| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Region segmentation of images based on a raster-scan paradigm
Luka Lukač, Andrej Nerat, Damjan Strnad, Štefan Horvat, Borut Žalik, 2024, original scientific article

Abstract: This paper introduces a new method for the region segmentation of images. The approach is based on the raster-scan paradigm and builds the segments incrementally. The pixels are processed in the raster-scan order, while the construction of the segments is based on a distance metric in regard to the already segmented pixels in the neighbourhood. The segmentation procedure operates in linear time according to the total number of pixels. The proposed method, named the RSM (raster-scan segmentation method), was tested on selected images from the popular benchmark datasets MS COCO and DIV2K. The experimental results indicate that our method successfully extracts regions with similar pixel values. Furthermore, a comparison with two of the well-known segmentation methods—Watershed and DBSCAN—demonstrates that the proposed approach is superior in regard to efficiency while yielding visually similar results.
Keywords: segment, image analysis, distance metric, Watershed, DBSCAN
Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 0; Downloads: 2
URL Link to file

2.
ANALIZA TRGA PROIZVODOV IN STORITEV IZ SLOVENSKIH GOZDOV IN SEGMENTIRANJE LASTNIKOV GOZDOV
Žan Rola, 2023, master's thesis

Abstract: Gozdovi so naše bogastvo bi bil primeren začetek razmišljanja o gozdu, o pomenu gozdov in raziskovanju trga proizvodov in storitev iz slovenskih gozdov. Slovenija je dežela gozdov in Slovenci smo tako ali drugače povezani z gozdovi in številnimi vlogami gozdnih sestojev. Pri opredelitvi pomena gozdov in gospodarjenja z gozdovi lahko rečemo, da je bogastvo gozdov težko meriti, saj ima gozd poleg proizvodne še ekološke in socialne funkcije, obenem pa je sestavni del našega življenja, saj z njim sobivamo. Gozd moramo poznati kot ekosistem, poznati moramo vse njegove vloge in prav zato je upravljanje gozdov in gospodarjenje z njimi zahtevna naloga, pred katero so postavljeni njihovi lastniki. Ključnega pomena je torej poznavanje danosti gozda in pa ozaveščanje lastnikov gozdov o pravilnem in gospodarnem ravnanju z gozdovi. Namen magistrskega dela je bil identificirati slovenske proizvode in storitve, ki izhajajo iz slovenskih gozdov, hkrati pa analizirati trg proizvodov in storitev in segmentirati lastnike gozdov v Sloveniji ter njihovo ravnanje z mladimi gozdnimi sestoji. Uporabljena metodologija magistrskega dela zajema sistematičen pregled obstoječe literature, člankov in spletnih virov na temo proizvodov in storitev ter gozdov samih. Poleg teoretičnega pregleda metod analize podatkov pa zajema metodologija tudi praktično uporabo segmentacijske analize. Pri zagotavljanju dobrih pogojev slovenskega gozdarstva potrebujemo učinkovite strategije ozaveščanja in vodenja lastnikov gozdov, ki jih razvijamo na podlagi dobrega poznavanja populacije lastnikov. Raziskava kaže, da so lastniki gozdov večinoma moški, stari okoli 60 let, s srednješolsko izobrazbo in upokojeni. Imajo približno 18 hektarjev gozdne posesti, pri upravljanju katere se večinoma zanašajo na lastne izkušnje. Segmentacija lastnikov razkriva razlike glede na starost, izobrazbo in tehnologije, ki jih uporabljajo pri redčenju, ne pa tudi značilnih razlik v pridobivanju znanj in veščin. Ključni izzivi ustreznega upravljanja lastnikov gozdov vključujejo njihovo nizko zaupanje v zunanje vire informacij in redko uporabo teh virov. Prihodnje strategije moramo zato prilagoditi različnim segmentom populacije in jih usmeriti v povečanje zaupanja in uporabo različnih informacijskih virov za optimizacijo gospodarjenja z gozdovi.
Keywords: gozd, gozdni sestoj, gozdarstvo, trg proizvodov, lastniki gozdov, upravljanje, gospodarjenje z gozdovi, segment, segmentacijska analiza
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 241; Downloads: 26
.pdf Full text (2,59 MB)

3.
Reflection symmetry detection in earth observation data
David Podgorelec, Luka Lukač, Borut Žalik, 2023, original scientific article

Abstract: The paper presents a new algorithm for reflection symmetry detection, which is specialized to detect maximal symmetric patterns in an Earth observation (EO) dataset. First, we stress the particularities that make symmetry detection in EO data different from detection in other geometric sets. The EO data acquisition cannot provide exact pairs of symmetric elements and, therefore, the approximate symmetry must be addressed, which is accomplished by voxelization. Besides this, the EO data symmetric patterns in the top view usually contain the most useful information for further processing and, thus, it suffices to detect symmetries with vertical symmetry planes. The algorithm first extracts the so-called interesting voxels and then finds symmetric pairs of line segments, separately for each horizontal voxel slice. The results with the same symmetry plane are then merged, first in individual slices and then through all the slices. The detected maximal symmetric patterns represent the so-called partial symmetries, which can be further processed to identify global and local symmetries. LiDAR datasets of six urban and natural attractions in Slovenia of different scales and in different voxel resolutions were analyzed in this paper, demonstrating high detection speed and quality of solutions.
Keywords: computer science, approximate symmetry, partial symmetry, local symmetry, point cloud, voxel, line segment
Published in DKUM: 28.09.2023; Views: 438; Downloads: 31
.pdf Full text (8,92 MB)
This document has many files! More...

4.
Pregled obstoječih rešitev na trgu in razvoj nove rešitve za montažo strelne optike : diplomsko delo
Marko Simonič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena nova rešitev montiranja strelne optike na puške, ki v primerjavi z obstoječimi omogoča uporabo iste strelne optike na različnih puškah. Teoretični del je razdeljen na dva dela. V prvem delu smo preverili, kakšne so obstoječe rešitve montažnih elementov za strelno optiko. V drugem delu smo analizirali načine segmentiranja odjemalcev in določanja cen. V empiričnem delu je izdelana možna konstrukcijska rešitev nastavljivega montažnega elementa. S pomočjo ankete smo analizirali, kolikšna bo maksimalna možna cena nastavljivega montažnega elementa. Določene cene kažejo, da je rešitev cenovno sprejemljiva in omogoča kupcem prihranek, podjetju pa konkurenčno prednost in dobiček.
Keywords: montažni element, Picatinny, letev, strelna optika, segment, prihranek
Published in DKUM: 20.09.2021; Views: 950; Downloads: 69
.pdf Full text (1,83 MB)

5.
Analiza posjetitelja Muzeja krapinskih neandertalaca s ciljem prilagođavanja ponude tržišnim segmentima
Sara Barić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: U diplomskom smo se radu posvetili Muzeju krapinskih neandertalaca i stvaranju prijedloga ponude prilagođene tržišnim segmentima. Muzej krapinskih neandertalaca nalazi se uz Nalazište krapinskih neandertalaca Hušnjakovo, koje je zaštićeno kao prvi paleontološki spomenik prirode u Hrvatskoj. U teorijskom dijelu rada smo definirali pojmove posjetitelja, kulturnog turizma, kulturne baštine, muzeja, turističke ponude i tržišnog segmenta. Kod prikaza područja istraživanja smo se usredotočili na grad Krapinu gdje se Muzej nalazi i njegovu turističku ponudu, a zatim na povijest i današnjost Muzeja krapinskih neandertalaca kao i na trenutnu ponudu za posjetitelje. U nastavku smo pomoću SWOT i benchmark analize došli do nedostataka i mogućnosti glede prilagodbe ponude potencijalnim tržišnim segmentima. U empirijskom dijelu diplomskog rada kvantitativno smo prema zadanim varijablama istražili, koji se dva tržišni segmenti najčešće pojavljuju u Muzeju. Na osnovi istraživanja smo došli do cilja diplomskog rada što je davanje prijedloga za prilagođavanje ponude tržišnim segmentima s namjerom da naši prijedlozi služe Muzeju krapinskih neandertalaca kod stvaranja i nadogradnje buduće ponude.
Keywords: posjetitelj, Muzej krapinskih neandertalaca, turistička ponuda, tržišni segment, kulturna baština
Published in DKUM: 09.07.2021; Views: 1077; Downloads: 72
.pdf Full text (1,31 MB)

6.
VPLIV DIGITALIZACIJE V BANKI X NA PRIHODNJO VLOGO BANČNEGA SVETOVALCA V SME SEGMENTU
Dejan Pristovnik, 2019, master's thesis

Abstract: Digitalizacija je beseda, ki danes zaposluje, obremenjuje ali motivira marsikatero finančno, proizvodnjo ali storitveno podjetje. Velja za nekakšnega »motilca« v procesih podjetij, v svojem smislu pa ne pomeni nič drugega, kot poenostavitev, avtomatizacijo in hitrost procesov v posamezni panogi, instituciji ali podjetju. Digitalizacija storitev in avtomatizacija procesov, v bančništvu dolgoročno predstavlja temelj in edini način preživetja in nadaljnjega ustvarjanja prihodkov bank, hkrati pa pomeni tudi krčenje obsega zaposlenih in tudi bančnih izpostav. V magistrski nalogi bomo skušali v teoretičnem delu prikazati, kaj digitalizacija v bankah pomeni, in kakšen pomen ima na segmentu malih in srednjih podjetij (SME). Stranke na tem področju namreč v današnjem času korenito spreminjajo svoje poslovne modele, hkrati pa tudi sami v svoje dejavnosti uvajajo maksimalno možno avtomatizacijo. V sodelovanju z bankami zato pričakujejo odzivnost, strokovno usmerjenost za iskanje rešitev, agilnost in predvsem zanesljivost. Do večine storitev, ki so pomembna za njihovo poslovanje pa želijo dostopati preko elektronskih kanalov 24/7. Digitalizacija pa korenito posega tudi na delovna mesta v bankah. Nekatere podporne službe tako že korenito krčijo svoje zaposlene. Posebej pa vpliva tudi na delo bančnih svetovalcev. Le ti so v preteklosti veljali za tiste, pri katerih so stranke oddajala naročila v bankah, le ti pa so potem skozi dolgotrajne in zapletene kreditne procese ta naročila prevajali v pripravo predlogov, sklepov in pogodb za odobritev kreditov, tako velikih kot majhnih vrednosti. Skozi praktičen del naloge skušamo prikazati, da je banka x skozi avtomatizacijo procese poenostavila do te mere, da je čas do odobritov manjših vrednosti skrajšala do 48 ur, hkrati pa procesno zelo razbremenila delo svetovalca na področju poslovanja z malimi podjetji. Prikazati želimo tudi, da vloga tega svetovalca s tem ni izgubila na pomenu, temveč ga postavlja v vlogo ključne osebe za ohranjanje medosebnih odnosov s stranko na način, da postaja agilen, digitalno pismen, strokoven in predvsem zmožen stranko naučiti pravilno uporabljati digitalne storitve in predvsem izbirati prave storitve za njihove potrebe.
Keywords: digitalizacija, osebno bančništvo, segment SME, vloga bančnih svetovalcev, digitalna transformacija.
Published in DKUM: 23.01.2020; Views: 1226; Downloads: 278
.pdf Full text (1,80 MB)

7.
Promocija Botaničnega vrta Univerze v Mariboru z uporabo družbenih medijev
Mojca Lapi, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu obravnavamo družbene medije kot orodje za promocijo Botaničnega vrt Univerze v Mariboru, pri čimer smo se osredotočili na uporabo obstoječih in potencilano primernih brezplačnih omrežiij. S pomočjo določanja segmentov povpraševanja smo definirali medije, s katerimi bi bilo smiselno oglaševati posamezni segment ter analizirali, v kolikšni meri je poleg oglaševanja preko družbenih medijev potrebno tudi komuniciranje s pomočjo klasičnih medijev. S SWOT analizo smo predstavili trenutno stanje oglaševanja z družbenimi mediji in z mednarodno primerjavo promocije tovrstne ponudbe ocenili, kako bi lahko v Botaničnem vrtu Univerze v Mariboru izboljšali način komuniciranja s potencialnimi obiskovalci.
Keywords: Botanični vrt, družbeni mediji, segment, Facebook, Instagram, TripAdvisor.
Published in DKUM: 08.11.2018; Views: 1310; Downloads: 99
.pdf Full text (3,56 MB)

8.
The behaviour of a two-componenet back-filling grout used in a tunnel-boring machine
Daniele Peila, Luca Borio, Sebastiano Pelizza, 2011, original scientific article

Abstract: The instantaneous filling of the annulus that is created behind the segment lining at the end of the tail during the TBM advance is an operation of paramount importance. Its main goal is to minimize the surface settlements due to any over-excavation generated by the passage of the TBM. To correctly achieve the goals, a simultaneous back-filling system and the injected material should satisfy the technical, operational and performance characteristics. A two-component system injection for the back-filling is progressively substituting the use of traditional mortars. In this paper different systems of back-filling grout and in particular the two-component system are analyzed and the results of laboratory tests are presented and discussed.
Keywords: tunneling, mechanized tunneling, segment lining, settlements, back-fill grouting
Published in DKUM: 13.06.2018; Views: 976; Downloads: 81
.pdf Full text (251,43 KB)
This document has many files! More...

9.
Pasivna hiša z zeleno streho v posavju
Boštjan Krošelj, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Pasivna hiša predstavlja energetsko najbolj učinkovit objekt, ki ga v povezavi z zeleno streho še nadgradimo in s tem zmanjšamo poseg v naravo. Za gradnjo takšnega objekta uporabimo čim več naravnih materialov iz obnovljivih virov. V diplomskem delu je predstavljen primer takšne hiše in izdelana energetska izkaznica, ki potrjuje energetsko učinkovitost objekta.
Keywords: pasivna hiša, zelena streha, zeleni segment, gradnja
Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 2329; Downloads: 236
.pdf Full text (5,61 MB)

10.
ANALIZA PONUDBE HOTELOV, PRIMERNIH ZA DRUŽINE
Tadej Berlič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Turizem kot pomembna gospodarska panoga iz leta v leto izboljšuje statistiko o številu prihodov in nočitev ter s tem povečuje svoj vpliv na svetovno gospodarstvo, globalno in lokalno okolje ter družbo. Ne spreminjajo se le število prihodov in nočitev, vpliv na okolje itd., ampak se spreminja tudi turistična ponudba. Turistični proizvodi in storitve se specializirajo glede na ciljne skupine turistov. Diplomski seminar »Analiza ponudbe hotelov, primernih za družine« predstavlja specializacijo ponudbe hotelov ciljni skupini – družini. Prilagajanje ciljni skupini je v tujini že dalj časa zelo razvito. Obstajajo hotelske verige in podjetja, ki svojo ponudbo usmerjajo prav v to ciljno skupino. Na podlagi analize stanja v Sloveniji ugotavljamo, da tovrstna ponudba zaostaja za tem trendom v tujini oziroma je zelo slabo razvita in da specializacije z osnovnimi merili za objekte s ponudbo za družine ni. V diplomskem seminarju smo na podlagi raziskave izdelali osnovne smernice za specializacijo hotelov za družine in izvedli anketo, katere rezultati nakazujejo, da takšna ponudba v Sloveniji manjka.
Keywords: hotel za družine, specializacija hotelskih objektov, segment družina, Kinderhotels, merila za specializacijo
Published in DKUM: 10.08.2016; Views: 1069; Downloads: 202
.pdf Full text (1,04 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica