| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE PRI POUKU DRUŽBE V PETEM RAZREDU
Katja Štern, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V preteklosti se je učenčevo znanje ocenjevalo predvsem s testi in drugimi preglednimi metodami, tudi oblike pouka so bile primerne takšnemu načinu ocenjevanja. Sodoben način poučevanja, učenja in ocenjevanja pa temelji na avtentičnih oblikah, ki so usmerjene v proces doživljanja, mišljenja in vrednotenja. V teoretičnem delu naloge opisujemo splošne značilnosti preverjanja in ocenjevanja ter vrste, oblike in načine, ki zajemajo tudi avtentične metode. Predstavimo demokratizacijo ter taksonomije učnih ciljev ter možnosti poučevanja, preverjanja in ocenjevanja znanja pri pouku družbe. V empiričnem delu ugotavljamo stanje preverjanja in ocenjevanja pri pouku družbe v petem razredu. Pri tem nas je zanimalo, v kolikšni meri se učitelji poslužujejo sodobnih pristopov preverjanja in ocenjevanja ter ali obstajajo razlike pri uporabi le-teh med učitelji glede na strokovni naziv in delovno dobo. Rezultati so pokazali, da se večini učiteljev pri pouku družbe v petem razredu zdi najpomembnejše, da učenci usvojijo spretnosti in veščine, od učencev pa zahtevajo obvladovanje višjih ravni znanja. Pri ocenjevanju dovoljujejo demokratizacijo, se dovolj poslužujejo formativnega spremljanja učencev in pri tem kot pristop največkrat uporabljajo analiziranje sprotnih in končnih izdelkov. Ugotovili smo, da so avtentične oblike preverjanja in ocenjevanja slabo razširjene, ter da učitelji znanje najpogosteje ocenjujejo ustno. Prihaja tudi do statistično značilnih razlik glede na strokovni naziv in delovno dobo učiteljev in sicer največkrat tako, da uporaba sodobnih pristopov preverjanja in ocenjevanja z nižjim nazivom oziroma manjšo delovno dobo učiteljev upada.
Keywords: preverjanje, ocenjevanje, cilji, oblike ocenjevanja, avtentično ocenjevanje, samoocenjevanje, nivoji znanja, formativno spremljanje znanja, demokratizacija ocenjevanja.
Published: 15.12.2010; Views: 4236; Downloads: 523
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
MODEL POSLOVNE ODLIČNOSTI V PODJETJU UNIOR D.D.
Nataša Brglez, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja poslujejo v vedno močnejši konkurenci, zato je ključnega pomena, da poslovanja ne prepuščajo naključju, ampak se na spremembe hitro odzovejo, na pravi način, ki mora biti sad premišljenih in načrtovanih dejavnosti. Podjetja si poiskušajo pridobiti konkurenčno prednost z certificiranimi standardi serije ISO, nekatera med njimi pa se še bolj zavedajo svoje šibkosti in nadgradijo standarde z različnimi modeli. Eden izmed model, ki zagotavlja celoten pregled poslovanja je tudi Model poslovne odličnosti EFQM. Ta model zagotavlja informacije iz vseh vidikov poslovanja, s pomočjo katerih lahko izvajajo in načrtujejo aktivnosti za tekoče in prihodnje poslovne odločitve. Temelji na devetih merilih od katerih je pet dejavnikov in štirje rezultati.
Keywords: poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, temeljna načela odličnosti, merila modela, kakovost, Evropska fundacija za razvoj kakovosti, samoocenjevanje, Unior d.d.
Published: 06.07.2010; Views: 2674; Downloads: 876
.pdf Full text (2,28 MB)

3.
RAZVOJ VODSTVENEGA PREGLEDA NA PODLAGI MODELA ODLIČNOSTI
Anton Petrič, 2010, master's thesis

Abstract: Dobavitelji v avtomobilski industriji, ki tekmujejo na zelo zahtevnem in visoko inovativnem trgu, se soočajo z velikimi pritiski po nenehnem izboljševanju svojega delovanja in posledično zniževanju cen svojih izdelkov. Podjetje TPV d.d. je pri strateškem načrtovanju svoje prihodnosti ugotovilo, da obstoječi integrirani sistem managementa kakovosti ne zagotavlja tiste prebojne moči, ki bi zadostovala za doseganje pomembnejše vloge v avtomobilski dobaviteljski verigi. Zaradi tega se je odločilo za doseganje nenehnega izboljševanja svojega delovanja z uvajanjem načel odličnosti po modelu EFQM. V nalogi se osredotočimo na metode vrednotenja stanja, ki izhajajo iz izhodiščnih modelov in sicer uporabo presoj sistema managementa kakovosti in izvajanja vodstvenega pregleda po ISO 9001 ter samoocenjevanja po EFQM. Z analizo nabora kazalnikov, ki jih podjetje spremlja, da obvladuje svoje delovanje, poskušamo potrditi smisel in vpliv izvajanja notranjih presoj in presoj tretje stranke na rezultate podjetja. Za preskok na začetek uvajanja načel odličnosti po modelu EFQM izvedemo samooceno, ki rezultira v opredelitvi ključnih prednosti in priložnosti za izboljšanje ter opredeljenem akcijskem načrtu, ki postavlja okvir za holistični pristop k nenehnemu izboljševanju. Ključni prispevek magistrskega dela je tako nadgradnja vodstvenega pregleda kot managerskega orodja na nivo temeljnih načel odličnosti po modelu EFQM ter razvoj procesne sheme (modela), ki potrdi vodstveni pregled kot ključno managersko orodje, s katerim lahko vodstvo strateško upravlja podjetje.
Keywords: standardi managementa kakovosti, model odličnosti EFQM, presojanje, samoocenjevanje, vodstveni pregled
Published: 04.05.2010; Views: 2698; Downloads: 346
.pdf Full text (1,11 MB)

4.
Samoocenjevanje študentov zdravstvene nege s pomočjo video posnetkov pri poučevanju negovalnih intervencij v specialni učilnici
Doroteja Rebec, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Uvod: Strokovnjaki iz kliničnih okolij ugotavljajo, da današnji diplomanti zdravstvene nege ob zaključku šolanja niso dovolj usposobljeni za prevzem odgovornosti poklica diplomirane medicinske sestre/zdravstvenika. Hkrati je pri študentih zdravstvene nege opaziti nizko stopnjo motiviranosti in pasiven odnos do učenja negovalnih intervencij v simuliranem okolju, kar neugodno vpliva na njihovo praktično usposobljenost. Namen naloge je bil ugotoviti, ali metoda samoocenjevanja s pomočjo video posnetkov kot oblika poučevanja izboljša učne rezultate pri učenju vakuumskega odvzema venozne krvi pri odraslem pacientu. Metode: Raziskava je potekala med študenti 1. letnika zdravstvene nege. Vključenih je bilo 28 študentov, od tega 14 v primerjalno in 14 v poskusno skupino. Obe skupini sta se negovalne intervencije učili s pomočjo demonstracije in vaje. Preverjanja znanja s povratno informacijo o uspešnosti izvajanja so bili študentje deležni dvakrat - v primerjalni skupini s pomočjo opomnika, v poskusni pa dodatno še z gledanjem posnetka lastnega izvajanja. Dosežene povprečne ocene so bile merilo za napredek v znanju. Rezultati: Poskusna skupina je na lestvici od 1,00 do 3,00 pri drugem preverjanju znanja dosegla višje povprečne ocene v predpripravi (1,67), v zaključnem delu intervencije (1,48) in za izvajanje celotne intervencije (1,79) glede na primerjalno skupino (1,43; 1,47; 1,75). Primerjalna je bila boljša v pripravi materiala (1,98) in v neposredni izvedbi intervencije (2,12) glede na poskusno (1,88; 2,11). Poskusna je ocene dvignila bolj oz. jih je za manj poslabšala od primerjalne v treh od štirih sklopov in v celotni izvedbi intervencije. Primerjalna je glede na poskusno imela za 9,6% več korakov, ki so bili oba dneva pozitivno ocenjeni, poskusna pa je v izvajanju celotne intervencije dosegla višji odstotek bolje (46%) in nižji odstotek slabše (19,1%) izvedenih korakov glede na primerjalno (33,3% in 22,2%). Izvajanje so študentje izboljšali predvsem v korakih, ki se nanašajo neposredno na akt odvzema venozne krvi pri odraslem in so izvedljivi na modelu roke kot simulatorju delnih nalog. Zaključek: Poskusna skupina je dosegla relativno boljše učne rezultate glede na primerjalno skupino, čeprav brez statistično pomembnih razlik. Vpliv metode samoocenjevanja s pomočjo video posnetkov na praktično usposobljenost študentov bi bilo potrebno raziskati pri vseh negovalnih intervencijah, ki se jih študentje zdravstvene nege učijo. Ocenjevalno orodje bi bilo potrebo prilagoditi možnostim učnega okolja.
Keywords: učenje negovalnih intervencij, simulirano okolje, samoocenjevanje s pomočjo video posnetkov
Published: 29.06.2011; Views: 2345; Downloads: 301
.pdf Full text (786,91 KB)

5.
SISTEMI VODENJA KAKOVOSTI IN POSLOVNA ODLIČNOST
Janez Pohleven, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Sistemi vodenja kakovosti dandanes močno vplivajo na kakovost poslovnega procesa, ki je zelo pomemben element za vsako podjetje, ki hoče biti in ostati med uspešnimi v svoji panogi. S kakovostnim poslovanjem podjetja izpolnjujejo zahteve in potrebe deležnikov – predvsem odjemalcev, lastnikov, partnerjev, zaposlenih in družbe kot celote. V ta proces morajo biti vključeni vsi zaposleni v podjetju. Podjetja si pridobivajo konkurenčno prednost s certificiranimi standardi sistemov vodenja kakovosti, nekatera pa nadgradijo te certifikate še z različnimi modeli. Eden izmed modelov, ki zagotavlja celoten pregled poslovanja, je tudi Model poslovne odličnosti EFQM, ki temelji na devetih merilih, od katerih je pet dejavnikov in štirje rezultati. V podjetju Primat d.d. so se leta 2011 odločili za kandidaturo za nagrado-Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost (PRSPO). Izvedli so samoocenjevanje z ocenjevalnim in vodstvenim orodjem RADAR, ki se uporablja pri ocenjevanju vlog za nagrado za odličnost EFQM. Predvsem zaradi posledic finančne in gospodarske krize je bilo v novo verzijo evropskega modela odličnosti – EFQM 2010 vgrajenih nekaj konceptualnih sprememb, predvsem v smislu povečane odgovornosti voditeljstva za sprejete odločitve, integritete in etičnosti poslovanja, spodbujanja ustvarjalnosti, učenja in inovativnosti ter uravnoteženja posameznih meril. Rezultati vrste znanstvenih raziskav so potrdili pozitivne učinke uporabe modelov odličnosti.
Keywords: sistemi vodenja kakovosti, kakovost, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, priznanje RS za poslovno odličnost, samoocenjevanje, Primat d.d.
Published: 27.10.2011; Views: 2904; Downloads: 614
.pdf Full text (1,93 MB)

6.
OBČUTEK USPOSOBLJENOSTI PRI ŠTUDENTIH IN ZAPOSLENIH V ZDRAVSTVENI NEGI
Matjaž Miljan, 2012, master's thesis

Abstract: Namen. Opisati občutke usposobljenosti rednih študentov I. stopenjskega dodiplomskega študijskega programa zdravstvene nege in diplomiranih medicinskih sester oz. diplomiranih zdravstvenikov. Samoocena usposobljenosti diplomirane medicinske sestre oz. diplomiranega zdravstvenika ima bistveni pomen pri zagotavljanju visokega standarda zdravstvene nege. Ta vpliva in jim je v pomoč pri ohranjanju in izboljševanju delovnih spretnosti ter pri identificiranju njihovih prednosti in slabosti. Raziskovalna metodologija. Za opis vzorca raziskava temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja oz. deskriptivnih statističnih metodah (povprečje, standardna deviacija, mediana, modus, min., max. …). Pri opredelitvi hipotez (statistično pomembnih razlik) smo v primeru možnosti uporabe parametričnih metod uporabili MANOVA analizo. Pridobljene podatke smo statistično analizirali s statističnim programom SPSS za Windows, verzija 13.0 ter Microsoft Office Excel 2007. Vrednosti p < 0,05 so veljale za statistično pomembne. Raziskovalni vzorec je zajemal 120 študentov tretjega letnika dveh visokošolskih ustanov, ki izvajajo študijski program Zdravstvene nege I. stopnje. V raziskavo je bilo vključenih skupaj 83 diplomiranih medicinskih sester oz. diplomiranih zdravstvenikov. Skupaj 37 iz dveh ljubljanskih klinik in 46 zaposlenih v dveh splošnih bolnišnicah. Rezultati. V posameznih ustanovah so se pokazale majhne razlike v stopnji samozavesti ter tudi v samooceni usposobljenosti. Večjo razliko smo opazili v eni od bolnišnic, kjer je bila izmerjena samozavest nekoliko nižja kot v drugih ustanovah. Prav tako je izmerjena samoocena usposobljenosti in povprečna izmerjena samozavesti nekoliko višja na eni od sodelujočih fakultet. Od vseh dejavnikov, za katere smo predpostavljali, da bi lahko vplivali na stopnjo samoocenjene usposobljenosti, je bila signifikanca dokazana samo pri vplivu samozavesti na lastni občutek usposobljenosti med študenti in zaposlenimi v zdravstveni negi. Sklep. Končni rezultat samoocene nam lahko pokaže prednosti in slabosti področja iz vsakodnevne prakse, kjer lahko svoje veščine in sposobnosti ankatiranci še izboljšajo. Prav tako je lahko smerokaz študentom zdravstvene nege, v katera področja bi bilo še potrebno usmeriti pozornost, da bi le-ti v klinično prakso vstopili kar se da pripravljeni in usposobljeni.
Keywords: Samoocenjevanje, usposobljenost, zdravstvena nega, diplomirana medicinska sestra, študent zdravstvene nege.
Published: 05.07.2012; Views: 2019; Downloads: 243
.pdf Full text (2,60 MB)

7.
8.
ANALIZA PROCESA MEDNARODNE AKREDITACIJE PO STANDARDU DNV V TERMAH DOBRNA D.D.
Patricija Goubar, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je raziskovalna naloga, ki je potekala v Termah Dobrna, v času od 16.6.2014 do 20.3.2015. Namen diplomskega dela je obravnavati področje sistema vodenja kakovosti v zdravstvenih dejavnostih, kot tudi analizirati proces integracije standardov kakovosti v druge nivoje zdravstvenega varstva ter ugotoviti stopnjo učinkovitosti uporabe mednarodnega akreditacijskega standarda DNV. V teoretičnemu delu je predstavljen splošen pomen kakovosti z različnih vidikov, s poudarkom na kakovosti v zdravstvu, predstavitvijo mednarodnega akreditacijskega standarda DNV, predstavitvijo prednosti, ki jih zdravstvene ustanove pridobijo z uvedbo omenjenega standarda. Ravno tako diplomsko delo vključuje analizo procesa mednarodne akreditacije za standard DNV, ki je sicer zasnovan za bolnišnice, v Termah Dobrna, ki zagotavlja zdraviliško dejavnost. V raziskovalnemu delu smo ugotavljali zadovoljstvo pacientov z obravnavo v Medicinskem centru Term Dobrna in zadovoljstvo zaposlenih po akreditaciji za standard DNV. V obeh primerih smo uporabili metodo anonimnega anketiranja, kjer smo pri anketiranju pacientov prišli do ugotovitev, da so le ti visoko zadovoljni z zdravstveno oskrbo in terapevtsko obravnavo na ambulantnem ali zdraviliškem zdravljenju v Termah Dobrna. V sklopu anketiranja zaposlenih pa je bil rezultat nekoliko razdeljen: del vprašalnika, ki se je nanašal na osveščenost in na zavedanje pomena in pomembnosti kakovosti v zdravstvu ter poznavanju le te, je bil zelo dobro ocenjen. Prav tako so visoko mero zadovoljstva zaposleni pripisali tudi medsebojnim odnosom med sodelavci in naravi svojega dela, znotraj katerega si pripisujejo veliko mero strokovnosti in prizadevanja za varno in kakovostno obravnavo pacientov. Del vprašalnika, se je nanašal na odnos vodilnih do podrejenih, na organizacijo dela in na vodenje sistema kakovosti. Rezultati v tem segmentu kažejo na možnosti izboljšav, zlasti glede povečanja učinkovitosti celotnega sistema managementa kakovosti, kar je lahko ena izmed prihodnjih usmeritev vodstva organizacije.
Keywords: kakovost v zdravstvu, akreditacija, DNV, kazalniki kakovosti v zdravstvu, samoocenjevanje v zdravstvu
Published: 23.06.2015; Views: 1352; Downloads: 245
.pdf Full text (2,37 MB)

9.
MANAGEMENT KAKOVOSTI V PODJETJU NIGRAD D.D.
Petra Barun, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Da bi zagotovili uspešno upravljanje in vodenje organizacij, mora le-ta biti tesno povezana s proizvodnjo storitev ali izdelkov. V hitro razvijajočem in naprednem svetu pa je zelo težko biti in ostati konkurenčen na trgu, zato uspešne organizacije vedno znova iščejo in prilagajajo rešitve na področju managementa, da bi lahko uspešno obvladovale celovito kakovost v organizaciji. Kakovost pa se v podjetju ne kaže samo na področju ponujenih storitev ali izdelkov, temveč tudi v načinu vodenja organizacije. Doseganje trajne in celovite kakovosti lahko dosežemo ob pomoči različnih danih managerskih orodij, eno izmed teh je Model odličnosti EFQM, ki nudi rešitve na vseh ravneh poslovanja ter spodbuja organizacijo k odkrivanju svojih prednosti in slabosti. V podjetju Nigrad d.d. še sicer ne uporabljajo Modela odličnosti EFQM, vendar pa je njihova zapisana politika kakovosti zelo podobna osnovnim temeljnim načelom odličnosti po Modelu EFQM. Izbrani Model odličnosti EFQM bi podjetju zagotovil, da bi že osvojena načela lahko tudi uspešno vgradili v sistem obstoječega delovanja. Za vzdrževanje novo pridobljenega stanja pa bi jim bila v pomoč logika RADAR, ki je odličen način za samoocenjevanje in podpora pri uvajanju sprememb v organizacijo.
Keywords: kakovost, management kakovosti, Model odličnosti EFQM, temeljna načela odličnosti, samoocenjevanje, logika RADAR, Nigrad d.d.
Published: 19.12.2012; Views: 1683; Downloads: 258
.pdf Full text (769,90 KB)

10.
SKLADNOST OCENE IN SAMOOCENE GLASBENE NADARJENOSTI ČETRTOŠOLCEV
Metka Papec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Glasba nas spremlja na vsakem koraku. Številne raziskave so pokazale na pomembnost razvijanja glasbenih sposobnosti že v zgodnjem otroštvu in pri poučevanju učencev prvega triletja. Namen diplomske naloge je bil podrobneje se seznaniti z razvojem glasbenih sposobnosti ter primerjati skladnost samoocene učencev četrtošolcev in ocene njihovih učiteljev o glasbeni nadarjenosti učencev. Želeli smo izvedeti, če med učenci obstajajo razlike glede na spol in če obstajajo v ocenjevanju razlike med učitelji in učenci. V teoretičnem delu smo predstavili têrmine ocenjevanje, samoocenjevanje, samopodoba, samospoštovanje in samovrednotenje. Zanimalo nas je, kateri so sestavni deli samopodobe, kako se oblikuje in kako vplivajo na učno uspešnost. V empiričnem delu je uporabljena deskriptivna neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. V raziskavo je bilo vključeno 304 četrtošolcev iz mestnih in podeželskih šol Maribora in okolice ter 20 učiteljev razrednikov teh učencev. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo preoblikovanega anketnega vprašalnika OLNAD07, pokazali pa so, da obstajajo razlike med samoocenami učencev in samoocenami učenk. Dokazali smo, da so samoocene učencev in ocene njihovih učiteljev v večini skladne ter da so se učenci na tej starostni stopnji v povprečju že zmožni realno oceniti; njihove samoocene so v povprečju višje, kot so jih ocenili učitelji.
Keywords: samoocenjevanje učencev, učiteljeve ocene, značilnosti glasbeno nadarjenih/talentiranih, glasbene sposobnosti, aktivnosti, glasbene dejavnosti
Published: 03.10.2012; Views: 1082; Downloads: 166
.pdf Full text (1,41 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica