadnjem obdobju, prav tako pa tehnološkim spremembam in novim tehnologijam, ki so za računovodske servise izziv prihodnosti. Računovodski servisi so v zadnjem obdobju, v času zaprtja javnega življenja, bila velika opora samostojnim podjetnikom, sploh kar se tiče tolmačenja proti koronskih paketov in uveljavljanju podpore, ki jih je v teh težkih časih nudila vlada Republike Slovenije. Kot omenjeno, smo izpostavili nekaj novih tehnologij, ki bi v bližnji prihodnosti lahko precej spremenile naš vsakdan oziroma prisilile podjetja vseh velikosti, da prilagodijo svoje procese. Tehnološka pismenost je lahko že danes velika konkurenčna prednost, vse pa kaže na to, da v prihodnosti ne bo le konkurenčna prednost, ampak pogoj za obstanek. Keywords: samostojni podjetnik, računovodski servis, zunanje izvajanje dejavnosti Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 525; Downloads: 105
Full text (2,42 MB) |
8. Delovna obremenjenost računovodij in njihova delovna zavzetost v računovodskih servisih v SlovenijiLara Kovačec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Računovodski servis je specializirano podjetje, ki lahko nudi napredne in zanesljive storitve računovodenja svojim strankam, to je različno velikim podjetjem in samostojnim podjetnikom. Računovodja je največkrat zaposleni v računovodskem servisu, hkrati pa je lahko lastnik oziroma nosilec servisa, večkrat pa je tudi edini zaposleni v računovodskem servisu. Računovodja v računovodskem servisu v najširšem smislu za stranko izvaja štiri računovodske funkcije, in sicer: najpogosteje knjigovodstvo, poleg tega pa tudi lahko računovodsko predračunavaje, analiziranje in nadziranje. Pri svojem delu je računovodja velikokrat delovno obremenjen, kar pa lahko vodi do stresa in izgorelosti računovodje. Največja obremenjenost računovodje se kaže v času priprave in oddaje računovodskih izkazov. Delovna obremenjenost se lahko pri računovodji pojavi tudi, zaradi poznavanja zakonov in prepisov ter spremljanja njihovih sprememb, slabe komunikacije s stranko in pa tudi zaradi preveč dela. Tako kot je lahko računovodja delovno obremenjen je lahko tudi delovno zavzet. Kadar je v računovodskem servisu dobra komunikacija, motivacija ter dober vodja bo računovodja bolj osebno zavzet za opravljanje računovodskih storitev.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti obremenjenost računovodij pri njihovem delu in kako delovna obremenjenost računovodij vpliva na njihovo delovno zavzetost, kar je bilo napravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Anketiranih je bilo 43 naključno izbranih računovodskih servisov v Sloveniji.
Zastavili smo tri hipoteze, ki smo jih na podlagi rezultatov sprejeli oz. zavrnili. Ugotovili smo, da delovna obremenjenost računovodij vpliva na njihovo delovno zavzetost oz. bolj kot so računovodje delovno obremenjeni, manj so zavzeti pri opravljanju računovodskih del. Omejitev raziskave je majhen vzorec naključno izbranih računovodskih servisov, zaradi česar ni mogoče rezultatov posplošiti na vse računovodske servise v Sloveniji. Keywords: računovodja, računovodski servis, zaposleni, delovna obremenjenost, delovna zavzetost Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 796; Downloads: 180
Full text (1,35 MB) |
9. Ugled poklica računovodij v računovodskih servisihKlara Jovan, 2022, undergraduate thesis Abstract: Računovodstvo je ključni dejavnik vsakega poslovanja v podjetjih. Kljub temu ima ta poklic premalo ugleda v družbi. Za to so različni razlogi, predvsem pa poročanje medijev in javni škandali v tej stroki.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena kratka zgodovina računovodstva, funkcije, vrste računovodskih področij, strokovni nazivi in pravna ureditev računovodstva. Poleg tega je predstavljen tudi ugled te stroke in ugled računovodij. V drugem oziroma empiričnem delu je opredeljena raziskovalna anketa, s katero želimo predstaviti, kakšen ugled ima poklic računovodje v družbi. Keywords: računovodstvo, poklic računovodij, poklicni ugled, ugled računovodij, računovodski servis. Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 734; Downloads: 129
Full text (1,46 MB) |
10. Vpliv pripojitve računovodskih servisov na zadovoljstvo in zaupanje strankŽiga Podgrajšek, 2022, master's thesis Abstract: Danes računovodstvo ne predstavlja samo računovodskega vidika, ampak tudi vidike s področja davčnega ter finančnega svetovanja. Stranke danes potrebujejo mnogo več informacij za uspešno poslovanje na trgu. Računovodstvo se spreminja na tehnološkem nivoju in zelo hitro napreduje. Vse je že avtomatizirano in tudi stranke se morajo temu prilagajati. Počasi prihaja tudi do vzpostavitve umetne inteligence znotraj računovodenja, kar lahko predstavlja problem za poklic računovodje, saj ga bo lahko nadomestil računalnik. Večja podjetja ter samostojni podjetniki od svojega računovodje potrebujejo mnogo več kakor pa samo računovodski vidik; potrebujejo tudi finančno svetovanje, davčno svetovanje ter kako izboljšati svoj položaj na trgu. Za poklic dobrega računovodje je potrebno nenehno izobraževanje ter izboljšanje, saj lahko le tako svojim strankam nudi poslovne storitve, ki jih te tudi zahtevajo.
V teoretičnem delu smo na kratko opisali, kaj točno sploh računovodstvo je ter kako se je začelo in kako se razvija. Potem smo na kratko opisali poklic računovodje ter predstavili pomen računovodskih servisov. Opisali smo tudi, kaj točno nudijo računovodski servisi – zunanje izvajanje storitev.
V empiričnem delu smo se nato osredotočili na pripojitev dveh večjih računovodskih servisov in kakšen vpliv ima to na zadovoljstvo ter zaupanje strank. Analizirali smo zadovoljstvo in zaupanje strank glede na starost, spol, izobrazbo ter na obliko podjetja – samostojni podjetnik. Analizo smo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 66 strank.
Hipotezi 1 in 2 sta se nanašali na vprašanje, ali starost vpliva na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo potrdili, saj je starost vplivala na nihanja med zaupanjem in zadovoljstvom strank pri pripojitvi.
Hipotezi 3 in 4 so temeljili na stopnji izobrazbi in ali je ta statistično značilno povezana z zadovoljstvom ter zaupanjem strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo zavrnili, saj v analizi ni prihajalo do nobene statistično značilne povezanosti.
V hipotezah 5 in 6 smo analizirali, ali med spoloma prihaja do statistično značilnih razlik glede na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo ponovno zavrnili. Med moškimi in ženskami ni prihajalo do statistično značilnih razlik pri zadovoljstvu tako kot tudi pri zaupanju ne.
Zadnja hipoteza je temeljila na visoki stopnji zadovoljstva pri strankah, ki so samostojni podjetniki. Samostojni podjetniki imajo visoko stopnjo zadovoljstva pri pripojitvi računovodskih servisov, saj je bila povprečna vrednost zadovoljstva kar 3,70, kar predstavlja dobro zadovoljstvo novega računovodskega servisa. Keywords: računovodstvo, računovodski servis, pripojitev računovodskih servisov, zadovoljstvo, zaupanje. Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 639; Downloads: 97
Full text (1,76 MB) |