| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POVEZANOST UČNIH STRATEGIJ Z MOTIVACIJO UČENCEV V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Tadeja Mernik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Z empirično raziskavo sem želela odgovoriti na vprašanje, ali obstaja korelacija med notranjo učno motivacijo pri posamezniku in njegovo oceno pomembnosti uporabe kognitivnih in metakognitivnih strategij pri učenju, ki med drugim predstavljata osnovo za samoregulacijsko učenje. V raziskavi, ki je bila izvedena med mladostniki različnega spola in starosti, sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati so pokazali, da med spoloma sicer ni prisotnih statistično značilnih razlik v predanosti delu kot dimenziji notranje motivacije, da pa se dekleta bolj kot fantje posvečajo učenju in delu za šolo iz lastnega interesa. Če upoštevamo še naslednjo ugotovitev, in sicer, da dekleta pripisujejo višji pomen rabi učnih strategij, lahko rečemo, da so dekleta bolj učno samoregulativna v primerjavi s fanti. Nadalje se je izkazalo, da med mladostniki različnih starosti ni opaznih razlik v oceni pomembnosti rabe učnih strategij, obstajajo pa statistično pomembne razlike v notranji motivaciji. Medtem ko je za mlajše mladostnike značilna večja predanost šolskemu delu in učenju v primerjavi s starejšimi, pa se slednji pogosteje učijo zaradi lastnega zanimanja in želje, da bi poglobili in utrdili svoje znanje. Kot ključno ugotovitev raziskave pa navajam naslednjo; in sicer da obstaja povezanost med posameznikovo notranjo motivacijo in njegovo oceno pomembnosti uporabe strategij pri učenju. Rezultati raziskave namreč kažejo, da mladostniki, pri katerih je prisotna večja notranja motivacija, tudi višje ocenjujejo rabo učnih strategij.
Keywords: samoregulacijsko učenje, notranja učna motivacija, učne strategije, lastni interes, predanost delu
Published: 09.07.2009; Views: 3475; Downloads: 750
.pdf Full text (579,07 KB)

2.
STRATEGIJE ZA SPODBUJANJE MOTIVACIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Cankar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela avtorica povzame pojem motivacije v izobraževanju in pristope, ki jih za motiviranje učencev priporočajo uveljavljeni psihologi. V empiričnem delu avtorica preučuje s pomočjo ankete in njene razčlembe, kakšne strategije za spodbujanje motivacije uporabljajo slovenski učitelji. Hkrati preveri, kako učitelji razumejo pojem motivacijskih strategij in če jih uporabljajo zavestno. Rezultate ankete primerja glede na dobo poučevanja učiteljev in glede na triado poučevanja.
Keywords: motivacija, notranja motivacija, motivacijske strategije, samoregulacijsko učenje.
Published: 06.09.2010; Views: 3608; Downloads: 681 
(1 vote)
.pdf Full text (1001,55 KB)

3.
SAMOREGULACIJA UČENJA GEOGRAFIJE V OSNOVNI ŠOLI
Sara Knez, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja značilnosti samoregulacijskega učenja s poudarkom na strategijah za samoregulacijsko učenje, načinih učenja geografije in vlogi učitelja geografije. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni z anketiranjem osnovnošolcev ter z intervjuvanjem osnovnošolskih profesorjev geografije. Raziskava je pokazala razlike glede na starost in spol učencev v uporabi strategij za samoregulacijo učenja ter samem načinu učenja geografije. Nadalje je bilo ugotovljeno, da je za izboljšanje samoregulacijskega učenja potrebno razvijati področja, ki zadevajo akademsko samopodobo učencev, iskanje pomoči pri kompetentnih osebah, samostojno iskanje informacij in uporabo virov, aktivne oblike učenja, strategije za učinkovito učenje ter načrtovanje in organizacijo učenja.
Keywords: samoregulacijsko učenje, dejavniki samoregulacijskega učenja, strategije za samoregulacijo učenja, kognitivne in metakognitivne strategije, načini učenja geografije, vloga učitelja
Published: 16.10.2015; Views: 1166; Downloads: 120
.pdf Full text (814,11 KB)

4.
KOMPETENCA UČENJE UČENJA V VISOKOŠOLSKEM IZOBRAŽEVANJU: ODNOS DO UČENJA IN METAKOGNITIVNA TOČNOST
Sabina Trstenjak, 2015, master's thesis

Abstract: Učenje učenja sestavljajo tri področja: kognicija, metakognicija in motivacijsko-emocionalno področje. Sestavni del sta tudi samoregulacija in globinski pristop učenja. V povezavi s kompetenco učenje učenja, smo izvedli raziskavo pri študentih Univerze v Mariboru. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri imajo razvito kompetenco iz vidika odnosa do učenja in metakognitivne točnosti. Pri čemer smo preverjali obstoj razlik glede na spol, stopnjo študija, smer študijskega programa in vrsto študija. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati kažejo, da imajo študenti povprečen odnos do učenja in so pri ocenjevanju pravilnosti rešitev iz vidika metakognitivne točnosti negotovi. Pomembne statistično značilne razlike so se pokazale pri posameznih dimenzijah učenje učenja. Študentke so ocenile, da so strateško bolj zavedne in globinsko bolj procesirajo informacije. Študenti bolj verjamejo v sposobnosti. Študenti 2. stopnje se počutijo bolj neodvisni in čvrsti pri učenju, ter bolj verjamejo v sposobnosti kot študenti 1. stopnje. Študenti družboslovno-humanistične smeri se ocenjujejo kot strateško bolj zavedni učenci in bolj verjamejo v delovanje, v primerjavi s študenti naravoslovno-matematične in tehnične smeri. Pedagoški študenti se počutijo bolj kompetentni pri skupinskem delu in učenju in neodvisni ter čvrsti kot nepedagoški študenti. Pokazala se je statistično značilna razlika pri skupnem rezultatu odnosa do učenja. Študenti družboslovno-humanistične smeri imajo pozitivnejši odnos do učenja, kot študenti naravoslovno-matematične in tehnične smeri. Med odnosom do učenja in metakognitivno točnostjo ni pomembne korelacije.
Keywords: učenje učenja, samoregulacijsko učenje, globinski pristop, odnos do učenja, metakognitivna točnost
Published: 22.10.2015; Views: 618; Downloads: 78
.pdf Full text (1019,87 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica