1. Samospoznanje pri Platonu, Friedrichu Wilhelmu Nietzscheju in Emmanuelu MounieruUroš Cvelbar, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavamo temo samospoznanja in samospoznavnega procesa. Platon (s Sokratom), Nietzsche in Mounier so tisti filozofi, s pomočjo katerih smo zelo dobro spoznali filozofsko širino in globino obravnavane teme. Raziskali smo, kašen vpliv in kakšne implikacije ima samospoznanje na družbo in njeno politično življenje.
Pri Platonu smo se osredinili na njegov dialog Alkibiad Prvi, v katerem zelo nazorno pokaže proces samospoznanja in njegovo praktično vrednost. Obrat v interpretaciji se zgodi, ko Platonovo samospoznanje obravnavamo v okviru spoznavanja samega sebe kot individualnega bitja v nasprotju z običajno interpretacijo. Večina interpretov Platonovo samospoznavanje obravnava kot splošno spoznanje samega sebe, torej človeške vrste. Ta obrat omogoča, da že pri Platonu razberemo ključne nastavke za vse poznejše teorije o samospoznanju oz. vzpostavitvi osebne identitete. Pri politični implikaciji obravnavamo Platonovo preslikavo posameznikovega psihološkega stanja na različne stanove v družbi oz. celo na državne ureditve.
Pri Nietzscheju raziskujemo radikalno kritiko vseh pozitivnih izjav in definicij o samospoznanju. Vendar se Nietzschejeva pozicija izkaže za nezadostno: poleg tega da se pojavi problem subjektivistične filozofije, ki zapade v relativizem, z njegovimi pojmi ne moremo vzpostaviti konstruktivnega dialoga ali smiselnega sistema.
Mouniera smo obravnavali kot enega glavnih predstavnikov personalizma. Izkaže se, da je s pojmom oseba in svojim aktivnim družbenim delovanjem posegel v politično prihodnost Evrope. Ob nenehnem preseganju samega sebe in svojih trenutnih danosti je ena ključnih lastnosti osebe prav aktivno delovanje, usmerjeno k drugemu in za drugega. Keywords: Sokrat, Platon, Friedrich Wilhelm Nietzsche, Emmanuel Mounier, samospoznanje, samospoznavanje, sebstvo, oseba, personalizem, jaz Published in DKUM: 14.10.2016; Views: 2257; Downloads: 198
Full text (803,90 KB) |
2. |
3. Consumer behavior : an applied approachNessim Hanna, Richard Wozniak, 2001, higher education textbook Keywords: potrošnik, vedenje, behaviorizem, zaznavanje, čustva, zadovoljstvo, psihologija potrošnika, osebnost, psihologija osebnosti, samospoznavanje, življenjski standard, tržne raziskave, segmentacija, cilj, pozicioniranje, poslovne odločitve, komuniciranje, inovacije, skupnost, družina, generatorji, družbeni razredi, kultura Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1728; Downloads: 117
Link to full text |
4. Organizational behaviourRobert Kreitner, Angelo Kinicki, Marc Buelens, 1999, higher education textbook Keywords: organizacija poslovanja, vedenje, behaviorizem, organizacijski sistemi, organiziranost, organizacija, evalvacija, ocenjevanje, organizacijske strukture, uspešnost poslovanja, vodenje, TQM, management, celovita kvaliteta, uporaba človeških zmogljivosti, rezultati, organizacijska kultura, življenjski cikel, človeški potencial, vrednote, učni proces, spremembe, medkulturna komunikacija, individualizem, osebnost, psihologija osebnosti, čustva, zaznavanje, motiviranje, delovne skupine, zaposlenost, moč, enakopravnost, konflikti, reševanje problemov, pogajanje, modifikacija, samospoznavanje, stres Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1626; Downloads: 129
Link to full text |
5. The new pioneers : the men and women who are transforming the workplace and marketplaceThomas Petzinger, 2000, manual Keywords: delovno mesto, trg delovne sile, transformacija, ekonomija, poslovanje, podjetnik, uspešnost poslovanja, delovna sila, vrednotenje, ZDA, management, vodenje, življenjski uspehi, manager, poklicna uspešnost, poslovodni delavci, strokovnjaki, ideje, kreativnost, ustvarjalnost, ženske, moški, družina, kultura podjetja, zaposlenost, motiviranje, sugestija, potrošnik, zadovoljstvo, povpraševanje, revolucija, industrijska sociologija, planiranje, inovacije, inovacijska dejavnost, znanje, samospoznavanje Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1768; Downloads: 167
Link to full text |
6. Emotional intelligence at work : the untapped edge for successHendrie Weisinger, 1998, manual Keywords: delo, inteligenca, zaznavanje, samospoznavanje, čustva, motiviranje, industrijska psihologija, delovna uspešnost, medosebni odnosi, mišljenje, delovno okolje, reševanje problemov, psihologija dela, poslovna psihologija Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1942; Downloads: 142
Link to full text |
7. Premagovanje stresa z metodo TM - Transcendentalna meditacija : diplomsko deloKsenija Smolar, 2007, undergraduate thesis Keywords: stres, definicija, predstava, samospoznavanje, analiza, duhovnost, osebnost, relaksacija, psihologija osebnosti, transcendentalna meditacija, komuniciranje, zaposlenost, delovno mesto, meditacija, psihotehnike, aktivnosti, metode, tehnika, individualizem, psihologija osebnosti, medosebni odnosi, dejavnost Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2706; Downloads: 193
Full text (508,22 KB) |
8. Moč pozitivnega mišljenja za managerje : diplomsko deloMarja Podrižnik, 2007, undergraduate thesis Keywords: manager, poslovodni delavci, naloge, delo, osebnost, psihologija osebnosti, pozitivizem, stališča, mišljenje, moč, predstava, samospoznavanje, metode, zaznavanje, lastnosti, čustva, strategija, vedenje, sposobnosti, dejavnost Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1797; Downloads: 109
Full text (358,22 KB) |
9. Povezave med samopodobo in podobami blagovnih znamk športne opreme : diplomsko deloBarbara Osrečki, 2008, undergraduate thesis Keywords: blagovne znamke, identiteta, modeli, človek, samospoznavanje, psihologija osebnosti, image, potrošnik, osebnost, predstava, uporabniki, povezanost, šport, oprema, zaznavanje, karakterologija, proizvodi, empirične raziskave, psihologija potrošnika, opazovanje, oglaševanje, vedenje, segmentacija, marketinški splet, tržne raziskave, marketing mix, socialna psihologija Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 1757; Downloads: 88
Full text (517,96 KB) |
10. Vpliv čustvene inteligence na uspešnost delovnega tima : diplomsko deloLidija Koprivc, 2005, undergraduate thesis Keywords: teamsko delo, delovne skupine, čustva, psihologija osebnosti, kadri, motiviranje, osebnost, inteligenca, vedenje, lastnosti, sposobnosti, reševanje problemov, uporaba človeških zmogljivosti, samospoznavanje, poslovna psihologija, cilj, medosebni odnosi, delovni odnosi, zadovoljstvo, zaposlenost Published in DKUM: 28.09.2007; Views: 4023; Downloads: 975
Full text (431,03 KB) |