| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 411
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Digitalizacija in digitalna strategija
Teo Toplak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V času v katerem živimo so digitalne tehnologije v razmahu. Sedaj pa se je začel trend digitalne transformacije. Četrta industrijska revolucija prinaša spremembe v življenjski dobi naših podjetij. Poslovni procesi in tehnologija v podjetjih so zastareli, počasni in stroškovno preveč obremenjujoči. Z digitalizacijo in digitalno transformacijo podjetja se nadgradijo poslovni procesi, uredijo se podatki, zmanjšajo se stroški, zvišajo se prihodki in kompetence zaposlenih, ter pozitivno vplivamo na okolje. Digitalna transformacija podjetja je pomemben faktor v obstoju podjetja, saj velik pomen na transformacijo podjetja daje tudi država, katera skozi javne razpise financira projekte digitalne transformacije. Vsi ti dejavniki, vse te spremembe katere pridobimo s digitalno transformacijo nam pomagajo pri gradnji blagovne znamke in imidža podjetja. Na naslednjih nekaj straneh je predstavljena digitalizacija v širšem pomenu in vpliv le-te na poslovne procese v podjetjih ali organizacijah.
Keywords: digitalizacija, digitalna strategija, industrija 4.0, informacijske rešitve, digitalna transformacija
Published: 08.11.2021; Views: 76; Downloads: 8
.pdf Full text (1,19 MB)

2.
Digitalna transformacija financ s poudarkom na fintech podjetjih
Jakob Pirš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Finančni sektor je področje, na katerem nam večje bančne institucije nudijo osnovne finančne rešitve. Tako je bilo do nedavnega, dokler niso vstopila na trg finančno-tehnološka ali fintech podjetja. Ta nudijo inovativne rešitve na številnih področjih, kot so plačila, digitalna posojila in robosvetovalci. Bančni motiv je ustvarjanje dobička, medtem ko je motiv fintecha nudenje inovativnih in cenovno ugodnih storitev potrošniku. Ker se fintech osredotoča na kupca, potrebuje veliko informacij, ki jih lahko pridobi s pomočjo velikih podatkov in umetne inteligence. Tradicionalne banke postajajo manj zanimive ravno zaradi pomanjkanja inovativnih rešitev in dolgotrajnih procesov. Soočajo se s problemom preobrazbe, torej z vprašanjem, kako digitalizirati svoje poslovanje. Določene ustvarijo svojo finančno tehnologijo, velika večina pa jo kar odkupi od manjših fintech podjetij. Banke imajo edinstveno priložnost, da se digitalizirajo in se s tem zavarujejo pred novimi konkurenti.
Keywords: fintech, tehnologija, digitalne rešitve, blockchain, veliki podatki
Published: 04.11.2021; Views: 59; Downloads: 7
.pdf Full text (1,28 MB)

3.
Primerjalna analiza rešitev ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo
Laura Jurgec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za podjetja je pomembno, da svoje ključne poslovne procese vodijo uspešno in učinkovito, pri čemer jim pomagajo celovite informacijske rešitve, tako imenovane rešitve ERP. Le-te so zamenjale obstoječe informacijske rešitve, ki podjetjem niso ponujale tako optimalnega poslovanja. Z uvedbo rešitev ERP v podjetja, se tem odpravijo napake podvajanja podatkov, saj so le-ti shranjeni na enem mestu, tudi moduli so integrirani med seboj za lažjo povezljivost podatkov. V svetu, ki ga živimo ni več vprašanje ali rešitev ERP uvajati temveč, katero izmed rešitev izbrati. Poznamo veliko ponudnikov rešitev ERP tako domačih kot tujih. Kljub pestri izbiri ponudnikov rešitev ERP, smo se v tem diplomskem delu omejili in podrobneje raziskali dve rešitvi ERP, in sicer Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Rešitve ERP se lahko uvajajo po različnih korakih oziroma fazah, kot lahko vidimo v nadaljevanju se tudi rešitvi ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo med seboj razlikujeta v fazah uvajanja. Znotraj uvajanja pa se lahko podjetja poslužujejo različnih pristopov uvedbe rešitev ERP. Kot smo predhodno omenili, smo se znotraj tega dela omejili na dve izbrani rešitvi ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo, ki sta namenjeni majhnim in srednje velikim podjetjem, vendar je Odoo zaradi svoje pestre ponudbe aplikacij privlačna izbira tudi za velika podjetja. Rešitvi ERP sta zgrajeni modularno, moduli pokrivajo celotno poslovanje podjetja. Čeprav sta rešitvi v mnogih vidikih podobni, pa se razlikujeta predvsem iz vidika funkcionalnosti, ki jih ponujata. Konec tega dela predstavlja primerjava izbranih rešitev ERP iz vidika splošnih in tehničnih značilnosti, uvajanja ter njunih lastnostih.
Keywords: Rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Business Central, Odoo, primerjalna analiza
Published: 04.11.2021; Views: 51; Downloads: 5
.pdf Full text (1,34 MB)

4.
Primerjalna analiza rešitve erp microsoft dynamics 365 business central in odoo
Katja Deržič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Današnji svet se s pomočjo različnih tehnologij hitro spreminja, zato lahko predpostavimo, da bo večina podjetij v naslednjih nekaj letih uvedla eno izmed rešitev ERP. Rešitve ERP bodo podjetjem pomagale pri boljšem in učinkovitejšem poslovanju s pomočjo racionalizacije in avtomatizacije številnih postopkov. Gre za rešitve, ki podpirajo področja, kot so proizvodnja, prodaja, upravljanje s človeškimi viri, računovodstvo, finance itd. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretično raven rešitve ERP, kjer smo opredelili rešitev ERP, funkcionalnosti rešitev ERP, razvoj rešitev ERP, značilnosti rešitev ERP, našteli smo nekaj prednosti in slabosti rešitev ERP in na koncu predstavili trenutne vodile domače in tuje ponudnike rešitev ERP. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili rešitvi Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Za vsako rešitev smo opisali posamezno podjetje, podrobneje predstavili obe rešitvi, opisali strukturo, arhitekturo in predstavili postopek uvajanja rešitve v podjetje s pomočjo metodologije Sure Step in metodologije Odoo. Na koncu diplomskega dela smo naredili primerjalno analizo med Microsoft Dynamics 365 Business Central in Odoo. Predstavili smo ključne razlike, po katerih se medsebojno razlikujeta, kot so velikost podjetja, ponudniki, cena, moduli, možnosti namestitve, metodologija, podatkovna baza, koncept delovanja, programski jeziki in lokalizacija rešitve. Ugotovili smo, da sta si rešitvi dokaj podobni, saj obe rešitvi ponujata tuja ponudnika in sta namenjeni malim in srednje velikim podjetjem. Obe rešitvi ponujata večjezičnost in slovensko lokalizacijo. Vendar je največja razlika pri metodi uvajanja rešitve v podjetje. Medtem ko Microsoft Dynamics 365 Business Central uporablja metodologijo Sure Step, Odoo uporablja metodologijo Odoo.
Keywords: rešitve ERP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Odoo, uvajanje rešitve, primerjalna analiza.
Published: 04.11.2021; Views: 42; Downloads: 6
.pdf Full text (1,45 MB)

5.
Možnosti uporabe internetnih tehnologij za učnikovit management dobavnih verig
Irina Surladžioska, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali napredne internetne rešitve in njihovo neizogibnost v dobavnih verigah. Namen dela je izpostaviti pomembnost uporabe naprednih tehnoloških rešitev, temelječih na internetnem omrežju, v logistični industriji in dobavnih verigah. Temo smo obravnavali predvsem iz vidika managementa dobavnih verig, ki je še dokaj neznan pojem, vendar vse pomembnejši za podjetja, ki želijo delovati optimalno in se zavedajo pomembnosti dobre dobavne verige pri poslovanju. Dobavne verige, internet in tehnologija so gonilo današnje globalizacije, zato smo izpostavili pomembnost slednje v logističnih sistemih. Razvoj naprednih tehnologij namreč vse bolj razodeja pomankljivosti in neučinkovitost tradicionalnih dobavnih verig. Pomen vključevanja naprednih tehnoloških rešitev v dobavne verige smo preučevali predvsem z vidika finančnih prednosti in zmanjševanja tveganj. V magistrsko delo smo zajeli priložnosti, ki jih nudijo tehnološke rešitve za upravljanje dobavnih verig, kot tudi nevarnosti s katerimi se lahko podjetja soočijo. Ker je logistična industrija ena izmed največjih onesnaževalk našega planeta, pomen trajnosti pa čedalj bolj odmeven, smo obravnavali internetne rešitve kot temelj za vzpostavitev trajnostne logistike. Pogledali smo tudi v bližnjo in daljno prihodnost dobavnih verig.
Keywords: dobavna veriga, logistični sistemi, napredne tehnološke rešitve, internet, trajnostna logistika, management dobavnih verig
Published: 26.10.2021; Views: 110; Downloads: 28
.pdf Full text (888,96 KB)

6.
Projektna dokumentacija kot dejavnik uvajanja ERP rešitev
David Kamenik, 2021, master's thesis

Abstract: ERP rešitve postajajo iz dneva v dan vse bolj nepogrešljiv del poslovanja vsakega podjetja, saj so celovite rešitve, ki povezujejo vsa področja poslovanja. V magistrskem delu najprej spoznamo teoretična izhodišča ERP rešitev. Pogledali smo, kaj so ERP rešitve, kako so se skozi zgodovino razvijale, kakšne funkcionalnosti ponujajo, kateri so največji ponudniki in kakšni bodo trendi razvoja v prihajajočih letih. V poglavju uvajanje ERP rešitve predstavljamo uvajanje s projekti. Projekti so lahko mali ali veliki. Večina najuspešnejših podjetij na svetu je do svojega statusa prišla preko velikih, inovativnih sprememb. Projektom korenitih sprememb v poslovanju pravimo digitalna transformacija. Pristopi k uvajanju ERP rešitev so različni, kateri način bomo izbrali, pa je odvisno od projekta do projekta. Projekti uvajanja so lahko časovno in stroškovno zahtevni, zato je še posebej pomembno, da projekt dobro planiramo. Za doseganje najboljših rezultatov je pomembno, da so projekti podprti s projektno dokumentacijo. Projektna dokumentacija je lahko enostavna ali pa zajema veliko število dokumentov, odvisno od našega pristopa in kompleksnosti projekta. Na koncu poglavja pogledamo še, kateri so tisti dejavniki, zaradi katerih projekt po navadi uspe ali propade. V nadaljevanju magistrskega dela predstavljamo podjetje Comtron, ki se med drugim ukvarja tudi s poslovno-informacijsko programsko opremo. Podrobneje bomo spoznali njihovo ERP rešitev, imenovano TRONInterCenter, pogledali bomo, katera področja pokriva s svojimi moduli in kakšne vrste licenc so na voljo. Na kratko bomo opisali tudi druge rešitve podjetja Comtron, ki jih je mogoče integrirati s TRONInterCenter. V zadnjem, praktičnem poglavju, bomo pogledali primer uvajanja (materialnega dela) ERP-ja TRONInterCenter v podjetje X. Pogledali si bomo, kako je bilo uvajanje načrtovano, projektno ekipo in potek uvajanja. Predstavili bomo tudi nekaj primerov projektne dokumentacije, ki je bila ustvarjena za ta projekt. Na koncu bomo predstavili rezultate uvedbe in načrte za nadaljevanje projekta.
Keywords: ERP rešitve, uvajanje ERP rešitev, projekt uvajanja, projektna dokumentacija
Published: 22.10.2021; Views: 109; Downloads: 8
.pdf Full text (2,17 MB)

7.
Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitve
Pia Lara Kovačič, 2021, master's thesis

Abstract: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom. V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve.
Keywords: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov
Published: 22.10.2021; Views: 102; Downloads: 7
.pdf Full text (928,51 KB)

8.
Digitalna transformacija podjetij: analiza vloge celovite informacijske rešitve
Tilen Sašo Kaloh, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali digitalno transformacijo organizacij, pri čemer smo se osredotočili na celovito informacijsko rešitev. V teoretičnem delu smo raziskali pojma digitalna transformacija in celovite informacijske rešitve. V prvem sklopu teoretičnega dela smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili pojme digitalna transformacija, internet stvari in industrija 4.0, različne modele digitalne zrelosti, strategije digitalne transformacije, primere in posledice, ki jih ima digitalna transformacija za organizacije, ter trende digitalizacije na ravni Republike Slovenije. V drugem sklopu teoretičnega dela pa smo opredelili pojem celovite informacijske rešitve s pomočjo domačih in tujih avtorjev. Spoznali smo zgodovinski razvoj celovitih informacijskih rešitev, uvajanje rešitev ter katere so pozitivne in katere negativne lastnosti uporabe celovitih informacijskih rešitev. V nadaljevanju smo predstavili dva ponudnika rešitev in njune metodologije za uvajanje rešitev in izzive, s katerimi se soočajo organizacije pri uporabi in implementaciji celovitih informacijskih rešitev. V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskovali celovito informacijsko rešitev iScala, ki jo podjetje ponuja s pomočjo partnerskega podjetja LANCom. Podjetje LANCom smo kot ponudnika primerjali z izzivi celovitih informacijskih rešitev, ki smo jih našli v literaturi, in spoznali lastnosti celovite informacijske rešitve iScala.
Keywords: digitalna transformacija, digitalizacija, celovite informacijske rešitve, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, COVID-19.
Published: 21.10.2021; Views: 132; Downloads: 25
.pdf Full text (2,36 MB)

9.
Implementacija nove IT rešitve z obratnim mentorstvom
Simon Kos, 2021, master's thesis

Abstract: Živimo v 21. stoletju, v obdobju, ki ga zaznamujeta digitalizacija in nove tehnologije. Digitalizacija nas obdaja na vsakem koraku; od vožnje z avtomobilom, ki nam v digitalni obliki daje informacije o hitrosti, porabi, preverja našo zbranost med vožnjo, se avtonomno drži svojega voznega pasu ali zavira in prepreči nesrečo do avtomatskega odpiranja vrat in brezstičnega plačevanja v trgovinah. Pri zdravniku se lahko naročimo preko elektronske pošte in davčno napoved oddamo preko spletenega portala, vse v nekaj minutah in brez stroškov prevoza. Za naš zdrav način življenja skrbijo pametne ure, ki nas opozarjajo, da naredimo zadostno število korakov ali nas spomnijo, da zaužijemo dovolj vode in nam merijo srčni utrip ter nam sporočajo trenutna stanja in podatke o našem telesu. Vse to je digitalizacija, ki nam izboljšuje kakovost življenja. Vendar s seboj v obliki zasvojenosti in odvisnosti prinaša tudi tveganja in nevarnosti. Predvsem lahko predstavlja velik izziv vsakemu posamezniku, ki ni vešč nove tehnologije in se mora z njo spoznati in jo sprejeti v uporabo, da mu bo koristila v vsakdanjem življenju. V poslovnem svetu ni prav nič drugače, le da so prednosti in nevarnosti še izrazitejše. Namreč, organizacije lahko s pomočjo novih tehnoloških rešitev prihranijo več deset ali celo sto milijonov evrov in izboljšajo uspešnost delovanja in poslovanja. Na drugi strani lahko zaradi nepravilnega delovanja nove tehnologije zastane proizvodnja in povzroči večjo izgubo ali jim nepridipravi, hekerji, vdrejo v bazo podatkov in ogrozijo njihovo varnost. Za podjetja in organizacije iz prejšnjega stoletja oz. organizacije, v katerih delajo starejši zaposleni, ki niso od malih nog živeli s tehnologijo, je velik problem, kje, kako in predvsem, na kakšen način brez večjih negativnih posledic za starejše zaposlene uvesti ali implementirati nove tehnološke rešitve v delovne in tehnološke procese v organizacijah. To predstavlja problem za managerja v organizaciji, saj ko najde ustrezno IT rešitev, je izziv, kako to rešitev implementirati ali uvesti v poslovne procese, da bo nov sistem s strani zaposlenih sprejet, in da bo optimalno uporabljen in bo prinašal želeno dodano vrednost organizaciji. Predpostavljali smo, da mlajši zaposleni bolje obvladujejo sodobno tehnologijo kot starejši zaposleni in obratno mentorstvo lahko reši takšen problem. Morali smo se spoznati z digitalizacijo, sodobnimi IT rešitvami, pojasnili smo teoretične pristope k implementaciji tehnologije v organizaciji. Kot način za implementacijo nove IT rešitve smo izbrali obratno mentorstvo in ga raziskali skozi teorijo in prakso. V aplikativnem delu smo v raziskavo vključili slovensko podjetje iz gospodarstva, ki je tudi izvedlo implementacijo nove IT rešitve. Dokazali smo, da je implementacija nove IT rešitve v organizaciji zahtevna in potrebuje posebno pozornost. Z uporabo obratnega mentorstva, smo dokazali, da je implementacija IT rešitve učinkovitejša. V praksi smo tudi ugotovili, da je pravzaprav obratno mentorstvo tesno povezano s samo implementacijo nove tehnologije, saj tudi, če obratnega mentorstva formalno ne vzpostavimo, se le-to do določene meje naravno razvije na neformalni ravni.
Keywords: digitalizacija, digitizacija, tehnologija, nova tehnologija, informacijska tehnologija, implementacija, mentorstvo, obratno mentorstvo, organizacija, podjetje, informacijski sistem, rešitve.
Published: 19.10.2021; Views: 78; Downloads: 12
.pdf Full text (1,34 MB)

10.
Digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju ajm
Oskar Lah, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Glavna tema diplomskega dela je digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju AJM. Osredotočili smo se na proces digitalizacije in jo opredelili z vidika ključnih področjih digitalne transformacije v skladu s smernicami Digitalnega inovacijskega stičišča Slovenija, in sicer: (1) izkušnja kupca, ki se nanaša na celovito upravljanje odnosov z kupci skozi celotni prodajni proces; (2) podatkovna strategija podjetja, ki se nanaša na podatkovne baze, njihov izvor, zbiranje in dostop do podatkov ter analiziranje; (3) procesi in digitalne rešitve za podporo poslovanja; (4) sprememba poslovnega modela ter razvoj novih produktov in storitev. Opredelili smo (4) strategijo razvoja digitalnih kadrov in digitalnih delovnih mest, zaradi katerih je možno razvijati digitalne zmogljivosti podjetja, ter s tem vzpostavitev (5) digitalne kulture, ki je potrebna za izvajanje projektov digitalne preobrazbe. Spremembe smo opisali tudi z vidika (6) kibernetske varnosti in opredelili (7) industrijo 4.0, v skladu s katero je izvedena digitalna transformacija podjetja. Ugotavljamo, da se je družba AJM celovito lotila projekta digitalizacije oz. digitalne transformacije z novimi digitalnimi rešitvami in nadgradnjo obstoječih rešitev kot je opisano v sami nalogi. Družba si je jasno zastavila cilje transformacije ter aktivnosti za izvedbo projekta. V spremembe izvajanja poslovnih procesov, ki so predmet digitalne transformacije so zajete vse temeljne poslovne funkcije v podjetju: vodstvena funkcija, prodajna funkcija (vključujoč terensko delo), razvoj in tehnologija, proizvodna funkcija, skladiščna funkcija in spremljava poslovanja (poslovna analitika). Po zaključku projekta bo poslovni model družbe AJM nadgrajen tako, da se bo bistveno izboljšala izkušnja kupca skozi celotni prodajni proces (od prvega stika s podjetjem, naročila, izvedbe do montaže izdelka), prav tako pa se bo na osnovi uvedenih rešitev povečala inovativnost zaposlenih za razvoj novih proizvodov in nadgradnjo storitev v prodajnem procesu (meritve, montaža).
Keywords: digitalna transformacija, izkušnja kupca, poslovni procesi, digitalne rešitve, digitalna delovna mesta, industrija 4.0.
Published: 13.10.2021; Views: 120; Downloads: 17
.pdf Full text (2,05 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica