| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjalnopravna analiza ureditev sorojenca rešitelja : magistrsko delo
Anja Škamlec, 2023, master's thesis

Abstract: Človeška življenja se s presaditvijo organov rešujejo že več kot pol stoletja, in sicer tako pri nesrečah kot tudi v primeru bolezni posledica katerih je odpoved organov. Najpogosteje so darovalci odrasli, vendar pa so to lahko tudi otroci. Za slednje se zahtevajo strožji pogoji darovanja, zaradi česar do te situacije pride predvsem v primerih dednih genetskih bolezni pri njihovih sorojencih, takšnega otroka pa terminologija imenuje »sorojenec rešitelj«. Skozi desetletja napredkov reproduktivne veje medicine je nastal še en specifičen tip sorojenca rešitelja- otrok, ki se rodi z namenom, da svojemu že obstoječemu bolnemu sorojencu reši življenje. Pri tem gre za obliko selektivne reprodukcije, saj je za dosego cilja, za katerega se takšen otrok rodi, potrebna genetska kompatibilnost, ker bolni sorojenec trpi za dedno genetsko boleznijo. Z razvojem postopka so se pričela pojavljati vprašanja o etičnosti takšnega načina reševanja življenj hudo bolnih otrok in vplivu na kloniranje na področju medicine. V ospredju pa se je znašla predvsem pravna regulacija varnosti sorojenca rešitelja in njegova nezmožnost privolitve v darovanje ter posledično rešitev življenja svojemu sorojencu, prav tako pa so se pričele diskusije o posegih v temeljne človekove pravice in svoboščine. V magistrski nalogi so predstavljeni pristopi držav do regulacije sorojencev rešiteljev, razvijajoča sodna praksa na tem področju ter primerjalno-pravna analiza različnih zakonodaj.
Keywords: sorojenec rešitelj, reproduktivna medicina, selektivna reprodukcija, predimplantacijska genetska diagnostika (PGD), HLA metoda, načelo največje koristi otroka
Published in DKUM: 17.10.2023; Views: 413; Downloads: 48
.pdf Full text (961,97 KB)

2.
Razvoj orkestra/orkestracije od baročnega do jazz orkestra in vloga klaviature, elektronskih pripomočkov ter sodobnihtehnologij pri orkestraciji : magistrsko delo
Tim Matičič, 2022, master's thesis

Abstract: Delo sprva namenja poseben poudarek razvoju orkestracije čez čas. Prikaže, kako je razvoj instrumentov prinesel tudi spremembe v tehnikah orkestracije, kompozicije in igranja. V prizadevanju po kar najboljšem prikazu razvoja orkestra in orkestracije so predstavljene zgolj novitete, ki so se pojavljale v določenem obdobju ali pri določenem skladatelju. Dalje se magistrsko delo osredotoči na zgodovino, uporabo ter tehnike glasbene računalniške tehnologije, snemanja ter reprodukcije z namenom razumevanja obstoječe tehnologije in praks. Delo z zgodovinskega vidika postopoma preide v sedanjost ter namesto raziskovalnega dela predstavi vodič za uporabo računalniške tehnologije, katerega cilj je doseganje različnih tehnoloških, snemalnih in kompozicijskih ciljev. Metodološko je delo zasnovano na zgodovinski metodi, ki temelji na proučevanju daljne in bližnje preteklosti s pomočjo arhivskih virov o razvoju orkestra/orkestracije, skladateljev, ki so bili nosilci razvoja, ter razčleni razvoj orkestrske glasbe v filmski glasbi.
Keywords: orkester, skladatelj, tehnologija, filmska glasba, snemanje, produkcija, reprodukcija, zvočne komponente, učinki, MIDI, mikrofon, sintetizator, sampler, računalnik, DAW.
Published in DKUM: 18.11.2022; Views: 484; Downloads: 56
.pdf Full text (2,77 MB)

3.
Primerjava umetniškega dela in likovnih del predšolskih otrok z vidika likovno-formalne analize : diplomsko delo
Nastja Božak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu smo se ukvarjali z analizo likovnih del predšolskih otrok. V vrtcu smo jih spodbudili k reprodukciji umetniškega dela Gojmirja Antona Kosa Tihožitje s kozarcem. Ustvarjali so s pomočjo palet, s čimer se predhodno še niso srečali. Po slikanju smo vsa dela podrobno pregledali, zastavili merila in nato v skladu z njimi analizirali pridobljena dela. Ugotavljali smo, ali otroci sledijo likovnim zakonitostim in v kolikšni meri, če jih nanje predhodno ne opozorimo. Prav tako smo ugotavljali, ali otroci pri reproduciranju dodajajo lastne zamisli in ali sledijo svojim razvojnim značilnostim. Podatke smo zbrali v tabeli in jih opisno analizirali, razčlenili.
Keywords: reprodukcija, zlati rez, ritem, ravnotežje, barvna paleta
Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 626; Downloads: 46
.pdf Full text (5,72 MB)

4.
Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole
Tjaša Onišak, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole smo izvedli študijo primera, s pomočjo katere smo raziskovali, kako učenci v 5. razredu osnovne šole zaznavajo ter doživljajo kiparsko umetniško delo – spomenik Borisa Kidriča v Mariboru – preko treh različnih stopenj, pri čemer vsaka posamezna stopnja nadgrajuje prejšnjo. V teoretičnem delu smo najprej predstavili sam pomen likovne umetnosti v življenju posameznika, opredelili pojma umetnost in umetniško delo, ločili original od reprodukcije, navedli različne metode za približevanje umetniškega dela učencem, predstavili metodi estetskega transferja in estetske izkušnje ter opisali avtentični prostor in zakaj je le-ta pomemben pri doživljanju umetnine. Za empirični del naloge pa smo izvedli raziskavo, pri kateri smo si izbrali 5. razred na eni izmed osnovnih šol v Mariboru ter načrtovali in izvedli tri učne enote (zadnja se je delila na dva obiska), preko katerih smo želeli ugotoviti, kako učenci zaznavajo in doživljajo spomenik Borisa Kidriča v Mariboru, najprej preko golega opazovanja reprodukcije brez dodatnih informacij, nato preko opazovanja reprodukcije s predstavitvijo forme, teme in konteksta, nato pa še preko obiska kiparskega dela v avtentičnem prostoru. Študija primera je pokazala, da učitelj najlažje pripravi in izpelje uro, pri kateri učencem pokaže reprodukcijo brez kakršnihkoli informacij, vendar ti od nje tudi najmanj odnesejo. Če reprodukcijo obogati s skrbno izbranimi informacijami, se pokaže velik napredek v zaznavi, predvsem kar se tiče zapisanih vtisov s strani učencev. Največje doživetje pa je učencem predstavljal obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru, saj so tam veliko informacij pridobili preko drugih čutov in ne samo preko vida. Pri izdelkih učencev je prav tako možno opaziti napredek, predvsem v natančnosti in številu detajlov, ki so jih upodobili. Če povzamemo, je naša ključna ugotovitev ta, da obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru učenca obogati s pomembno izkušnjo, mu omogoči zaznavo umetniškega dela s še drugimi čutili kot samo z vidom ter ga privede do večje apreciacije umetniških del. Edina ovira, s katero smo se srečali, je pomanjkanje časa pri obisku v avtentičnem prostoru.
Keywords: Kiparsko delo, reprodukcija, avtentični prostor, čutila, estetska izkušnja.
Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1434; Downloads: 235
.pdf Full text (2,93 MB)

5.
AKTIVNOSTI MEDICINSKE SESTRE PRI AMBULANTNI OBRAVNAVI NEPLODNEGA PARA
Lidija Pirš, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča:O neplodnosti kot bolezenskem stanju govorimo takrat, ko pri paru po enem letu rednih in nezaščitenih spolnih odnosih ne pride do zanositve. Vzroke za neplodnost vedno iščemo pri obeh partnerjih, tako v diagnostiko vedno poleg ženske vključujemo tudi moškega.Medicinska sestra predstavlja v postopku zdravljenja neplodnosti pomembno vez med vsemi, ki se vključujejo v proces zdravljenja neplodnega para.Namen diplomskega dela je predstaviti pojem neplodnosti, vzroke zanjo in zdravljenje, ter opisati aktivnosti medicinske sestre pri obravnavi neplodnega para od prvega naročanja do konca zdravljenja v centru za reproduktivno medicino. Metodologija:Diplomsko delo je teoretično, nastalo na osnovi študija in tuje literature. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Zbrane podatke smo pregledali, grupirali, uporabili smo metodo analize in kompilacije, ter na osnovi sinteze oblikovali ugotovitve na zastavljena raziskovalna vprašanja. Rezultati:Ugotovili smo, da je ustrezna komunikacija pomemben dejavnik pri obravnavi neplodnega para v vseh fazah zdravljenja,od prvega stika v centru za naročanje do zaključka zdravljenja. Informacije morajo biti posredovane na razumljiv način in to takrat, ko jih pacienti potrebujejo. Medicinska sestra ima zelo pomembno vlogo tudi pri učenju – edukaciji pacientk o pripravi in samoaplikaciji predpisane hormonske terapije. Učenje poteka individualno, medicinska sestra mora biti natančna, razumljiva in potrpežljiva. Delo medicinske sestre se ob edukaciji prepleta z zdravstveno-vzgojnim delom.Ena pomembnejših aktivnosti medicinske sestre je prav tako priprava in urejanje zdravstvene dokumentacije pacientov, v kateri se nahajajo vsi podatki in izvidi, ki so potrebni za celovito obravnavo neplodnega para. Sklep:Medicinska sestra je pri obravnavi neplodnega paranepogrešljiv člen, saj predstavlja vez med pacienti, zdravniki, biologi in ostalimi sodelavci, ki sodelujejo v timu.
Keywords: reprodukcija, neplodnost, zunajtelesna oploditev, medicinska sestra, zdravstveno-vzgojno delo, komunikacija
Published in DKUM: 27.10.2016; Views: 1742; Downloads: 186
.pdf Full text (1,04 MB)

6.
PRIPRAVA FOTOGRAFIJE ZA TISKANE MEDIJE
Maja Mihinjač, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je preučiti proces priprave fotografije za tisk ter ugotoviti kakšne so možne pasti in rešitve za pridobitev kvalitetnega izdelka. Z leti je računalniška in ostala strojna oprema potrebna za grafično industrijo izredno napredovala in postala cenovno dostopnejša. Danes se lahko že skoraj vsak uporabnik ukvarja s fotografiranjem, obdelavo fotografij in pripravo materiala za tisk. V današnjem času ima povprečna strojna oprema (fotoaparat, računalnik, tiskalnik,...) solidno kvaliteto, vendar pa ima po večini avtomatizirane funkcije, ki vzbujajo uporabniku lažen občutek profesionalnosti. V preteklosti je bilo to delo rezervirano za strokovnjake s cenovno težje dostopno opremo. V večini primerov končni izdelek (natisnjena fotografija) ni zadovoljive kvalitete in tako razočara uporabnika oz. naročnika.
Keywords: fotografija, reprodukcija, tisk, RGB, CMYK, barvno upravljanje
Published in DKUM: 23.09.2016; Views: 1817; Downloads: 134
.pdf Full text (3,05 MB)

7.
Družbene neenakosti in terciarno izobraževanje na Slovenskem : vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturo
Sergej Flere, Miran Lavrič, 2005, original scientific article

Abstract: Avtorja v daljšem časovnem obdobju raziskujeta razmerje med družbenimi neenakostmi in šolanjem na terciarni ravni v Sloveniji. Pri tem upoštevata tudi vplive šolskih reform in politike v času več desetletij. Ugotovita, da se vpliv družbenih neenakosti na možnosti vstopanja v vrste študentov v zadnjem času zmanjšuje, in sicer predvsem kot posledica ekspanzije števila šolajočih se na terciarni ravni. Šolska in socialna politika in celo financiranje imajo pri tem le majhno vlogo. Kaže, da se, kljub izmerjenemu občutnemu zmanjševanju, družbene neenakosti pri šolanju še vedno izražajo in skozenj reproducirajo. Do izraza pa najverjetne je prihajajo tudi nove oblike socialnih neenakosti, s katerimi si privilegirani sloji zagotavljajo lastno reprodukcijo.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, družbena slojevitost, družbene neenakosti, visokošolski študij, šolanje, družbeni položaj, šolski dosežki, izobraževalni sistemi, kulturna reprodukcija
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1147; Downloads: 126
URL Link to full text

8.
9.
Izkazani trend prireje mleka v prosti in vezani reji : diplomsko delo
Anja Simrajh, 2012, undergraduate thesis

Keywords: prosta -vezana reja, prehrana, reprodukcija, trend
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1885; Downloads: 39
URL Link to full text

10.
PROBLEMATIKA PRIVATNEGA REPRODUCIRANJA KOT OMEJITVE AVTORSKE PRAVICE
Nina Bezjak, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem delu ugotavljamo, da je pravica reproduciranja najpomembnejša avtorska pravica, obseg zaščite avtorskih pravic pa se je postopoma razširjal in tako le-ta danes vključuje tudi primere, kadar reprodukcija ni identična originalu. V jedru diplomskega dela spoznamo, da reprodukcijo srečamo v različnih oblikah in obsegih, izjemno pomembno pa je tudi poudariti, da je odplačnost, neodplačnost reproduciranja ali uporaba kopij glede avtorjevih pravic nepomembna. Pred samim zaključkom dela spoznamo še t. i. tristopenjski test, katerega slovensko različico – štiristopenjski test – ureja ZASP v 46. členu, pri čemer gre za dodatna pravila, ki vsebinsko omejujejo avtorsko pravico.
Keywords: Reprodukcija, omejitev reproduciranja, avtorska pravica, gospodarski interesi avtorja, tristopenjski test, štiristopenjski test, cilji reprodukcije.
Published in DKUM: 15.12.2014; Views: 2454; Downloads: 270
.pdf Full text (746,56 KB)

Search done in 3.79 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica