SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 23
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
BRANJE NEBESEDNE KOMUNIKACIJE KOT SEGMENT RECEPCIJSKE ZMOŽNOSTI
Marko Plohl Grujić, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Usmerjanje pozornosti otrok v neverbalne komunikacijske znake vpliva na zaznavanje in razumevanje le-teh ter na razumevanje sporočilnosti avtorjevega dela. Cilj v raziskavi je bil ugotoviti, ali pri recepciji slikanice obstaja relevantna razlika v razumevanju slikanice med otroki, ki jim je slikanica bila predstavljena na ''običajen'' način, torej tako, da jim je učitelj ob pripovedovanju besedila projiciral ilustracije, a je v fazi interpretacije njihovo pozornost usmerjal le v ''verbalno'' sporočilo, in med otroki, ki jim je bila slikanica predstavljena integralno, tako da so imeli zagotovljen hkraten dostop do besedilnega in slikovnega dela s projekcijo književnih ilustracij, pri tem pa je učitelj pozornost otrok usmerjal tudi v nebesedilne signale v književni ilustraciji. Poglobljenemu doživljanju zgodbe je v obeh skupinah sledila poustvarjalna aktivnost. Učenci so pripovedovali zgodbo, pri tem pa so si lahko pomagali le s projiciranimi slikami. Po analizi govora učencev smo ugotovili, da je razumevanje učencev, pri katerih smo ob interpretativnem branju usmerjali njihovo pozornost v nebesedne znake slikanice, boljše, prav tako pa se ob pripovedovanju pokaže boljše razumevanje čustvenih odnosov in socialne interakcije med književnimi osebami. V raziskovalni nalogi so zajete naslednje metode: eksperimentalna metoda, metoda dela s slikanico in komunikacijska metoda književne vzgoje.
Keywords: slovenščina / medosebni odnosi / komunikacija / recepcija / osnovna šola / razredni pouk / diplomska dela
Published: 12.10.2009; Views: 2604; Downloads: 221
.pdf Full text (3,22 MB)

3.
RECEPCIJA KOSOVELOVE POEZIJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Jaušovec, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Glavna tema moje diplomske naloge se na eni strani dotika Srečka Kosovela kot pesnika za otroke, na drugi strani pa razvijanja recepcijske zmožnosti v prvem triletju osnovne šole. Prvi del naloge je namenjen predstavitvi življenja Srečka Kosovela kot človeka in ponuja nekaj povedi o njegovem kratkem, a izjemno produktivnem življenju. Sledi umestitev pesnika v slovenski literarni prostor kot pesnika za odrasle, nato pa še kot pesnika za otroke. Največ pozornosti v prvem delu naloge je namenjene primerjavi in razkrivanju povezanosti mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela. Naslednje poglavje je namenjeno podrobnejši analizi otroških interesov za poezijo, opredelitvi in opisu vrst interesov, ki se navezujejo na konkretne primere iz bogate zbirke Kosovelovih otroških pesmi. Sledi poglavje, v katerem je natančneje opisan razvoj recepcije poezije v posameznih obdobjih razvoja, pri čemer pa sta še posebej izpostavljena razvoj in spodbujanje recepcijske zmožnosti. Predzadnjemu poglavju v teoretičnem delu naloge, ki je namenjeno razvijanju recepcijske zmožnosti za poezijo, sledi še poglavje o integriranem pouku z vidika književne didaktike. Na podlagi teoretičnih dejstev sem nato oblikovala raziskovalne hipoteze, preko katerih sem želela ugotoviti, v kolikšni meri so pesmi Srečka Kosovela prisotne v slovenskih učbenikih za književno vzgojo v prvem triletju osnovnošolskega izobraževanja. Izbrala sem didaktični instrumentarij najpomembnejših slovenskih založb in analizirala zastopanost pesmi ter njihove oblikovne in tematske značilnosti. Najprej sem predstavila rezultate posamezne založbe, nato pa sledi še interpretacija rezultatov.
Keywords: Srečko Kosovel, primerjava mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela, mladinska poezija, recepcija poezije, literarni interesi, razvijanje recepcijske zmožnosti za poezijo, mladinska književnost, integracijska metoda književnega pouka
Published: 14.04.2010; Views: 2527; Downloads: 191
.pdf Full text (704,96 KB)

4.
RAZVIJANJE ZMOŽNOSTI RECEPCIJE POEZIJE V PRVEM TRILETJU
Mateja Ornik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Diplomsko delo se nanaša na razvijanje zmožnosti recepcije poezije v prvem triletju osnovne šole. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri potrjena berila oziroma učbeniki in pripadajoči didaktični instrumentariji za pouk književnosti v prvem triletju osnovne šole razvijajo strukturne elemente zmožnosti recepcije poezije. V raziskavi sem uporabila deskriptivno in komparativno metodo ter metodi analize in sinteze. Prvi del diplomskega dela je bil namenjen predstavitvi dosedanjih teoretičnih spoznanj v zvezi z recepcijo poezije v prvem triletju osnovne šole. Predstavila sem obdobja razvoja recepcijske zmožnosti poezije pri otroku v prvem triletju, opisala otrokove pesemske interese in nazadnje natančneje predstavila posamezne strukturne elemente recepcijske zmožnosti doživljanja in vrednotenja poezije. Na podlagi teoretične osnove sem oblikovala raziskovalno hipotezo, ki pravi: Vsi izbrani učbeniki so potrjeni učbeniki. Ker je eden bistvenih kriterijev v procesu potrjevanja učbenikov pokritost ciljev v veljavnem učnem načrtu, lahko iz tega izpeljem, da vsi zbrani učbeniki z didaktičnim instrumentarijem razvijajo vse segmente zmožnosti recepcije poezije. V drugem delu diplomskega dela sem opravila raziskavo, s katero sem želela to hipotezo preveriti. Izbrala sem berila/učbenike in pripadajoče didaktične instrumentarije, ki so potrjena za poučevanje književnosti v prvem triletju in analizirala pesmi glede na zastopanost posameznih strukturnih elementov v predlaganih didaktičnih instrumentarijih. V zadnjem poglavju diplomskega dela sem ob pomoči preglednic predstavila svoje ugotovitve.
Keywords: Ključne besede: recepcija poezije v prvem triletju, razvijanje zmožnosti recepcije poezije, strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije, didaktični instrumentarij, potrjena berila za poučevanje književnosti v prvem triletju.
Published: 19.04.2011; Views: 1771; Downloads: 389
.pdf Full text (1,17 MB)

5.
SINHRONA RECEPCIJA SLIKANICE
Tanja Jankovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pričujoča diplomska naloga sestoji iz dveh delov — teoretičnega in empiričnega. V prvem delu je zajet teoretični pregled slikanice, kjer pridemo do slikanice v njeni najbolj avtentični obliki, do tako imenovanega likovno tekstovnega monolita. Tu ilustracija in besedilo predstavljata enakovredni sestavini slikanice. Z dinamiko, ki nastaja v prepletu sporočilnosti dveh svojevrstnih medijev — verbalnega in vizualnega — prihaja do nove, specifične oblike sporočilnosti, kjer gre za recepcijo informacij iz dveh medijev hkrati. Doseganje procesnih literarnorecepcijskih ciljev opredelimo glede na slikaniško specifiko — likovno in besedno sporočanje preko domače in tuje didaktike slikanice. Na podlagi tega pridemo do sinhrone recepcije slikanice. Predpostavimo, da sinhrona recepcija slikanice omogoča globlje in polnejše (likovno in literarno) estetsko doživetje, ter da recepcija posameznega segmenta slikanice onemogoča celostno izkušnjo saj podaja premalo signalov za konstruiranje polnega pomena. Skozi eksperiment v drugem, empiričnem delu diplomske naloge, to tudi preizkusimo. V dveh razredih tretješolcev izvedemo učni uri književnosti z isto slikanico (Quentin Blake: Zelena ladja). Učni uri se v osnovi razlikujeta le v tem, da gre pri eksperimentalni skupini za sinhrono recepcijo slikanice, pri kontrolni pa za recepcijo zgolj slikaniškega besedila. Analiza in rezultati izvedenih učnih ur pokažejo, da sinhrona recepcija slikanice v primerjavi z recepcijo slikaniškega besedila brez ilustracij, učencem omogoča polnejšo in globljo izkušnjo in s tem konstruiranje celovitejšega pomena. Slikanica je specifična umetnostna zvrst, ki ponuja veliko inovativnih načinov uporabe tudi pri pouku v osnovni šoli.
Keywords: slikanica, recepcija, verbalno, vizualno, ilustracija, likovno in literarno estetsko doživetje, sinhrona recepcija slikanice
Published: 09.03.2011; Views: 1604; Downloads: 324
.pdf Full text (2,43 MB)

6.
RAZVIJANJE ZMOŽNOSTI RECEPCIJE POEZIJE V DRUGEM TRILETJU
Anja Senekovič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu je obravnavana tematika razvijanje strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije v drugem triletju osnovne šole. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako uspešna so potrjena berila / učbeniki z didaktičnim instrumentarijem pri razvijanju strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije. V raziskavi so bile uporabljene deskriptivna in komparativna metoda ter metoda analize in sinteze. Teoretični del naloge je temeljil na teoretičnih izhodiščih o recepciji poezije. Predstavljeni so bili procesni literarnorecepcijski cilji segmentov recepcijske zmožnosti, razvoj recepcije poezije, pouk književnosti v drugem triletju, metode za razvijanje zmožnosti recepcije poezije in strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije. Po pregledu teoretičnih izhodišč o recepciji poezije, je bila izpeljana naslednja hipoteza: Vsi izbrani učbeniki / berila so potrjeni učbeniki. Ker je eden izmed bistvenih kriterijev v procesu potrjevanja učbenikov pokritost ciljev v veljavnem učnem načrtu, lahko iz tega logično izpeljemo hipotezo, da vsi izbrani učbeniki z didaktičnim instrumentarijem razvijajo vse segmente zmožnosti recepcije poezije. V empiričnem delu diplomske naloge, je sledilo preverjanje hipoteze. Z izbranimi berili / učbeniki in didaktičnimi instrumentariji, ki so potrjeni za pouk književnosti v drugem triletju, so bile analizirane pesmi po zastopanosti strukturnih elementov zmožnosti recepcije poezije. V zadnjem poglavju diplomskega dela, so bili v obliki preglednic predstavljeni rezultati raziskave.
Keywords: Ključne besede: recepcija poezije v drugem triletju, razvijanje zmožnosti recepcije poezije, strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije, potrjena berila / učbeniki za pouk književnosti v drugem triletju, didaktični instrumentarij.
Published: 22.04.2011; Views: 1803; Downloads: 452
.pdf Full text (1,35 MB)

7.
SPOLNO IZGUBLJENE EKSISTENCE, FRANK WEDEKIND IN SLAVKO GRUM KOT ZAPELJEVALCA V ŽIVLJENJE
Urška Krajnc, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Cilj pričujoče diplomske naloge je bil, predstavitev dveh avtorjev v celoti; Franka Wedekinda in Slavka Gruma. Predstavljena sta življenjepisa, obdobje, v katerem sta delovala, dramsko ustvarjanje in tudi druga dela, recepcija, zgradba, stil, nastanek in motivi dram (Frühlings Erwachen/Pomladno prebujenje in Dogodek v mestu Gogi). Drami sta primerjani z analizo analogičnega in antitetičnega paralelizma. V delu smo potrdili tezo o podobnih in enakih motivih, pokazalo pa se je tudi, da so med avtorjema velike razlike. Izhajata iz povsem drugačnih življenjskih okolij, kar je vplivalo tudi na njuna dela. Wedekindovo literarno ustvarjanje je precej obsežnejše od Grumovega. Predstavljeni drami pa nimata tipičnih lastnosti literarnega obdobja v katerem sta nastali (po strukturi in vsebini), kar je vplivalo tudi na recepcijo. Pri Wedekindu je bila sporna tematika in še izvedba. Oboje je zadrževalo uprizoritev. Grum teh težav ni imel. Drami se razlikujeta po zgradbi; Frühlings Erwachen je odprti tip drame, Dogodek v mestu Gogi pa je kratka dvodejanka. Nastanek del je povezan s pomembnostjo teme in z življenjem. S primerjavo motivov so bile ugotovljene podobnosti in razlike. Prva podobnost je že v samem naslovu obeh dram, ki sta povezana s temo spolnost. Motiv pričakovanja, pravzaprav najpomembnejši motiv, zaznamuje obe drami in se ne izpolni. To ima bistvene, tragične posledice za skoraj vse dramske osebe. S primerjavo motiva krivde so razkrinkani karakterji vseh dramskih oseb in poudarjen pomen obeh dram; dvojna morala in zavrtost.
Keywords: Frühlings Erwachen, Dogodek v mestu Gogi, recepcija, nastanek, teme, psihoanaliza, motivi Frank Wedekind, Slavko Grum
Published: 09.09.2011; Views: 3037; Downloads: 153
.pdf Full text (5,84 MB)

8.
RECEPCIJA LITERARNIH BESEDIL V OSNOVNI ŠOLI NA PRIMERU GERHARDA RÜHMA: »HORCHEN«
Maja Črešnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: O recepciji literarnih besedil v osnovnošolskem izobraževanju obstajajo deljena mnenja, eni so za, spet drugi so proti. Diplomska naloga se ukvarja ravno s to tematiko. V okviru le te se je opravila anketa in mini eksperiment. Rezultati ankete so pokazali, da imajo učenci interes za branje, da berejo tiskane in tudi internetne knjige, revije ter časopise. Branje internetnih knjig se povečuje pri učenih v višjih razredih, saj starejši učenci preživijo več časa za računalnikom. Mini eksperiment pa je pokazal, da so učenci v osnovnošolskem izobraževanju sposobni recipirati literarna besedila, da jim tuj jezik pri tem ne predstavlja ovire, saj lahko stvari, ki jih v tujem jeziku ne morejo povedati, povedo v materinem jeziku. Cilj recipiranja tako ni usvajanje jezika, ampak recipiranje samo po sebi.
Keywords: Recepcija, litersrna besedila, osnovna šola
Published: 23.11.2011; Views: 1233; Downloads: 47
.pdf Full text (2,51 MB)

9.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Keywords: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Published: 06.02.2019; Views: 83; Downloads: 7
.pdf Full text (1,30 MB)

10.
POTI K RAZVIJANJU LIKOVNE APRECIACIJE
Boštjan Zupančič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Poti k razvijanju likovne apreciacije sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela in je nastalo z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve umetniških del ob neposrednem pedagoškem delu, na podlagi dobljenih rezultatov pa poiskati ustrezne poti k razvijanju likovne apreciacije. V teoretičnem delu smo predstavili vidike likovnega vrednotenja in likovne ustvarjalnosti ter njun vpliv na razvijanje likovnoapreciativnih sposobnosti. Opisali smo nastanek, pomen in možnosti za razvijanje likovne apreciacije, podrobneje pa predstavili tudi njeno vlogo v komunikaciji med učencem in umetniškim delom. Empiričen del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in preizkušanjem petih metod s petimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih likovnih umetnikov. Za samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo, ter učnih listov. Raziskovalni vzorec je zajemal 95 učencev petih razredov treh mariborskih osnovnih šol, natančneje 56 deklic in 39 dečkov. Z raziskavo smo ugotovili, da so se izbrane metode glede na posamezna umetniška dela pokazale za različno učinkovite, saj so bile za predstavitev realističnih oz. abstraktnih del nekatere boj ustrezne kot druge, vse pa so v večini dosegle, da so učenci umetniška dela dobro opazovali. Razlike so se pojavljale tudi pri dajanju prednosti posamezni metodi glede na spol.
Keywords: Likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, umetniška dela, metode za predstavitev.
Published: 03.10.2012; Views: 995; Downloads: 272
.pdf Full text (905,25 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica