| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 99
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-results
Nino Kaučič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte. V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte.
Keywords: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results
Published: 08.11.2021; Views: 69; Downloads: 2
.pdf Full text (741,89 KB)

2.
Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.
Lan Soče, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen. Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti. Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev. Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami. Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov. V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene. V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal.
Keywords: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci
Published: 24.03.2021; Views: 225; Downloads: 40
.pdf Full text (865,67 KB)

3.
Slovenci kot Airbnb gostje: poskus segmentacije
Anja Lukan, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava turistični trend airbnb, ki je vedno bolj v porastu tako na nacionalni kot na globalni ravni. Airbnb je spletna platforma, ki v največji meri omogoča souporabo in oddajanje nastanitvenih kapacitet. Temeljni namen naloge je razširitev znanstvenih spoznanj in znanj s praktičnimi implikacijami o uporabnikih Airbnb v Sloveniji. Natančneje, s pomočjo te raziskave bodo lahko slovenski ponudniki nočitev preko Airbnb oz. gostitelji (angl. hosts) imeli večji vpogled v to, kakšni so slovenski gostje Airbnb in kakšni so njihovi potovalni motivi. Teoretični del naloge opredeljuje delitveno ekonomijo, natančneje, delitveno ekonomijo v turizmu in P2P namestitve, opisuje platformo Airbnb, pojasnjuje pa tudi pojme motivacije, motivov in segmentacije. Diplomska naloga zajema raziskavo, pri kateri smo uporabili anketni vprašalnik, s ciljem oblikovati segmentacijo slovenskih gostov Airbnb ter omogočiti vpogled v motive in navade predstavnikov posameznega segmenta na področju namestitve. Zbrane podatke smo obdelali s programom SPSS. Na podlagi rezultatov smo oblikovali osrednjo segmentno skupino, ki temelji na motivih za uporabo. Prav tako smo izdelali vpogled v navade slovenskih uporabnikov Airbnb in ustvarili izhodišča za nadaljnja raziskovanja platforme Airbnb v Sloveniji.
Keywords: Airbnb, delitvena ekonomija, segmentacija, motivi, namestitev
Published: 13.11.2020; Views: 355; Downloads: 131
.pdf Full text (2,09 MB)

4.
Ponudba zimskega adrenalinskega turizma v Sloveniji
Lea Geratič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Slovenija ponuja zimski adrenalinski turizem že odkar ponuja smučanje, drsanje po jezerih ipd. Kot je značilno za vsak produkt, izdelek ali storitev, da se razvija, se je razvijal tudi zimski adrenalinski turizem in njegova ponudba v Sloveniji. V analizi ponudbe zimskega adrenalinskega športa v Sloveniji smo se osredotočili na nekaj športnih panog, ki so na trgu že relativno dolgo, ampak se še vedno trudijo za širši prodor in večjo prepoznavnost, ali pa so nastale šele pred kratkim. Analizirali bomo airboarding, zmajanje na snegu in zipline. Ker smo želeli pridobiti informacije »iz prve roke«, smo zaprosili ponudnike za intervjuje ter s pomočjo njihovih odgovorov testirali zastavljene hipoteze. Večino ciljev smo si zastavili za področje spoznavanja teoretičnih lastnosti športnega in adrenalinskega turizma. Dva cilja – ponudba zimskega adrenalinskega turizma, omejena na Slovenijo in segment ljudi, ki jih najbolj pritegnejo te športne panoge – se navezujeta tudi na empirični del, kjer smo primerjali podatke analiz s podatki iz teoretičnega dela. V drugem poglavju opredelimo motive in segmente oseb, ki jih privlačijo adrenalinske aktivnosti. Spoznamo pomen adrenalinskega in ekstremnega športa in pomen trajnostnega razvoja ter analiziramo, koliko trajnosten je lahko adrenalinski turizem. Tretje poglavje prikazuje rezultate raziskav, ki smo jih opravili pri izbranih ponudnikih: z Vogla, iz Bovca in z Blok. Ugotovili smo, da vsi veliko vlagajo v promocijo, vendar se je vsak ponudnik loteva na drugačen način. Njihov cilj je povečati prepoznavnost oziroma skrbeti, da ta ne pade. Spoznali smo, da je za te športe zelo majhna možnosti izvajanja in da največ ponudnikov ponuja zipline. Za airboarding in zmajanje na snegu pa sta potrebna sneg in primeren prostor. Če ni snega, je za airboarding sicer dovolj tudi mokra trava; tudi vetra ni potrebno veliko za zmajanje na snegu – lahko ga izvajamotudi na travi. Zipline je v zimskem času nevaren le pri temperaturah okrog ničle. Naravni dejavniki niso odločilni za izvajanje omenjenih adrenalinskih aktivnosti, vendar to še ne pomeni, da je previdnost odveč. Razvijanja adrenalinskih športov se je potrebno lotiti odgovorno ter spoštljivo do okolja in do uporabnikov, saj lahko v primeru neodgovornosti in nespoštovanja navodil in pravil postanejo preveč nevarni.  
Keywords: adrenalinski turizem, zimski športi, Slovenija, motivi, segmentacija, trajnostni razvoj.
Published: 19.10.2020; Views: 266; Downloads: 37
.pdf Full text (1,28 MB)

5.
SCADA sistemi in segmentacija omrežja
Anja Mihičinac, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Informacijski sistemi so precejšen del vsakdanjega življenja. V to kategorijo so uvrščeni vsi sistemi, ki so kakorkoli povezani z informacijami, strojno in programsko opremo ter omrežjem. Med informacijske sisteme sodijo tudi sistemi SCADA, ki so danes ključni del kritične infrastrukture. Uporabljeni so v skoraj vseh velikih organizacijah, ki za svoje delovanje potrebujejo proizvodne ali druge industrijske obrate. SCADA je sistem za nadzor, vodenje in zbiranje podatkov, običajno pa celoto tvori skupaj s sistemoma ERP in MES, napravami PLC ter senzorji in preostalo strojno opremo. Zaradi njihove nujnosti za normalno delovanje industrijskih obratov in povečanega števila kibernetskih napadov jim stroka že nekaj časa posveča veliko pozornost. V skupino, ki ogroža varnost kritične infrastrukture, so uvrščeni hekerji, organizirani kriminal, notranji napadalci, državno sponzorirani kiberterorizem in e-bojevanje ter pripadniki ideološkega in političnega haktivizma. Da bi zagotovili večjo varnost kritične infrastrukture, se organizacije zatekajo k segmentaciji omrežja, ki lahko bistveno pripomore k zagotavljanju večje varnosti. Implementacija segmentacije omrežja omrežje razdeli na več različnih slojev, ki so ločeni s požarnimi zidovi, s tem pa je zagotovljena večja varnost omrežja. Rezultati diplomskega dela kažejo, da segmentacija omrežja vpliva na izboljšanje varnosti, zaradi velikega omejevanja omrežnega prometa pa lahko prihaja do zapletov ob nadgradnjah in popravilih sistemov, poleg tega lahko nastajajo težave pri komunikaciji med različnimi sloji omrežja.
Keywords: diplomske naloge, SCADA, segmentacija, varnost, sistemi, omrežje
Published: 01.09.2020; Views: 342; Downloads: 86
.pdf Full text (1,22 MB)

6.
Razumevanje vedenja generacije Z za potrebe marketinga
Tjaša Trol, 2020, master's thesis

Abstract: Vsako generacijo povezujejo pomembni skupni zgodovinski in družbeni dogodki ter skupna izkustva teh dogodkov, ki vplivajo na oblikovanje miselnosti, vrednot, pričakovanj in načina življenja posamezne generacije. Generacija v družbenem kontekstu zato predstavlja homogeno skupino, ki jo lahko uporabimo kot učinkovito orodje za segmentiranje trga. V literaturi se omenja šest različnih generacij, od najstarejše generacije pred gospodarsko krizo, do današnje generacije Z, ki je še v procesu oblikovanja. V nalogi smo preučili edinstvene potrebe in vedenja posameznikov znotraj najmlajše generacije Z ter na podlagi ugotovljenih značilnosti predlagali smernice za ustrezno oblikovanje aktivnosti marketinškega spleta. Ugotovitve smo pridobili na podlagi tujih raziskav, v večji meri izvedenih v ZDA. Ker slednje postavljajo trende, katerim sledijo zahodne države, menimo, da je ugotovitve naloge mogoče aplicirati na Evropske družbe. Ugotovili smo, da je generacija Z izobražena, inteligentna, visoko tehnološka osveščena, cenovno zavedna in ceni pristnost. Vse njene značilnosti, postavljene v trenutno globalno in informacijsko okolje, so oblikovale zahtevne potrošnike s preudarno presojo, s svetovnim spletom kot primarnim okoljem za komuniciranje ter prodajo. Nadalje je generacija razvila svojstven sistem pravil uporabe družbenih medijev, katerega upoštevanje je ključno za uspešnost podjetja ali blagovne znamke. Opredeljena vedenja in značilnosti generacije Z, skupaj s smernicami za izdelek, ceno, prostor in distribucijo, bo marketinškim strokovnjakom omogočilo lažjo izgradnjo odnosa z močno bazo odjemalcev.
Keywords: Generacije, generacija Z, generacijska segmentacija, generacijska teorija, marketing, marketinške aktivnosti.
Published: 19.08.2020; Views: 356; Downloads: 84
.pdf Full text (1,35 MB)

7.
Razvoj naprednega sistema za detektiranje voznih pasov na platformah GPU
Karlo Crnek, 2019, master's thesis

Abstract: Problem, ki ga obravnavamo v magistrski nalogi je detektiranje voznih pasov na RGB slikah oz. posnetkih ceste pred vozilom med vožnjo. Za rešitev tega problema smo se odločili uporabiti tehnike »globokega učenja«, predvsem konvolucijske nevronske mreže, s katerimi smo izvedli semantično segmentiranje. Problem smo reševali s tremi različnimi arhitekturami nevronskih mrež, ki smo jih učili na naboru podatkov BDD100k. Modele mrež smo nato testirali in primerjali rezultate s pomočjo IoU metrike za semantično segmentacijo. Opravili smo tudi več eksperimentov s ciljem izboljšanja IoU vrednosti in generalizacije modelov. Na koncu smo modele testirali tudi na Nvidia Jetson TX2 platformi in predlagali možnost vključitve takšnih modelov v sistem avtonomnega vozila.
Keywords: globoko učenje, konvolucijske nevronske mreže, segmentacija voznega pasu, strojni vid, avtonomno vozilo
Published: 13.11.2019; Views: 801; Downloads: 124
.pdf Full text (3,48 MB)

8.
Proučevanje potreb potencialnih odjemalcev Zavoda SI OK glede na segmente po metodologiji VALS
Špela Veler, 2018, master's thesis

Abstract: Segmentacija trga postaja zmeraj pomembnejša za zagotovitev uspešnosti podjetja. Heterogeni trg s segmentacijo razdelimo na posamične segmente, ki so si med seboj kar se da različni, znotraj njih pa so odjemalci s čim bolj podobnimi potrebami, željami, stališči itd. Slednje omogoča, da lahko podjetje kar najbolje zadovoljuje potrebe in želje odjemalcev. Zmeraj manj posameznikov se klasificira v vnaprej določeno razredno pripadnost, zato poleg standardnih načinov segmentacije prihaja zmeraj bolj v uporabo tudi t. i. segmentacija življenjskih stilov. Zaradi prilagoditve novim sistemom je nastalo ogromno različnih in zmeraj bolj individualiziranih načinov življenja – življenjskih stilov, katerih potrebe, želje, vrednote itd., se zelo razlikujejo. Ena izmed bolj poznanih metod za segmentacijo življenjskih stilov je metodologija VALS (Values and Lifestyles). Ta omogoča segmentacijo odjemalcev glede na določene psihološke in ključne demografske dejavnike, ki določajo vedenje odjemalcev. Velikokrat se namreč zgodi, da imajo ti znotraj demografskih skupin zelo različne psihografske dejavnike. V magistrski nalogi smo raziskovali razlike med potrebami odjemalcev po storitvah Zavoda SI OK glede na kriterije življenjskih stilov po metodologiji VALS. Zavod se ukvarja z organizacijo in izvajanjem različnih delavnic na področju starševstva, zabave in učenja otrok, pomoči drugim ipd. Ugotovili smo, da pri eni izmed petih raziskovanih življenjskih stilov obstajajo razlike pri potrebah po storitvah Zavoda SI OK, medtem ko pri ostalih štirih obstoja razlik nismo mogli statistično potrditi. Ugotovili smo tudi, da se pri štirih od petih raziskovanih življenjskih stilov pojavljajo razlike pri stališčih do interakcije.
Keywords: segmentacija trga, metodologija VALS (Valuse and Lifestyles), potrebe, odjemalci.
Published: 15.10.2018; Views: 635; Downloads: 92
.pdf Full text (1,02 MB)

9.
Klasifikacija dogodkov v časovnih vrstah s strojnim učenjem
Domen Kavran, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu opišemo algoritem segmentacije časovnih vrst in postopek priprave vektorjev značilnic segmentov za učenje in testiranje klasifikacijskih modelov za zaznavo dogodkov. Segmentacijo časovnih vrst izvedemo z algoritmom drsečega okna, kjer za merilo razdalje med vrednostmi uporabimo algoritem dinamičnega časovnega sledenja. Pripravo vektorjev značilnic segmentov začnemo z definiranjem slovarja lokalnih podsegmentov. Slovar je pridobljen z gručenjem K-povprečij. Vsak segment predstavimo z normaliziranim histogramom pojavitev lokalnih podsegmentov na podlagi slovarja. Za učenje klasifikacijskih modelov uporabimo algoritme strojnega učenja, ki se razlikujejo v računski zahtevnosti in doseženi natančnosti, na katero vplivajo tudi izbrani parametri segmentacije in velikost slovarja.
Keywords: klasifikacija, časovna vrsta, strojno učenje, segmentacija
Published: 28.08.2018; Views: 1364; Downloads: 158
.pdf Full text (979,03 KB)

10.
Optimizacija slikovnih operatorjev za segmentacijo mikroskopskih slik
Tomaž Avberšek, 2018, master's thesis

Abstract: Delo obravnava obdelavo mikroskopskih slik celic oz. tkiv na podlagi večstopenjske digitalne obdelave slik. Namen je bila optimizacija morfoloških operatorjev za segmentacijo mikroskopskih slik. V delu sta uporabljena Bayesova segmentacija in genetski algoritem pri iskanju dobrega kromosoma za optimiziranje rezultatov slikovne segmentacije. Pri učenju in testiranju smo uporabili slike modro in rjavo obarvanih celic z merilno skalo 50 μm. Učno množico je sestavljalo sedem, testno pa enajst slik velikosti 2088 x 1550 pikslov. Natančnost segmentacije je bila boljša pri rjavih pikslih in je v povprečju dosegla 76 odstotkov pri metriki pravilno pozitivno zaznanih pikslov. Z 51 odstotki pri isti metriki se je segmentacija modrega razreda odrezala precej slabše.
Keywords: genetski algoritem, segmentacija, celice, optimizacija, Bayes
Published: 24.08.2018; Views: 871; Downloads: 75
.pdf Full text (3,38 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica