| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 33
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Relevantnost paritete kupne moči v evropskih gospodarstvih, nečlanicah evroobmočja
Laura Volasko, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu empirično preverjamo veljavnost teorije paritete kupne moči (PKM) v osmih izbranih evropskih državah, ki niso članice evroobmočja, od tega v šestih tranzicijskih reformnih državah (Bolgarija, Češka, Hrvaška, Madžarska, Poljska, Romunija) in dveh razvitih gospodarstvih (Danska, Švedska). Kot bazno valuto smo najprej obravnavali evro, kasneje pa še ameriški dolar. Za preverjanje veljavnosti teorije smo za vsako državo posebej uporabili teste stacionarnosti, to sta ADF in KPSS testa. Lotili smo se tudi preverjanj panelnih podatkov, pri čemer smo uporabili LLC test, Breitungov test, Hadrijev test, IPS test, Fisherjev-ADF in Fisherjev-PP test. Najprej smo veljavnost PKM preverjali za celotno opazovano obdobje, ki v primeru uporabe evra kot bazne valute zajema mesečne podatke od februarja 1993 do junija 2020 in v primeru uporabe ameriškega dolarja podatke od januarja 1993 do decembra 2020, razen v primeru Hrvaške, za katero opazujemo podatke od januarja 1993 do junija 2020. V nadaljevanju smo celotno obdobje razdelili na dve podobdobji, in sicer na obdobje pred veliko recesijo 2008 in na obdobje po njej. Izračune za obdobje do velike recesije smo opravili do konca leta 2007, izračune za obdobje po njej pa od začetka leta 2008. Na koncu smo izvedli še panelne teste in preverjali veljavnost PKM na celotnem vzorcu držav. Generalno gledano v naši empirični raziskavi nismo našli prevladujoče podpore v korist veljavnosti PKM v izbranih evropskih državah. Nekoliko uspešneje se je preverjanje paritetnih razmerij izkazalo pri evrskih deviznih tečajih, čeprav sta ADF in KPSS testa pogosto kazala heterogene izide. Izstopala je Danska, za katero smo lahko veljavnost PKM potrdili za vsa opazovana obdobja. Za primer ameriškega dolarja pa smo opazili, da je predvsem za celotno obdobje opazovanja in za obdobje pred veliko recesijo značilno, da teorija PKM ne velja. Rezultati kažejo boljšo sliko za pokrizno obdobje, in sicer za primer Hrvaške, Madžarske in Poljske.
Keywords: pariteta kupne moči, realni devizni tečaj, tranzicijska gospodarstva, testi enotskega korena
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 721; Downloads: 128
.pdf Full text (1,92 MB)

2.
Ekonometrična analiza izvozne funkcije v Združenem kraljestvu
Santina Jurić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo ekonometrično analizo izvozne funkcije v Združenem kraljestvu. Za smiselno povezovanje dobljenih rezultatov analize pričnemo s pregledom ekonomske teorije in empirične literature s področja izvoza. Izvozno funkcijo definiramo s pomočjo treh pojasnjevalnih spremenljivk, to so bruto domači proizvod trgovinskih partneric, bruto domači proizvod Združenega kraljestva in realni efektivni devizni tečaj, na podlagi kvartalnih podatkov v obdobju med leti 2002 in 2020. Kot zanimivost lahko izpostavimo pomen gospodarskih prelomov, kot je Velika recesija in pojav pandemije Covid-19, na gibanje izvoza in posledično ustreznost specifiranega modela izvozne funkcije. Ugotovljen prelom v letih 2009-2010 od nas zahteva zapis ločenih izvoznih funkcijskih modelov in skrajšanje opazovanega obdobja. V nadaljevanju dela smo izbrani izvozni funkciji podrobneje analizirali s pomočjo programa EViews11Univ, ugotavljali primernost specifikacij in izpolnjenost predpostavk metode najmanjših kvadratov, tako da smo z različnimi testi preverjali prisotnost normalne porazdelitve slučajne spremenljivke, multikolinearnosti, heteroskedastičnosti in avtokorelacije. V sklepu smo pridobljene rezultate argumentirali in pojasnili pomen v model vključenih spremenljivk na gibanje izvoza v Združenem kraljestvu.
Keywords: izvozna funkcija, realni efektivni devizni tečaj, Združeno kraljestvo
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 905; Downloads: 104
.pdf Full text (1,38 MB)

3.
Primerjava metod za izračun hrupa NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov
Tamara Bračko, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo proučevali obremenjenost okolice Ceste proletarskih brigad v Mariboru s hrupom cestnega prometa. Izračune hrupa smo opravili po metodah NMPB 1996 in CNOSSOS ob uporabi realnih in modelskih vhodnih podatkov. Pozornost smo namenili postopku pridobivanja vhodnih podatkov, njihovi kakovosti in analizi rezultatov različnih metod. Za različne scenarije smo izračunali zvočno moč cestnega prometa in izdelali karte hrupa. Pridobljeni podatki o površinah raziskovalnega območja, na katerih so kazalci hrupa prekoračeni, so bili osnova za izračun števila stavb in prebivalcev, ki so obremenjenih s hrupom cestnega prometa, in predloge omilitvenih ukrepov. Rezultati so pokazali, da je metoda NMPB 1996 primernejša za uporabo, saj ima metoda CNOSSOS pomanjkljivosti v zvezi s širjenjem hrupa. Z realnimi vhodnimi podatki se bolje opiše stanje okolja kot z modelskimi, vendar je njihovo pridobivanje kompleksnejše, dolgotrajnejše in dražje, zato se njihova raba priporoča v primeru študij na manjših in gosto poseljenih območij z močno obremenjenimi cestami.
Keywords: Maribor, Cesta proletarskih brigad, hrup cestnega prometa, metodi NMPB 1996 in CNOSSOS, realni/modelski vhodni podatki
Published in DKUM: 19.09.2019; Views: 1326; Downloads: 224
.pdf Full text (10,10 MB)

4.
Sistem za HiL testiranje avtomobilskih krmilnih enot : magistrsko delo
Danijel Radočaj, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zasnovano na sistemu za HiL (ang. Hardware-in-the-Loop) testiranje. HiL je razvojna metoda, ki se uporablja za testiranje sistemov v realnem času. Uporabljena je v več aplikacijah z namenom nadomeščanja konkretnega realnega prototipa in njegove strojne opreme z emulatorjem. V tem primeru predstavlja emulator mikrokrmilnik s svojo periferno strojno opremo. Sistem, ki ga preizkušamo, je avtomobilska krmilna enota oz. ECU. Izveden je na mikrokrmilniškem razvojnem sistemu Texas Instruments TMS320F28377s. Programska oprema je razvita v programskem paketu Matlab/Simulink. Izdelan in predstavljen je prototip naprave za HiL testiranje. Prikazani so rezultati simulacij, za različna stanja obratovanja izbranih avtomobilskih sistemov.
Keywords: hardware-in-the-loop, testiranje krmilnih enot, ECU, Matlab/Simulink, realni čas, mikrokrmilnik
Published in DKUM: 09.01.2019; Views: 1406; Downloads: 138
.pdf Full text (8,80 MB)

5.
Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca
Iva Lah, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi z naslovom Ptuj in drugi realni kraji v pripovedni prozi Mihe Remca je poudarek na dogajalnem prostoru, tj. mestu Ptuj, ki je rojstni kraj avtorja obravnavanih del Mihe Remca. V prvem delu naloge je predstavljena teoretična zasnova za analizo, to je teorija dogajalnega prostora v literaturi, teorija urbanega romana, teorija identificiranja realnih krajev v literaturi in predstavitev osrednjih kronotopov po Bahtinu. Teoretični del naloge vključuje še obravnavo mesta kot dogajalnega prostora v tuji in slovenski literaturi ter pomen kolektivne memorije in geniusa loci v književnosti. V drugem delu magistrske naloge sledi analiza literarnih del. Osrednji del predstavljajo povest z dramsko predlogo in dva romana, ki so prostorsko umeščeni v mesto Ptuj in okolico. V njih so predstavljeni zgodovinski, politični in kulturni vidiki Ptuja. Ob tem so prikazane možnosti pojavitev kolektivne memorije, geniusa loci in regionalne identitete. Prikazani so opisi okolja, iz katerih lahko razberemo, ali je Ptuj v vlogi urbanega mesta ali ne. Romana sta obravnavana tudi po kategorizaciji kronotopov po Bahtinu. Sledi obravnava drugih Remčevih pripovednih del, ki ne vsebujejo sestavine oz. dogajalnega prostora Ptuja, a se v njih pojavi ogromno drugih realnih krajev ter primerjava teh z opisi Ptuja. Na koncu so predvidene tudi povezave del, oziroma realnih krajev v njih, z avtorjevim življenjem.
Keywords: Miha Remec, Ptuj, realni kraji, mesto, kronotop, kulturna memorija, regionalna identiteta.
Published in DKUM: 12.06.2018; Views: 1310; Downloads: 114
.pdf Full text (1,15 MB)

6.
Razvoj naprednega adaptivnega regulatorja za mehatronske sisteme
Dušan Fister, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi predstavljamo, opisujemo ter razlagamo princip delovanja nelinearnega naprednega adaptivnega hitrostnega regulatorja, ki smo ga izdelali za potrebe napredne regulacije na enoosnem robotu. Tega krmilimo z algoritmom evolucijskih strategij, ki je sposoben dinamičnega iskanja rešitev, kjer se vrednost funkcije uspešnosti spreminja s časom. Pri tem smo vrednost funkcije uspešnosti napovedovali s pomočjo nevronske mreže (angl. Artificial Neural Network, krajše ANN). Predlagano metodo smo testirali na realnem laboratorijskem robotskem sistemu z eno stopnjo prostosti (angl. one degree of freedom, krajše 1 D.O.F.) in ugotovili, da je primeren za regulacijo v realnem času (odzivni čas 1-5 ms). Izvedena je bila primerjava z linearnim PI-hitrostnim regulatorjem, rezultati pa so pokazali uspešnejše delovanje nelinearnega hitrostnega regulatorja.
Keywords: online-regulacija, identifikacija, evalvacija, optimizacija, realni čas
Published in DKUM: 01.09.2017; Views: 1735; Downloads: 168
.pdf Full text (2,36 MB)

7.
Platforma za zbiranje podatkov o vozniku in vozilu v realnem času
Tomaž Ščavničar, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo predstavili generičen model senzorske platforme in model eksperimentalne senzorske platforme za zajem podatkov o vozniku in vozilu. Predstavili smo komponente, s katerimi bi lahko v prihodnosti implementirali zanesljiv sistem za inteligentno podporo voznikov med vožnjo ali celo rešitev za avtonomno vožnjo vozil. Nato smo predstavili koncept rešitve za zajem podatkov o vozniku in implementirali prototipno senzorsko platformo za zajem podatkov o vozilu. Zanimalo nas je ali lahko implementirana senzorska platforma deluje v realnem času, zato smo pripravili 5 eksperimentov. Pregledali smo tudi poslovni vidik takšne rešitve, kjer smo ugotovili, da transportna podjetja iščejo rešitve in pristope za zmanjševanje prometnih nesreč. Predstavljene ugotovitve so lahko osnova za izdelavo inteligentne »after-market« rešitve, s katero bi lahko v prihodnosti nadgradili transportna vozila in jim dodali določeno stopnjo inteligence.
Keywords: senzorska platforma, sistemi za pomoč vozniku, realni-čas, avtonomna vožnja
Published in DKUM: 19.01.2017; Views: 1719; Downloads: 158
.pdf Full text (4,46 MB)

8.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Keywords: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 2324; Downloads: 404
.pdf Full text (1013,77 KB)

9.
GONILNIK ZA REALNO-ČASOVNI ZAJEM PAKETOV IZ MREŽE ETHERCAT V OKOLJU LINUX
Mario Casar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisana izdelava gonilnika za zajem podatkov v realnem-času pri visokih frekvencah iz omrežja EtherCAT, in sicer s pomočjo odprtokodnih rešitev za okolje Linux. Na začetku je primerjava dveh razširjenih rešitev za strogi realni-čas v operacijskem sistemu Linux z namenom ugotoviti, ali sta rešitvi enakovredni. Primerjani rešitvi sta v drugem delu implementirani in opravljene so primerjalne meritve. Izbrana rešitev Linux RT-Preempt je nato uporabljena kot osnova za razvoj jedrnega gonilnika. Gonilnik je razvit kot jedrni modul za operacijski sistem Linux, zasnovan na odprtokodni rešitvi IgH EtherCAT Master. Gonilnik je testiran, rezultati opravljenih meritev pa primerjani s pričakovanimi.
Keywords: Linux, realni-čas, EtherCAT, RT-Preempt, RTAI, IgH EtherCAT Master, odprta koda.
Published in DKUM: 23.09.2016; Views: 1508; Downloads: 126
.pdf Full text (3,14 MB)

10.
Konstruiranje in izdelava medvrstnega obdelovalnika poljščin
Luka Rošer, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga prikazuje konstruiranje, izdelavo in prikaz uporabe traktorskega medvrstnega obdelovalnika. Glavna naloga priključka je, da ob vrstah, v katerih so zasejane poljščine, enakomerno doziramo mineralna gnojila, hkrati pa med vrstami prezračimo prst in mehansko odstranimo plevel. Na podlagi zahtev, ki smo jih zastavili, je najprej potekala idejna zasnova celotne konstrukcije po posameznih segmentih. Dimenzioniranje in modeliranje priključka je bilo opravljeno v programu CATIA V5R16. Izdelava same tehniške dokumentacije in prikaz simulacije obremenitve celotne konstrukcije pa smo opravili s pomočjo CREO SIMULATOR-ja. V zadnjem delu naloge so napisana navodila za uporabo, izdelavo prototipa, preizkus priključka v realnih pogojih, vzdrževanje ter izračun približnih stroškov razvoja in izdelave celotnega priključka.
Keywords: CAD, dimenzioniranje, konstruiranje, dokumentacija, medvrstni obdelovalnik, prototip, strojništvo, realni model
Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 1309; Downloads: 161
.pdf Full text (3,30 MB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica