| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
DAVČNA DISKRIMINACIJA RABLJENIH VOZIL V NOVIH DRŽAVAH ČLANICAH EVROPSKE UNIJE
Mihael Javornik Leskovar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Danes je mobilnost pomemben del našega življenja. Kako daleč smo prišli – od tega, da nam je bila vožnja z vlakom nekakšen luksuz in obred, do tega, da nam je vsakodnevna vožnja z avtomobilom nekaj tako samoumevnega, da je že skoraj nadležna. V zadnjih sto letih smo prešli s potovanja s konjem do vožnje z avtomobili, letali in ladjami. Včasih nas je pri mobilnosti omejevala tehnologija, danes pa očitno birokracija. Zato najprej pojasnjujem, kateri predpisi so pomembni za obdavčitev rabljenih vozil v Evropski uniji, katere članica je tudi Slovenija. Med predpise, ki urejajo to področje, spada predvsem 110. člen PDEU, pomembna je tudi Direktiva 83/182/EGS, najbolj pa ga ureja sodna praksa Sodišča Evropske unije. Nato je pojasnjeno, kakšne oblike davkov poznamo pri vozilih, kdaj pride do davčne diskriminacije uvoženih rabljenih vozil in kakšne oblike teh poznamo. Hkrati so povzete težave zaradi davčne diskriminacije rabljenih vozil v novih državah članicah Evropske unije. Te se pojavijo v državah članicah, ko zakonodajni organi svoje nacionalne davčne zakonodaje ne uskladijo s pravom Evropske unije. Do neskladnosti pride, ko z davkom ob prvi registraciji vozila plačnik davka plača večjo vsoto davka za rabljeno vozilo, uvoženo iz druge države članice, kot pa ga v nakupni ceni vsebuje enakovrstno domače rabljeno vozilo. Do tega pa prihaja zato, ker to področje na ravni Evropske unije še ni ustrezno urejeno. Evropska komisija je sicer podala predloga dveh direktiv, s katerima bi to uredila, vendar nista bila sprejeta, in sicer zato, ker med državami članicami ni ustreznega konsenza, po drugi strani pa zaradi premajhne moči Evropske unije na vplivanje na zakonodajo držav članic. Podrobno so obravnavana opozorila, ki so pravna sredstva Evropske komisije, s katerimi opomni državo članico na neskladje njenega nacionalnega prava s pravom Evropske unije. Poleg opozoril je obravnavana tudi sodna praksa Sodišča Evropske unije s tega področja. Zaradi pomanjkanja konkretnih zakonodajnih aktov Evropske unije sodna praksa zagotavlja smernice, na katere se lahko oziroma se morajo opreti države članice, da ne uvedejo katerega od davkov, ki se ga izračuna na podlagi diskriminatorne davčne stopnje ali osnove. V zaključku pa so podane moje osebne rešitve za zmanjšanje ali celo odpravo davčne diskriminacije rabljenih vozil v državah članicah Evropske unije. Te pa se navezujejo predvsem na predlog Direktive Evropske komisije iz leta 2005 in na večjo povezanost ter moč poseganja Evropske unije na področje nacionalne zakonodaje. Seveda pa v obratni smeri enakovredno urejanje politike Evropske unije s strani vseh držav članic Evropske unije.
Keywords: davčna diskriminacija, rabljena vozila, Evropska unija, Sodišče EU, prosti pretok blaga, diskriminatorna zakonodaja, zakonodaja EU, registracija rabljenih vozil, oblika davkov za vozila ob prvi registraciji, vrste obdavčitve pri vozilih, kdaj pride do davčne diskriminacije, oblike davčne diskriminacijepredhodno odločanje Sodišča EU v zvezi z diskriminatorno obdavčitvijo rabljenih vozil, utemeljenost okoljevarstvenega vidika za višjo obdavčitev rabljenih vozil, opozorila Evropske komisije zaradi neskladnosti nacionalne zakonodaje o obdavčitvi z zakonodajo EU, rešitve za davčno diskriminacijo rabljenih vozil, razlogi za davčno diskriminacijo, progresivni in proporcionalni davki, 110. člen PDEU
Published: 02.12.2016; Views: 1331; Downloads: 84
.pdf Full text (1,09 MB)

2.
PRAVNA UREDITEV TEHNIČNIH PREGLEDOV IN REGISTRACIJE VOZIL - PRIMERJALNO PRAVNI PREGLED
Mateja Ošlak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Tehnični pregledi in registracije vozil temeljijo na številnih predpisih in zakonih, ki jim morajo upoštevati tako lastniki vozil kot organizacije s pooblastili agencije za izvajanje tehničnih pregledov in registracije vozil. Tehnični pregledi in registracije vozil se v Sloveniji razlikujejo od drugih držav članic EU. Po predpisih Evropske komisije bodo veljali strožji predpisi z uvedbo inšpekcijskih tehničnih pregledov na cesti in povečano pogostostjo periodičnih tehničnih pregledov v vseh državah članicah EU. Ne moremo pa mimo dejstva, da povečanje obsega avtomobilskega in tovorniškega cestnega prometa vpliva na onesnaževanje okolja, povečanje hrupa, povečanje toplogrednih plinov, nastajanje ozona in zakisljevanja, kljub temu, da si država prizadeva povečati javni potniški promet.
Keywords: tehnični pregledi, registracija vozil, varnost v cestnem prometu, onesnaževanje okolja, ZUP, letna dajatev
Published: 06.06.2016; Views: 906; Downloads: 139
.pdf Full text (2,35 MB)

3.
POSEBNOSTI IN PROBLEMATIKA POSREDNIH DAVKOV PRI MOTORNIH IN PRIKLOPNIH VOZILIH V SLOVENIJI
Jožica Erjavc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila posredne davke na motorna in priklopna vozila v Sloveniji. Najprej sem ugotovila pravne podlage, nadalje pa davčne obremenitve pri prometu vozil v Sloveniji, pri prometu vozil pridobljenih v EU ter pri uvozu vozil iz tretjih držav. Ugotovila sem tudi, da je delež sredstev, ki priteka v proračun iz naslova davka na motorna vozila, skromen. Priliv sredstev iz naslova okoljske takse pa je zanemarljiv. Največji delež predstavlja DDV, ki pa je v zadnjem letu precej upadel, saj se je zaradi gospodarske krize prodaja avtomobilov močno znižala. Pri slednjem pa je tudi največ davčnih utaj.Moteče je tudi nesodelovanje Ministrstva za notranje zadeve, Ministrstva za javno upravo in Ministrstva za finance, na področju izobraževanja in usposabljanja delavcev v registracijskih organizacijah, iz davkov na vozila, ki bi ga moral le-tem nuditi Generalni davčni urad. Tudi zakonodaja je zaradi nekonstruktivnega sodelovanja posameznih ministrstev zapletena, dvoumna in nedoločna, ter terminološko neusklajena. Zakonodajalec vse prevečkrat pri predpisovanju zakonov tudi ne upošteva mnenja stroke. Zaradi vsega navedenega prihaja v praksi do razlik pri odmeri davkov na posameznih davčnih uradih.
Keywords: davek na dodano vrednost, davek na motorna vozila, okoljska taksa, registracijska organizacija, registracija vozil, nova vozila, rabljena vozila, vozila pridobljena iz EU, vozila pridobljena iz tretjih držav.
Published: 04.03.2011; Views: 2113; Downloads: 202
.pdf Full text (280,40 KB)

4.
SISTEM REGISTRACIJE VOZIL V PODJETJU AVTOTEST D.O.O.
Mitja Puhar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Registracija vozil v republiki Sloveniji ima že dolgo zgodovino. Smo država članica Evropske Unije, ki razpolaga z eno izmed najboljših baz podatkov registriranih vozil znotraj Evropske Unije. Baza matičnega registra vozil razpolaga s podatki, ki so ključni za pregledno in ažurno spremljanje podatkov o vozilih v Republiki Sloveniji. Baza podatkov omogoča statistično spremljanje vozil na raznih področjih in daje smernice bodočega razvoja voznega parka v Republiki Sloveniji. Sama računalniška baza je brez pomena, če jo ne vzdržujejo usposobljeni in dosledni delavci. V tem primeru so to referenti na tehničnih pregledih in upravnih enotah. Delo ljudi, ki bazo vzdržujejo, je ključnega pomena za delovanje baze. Delo referentov je odgovorno in zahtevno. Vsakodnevno delo z velikim številom vozil zahteva točnost podatkov o vozilih in lastnikih vozil. Dosledno upoštevanje navodil zakona in nekaj človeškosti naredi dobrega referenta. Vse te vrline referent pridobi s prakso in delovnimi izkušnjami. Pohvalno je, da je Republika Slovenija razvila zelo dober sistem izobraževanja referentov. Šele po opravljenem izobraževanju, ki traja eno leto, lahko referent samostojno dela za okencem. Taka strokovnost je garant za prihodnost, ki bo temeljila na še večji izmenjavi podatkov. Samo dobro usposobljeni ljudje, ki delajo na področju registracije vozil, bodo kos tej nalogi. Organizacija, ki opravlja registracijo vozil in tehnične preglede, lahko raste in se razvija samo s strokovno usposobljenimi kadri. Podjetje Avtotest d.o.o. razpolaga z usposobljenimi kadri, kar pripomore tudi k dobremu poslovnemu izidu. V prihodnje bo potrebno zagotoviti še večjo računalniško znanje za vse zaposlene v podjetju Avtotest d.o.o. To je garancija bodočega razvoja podjetja in še izboljšanja vsakoletnega poslovnega izida.
Keywords: registracija vozil, tehnični pregled, administrativna storitev, baza podatkov matičnega registra vozil, referent, izmenjava podatkov in informacij, strokovnost.
Published: 02.12.2009; Views: 2621; Downloads: 259
.pdf Full text (8,55 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica