| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 111
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Obveščevalno-varnostni sistem Republike Slovenije
Jaroš Britovšek, Aleš Čretnik, 2016, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je predstaviti modele reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb majhnih držav, ki se soočajo z omejenimi finančnimi in kadrovskimi resursi. Analiza prispevka temelji na primeru obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije (RS). Metode: Z analizo primarnih in sekundarnih virov so bile analizirane in identificirane pomanjkljivosti obveščevalno-varnostnega sistema Republike Slovenije ter s primerjalno analizo obveščevalnih in varnostnih služb tujih držav razvite ustrezne rešitve. Ugotovitve: Razviti in predstavljeni so trije možni modeli reorganiziranja obveščevalno-varnostnega sistema RS, ki se med seboj razlikujejo glede na obsežnost posegov. Prav tako so v prispevku predstavljene sistemske rešitve na področju nadzora, zaposlovanja in izobraževanja uslužbencev obveščevalnih in varnostnih služb, ki jih lahko odgovorni implementirajo ne glede na to, ali se država odloči za reorganizacijo ali ne. Omejitve/uporabnost raziskave Tajna narava delovanja obveščevalnih in varnostnih služb nudi omejen dostop do popolnih podatkov, kar posledično omejuje raziskovanje na tem področju. Praktična uporabnost: Ugotovitve oz. rešitve, ki so predstavljene v prispevku se lahko nanašajo na praktično implikacijo reorganizacije in izboljšave dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek opredeli obveščevalne in varnostne naloge ter odgovarja na vprašanja in dileme v zvezi z reorganizacijo in izboljšavami dela obveščevalnih in varnostnih služb Republike Slovenije, same ugotovitve pa so namenjene tako politični, strokovni kot tudi širši javnosti.
Keywords: obveščevalne naloge, varnostne naloge, obveščevalnovarnostne naloge, zaščitne naloge, reorganizacija
Published: 20.04.2020; Views: 241; Downloads: 49
.pdf Full text (594,60 KB)
This document has many files! More...

2.
VEČNIVOJSKI MODEL KADROVSKE REORGANIZACIJE JAVNIH ZDRAVSTVENIH ZAVODOV Z UVEDBO JAVNO-ZASEBNEGA PARTNERSTVA
Boštjan Kušar, 2019, doctoral dissertation

Abstract: Kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov niso nov pojem v slovenskem prostoru. Raziskave kažejo, da v Sloveniji do sedaj še ni bil izdelan predlog modela kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov s pomočjo uvedbe javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Uvedba instituta svobodnega zdravnika specialista bi približala delovanje slovenskega zdravstvenega sistema Evropski skupnosti in svetu. Z njegovo uvedbo bi se znižali stroški dela, povečala bi se učinkovitost zaposlenih ter ustvarilo stimulativno delovno okolje za mlade zdravnike, kar bi posledično prispevalo k zajezitvi odhodov mladih zdravnikov v tujino. Uvedba svobodnega zdravnika specialista v slovenski zdravstveni sistem bi prinesla tudi nove možnosti sodelovanja med izvajalci zdravstvenih storitev in bolnišnicami, prav tako bi pozitivno vplivala na enakomerno dostopnost do zdravstvenih storitev, kar bi občutili uporabniki.V doktorski disertaciji je predstavljeno trenutno stanje zdravstvenega sistema v Republiki Sloveniji, ki se sooča z različnimi problemi; dolge čakalne dobe na vseh področjih dela, odhodi zdravnikov in zdravstvenih sodelavcev v tujino oziroma zasebništvo. Posledično prihaja do pomanjkanja kadra za redno delo, ki povzroča preobremenjenost zaposlenih. Na osnovi poglobljenega vpogleda v zdravstveni sistem v Republiki Sloveniji je bila izdelana raziskava, katere cilj je bil preveriti stališča nosilcev zdravstvene dejavnosti v Republiki Sloveniji – zdravnikov do uvedbe instituta svobodnega zdravnika v slovenski zdravstveni sistem ter na drugi strani pridobiti mnenje direktorjev javnih zdravstvenih zavodov o obravnavani temi. Raziskava je bila izvedena na celotni populaciji zdravnikov (N = 5.637) in vodstvenih delavcev (N = 92) v Sloveniji v letu 2014. Vrnjenih smo dobili 318 anketnih vprašalnikov s strani zdravnikov, kar predstavlja 5,6 % celotne populacije. S strani direktorjev je bilo vrnjenih 52 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 56,5 % celotne populacije. Zaradi urejenosti spremenljivk in postavljenih hipotez, so bili uporabljeni neprarametrični pristopi, ki so za razliko od standardnih parametričnih metod primernejši, kadar so spremenljivke urejenostne in predpostavke za uporabo parametričnih metod niso izpolnjene, kot v primeru naših hipotez. V poglobljeni statistični analizi smo za obdelavo podatkov uporabili še naslednje kazalce in metode: povprečno vrednost, standardni odklon, test Kaiser-Mayer-Olkin in Bartlettov test. S faktorsko analizo smo nadalje želeli reducirati spremenljivke, ki smo jih kasneje z multiplo regresijsko analizo primerjali in ugotavljali njihovo medsebojno odvisnost. Analiza demografskih podatkov kaže na enakomerno razporeditev pridobljenih odgovorov, glede na obravnavano populacijo. Drugi del raziskave se je nanašal na delovanje zdravstvenega sistema in možne izboljšave, torej vsebinski del. Rezultate obeh anket (za zdravnike in vodstvene delavce) smo najprej opisno primerjali in jih predstavili s frekvencami (%). Ugotovitve raziskave kažejo na nujnost sprememb slovenskega zdravstvenega sistema v organizacijskem smislu. V sistem vodenja javnih zdravstvenih zavodov je potrebno uvesti piramidno hierarhijo, ustrezno stimuliranje in motiviranje zaposlenih ter urejen sistem nagrajevanja zaposlenih. Direktorjem javnih zdravstvenih zavodov je potrebno dodeliti večjo avtonomijo, pooblastila in orodja za izboljšanje nastale situacije. Rezultat poglobljene analize je izdelan večnivojski model kadrovske reorganizacije javnih zdravstvenih zavodov z uvedbo javno-zasebnega partnerstva in instituta svobodnega zdravnika specialista. Model je oblikovan na osnovi trenutnega zdravstvenega sistema, kar v praksi pomeni, da bo z njegovo implementacijo dopolnil obstoječ zdravstveni sistem v Sloveniji, ne bi pa ga v celoti zamenjali. Pripravljen model predvideva novo obliko izvajanja zdravniškega poklica.
Keywords: kadrovska reorganizacija, kadrovski management, javno-zasebno partnerstvo, zdravstvo, model, institut svobodnega zdravnika specialista
Published: 05.06.2019; Views: 654; Downloads: 120
.pdf Full text (5,85 MB)

3.
Ureditev logistike v podjetju bartec varnost d.o.o.
Erik Kranjc, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Za osvetlitev ter prikaz teoretičnega znanja, pridobljenega na fakulteti, se v sklopu tretjega letnika izdeluje diplomsko delo. Diplomsko delo je uradna potrditev o uspešno opravljenem študiju. V sklopu tega diplomskega dela je predstavljena organizacija ter procesi znotraj nje, kar nam omogoča pogled v teoretično znanje z drugačnega vidika. Naslov in tema diplomskega dela pa je analiziran problem, ki smo ga zaznali, ter ponujena možna rešitev. Seznanili smo se s problemom logistike v podjetju, ki je bil predstavljen kot eden večjih problemov v podjetju. V diplomskem delu smo s pridobljenimi podatki analizirali dejansko stanje logistike ter na podlagi tega poiskali možne optimizacije oziroma izboljšave. Identificirali smo potencialne partnerje, s katerimi smo opravili intervju, kjer smo jim predstavili svoje potrebe, oni pa so nam posredovali svoje pogoje ter okvirne cene. Sledila je medsebojna primerjava in analiza potencialnih partnerjev ter prikaz možnih rešitev in izboljšav.
Keywords: logistika, outsourcing, transport, reorganizacija
Published: 27.02.2019; Views: 470; Downloads: 53
.pdf Full text (1,56 MB)

4.
Logistična analiza notranje logistike v podjetju Kovis Brezina, d. o. o.
Adrijana Stergar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo opisali, kakšno je trenutno stanje v podjetju, ter ob tem predstavili kar nekaj ovir, s katerimi se zaposleni vsakodnevno srečujejo. Nato smo se posvetili razreševanju treh največjih ovir ter podali predloge izboljšav. Največjo težavo smo opazili v povezavi s pomanjkanjem prostora v skladišču in proizvodnji. S pomočjo notranjih delovodij smo izbrali optimalno rešitev glede premestitve delovnih strojev ter vzpostavitve boljše organizacije pri samem delu oz. pri proizvodnem procesu. V skladišču smo določili nadaljevanje klasičnega paletnega regalnega sistema na osnovi izračunov za obliko regalnega okna ter dolžino in širino skladiščne cone. Predlagali smo tudi nadaljevanje že obstoječih mikrolokacij za manjkajoča regalna okna v posameznih skladiščih. Nadalje smo opisali uporabo neekoloških viličarjev na plin in dizel. Za vse trenutne viličarje v podjetju smo izračunali mesečne stroške. Nato smo podali predlog novih zelenih viličarjev ter izračunov zanje. Primerjali smo izračune ter podali predlog izboljšav. Tretja ovira, ki smo se ji posvetili, je bila nedosledna uporaba talne in vertikalne signalizacije ter varnostnih oznak v notranji logistiki. Na podlagi standarda DIN 18225 smo opravili reorganizacijo transportnih poti v skladišču in proizvodni hali, na podlagi Pravilnika o varnostnih znakih ter Zakona o varnosti cestnega prometa pa smo dodelili varnostne oznake.
Keywords: Zelena logistika, viličarji, reorganizacija skladišča, reorganizacija proizvodnje, klasični paletni regalni sistem, reorganizacija transportnih poti, določitev varnostnih oznak.
Published: 03.12.2018; Views: 379; Downloads: 67
.pdf Full text (1,70 MB)

5.
Logistični procesi v kovinsko predelovalnem podjetju
Rene Bizjak, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Logistika ima v podjetjih danes večji pomen kot kdajkoli prej. Uspešnost nekega proizvajalnega podjetja je v veliki meri odvisna od notranje kot od zunanje organiziranosti logističnih procesov. V današnjem poslovnem svetu imajo stroški izjemen vpliv na konkurenčnost podjetja, zato je treba na vseh področjih delovanja podjetja stremeti k minimiranju stroškov. V Sloveniji še vedno mnogo podjetij dajo premalo poudarka logističnim procesom in jih pogosto zanemarja, pri čemer se podjetja ne zavedajo, da so prav tukaj skrite mnoge rezerve in priložnosti za optimiranje celotnega proizvajalnega procesa podjetja. Analizirali bomo logistične procese v kovinsko-predelovalnem podjetju, predstavili probleme, ki jih določeno podjetje ima, in predlagali rešitve le-teh. Opisali bomo tudi posamezne segmente logistike, ki se v podjetju uporabljajo, podrobno opisali postopek nabave, transporta, skladiščenja in proizvodnje v podjetju. Predstavili bomo cilje logistike v podjetju, in sicer po načelu 5P, in obravnavali logistične podsisteme v kovinsko-predelovalnem podjetju. Cilji diplomskega projekta so spoznati organiziranost logističnih procesov v kovinsko-predelovalnem podjetju, proučiti trenutni logistični proces omenjenega podjetja, ugotoviti, kako naj ga podjetje izboljša, in oblikovati predloge za spremembo logističnega procesa v podjetju. Zaradi vse večjega porasta terciarnega sektorja, torej storitev, se je v razvitih državah sveta težišče sekundarnega sektorja (industrija) preselilo na območje Kitajske, predvsem zaradi cenejše delovne sile. To je razlog, da mora biti industrija v Sloveniji izjemno konkurenčna in kakovostna, da lahko tekmuje z državami, kjer je delovna sila mnogo cenejša, to konkurenčnost pa bo v prihodnosti v veliki meri omogočala optimizacija logističnih procesov v takšnih podjetjih.
Keywords: logistični procesi, kovinsko-predelovalno podjetje, reorganizacija logistike, transport
Published: 23.10.2018; Views: 369; Downloads: 56
.pdf Full text (1,24 MB)

6.
Alternative klasičnim insolvenčnim postopkom po vzoru sodobne pravno-ekonomske teorije
Jaka Cepec, 2015, original scientific article

Abstract: Avtor v prispevku predstavlja različne teorije o alternativnih insolvenčnih postopkih, ki bi teoretično lahko nadomestili ali vsaj dopolnili trenutni sistem korporacijskega insolvenčnega prava, ki pozna predvsem stečajni postopek in postopek finančne reorganizacije. Avtor v uvodnem poglavju izpostavi, da odločitev o tem, ali naj se nad družbo uvede stečaj ali finančna reorganizacija, temelji na odgovoru na vprašanje, ali je podjetje dolžnika ekonomsko učinkovito ali ne. V skladu s splošno sprejeto ekonomsko teorijo naj se namreč finančno reorganizirajo zgolj ekonomsko učinkovita podjetja. Ugotavljanje ekonomske (ne)učinkovitosti se v praksi izkaže za zapleteno, relativno nezanesljivo in pogosto zelo drago. Hkrati v teoriji ni jasno, kdo naj prevzame breme odločitve o tem vprašanju in kakšen naj bo postopek tega odločanja. Posledično so številni teoretiki nezadovoljni s trenutnim sistemom insolvenčnega prava in predlagajo različne alternative, ki jih v grobem lahko razdelimo na sisteme javnih dražb, modele avtomatizma in modele, ki temeljijo na ex ante pogodbenih dogovorih. Avtor v zaključku izpostavi, da čeprav poteka razprava o alternativnih sistemih že dobrih 30 let, ti predlogi v veliki večini v praksi nikoli niso zaživeli.
Keywords: Slovenija, pravo, insolventnost, zakonodaja, insolvenčno pravo, stečaj, finančna reorganizacija, ekonomska analiza prava
Published: 02.08.2018; Views: 306; Downloads: 49
.pdf Full text (505,54 KB)
This document has many files! More...

7.
Reorganizacija skladišča v podjetju a1 slovenija d.d.
Tadej Potrč, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili problem trenutno neučinkovitega skladiščenja v podjetju A1 Slovenija d.d.. Do neustreznega skladiščenja prihaja zaradi prostorske stiske in neučinkovite porabe časa pri izvajanju skladiščnega procesa. Učinkovito skladiščenje je ključnega pomena za vsako podjetje, saj pri preobremenjenosti skladiščnega prostora, neustrezni tehnologiji ali pri neustrezni organizaciji skladiščenja, lahko prihaja do povišanja stroškov skladiščenja, kar v podjetju predstavlja izgubo pri poslovni uspešnosti. V izbranem podjetju smo napravili analizo obstoječega stanja. S pomočjo internih podatkov in pregleda stanja smo lahko pridobili vpogled na potek dogajanja na področju skladiščenja. Nato smo proces skladiščenja razdelali na 3 ključne faze in izdelali natančen diagram poteka v vseh fazah procesa skladiščenja. S pomočjo kritične analize obstoječega stanja smo izpostavili pomanjkljivosti oz. kritične točke, na podlagi katerih smo lahko podali predloge za nove uvedbe, ki bi izboljšale trenutno stanje. Spoznali smo, da se največ pomanjkljivost zgodi v fazi skladiščnega procesa, zato smo se reorganizacije lotili pri samem vrhu oz. pri pričetku skladiščenja. Nato smo izdelali analizo, ki je prikazala, kako bi reorganizacija učinkovala in kako bi se pokazale izboljšave ter kaj to pomeni za samo podjetje. Na koncu smo podali zaključke in možnosti za nadaljnji razvoj obravnavanega podjetja.
Keywords: skladišče, proces skladiščenja, faze procesa skladiščenja, optimalno skladiščenje, reorganizacija skladišča
Published: 24.05.2018; Views: 549; Downloads: 72
.pdf Full text (1,92 MB)

8.
Finančna uprava Republike Slovenije
Iva Černezel, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Finančna uprava Republike Slovenije je začela delovati 1. 8. 2014, kot nov organ, pod katerega sta se združili Carinska uprava Republike Slovenije in Davčna uprava Republike Slovenije. Reorganizacija, ki se je zgodila na tem področju s sprejetjem Zakona o finančni upravi /ZFU/ (Uradni list RS, št. 25/2014), je povezana z vzorcem, ki se kaže v ostalih državah članicah Evropske Unije in stremi k večji učinkovitosti tega državnega organa, kar je predstavljalo največji problem prejšnje ureditve. Finančna uprava želi s svojimi aktivnostmi izboljšati delovanje s preventivnimi ukrepi, ki bi pripomogli k učinkovitejšemu pobiranju dajatev. Velik problem na področju pobiranja dajatev namreč predstavlja delež utajenih dajatev, ki ni zanemarljiv. Finančna uprava zato z različnimi metodami skuša zajeziti prepad med pobranimi in nepobranimi dajatvami z različnimi ukrepi.
Keywords: Finančna uprava Republike Slovenije, reorganizacija, Zakon o finančni upravi, pobiranje dajatev, siva ekonomija
Published: 20.09.2017; Views: 1157; Downloads: 146
.pdf Full text (923,42 KB)

9.
Alternativna organizacija in sistemizacija dela v podjetju senčila bled d.o.o.
Ela Bernik, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) v 2. odstavku 22. člena narekuje, da je delodajalec z več kot desetimi zaposlenimi dolžan s splošnim aktom določiti pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu. V okviru tega zakona podjetje Senčila Bled d. o. o. ustreza omenjenemu kriteriju, vendar so se posluževali drugačnega načina opisovanja pogojev. V letu 2016 so želeli podrobno sistemizirati in spremeniti nekatere vsebine delovnih mest in pri tem naleteli na težave, predvsem pri neenotnosti in nepreglednosti dokumentov. Vsebovali so vse potrebne podatke, vendar so bili nepotrebno dolgi. V tej diplomski nalogi smo podjetju pripravili novo obliko opisa delovnega mesta za bolj jasen in enostaven pregled, združili kriterije za zasedbo delovnih mest v pravilniku o sistemizaciji, predelali organizacijsko shemo, ki prikazuje zgradbo in oddelke podjetja ter pripravili katalog delovnih mest. S tem smo podali pogoje za sistem z urejeno interno dokumentacijo, hkrati pa omogočili lažje kadrovanje tudi za prihodnost.
Keywords: opis delovnega mesta, sistemizacija, reorganizacija
Published: 04.05.2017; Views: 812; Downloads: 73
.pdf Full text (1,41 MB)

10.
Reorganizacija voznega parka v podjetju Rienhoff, d.o.o. (Hertz rent a car)
Primož Antolič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili potek dela in organizacijo upravljanja z voznim parkom v podjetju Rienhoff, d. o. o., ki je lastnik franšize Hertz rent a car. Osredotočili smo se na trenutno stanje vozil, ki se nahajajo v poslovni enoti Celje, in podali predlog rešitve z uvedbo stalnega voznega parka, ki ga trenutno ni. V prvem delu smo na splošno opisali pomen logistike v rent a car sistemu in predstavili najem ter s kakšnimi vrstami najema se srečujejo v podjetju. V drugem delu pa smo analizirali sedanji proces upravljanja z voznim parkom ter izkoriščenostjo vozil. Predstavili smo tudi spremljevalno vozilo ter pomen najemne pogodbe, ki je osnova za najem. Ugotovili smo, da se v podjetju pri trenutnem poteku dela soočajo z nemalo problemi. Zaradi nestalne flote vozil v poslovni enoti Celje podjetje izgublja najeme. Na podlagi podatkov iz trenutnega stanja smo v tretjem delu predlagali rešitve, ki bi optimizirale in predvsem olajšale delo v poslovni enoti Celje. Prišli smo do zaključka, da bi z uvedbo stalne flote, ki bi se spreminjala glede na intenzivnost posameznega meseca, izboljšali zadovoljstvo strank, skrajšali odzivni čas, podjetje pa tako ne bi izgubljalo najemov zaradi pomanjkanja vozil. Prav tako smo ugotovili, da bi bila uvedba spremljevalnega vozila smotrna, saj bi s tem imeli vedno na razpolago eno vozilo, s katerim bi lahko v spremstvu opravljali dostave in izvajali notranje premike vozil.
Keywords: najem, rent a car podjetje, reorganizacija, vozni park, storitve
Published: 19.01.2017; Views: 744; Downloads: 83
.pdf Full text (1,63 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica