| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
2.
Plačni sistem v javni upravi v Sloveniji v letu 2008
Klavdija Ključevšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Nov plačni sistem, ki je strnjeno prikazan v mojem diplomskem delu, je rezultat šest let trajajočih pogajanj med predstavniki vlade in predstavniki sindikatov. Sistem ureja področje plač, ki je skupno za javne uslužbence in funkcionarje. Nov sistem je sicer res preglednejši, vendar se ob njem pojavlja kar nekaj odprtih vprašanj kot npr., ali bomo zaposleni v javni upravi upravičeni še do kakšnih poračunov, ali se bodo vsa nesorazmerja, kljub krizi v gospodarstvu, v celoti odpravila do leta 2
Keywords: javni sektor, plačni sistem, plača, plačna reforma
Published: 18.06.2009; Views: 2263; Downloads: 390
.pdf Full text (458,66 KB)

3.
SPREMEMBA DAVKA OD DOHODKOV PRAVNIH OSEB V NEMČIJI V LETU 2008 IN MOŽEN VPLIV NA POSLOVANJE SLOVENSKIH PODJETIJ
Rado Sodin, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prejšnji davčni reformi v Zvezni Republiki Nemčiji v letu 2000 ni popolnoma uspelo doseči njenih ciljev, zato je Zvezna Republika Nemčija v letu 2008 speljala novo davčno reformo. Podjetniška davčna reforma 2008 je najbolj obsežna davčna reforma zadnjih let v Zvezni Republiki Nemčiji. Z spremembo davčne zakonodaje bodo pridobila predvsem podjetja, hkrati z njo pa tudi celotno nemško gospodarstvo. V delu so predstavljene splošne značilnosti davčne zakonodaje v Zvezni Republiki Nemčiji oziroma so predstavljene spremembe, ki so se na tem področju zgodile v letu 2008, prav tako pa je v tem delu bila prikazana primerjava z davčno zakonodajo, ki je veljala do trenutka izvedene reforme. Nato sledi podrobna predstavitev sprememb na področju obdavčitve v Zvezni Republiki Nemčiji. Sprva je predstavljeno znižanje splošne davčne stopnje davka od dohodkov pravnih oseb, čemur sledi prikaz stimulativnega zadrževanja dobičkov v podjetju. Pri navedenem so prikazani načini različnega obdavčevanja zadržanega dobička pravnih oseb, saj je cilj Zvezne Republike Nemčije na tem področju, čim večje akumuliranje dobičkov posameznega podjetja. Sledi podrobna predstavitev sprememb na področju obdavčevanja dohodkov iz kapitala, kjer je največja pozornost namenjena vpeljavi delnega dohodkovnega postopka. Predstavljeni so tudi razni ukrepi na področju davka od dohodkov pravnih oseb, kot je npr. predstavitev uvedbe investicijske olajšave za določena osnovna sredstva. Nadalje smo se osredotočili na vpeljavo obrestne omejitve v davčni sistem Zvezne Republike Nemčije, kjer je govora o omejitvi davčno priznanih obresti iz financiranja. Navedenemu sledi analiziranje sprememb na področju delne odtujitve podjetja, investicijske davčne zakonodaje ter sprememb na področju obrtnega davka. V zadnjem delu diplomske naloge je predstavljena gospodarska navezanost Republike Slovenije na gospodarstvo Zvezne Republike Nemčije, primerjava obdavčitve davka od dohodkov pravnih oseb med državama ter analiziran vpliv sprememb nove davčne zakonodaje v Zvezni Republiki Nemčiji na slovenska podjetja. V našem diplomskem delu smo prikazali, da je podjetniška davčna reforma 2008 v Zvezni Republiki Nemčiji mnogo konkurenčnejša od prejšnje obdavčitve. Celotna davčna reforma je razbremenila nemško gospodarstvo, s čimer je cilj podjetniške davčne reforme 2008, davčna razbremenitev nemških podjetij in povečanje plačevanja davka od dobička, bližje kot pa kadarkoli do sedaj. Vendar kljub temu menimo, da ne bo drastično pritegnila novih investitorjev v investiranje v nemško gospodarstvo.
Keywords: Podjetniška davčna reforma 2008, davčna reforma, Nemčija, Slovenija, davek od dohodkov, obdavčitev
Published: 17.06.2009; Views: 2475; Downloads: 250
.pdf Full text (457,97 KB)

4.
ORGANIZIRANJE JAVNE UPRAVE
Jožica Mrkša, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obsega organiziranje javne uprave, kakšen je proces zaposlovanja v njej, delovna področja, zanima pa nas tudi kakšna je uspešnost javne uprave.Tako državna (javna) uprava kot zasebna podjetja si morajo v globalnem smislu prizadevati za isti cilj; to pa je skrb za uporabnika in celotno družbeno skupnost.Cilj diplomske naloge je čim bolj predstaviti organizacijo javne uprave.Javna uprava sodi med pomembnejše usmerjevalce družbenega razvoja, je zelo razgibana po dejavnosti, številčna po deležu aktivnega prebivalstva, ki ga zaposluje in nenazadnje, za svoje delovanje potroši zajeten del proračuna.
Keywords: Javna uprava, organiziranost javnih služb, učinkovitost upravnih sistemov, reforma javne uprave, komuniciranje v javni upravi.
Published: 17.12.2009; Views: 3159; Downloads: 554
.pdf Full text (654,27 KB)

5.
NOVI IZZIVI SKUPNE KMETIJSKE POLITIKE EVROPSKE UNIJE IN VPLIV NA SLOVENSKO KMETIJSTVO
Nataša Marko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Več kot 40 let se je SKP uspešno spopadala z različnimi izzivi. Današnja SKP je politika, za katero se je odločila naša družba. Ta politika še naprej podpira kmetijstvo v EU ter hkrati izpolnjuje pričakovanja državljanov, davkoplačevalcev in potrošnikov, pri tem pa skrbi za čim manjše izkrivljanje mednarodne trgovine. SKP je bila prenovljena, da bi zagotovila neposredno podporo kmetom, ki upoštevajo pravila EU za varstvo okolja, varnost živil, zdravstveno varstvo rastlin, zdravstveno varstvo in dobro počutje živali. Za kmetijsko politiko bo tako največji izziv najti pravo ravnotežje med prilagajanjem kmetijske pridelave, zagotavljanjem zadostne količine hrane in biomase ter zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov. Na odločanje v zvezi s SKP posebej vpliva finančni položaj, ki ga ima posamezna država članica v odnosu do SKP. Na strani prilivov so upoštevana sredstva 1. in 2. stebra SKP na strani odlivov pa vplačila v skupno blagajno v deležu, kot ga zavzemajo sredstva za SKP. Slovenija se zavzema za ohranitev SKP tudi v prihodnje in bodo nadaljnje reforme SKP določale tudi okvir za izvajanje slovenske strategije razvoja kmetijstva.
Keywords: Skupna kmetijska politika, reforma 2003, proračun, kmetijska politika, zdravstveni pregled reforme 2003, modulacija, poenostavitev SKP, finančna perspektiva 2007 -2013, slovensko kmetijstvo, novi izzivi SKP, strategija slovenskega kmetijstva
Published: 15.07.2010; Views: 2228; Downloads: 246
.pdf Full text (415,38 KB)

6.
POROČILO EVROPSKE BANKE ZA OBNOVO IN RAZVOJ O HIPOTEKI V TRANZICIJSKIH EKONOMIJAH
Mateja Martinčič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Osrednji predmet raziskovanja te diplomske naloge je Poročilo »Hipoteka v tranzicijskih ekonomijah« (v nadaljevanju diplomskega dela »Poročilo«) Evropske banke za obnovo in razvoj, ki ga je izdala leta 2007. Poročilo podaja celosten vpogled v stanje hipotekarnih trgov in zakonov s tega področja v državah, ki imajo dejaven trg s hipotekami ali ga aktivno razvijajo. Države, zajete v Poročilu so: Bolgarija, Hrvaška, Češka, Estonija, Gruzija, Madžarska, Kazahstan, Kirgizija, Latvija, Litva, Poljska, Romunija, Rusija, Srbija, Slovaška, Slovenija in Ukrajina. Poročilo želi opredeliti, kakšna pravna reforma je v teh državah potrebna, da bi dosegle učinkovito pravno podlago za ustanavljanje in uveljavljanje hipotek tako, da bi hipoteka predstavljala učinkovito sredstvo zavarovanj posojil. V prem delu diplomske naloge bom predstavila vsebino Poročila in razloge, zakaj je bilo izdano. Vsebinski del Poročila vsebuje: Razlago pojma pravne učinkovitosti, Hipotekarno pravo, Regionalno raziskavo o hipotekah in primerjalni pregled, Hipotekarne vrednostne papirje in zaključek. Še posebej bom v okviru tega Poročila izpostavila omembe Slovenije, kako je naš pravni sistem v Poročilu obravnavan in ocenjen. Nadalje bom predstavila odziv Poljske fundacije za hipotekarne kredite na Poročilo, njeno kritiko in konstruktivne predloge k temu Poročilu. S pričujočo diplomsko nalogo želim prikazati pogled Evropske banke za obnovo in razvoj na države, ki so pred kratkim prestale prehod v drugačen politični in gospodarski sistem, in njeno videnje stanja in razvoja hipotekarnega prava v obravnavanih državah ter usmeritve nadaljnjih reform, ki jih predlaga in podpira.
Keywords: Evropska banka za obnovo in razvoj, države v tranziciji, hipoteka, reforma, hipotekarno pravo, Poljska fundacija za hipotekarne kredite.
Published: 31.03.2010; Views: 1414; Downloads: 102
.pdf Full text (612,25 KB)

7.
VPLIV SPREMEMBE PLAČNEGA SISTEMA V JAVNEM SEKTORJU NA OBRAČUN PLAČ V JAVNEM ZAVODU
Marjana Vodušek Jodl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Da bi se odpravile pomanjkljivosti v starem sistemu plač, si je Vlada Republike Slovenije zastavila reformo, katere cilj je vzpostaviti učinkovito in uspešno javno upravo. Cilji, ki si jih je zadala z uvedbo plačne reforme, so bili: zagotoviti večjo pravičnost po načelu enakega plačila za delo na primerljivih delovnih mestih, zagotoviti večjo preglednost sistema in zagotoviti večjo stimulativnost sistema, da bi izboljšali kvaliteto storitev javnega sektorja. Avgusta 2008 se je za celotni javni sektor v Republiki Sloveniji dokončno začel uporabljati nov plačni sistem. Do pričetka uporabe novega sistema v javnem sektorju ni bilo enotnega plačnega sistema. Dotedanji plačni sistemi, ki so veljali za javni sektor, med seboj niso bili primerljivi. Temeljili so na različnih sistemih količnikov za določitev osnovnih plač, različnih osnovah za obračun plač, različnem sistemu in višini dodatkov, različnih sistemih za nagrajevanje uspešnosti itd. Novi plačni sistem je ukinil količnike, zmanjšal nepregledno količino različnih dodatkov ter uvedel plačne razrede. Novi plačni sistem je prinesel določene izboljšave, predvsem je zagotovil večjo preglednost in enotnost sistema v celotnem javnem sektorju, vsekakor pa ga bo potrebno še dopolniti in narediti več na področju motivacije zaposlenih, da bi izboljšali kvaliteto storitev javnega sektorja.
Keywords: javni sektor, plačni sistem, plača, plačna reforma
Published: 20.08.2010; Views: 2034; Downloads: 364
.pdf Full text (916,45 KB)

8.
DOGAJANJE NA VASI V OKRAJU RADGONA 1945-1947
Barbara Bratuša, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Dogajanje na vasi v okraju Radgona med leti 1945—1947 je bil cilj predstaviti izgon nemškega prebivalstva, izvajanje agrarne reforme in kolonizacije ter obvezne oddaje v okraju Radgona. Za dosego zastavljenih ciljev je bilo potrebno uporabiti različne metode dela. Najprej je bilo nujno zbrati različne vire (arhivske, tiskane in ustne vire) ter literaturo. Sledilo je analiziranje in na koncu še sinteza. Opravljeno je bilo tudi terensko delo s ciljem boljšega razumevanja prostora. Prav tako je bila uporabljena grafično—ilustrativna metoda dela. Sama vsebina je urejena po letih, znotraj katerih so predstavljene teme v skladu z zastavljenimi cilji. Na koncu pa se vsebinski del zaključi s poglavjem, v katerem je dogajanje v okraju med leti 1945—1947 ovrednoteno in so pokazane tudi njegove posledice za kasnejši čas. Te posledice pa so bile tako intenzivne, da jih je moč čutiti še danes in tudi ljudje, ki so to obdobje preživeli, jih niso pozabili.
Keywords: agrarna reforma, kolonizacija, obvezna oddaja, izgon nemške manjšine, Okrajni ljudski odbor Radgona
Published: 14.07.2010; Views: 1673; Downloads: 294
.pdf Full text (3,88 MB)

9.
BODOČNOST JAVNEGA POKOJNINSKEGA SISTEMA V SLOVENIJI - KAJ PRINAŠA NOV ZAKON ZA VZDRŽNOST JAVNIH FINANC?
Alma Kadić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Vedno višja pričakovana življenjska doba in močnejše upadanje rodnosti predstavlja vedno večje težave za pokojninske in invalidske sisteme. Vsaka država mora sama proučiti razmere in trende ter oceniti, kako resno je stanje in na kakšen način ga bo reševala. Ali se bo država odločila za obnovo enega ali več parametrov že obstoječega sistema, ali bo poskušala najti rešitev v oblikovanju čisto novega sistema je odvisno od resnosti stanja v državi. Večina evropskih držav se odloča za spremembe v posameznih parametrih pokojninskega sistema, zviševanje starostne meje za upokojitev je ena izmed najbolj pogostih sprememb. Slovenija naj bi se v prihodnosti poslužila kar obeh načinov reformiranja. V bližnji prihodnosti bo modernizirala že obstoječi pokojninski in invalidski sistem in spremenila le določene parametre, kjer je zvišanje upokojitvene meje najpomembnejša. Na dolgi rok pa želi oblikovati novi pokojninski sistem, z dodatnim stebrom, ki bi omogočil socialno varnost vsem prebivalcem. Na takšen način skuša poiskati rešitev, ki bo zagotovila pokojnine mlajšim generacijam v prihodnosti in poskrbela za stabilne javne finance.
Keywords: javni pokojninski sistem, pokojninska reforma, demografske spremembe, javne finance
Published: 27.08.2010; Views: 1453; Downloads: 148
.pdf Full text (504,90 KB)

10.
PRIMERJALNA ANALIZA IZPLAČIL ZAPOSLENCEM Z DAVČNEGA VIDIKA V IZBRANIH TRANZICIJSKIH DRŽAVAH
Karmen Fric, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Plače so eden izmed najbolj obdavčenih dohodkov, saj mora vsak, ki prejme plačo od tega dohodka plačati še akontacijo dohodnine in prispevke za socialno varnost. V zadnjem času se je veliko evropskih držav odločilo za reformo davčnega sistema. Predvsem so to države, katerih gospodarstva so imela velike težave. Spremembe v teh državah gredo predvsem v smeri zmanjševanja davčnega bremena posameznikov kot tudi podjetij. V Evropski uniji ni natančno določenih pravil, kako naj bo obdavčeno delo, tako je torej postopek in višina obdavčitve načeloma odvisna le od posameznih nacionalnih zakonodaj. Na splošno velja, da so plače delojemalcev v državah članicah Evropske Unije obdavčene z davkom na dohodek fizičnih oseb. Sistemi dohodnine, ki so uveljavljeni po državah članicah Evropske unije, se medsebojno razlikujejo predvsem v davčnih olajšavah, davčnih stopnjah in davčni osnovi. Pomemben vpliv na višino obdavčitve plač imajo tudi obvezni prispevki za socialno varnost. Prispevke za socialno varnost plačujejo v vseh obravnavanih državah (Estonija, Madžarska in Slovaška) tako delojemalci kot delodajalci. V magistrski nalogi smo analizirali obdavčitev plač v izbranih tranzicijskih državah, ki so že članice Evropske Unije in sicer v Estoniji, Madžarski in Slovaški. S pomočjo analize obdavčitve plač v obravnavanih državah smo ugotovili, da so bile v letu 2009 relativno najbolj obdavčene plače slovenskih delojemalcev, ki prejemajo plačo višjo od povprečne. Prav tako so bili pri izplačilu višjih plač najbolj obdavčeni slovenski delodajalci. Estonija, Madžarska in Slovaška so sprejele program znižanja davka na dohodek fizičnih oseb v okviru davčne reforme, saj ima estonski, madžarski in slovaški davčni sistem veliko pomanjkljivosti. Kakor Slovenija tako tudi izbrane tranzicijske države izvajajo korenito in kompleksno davčno reformo. Nekateri ukrepi davčne reforme so že bili izvedeni, nekateri ukrepi pa bodo izvedeni v naslednjih letih. Spreminjanje slovenskega davčnega sistema gre v smeri zniževanja davčnih stopenj, predvsem zaradi nižje obremenjenosti davčnih zavezancev in pravičnejšega sistema. Tudi povečevanje konkurenčnosti, enostavnosti in nižji stroški dela so trendi spreminjanja davčnega sistema. V tej smeri pa iščejo svoje rešitve na davčnem področju tudi ostale tranzicijske države.
Keywords: plača, dohodnina, davčna osnova, davčna olajšava, prispevki za socialno varnost, strošek dela, efektivna davčna stopnja, davčna reforma
Published: 29.10.2010; Views: 2390; Downloads: 265
.pdf Full text (724,64 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica