1. Samodejna razpoznava značilnosti oči s strojnim učenjem na podlagi manjše učne množiceGregor Horvat, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu sta opisani zasnovi dveh pristopov strojnega učenja za razpoznavo značilnosti v človeškem očesu na podlagi majhne učne množice. Implementirani sta dve tehniki; semantična segmentacija in lokalizacija. Obe rešitvi delujeta na osnovi konvolucijskih nevronskih mrež in iz digitalnih fotografij očes razpoznata položaj zenice, zunanjo obrobo šarenice ter barvo le-te. Problem omejene učne množice smo naslovili z uporabo več tehnik obogatitve učne množice na podlagi obstoječih učnih podatkov. Najboljše rezultate je dosegla segmentacijska nevronska mreža, tehnike obogatitve učne množice pa so se izkazale za nepogrešljive pri učenju na majhni učni množici. Keywords: konvolucijske nevronske mreže, semantična segmentacija, lokalizacija, obogatitev učne množice Published in DKUM: 13.03.2023; Views: 76; Downloads: 14
Full text (6,03 MB) |
2. Zagotavljanje varnosti v domovih s segmentacijo omrežja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostGašper Voda, 2023, undergraduate thesis Abstract: Preden sta tehnologija in omrežje doživela izjemno hitro rast, je bilo zagotavljanje varnosti teh storitev nekoliko lažje, in sicer se je izvajalo večinoma na fizični ravni. Računalniška tehnologija in omrežja so bili bolj nedostopni in omogočeni le višjim razredom ali strokovnjakom. Zdaj pa varnost brezžičnih in žičnih omrežij predstavlja vedno večji izziv za strokovnjaka na tem področju. Vedno več je naprav, ki se povezujejo na omrežje, prav tako je tudi vedno več napadalcev, ki poskušajo pridobiti informacije in jih razkriti, spremeniti ali pa onemogočiti dostop do njih. Varnost informacij dosežemo tako, da zadostimo trem glavnim lastnostim: zaupnost, celovitost in dostopnost. Kibernetskega napada ni mogoče čisto preprečiti, lahko pa omejimo možnosti, da sploh pride do napada. Držati se moramo priporočil in dobrih praks, ki jih priporočajo strokovnjaki. Ena izmed dobrih praks je zagotovo segmentacija omrežja. S segmentacijo omrežja razdelimo omrežje na več manjših področij in tako se lahko v primeru napada napadalec giblje samo po enem segmentu v omrežju. K varnosti omrežja pripomorejo tudi standardi in protokoli. Problema varovanja informacij se zaradi vseh njenih pojavnih oblik ne da rešiti izključno s tehničnimi ukrepi, ampak jih je vedno treba dopolnjevati z drugimi ukrepi, postopki, standardi in politikami. V zaključnem delu sta predstavljeni informacijska varnost in segmentacija. Pregledani in opisani so bili tudi vsi standardi družine ISO/IEC 27000 in nekateri glavni protokoli. Predstavljeni so tudi podjetje Aruba in njihove dostopne točke, stikala ter uporabniški portali. Vprašanje, ki smo si ga zastavili, pa je bilo, kako enostavni sta postavitev in varnostna konfiguracija dostopne točke in stikala Aruba. Keywords: varnost, omrežja, dostopne točke, segmentacija, diplomske naloge Published in DKUM: 10.02.2023; Views: 116; Downloads: 24
Full text (1,11 MB) |
3. Segmentacija slik celic z algoritmi globokega učenjaGregor Gorjanc, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se spoznali s problematiko sladkorne bolezni, ki se odraža z nepravilnim obnašanjem celic beta v trebušni slinavki. Seznanili smo se s postopkom označevanja slik Langerhansovih otočkov, ki vsebujejo celice beta. S ciljem avtomatizacije procesa ročnega označevanja slik smo se odločili za uporabo globoke nevronske mreže za segmentacijo slik. Po analizi podatkovnih množic in preobrazbi slikovnih vrst s postopki agregacije v obliko, primerno za strojno učenje slik, smo s pomočjo nenadzorovanega učenja naučili nevronsko mrežo W-Net in ovrednotili rezultate. Mreža je uspešno identificirala zanimiva območja na slikah, vendar s premalo natančnostjo in prevelikimi območji lažno pozitivnih slikovnih točk. Keywords: segmentacija slik, nenadzorovano učenje, W-Net, nevronska mreža, celice beta Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 131; Downloads: 47
Full text (10,66 MB) |
4. Informacijska varnost in Aruba brezžične dostopne točke : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostLuka Kos, 2022, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času se ljudje vedno bolj zanašamo na tehnologijo, ki pa se usmerja proti brezžičnemu delovanju. Cilj diplomskega dela je bil opredeliti informacijsko varnost, vezano na brezžična omrežja. Opredelitev je navedena v teoretičnem delu diplomskega dela. Ta se deli na splošno informacijsko varnost, v sklopu katere so izpostavljeni vidiki, specifični brezžičnim omrežjem. Drugi del je posvečen segmentaciji informacijskih omrežij, ki je tudi podrobneje opisana. Ustvarjeno znanje je nato preneseno na pregled omrežne naprave, ki je bila izposojena in vključena v raziskavo. Ta se začne z obsežnim pregledom naprave. Poleg opisov so podane slike uporabniškega vmesnika, s katerim smo lahko upravljali omrežno napravo. To je bila tudi izhodiščna točka naše raziskave. Na koncu je ustvarjena primerjava med različnimi primerljivimi napravami na trgu. Za to je bila uporabljena izposojena naprava, ki nam je bila ves čas na voljo za pregled, ostale pa so bile ocenjene glede na pregled javnih virov. Ocenjevanje je potekalo na podlagi ustvarjenih kriterijev, ki so razdeljeni na tehnične podatke, varnost in uporabniški vmesnik. Ugotovitve so skladne z našimi pričakovanji. Ker smo izbrali primerljive naprave različnih ponudnikov, so si njihove funkcije in specifikacije med seboj zelo podobne. Pri majhnih odstopanjih v napravah se opazi konkurenčnost trga, ki narekuje trend prodajanih izdelkov. Vseeno pa so prisotne razlike, ki odražajo določene prioritete proizvajalca. Razlike se pojavljajo na različnih področjih in ne pomenijo vedno razlike v varnosti uporabnikov ali omrežja. Čeprav so odstopanja na področju varnosti, pa so ta prisotna izključno na tehnični ravni, ki spremeni samo določeno uporabniško izkušnjo. Keywords: informacijska varnost, brezžična omrežja, segmentacija, diplomske naloge Published in DKUM: 10.10.2022; Views: 88; Downloads: 10
Full text (1,76 MB) |
5. Sistem za podporo postopka tuširanja orodij za globoki vlek : doktorska disertacijaLucijano Berus, 2022, doctoral dissertation Abstract: Doktorska disertacija se ukvarja z digitalizacijo postopka tuširanja orodij za globoki vlek. Tuširanje orodja in analiza tuširne slike sta integralni del postopka izdelave orodij, ki služita za določanje prileganja orodja in preoblikovanca. Rezultat analize tuširne slike je pokazatelj tehnološke kakovosti orodja. Zaradi odsotnosti znanstvene obravnave postopka tuširanja doktorska disertacija opisuje postopek in ga umesti v proces izdelave orodij. V nadaljevanju je zaradi digitalizacije postopka tuširanja predstavljen sistem za analizo tuširne slike, ki je sestavljen iz 3D digitalno optičnega zajemanja barvnih in geometrijskih informacij tuširanih preoblikovancev, predhodne obdelave zajetih podatkov z decimacijo, segmentacijo po metodi k-voditeljev, določanja stopnje svetlosti, mreženja (2D in 3D) in prikaza področij z informacijo o kakovosti naleganja na CAD modelu. Ob tem je predstavljena tudi integracija analize tuširne slike z rezultati simulacije preoblikovanja za ocenjevanje naleganja orodij. Razviti so bili kazalniki, za prikaz stopnje pokritosti oblakov točk in stopnje homogenosti. Za delovanje sistema je treba s predobdelavo zajete 3D tuširne slike ločiti barvne točke spodnje in zgornje površine preoblikovanca. Učinkovitost segmentacije je empirično validirana na podlagi Davies-Bouldinovega indeksa. Rezultati sistema so tudi primerjani s strokovnjakovo sposobnostjo analize tuširne slike za določitev naleganja orodja. Keywords: izdelava preoblikovalnih orodij, tuširanje, 3D skeniranje, tuširna slika, analiza slik, segmentacija Published in DKUM: 22.08.2022; Views: 250; Downloads: 0 |
6. Razvoj metode po-obdelave trirazsežnih rekonstrukcij medicinskih preiskav z računalniško tomografijo : magistrsko deloŠpela Ekselenski, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je opisan proces razvoja metode in določanja ustreznih parametrov po-obdelave trirazsežnih rekonstrukcij segmentacij preiskav z računalniško tomografijo (CT). Raziskava je omejena na primere večjih kostnih defektov lobanjskih kosti. V delu je naprej predstavljen postopek segmentacije in trirazsežne rekonstrukcije rezultatov CT preiskave v obliki DICOM podatkov. Na osnovi enega primera je predstavljen vpliv debeline sloja CT preiskave na velikost stopničastega efekta in gostoto trikotnikov mreže rekonstruiranega modela. Enak primer je potem uporabljen za predstavitev posameznih operacij po-obdelave za glajenje, zmanjševanje gostote trikotnikov, sproščanje in urejanje mreže rekonstruiranega modela. Predstavljeni sta tudi metodi ocenjevanja učinka glajenja in določanja odstopanja od začetne trirazsežne geometrije. Glede na rezultate raziskave ne enem primeru z dvema različnima debelinama slojev preiskave sta bila izbrana dva postopka z različnimi vrednostmi parametrov po-obdelave, ki sta bila uporabljena za po-obdelavo trirazsežnih rekonstrukcij desetih različnih primerov CT preiskav lobanj. Opravljena je bila analiza učinkov posameznih operacij po-obdelave na gladkost modela, gostoto trikotnikov in zagotavljanje dopustnega odstopanja od prvotne geometrije rekonstrukcije. V zaključku so podane glavne ugotovitve predstavljene raziskave in podane smernice za nadaljnje delo na obravnavanem področju. Keywords: segmentacija, poobdelava, odstopanja, trirazsežna rekonstrukcija, računalniška tomografija. Published in DKUM: 07.02.2022; Views: 336; Downloads: 48
Full text (2,12 MB) |
7. Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-resultsNino Kaučič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte.
V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte. Keywords: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results Published in DKUM: 08.11.2021; Views: 451; Downloads: 29
Full text (741,89 KB) |
8. Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.Lan Soče, 2020, undergraduate thesis Abstract: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen.
Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti.
Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev.
Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami.
Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov.
V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene.
V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal. Keywords: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci Published in DKUM: 24.03.2021; Views: 706; Downloads: 101
Full text (865,67 KB) |
9. Slovenci kot Airbnb gostje: poskus segmentacijeAnja Lukan, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava turistični trend airbnb, ki je vedno bolj v porastu tako na nacionalni kot na globalni ravni. Airbnb je spletna platforma, ki v največji meri omogoča souporabo in oddajanje nastanitvenih kapacitet. Temeljni namen naloge je razširitev znanstvenih spoznanj in znanj s praktičnimi implikacijami o uporabnikih Airbnb v Sloveniji. Natančneje, s pomočjo te raziskave bodo lahko slovenski ponudniki nočitev preko Airbnb oz. gostitelji (angl. hosts) imeli večji vpogled v to, kakšni so slovenski gostje Airbnb in kakšni so njihovi potovalni motivi. Teoretični del naloge opredeljuje delitveno ekonomijo, natančneje, delitveno ekonomijo v turizmu in P2P namestitve, opisuje platformo Airbnb, pojasnjuje pa tudi pojme motivacije, motivov in segmentacije. Diplomska naloga zajema raziskavo, pri kateri smo uporabili anketni vprašalnik, s ciljem oblikovati segmentacijo slovenskih gostov Airbnb ter omogočiti vpogled v motive in navade predstavnikov posameznega segmenta na področju namestitve. Zbrane podatke smo obdelali s programom SPSS. Na podlagi rezultatov smo oblikovali osrednjo segmentno skupino, ki temelji na motivih za uporabo. Prav tako smo izdelali vpogled v navade slovenskih uporabnikov Airbnb in ustvarili izhodišča za nadaljnja raziskovanja platforme Airbnb v Sloveniji. Keywords: Airbnb, delitvena ekonomija, segmentacija, motivi, namestitev Published in DKUM: 13.11.2020; Views: 928; Downloads: 187
Full text (2,09 MB) |
10. Ponudba zimskega adrenalinskega turizma v SlovenijiLea Geratič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Slovenija ponuja zimski adrenalinski turizem že odkar ponuja smučanje, drsanje po jezerih ipd. Kot je značilno za vsak produkt, izdelek ali storitev, da se razvija, se je razvijal tudi zimski adrenalinski turizem in njegova ponudba v Sloveniji. V analizi ponudbe zimskega adrenalinskega športa v Sloveniji smo se osredotočili na nekaj športnih panog, ki so na trgu že relativno dolgo, ampak se še vedno trudijo za širši prodor in večjo prepoznavnost, ali pa so nastale šele pred kratkim. Analizirali bomo airboarding, zmajanje na snegu in zipline. Ker smo želeli pridobiti informacije »iz prve roke«, smo zaprosili ponudnike za intervjuje ter s pomočjo njihovih odgovorov testirali zastavljene hipoteze.
Večino ciljev smo si zastavili za področje spoznavanja teoretičnih lastnosti športnega in adrenalinskega turizma. Dva cilja – ponudba zimskega adrenalinskega turizma, omejena na Slovenijo in segment ljudi, ki jih najbolj pritegnejo te športne panoge – se navezujeta tudi na empirični del, kjer smo primerjali podatke analiz s podatki iz teoretičnega dela.
V drugem poglavju opredelimo motive in segmente oseb, ki jih privlačijo adrenalinske aktivnosti. Spoznamo pomen adrenalinskega in ekstremnega športa in pomen trajnostnega razvoja ter analiziramo, koliko trajnosten je lahko adrenalinski turizem.
Tretje poglavje prikazuje rezultate raziskav, ki smo jih opravili pri izbranih ponudnikih: z Vogla, iz Bovca in z Blok. Ugotovili smo, da vsi veliko vlagajo v promocijo, vendar se je vsak ponudnik loteva na drugačen način. Njihov cilj je povečati prepoznavnost oziroma skrbeti, da ta ne pade.
Spoznali smo, da je za te športe zelo majhna možnosti izvajanja in da največ ponudnikov ponuja zipline. Za airboarding in zmajanje na snegu pa sta potrebna sneg in primeren prostor. Če ni snega, je za airboarding sicer dovolj tudi mokra trava; tudi vetra ni potrebno veliko za zmajanje na snegu – lahko ga izvajamotudi na travi. Zipline je v zimskem času nevaren le pri temperaturah okrog ničle. Naravni dejavniki niso odločilni za izvajanje omenjenih adrenalinskih aktivnosti, vendar to še ne pomeni, da je previdnost odveč. Razvijanja adrenalinskih športov se je potrebno lotiti odgovorno ter spoštljivo do okolja in do uporabnikov, saj lahko v primeru neodgovornosti in nespoštovanja navodil in pravil postanejo preveč nevarni.
Keywords: adrenalinski turizem, zimski športi, Slovenija, motivi, segmentacija, trajnostni razvoj. Published in DKUM: 19.10.2020; Views: 731; Downloads: 75
Full text (1,28 MB) |