1. Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami : magistrsko deloŠpela Korošec, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom »Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami« je predstavljena raziskava o soočanju in vedenju vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob pojavu agresivnega vedenja in konfliktnih situacijah z otroki s posebnimi potrebami v njihovi ustanovi.
V teoretičnem delu sta opisana pojma konflikt in agresija ter vzroki za nastanek konflikta in agresivnega vedenja pri otrocih. Opredeljeni so tudi vloga vzgojiteljev oz. vzgojiteljic in njihovi odzivi na predstavljena pojma. V nadaljevanju so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami in delo v razvojnem oddelku. V zaključku pa se osredotočimo predvsem na strategije reševanja agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami.
Empirični del prikazuje odgovore vzgojiteljic iz rednih in razvojnih oddelkov, ki smo jih pridobili v kvalitativni raziskavi s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Vzgojiteljice so odgovarjale na vprašanja, vezana na konflikt in agresivno vedenje ter spoprijemanje s tem problemom. Pri tem smo pozornost usmerili v vzroke nastanka konflikta in strategije reševanja konflikta ter agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Ugotovili smo, da so najpogostejši vzrok konflikta igrače, saj težave nastajajo pri njihovem posojanju. Vzgojiteljice kot vzrok navedejo tudi komunikacijske omejitve otrok s posebnimi potrebami, senzorno občutljivost, socialne težave in težave pri samoregulaciji čustev. Rezultati kažejo, da vzgojiteljice uporabljajo različne strategije za obvladovanje konfliktnih situacij in posledično agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Med najpogosteje uporabljenimi strategijami so individualiziran pristop, pogovor, uporaba različnih socialnih iger, pozitivno ojačevanje in »trening« doslednosti pri postavljanju pravil ter mej.
Glede na ugotovitve sta za uspešno obravnavo konfliktov pri otrocih s posebnimi potrebami ključna razumevanje specifičnih vzrokov in individualen pristop k vsakemu otroku, saj se lahko njegove potrebe in izzivi razlikujejo. Pomembna je tudi prilagojena uporaba strategij, ki lahko pozitivno vplivajo na razvoj pozitivnih odnosov in varnega okolja za vse otroke v skupini. Keywords: otroci s posebnimi potrebami, konfliktne situacije, agresivno vedenje, agresija, reševanje konfliktov Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 320; Downloads: 103
Full text (739,33 KB) |
2. Primerjava reševanja konfliktov v zasebnem in javnem sektorju: vzgojna in izobraževalna dejavnostTina Drobnič, 2023, master's thesis Abstract: Z magistrskim delom smo poskušali prikazati razlike med konflikti in reševanjem konfliktnih situacij v javnih in zasebnih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V ta namen smo opredelili in opisali pojma javni in zasebni sektor ter opisali primerjavo med zasebnimi in javnimi izobraževalnimi ustanovami. Podrobno smo opisali shemo izobraževalnih ustanov in tu nakazali na razhajanja med javnim in zasebnim. Dalje smo opisali pojem konflikt ter se dotaknili tudi konflikta, ki se pojavi med delom in družino, saj obe sferi predstavljata velik del posameznikovega življenja in se velikokrat prekrivata. Preučili smo tudi vrste konfliktov ter samo reševanje konfliktov, kar nam je pomagalo pri tem, da smo lahko sestavili anketni vprašalnik, ki smo ga naključno preko e-maila poslali na različne javne in zasebne vzgojno izobraževalne ustanove. Zbrane anketne odgovore smo uredili s programom SPSS. Rezultate, ki smo jih zbrali, smo uporabili za potrjevanje oz. zavračanje hipotez. Ugotovili smo, da so zaposleni v javnem sektorju večkrat vpeti v konflikte zaradi uvedbe sprememb na delovnem mestu kot pa zaposleni v zasebnem sektorju. Dalje smo ugotovili, da se reševanje konfliktov med obema sektorjema ne razlikuje, prav tako med obema sektorjema ne zaznamo različnih konfliktnih tipov. Razlike smo zaznali tudi pri pozitivnih vidikih konfliktnih situacij med obema sektorjema. V splošnem pa smo ugotovili, da zaposleni konflikte večkrat doživljajo kot tretja oseba v sporu ter da se v večini poslužujejo reševanja sporov na način, da se z vpleteno osebo, s katero so v konfliktu, pogovorijo ter s pogovorom razrešijo težavo. Keywords: konflikti, reševanje konfliktov, javni sektor, zasebni sektor, vzgojno-izobraževalne ustanove Published in DKUM: 11.01.2024; Views: 427; Downloads: 39
Full text (1,86 MB) |
3. Izzivi vodenja družinskega podjetjaDijana Simončič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je vsebinsko razdeljeno na teoretični in empirični del. Skozi teoretični del smo ugotovili, da se avtorji glede definicije družinskega podjetja še vedno niso poenotili. Preučili smo različne definicije družinskega podjetja ter se osredotočili predvsem na izzive, ki vplivajo na vodenje družinskega podjetja. Konflikti po mnenju mnogih avtorjev predstavljajo velike ovire pri poslovanju in so tako najpogostejši razlog za propad družinskega malega in srednje velikega podjetja.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo se s pomočjo spoznanj strokovnjakov in avtorjev osredotočili na različne definicije družinskega podjetja, na nastanek konfliktov, ki se pojavljajo znotraj podjetja, in na različne metode reševanja teh konfliktov. Ugotovili smo, da so odnosi v družinskem podjetju zelo kompleksni, saj se znotraj teh odnosov prepletata družinski in poslovni sistem. Preučili smo povezavo med družino in podjetjem ter vpliv obeh sistemov na nastajanje neizogibnih konfliktnih situacij. Nadalje smo analizirali možne odnose znotraj družinskega podjetja ter konflikte, ki iz njih izhajajo. V naslednjem poglavju smo preučili možne načine spopadanja s konflikti ter načine za njihovo rešitev. V zadnjem poglavju smo se dotaknili problematike nasledstva, ki pogosto privede do razdorov v družini. Preučili smo proces nasledstva, nasledstvene možnosti in ovire, s katerimi se družinsko podjetje najpogosteje srečuje pri procesu predaje podjetja na naslednjo generacijo.
Empirični del diplomske naloge vključuje študijo primera izbranega družinskega podjetja Sporti, d. o. o. S pomočjo intervjuja smo raziskali izzive vodenja, s katerimi se sooča izbrano podjetje, ugotavljali smo, kakšni so odnosi med ustanoviteljem in sinovoma naslednikoma ter v kakšnih odnosih sta sorojenca, ki sedaj vodita podjetje. Ugotovili smo, da sta odprta komunikacija in pravočasno načrtovanje prenosa podjetja pomembna dejavnika za uspešno vodenje podjetja. Ob tem je eden največjih izzivov dosledno usklajevanje in določanje ciljev med lastnikoma. Nazadnje smo ugotovili, da se lastniki podjetja Sporti, d. o. o., zavedajo pomena pravočasnega načrtovanja prenosa znanja na naslednjo, že tretjo, generacijo, kar je pomembno za uspešno izvedbo nasledstva ter kontinuirano in stabilno poslovanje v krogu družine. Keywords: Vodenje, družinsko podjetje, družinski odnosi, konflikti, reševanje konfliktov, komunikacija, nasledstvo. Published in DKUM: 19.07.2023; Views: 434; Downloads: 98
Full text (1,46 MB) |
4. Konflikti med učitelji in starši ter njihovo reševanjeUrška Himelrajh, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Konflikti med učitelji in starši ter njihovo reševanje je v teoretičnem delu predstavljena komunikacija, ki je temelj dobrega medsebojnega odnosa med učitelji in starši, lahko pa vodi tudi v konflikta med njimi. V nadaljevanju teoretičnega dela je podrobneje predstavljen konflikt z vidika nastanka in reševanja, s podanimi usmeritvami in z apliciranjem na področju sodelovanja med šolo in starši.
V empiričnem delu magistrske naloge smo predstavili rezultate raziskave, ki je temeljila na polstrukturiranih intervjujih z razrednimi učitelji osnovnih šol iz različnih regij Slovenije. Intervjuvanih je bilo 10 učiteljev različnih starostnih skupin, ki poučujejo v 1. ali 2. triadi.
Ugotovili smo, da učitelji konflikt dojemajo negativno, in sicer kot nesoglasje, nasprotovanje, nestrinjanje, neusklajenost v stališčih in interesih sogovornikov. Konflikti so skoraj enako pogosto prisotni tako v 1. kot v 2. triadi osnovne šole. Najpogostejša tematika za nastanek konflikta so šolske ocene, sledi tematika starševske vzgoje učencev ter vedenje in odnos učencev v procesu vzgoje in izobraževanja. Razlik v pogostosti konflikta med učitelji in starši glede na starost učiteljev nismo ugotovili. Keywords: komunikacija, konflikti, starši, učitelji, reševanje konfliktov Published in DKUM: 20.07.2022; Views: 1153; Downloads: 275
Full text (1,72 MB) |
5. Vloga vodje pri reševanju konfliktov : študija primera varnostnega timaAnita Lushtaku, 2022, undergraduate thesis Abstract: Delo v varnostnih organizacijah je zaradi kompleksne in zahtevne narave pogosto zasnovano v obliki timske zasnove. Ker pa se varnostni timi pogosto soočajo s stresnimi in nepredvidljivimi situacijami, to zagotovo vpliva na medosebne odnose in pojav konfliktov. Pri reševanju konfliktov in upravljanju timske dinamike ključno vlogo odigrajo vodje, ki morajo pri tem uporabljati primerne pristope. Na temo timskega dela obstaja širok nabor literature, kljub temu pa so študije, ki bi proučevale dinamiko medosebnih odnosov, naravo konfliktov in vlogo vodij v timih, ki se ukvarjajo z varnostno dejavnostjo, precej redke. Cilj diplomskega dela je bil skozi pregled literature predstaviti naravo timskega dela in konfliktov v timih, pristope k reševanju konfliktov in vlogo vodij pri njihovem upravljanju, ter kako se ta spoznanja odražajo v praksi. V ta namen smo izvedli študijo na primeru varnostnega tima, in sicer dvostopenjsko raziskavo, ki je vključevala anketo med člani tima v zasebnovarnostni organizaciji in intervju z vodjem istega tima. Z anketo smo analizirali pričakovane lastnosti vodje, vzroke za nastanek konfliktov, odnos tima do konfliktov in naravo medosebnih odnosov. Z intervjujem pa smo proučili stališča vodje tima glede vodenja tima in konfliktov ter preverili rezultate ankete. Rezultati kažejo, da člani tima pripisujejo visoko pomembnost strateškim, organizacijskim in operativnim sposobnostim vodje. Nejasna navodila, ki jih poda vodja, ter slaba in prikrita komunikacija so po mnenju članov tima najpogostejši razlogi za nastanek konfliktov, medtem ko vodja navaja, da so konflikti predvsem posledica preobremenjenosti članov ter neurejenosti medsebojnih odnosov. Glede na ugotovljene odnose in pristope k reševanju konfliktov lahko sklenemo, da tim, ki smo ga obravnavali v raziskavi, dobro deluje, čeprav se kažejo nekatera nesoglasja in želje po boljšem sodelovanju ter zaupanju. Diplomsko delo je uporabno predvsem za vodje timov, ki lahko iz ugotovitev razberejo, katere vodstvene sposobnosti so pomembne za uspešno delovanje timov, kakšni so vzroki za pojav konfliktov in priporočeni pristopi k njihovemu upravljanju. Keywords: varnost, varnostna dejavnost, varnostne organizacije, varnostni timi, vodje, konflikti, reševanje konfliktov, zaključna dela Published in DKUM: 07.03.2022; Views: 963; Downloads: 149
Full text (893,89 KB) |
6. Uporaba supervizije pri reševanju konfliktov v zdravstveni negiAna Robič, 2021, master's thesis Abstract: Uvod: Namen magistrskega dela je ugotoviti, v kolikšni meri zaposleni v zdravstvenih organizacijah uporabljajo supervizijo pri reševanju konfliktov. Supervizija je metoda učenja in je namenjena vsem, ki delajo z ljudmi. S supervizijo strokovnega delavca podpremo, odkrijemo pa tudi vzroke konfliktov v delovnem timu in jih uspešno odpravimo.
Metode: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela. Podatke za kvantitativni del raziskave smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga natisnjenega osebno vročili vodjam negovalnega tima v izbranih ustanovah. Pridobljene podatke smo statistično analizirali in uredili s pomočjo Microsoft Word 2010, Microsoft Excel 2010, IBM SPSS Statistic 25.0. Za statistično analizo smo uporabili T-test in Hi-kvadrat test ter korelacijske metode.
Rezultati: Zaposleni v zdravstveni negi večinoma poznajo supervizijo kot način reševanja konfliktov. V timih občasno prihaja do konfliktov, ki pa na zaposlene delujejo večinoma zelo obremenjujoče. Zaposleni so pozitivno naravnani k vključevanju supervizije pri reševanju konfliktov in so mnenja, da je uporaba supervizije v zdravstveni negi zelo nujna. Skoraj polovica anketiranih meni, da lahko supervizija poveča pretok informacij in izboljša komunikacijo.
Razprava in sklep: Konflikte moramo pravočasno prepoznati in sproti reševati, pri tem nam je supervizija lahko kot metoda učenja v veliko pomoč. Menimo, da bi se morala supervizija v zdravstveni negi pogosteje uporabljati in ne le kot metoda reševanja konfliktov, ampak tudi kot metoda razvijanja dobrih medsebojnih odnosov in s tem preprečevanje možnih konfliktov. Keywords: konflikti, supervizija, zdravstvena nega, reševanje konfliktov Published in DKUM: 06.12.2021; Views: 1147; Downloads: 340
Full text (1,38 MB) |
7. Reševanje medosebnih konfliktov v podjetju xTadeja Babič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Konflikti so sestavni del življenja vsake organizacije. So neizogibni in koristni v učinkovitih organizacijah, če so seveda pod nadzorom. Interesi potrebe ljudi se v zasebnem življenju pogosto zelo razlikujejo in enako velja tudi za poslovno življenje. V podjetju so konflikti med različnimi interesi neizogibni, zato sta število in intenzivnost konfliktov včasih precej velika. Uspešno reševanje medosebnih konfliktov je pravzaprav veščina, brez katere bo vodja težko uspel pri delu.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela. V prvem delu so predstavljeni teoretične osnove in pogledi različnih avtorjev, kako pomembna je komunikacija za reševanje konfliktov, na kratko je opredeljen pojem medosebnega konflikta. V empiričnem delu pa smo z anketnim vprašalnikom preverjali, kako pogosto se pojavljajo konflikti v podjetju, na kakšen način se jih rešuje, kdo je za to odgovoren, ali medosebni in medgeneracijski vplivi vplivajo na delovni proces zaposlenih, kako pomembno je sodelovanje med zaposlenimi ter pri iskanju različnih vzrokov in zakaj pride do konfliktov, da bi na ta način podjetju X pomagali pri razumevanju konfliktov in pomena njihovega ustreznega reševanja.
V nadaljevanju smo na kratko predstavili podjetje X ter s pomočjo ankete odgovorili na raziskovalna vprašanja. Z analizo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so vzroki za nastajanje konfliktov v podjetju nezadostno komuniciranje, pomanjkanje informacij ter preobremenjenost z delom. Podjetje pa konflikte rešuje s kompromisi in z dogovarjanjem. Pomembna je komunikacija, ki prispeva k razumevanju delovnih procesov in pripomore k reševanju konfliktnih situacij, ki so v vsakem podjetju nujni del sobivanja.
Na osnovi odgovorov smo nato podali možne rešitve, za katere menimo, da bi vsaj delno pripomogle k rešitvi. Keywords: Medosebni odnosi, reševanje medosebnih konfliktov, konflikti, komunikacija. Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 787; Downloads: 125
Full text (1,65 MB) |
8. Obvladovanje konfliktov v organizacijiLaura Mlakar, 2019, master's thesis Abstract: V današnjem stresnem okolju so udeleženci organizacij zelo obremenjeni z nasprotji v odnosih z drugimi. Organizacije se zavedajo, da so medosebni odnosi med zaposlenimi izredno pomembni, dejstvo pa je, da imamo ljudje različne interese, misli, želje in ne nazadnje tudi različne zmožnosti. Konflikt v organizaciji lahko nastane v osebi sami, najpogosteje pa se pojavlja med dvema ali več osebami. Glavni razlog, zakaj do konflikta sploh prihaja, pa je vsekakor različnost ljudi. Ritem življenja je zelo dinamičen, še posebej na delovnem mestu. Zaradi želje po uspehu, dokazovanju in pretiranem tekmovanju med zaposlenimi prihaja do konfliktov. Za organizacijo je najpomembneje, da konflikte hitro prepozna in začne z reševanjem le-teh, saj je reševanje izredno oteženo, ko se konflikt razširi na večjo skupino ljudi. Pravočasno rešeni konflikti omogočajo organizaciji doseganje razvojnih možnosti. Posledično vodstvo organizacije vedno več časa in denarja posveča zaposlenim, ki so ključno področje za uspeh organizacije. Zaposleni zmorejo dosegati dobre delovne rezultate samo v primeru, ko se dobro počutijo in so zadovoljni. Pri reševanju konfliktov ima pomembno vlogo komunikacija, ki jo lahko opredelimo kot način sporazumevanja med osebami. Pri komuniciranju je najbolj pomembno, da določeno sporočilo enako razumeta obe strani, ki sta vključeni v komunikacijo. V nalogi bomo predstavili oblike komuniciranja ter motnje in ovire, ki se pojavljajo med komuniciranjem. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je teoretičen, kjer so podrobneje predstavljeni konflikti v organizacijah, izhodišča za obravnavo konfliktov, ter njihove temeljne značilnosti. Predstavljeno je tudi reševanje konfliktov v organizaciji ter značilnost poteka samega reševanja. Sledi vloga komunikacije v reševanju konfliktov in natančneje pojasnjeno reševanje konflikta s pomočjo komuniciranja. V teoretičnem delu se bomo natančneje posvetili konfliktom med delovnimi skupinami in poteku reševanja le teh. Drugi del magistrske naloge je empiričen del, kjer so predstavljena izhodišča za raziskavo, predstavitev organizacije v kateri smo opravili raziskavo, prikaz in obravnavo rezultatov raziskave, nato sledijo predlogi za izboljšanje komuniciranja v reševanju konfliktov v omenjeni organizaciji. Keywords: konflikt, vzroki konfliktov, reševanje konfliktov, konflikt med delovnimi skupinami, komunikacija, reševanje konflikta s pomočjo komunikacije. Published in DKUM: 18.07.2019; Views: 2249; Downloads: 598
Full text (1,50 MB) |
9. Vplivi konfliktov na organizacijsko klimoSimona Škrilec, 2018, master's thesis Abstract: V vsakdanjem življenju, tako zasebnem kakor tudi poslovnem, tvorimo medosebne odnose z različnimi ljudmi na različnih ravneh. Uspešni odnosi med dvema ali več posamezniki so pogojeni s komunikacijo, sodelovanjem, z zaupanjem in predvsem s spoštljivim odnosom do vseh udeležencev v organizaciji. Zaposleni tako gojijo večjo pripadnost in zaupanje do organizacije, kar pomeni, da se na tak način ustvarja pozitivna organizacijska klima. Čim prijetnejša je ta, tem zadovoljnejši in motivirani so zaposleni, kar posledično vpliva na večjo produktivnost. V nasprotnem primeru pa je slaba organizacijska klima odraz slabih medosebnih odnosov in pomanjkljivega komuniciranja, ki je posledica konfliktov in drugih oblik izražanja nezadovoljstva. Konflikt najpogosteje razumemo kot nasprotovanje, neskladje, prepir ali nesporazum, ki ga povzročajo različne situacije. Vsak konflikt, ki nastane v organizaciji, vpliva na zaposlene, kakor tudi na celotno organizacijo. Vplivi konfliktov na organizacijo niso le negativni, ampak prinašajo tudi številne pozitivne učinke, vendar le, če smo jih sposobni prepoznati.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem so podrobneje predstavljeni medosebni odnosi in njihove temeljne značilnosti. Pojasnjeno je tudi, kako nastajajo in kateri dejavniki vplivajo nanje. V tretjem poglavju je predstavitev organizacijske klime in njenih vrst. Razloženo je, kako ta vpliva na vedenje ljudi, opredeljene pa so tudi razlike med organizacijsko klimo in kulturo. Na koncu poglavja je predstavitev merjenja in spreminjanja organizacijske klime. V nadaljevanju teoretičnega dela so podrobneje opisane tudi vrste konfliktov in navedeni razlogi, ki privedejo do njih. Pojasnjene so tako pozitivne kot tudi negativne posledice konfliktov. Teoretični del zaključuje predstavitev načinov in metod za reševanje konfliktov ter načel za preprečevanje konfliktov.
V empiričnem delu so najprej predstavljena izhodišča za raziskavo, ki vključuje opredelitev raziskovalnega problema z navedbo hipotez in s predstavitvijo poteka raziskave. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati. Med raziskavo je bilo ugotovljeno, da je temeljni vzrok za nastanek konfliktov v obravnavani organizaciji nezadostna komunikacija, ki je posledica predvsem pomanjkljivih in nerazumljivih informacij, povezanih z delom in nalogami. Zaposleni v obravnavani organizaciji se na konflikte najpogosteje odzivajo z reševanjem, ki temelji na pogovoru. Ugotovljeno je bilo tudi, da konflikti po mnenju zaposlenih negativno učinkujejo na organizacijo, saj zmanjšujejo delovno uspešnost in rušijo komunikacijske kanale med zaposlenimi. K uspešnemu reševanju konfliktov pa najpogosteje prispeva spoštljiv odnos med vsemi udeleženci konflikta. Keywords: medosebni odnosi, komunikacija, organizacijska klima, konflikti, vzroki konfliktov, odzivanje na konflikte, reševanje konfliktov Published in DKUM: 26.04.2018; Views: 2115; Downloads: 312
Full text (2,12 MB) |
10. UČINKOVITA KOMUNIKACIJA, KOT TEMELJ ZA REŠEVANJE KONFLIKTOV V ZDRAVSTVENI NEGIMarija Rop, 2016, undergraduate thesis Abstract: Izhodišča: V zdravstveni negi je komunikacija izrednega pomena, saj z njo pacient izraža svoje potrebe in želje. Ključnega pomena je dobra komunikacija, ki poteka med negovalnim in zdravstvenim timom, pacientom in širše. Pri učinkoviti komunikaciji je pomembno poslušati in biti slišan, razumljen. Če se pojavijo konflikti, jih lahko z učinkovito komunikacijo rešimo.
Metodologija: V empiričnem delu diplomskega dela smo z namenom, da bi ugotovili, kako pomembna je učinkovita komunikacija za reševanje konfliktov v negovalnem timu, s pomočjo kvantitativne metode raziskovanja, in sicer anketnega vprašalnika, izvedli raziskavo v Zdravstvenem domu Lenart.
Rezultati: Iz raziskave je razvidno, da se člani negovalnega tima strinjajo, da je komunikacija pri delu vedno zelo pomembna. V raziskavi smo ugotovili, da 15 (71 %) anketiranih meni, da komunicirajo učinkovito oziroma kakovostno. 18 (86 %) anketiranih je pretežno zadovoljno s komunikacijo sodelavcev. Kot najpogostejšo oviro za učinkovito komunikacijo 9 (43 %) anketiranih navaja preobremenjenost z delom. 19 (90 %) anketiranih izraža, da se s konflikti srečujejo občasno. Anketiranci, in sicer 15 (72 %) vprašanih navaja, da ob besedi konflikt najprej pomislijo na nasprotovanje med udeleženci v komunikacijskem procesu. 11 (79 %) anketirancev je mnenja, da je kompromis najboljša strategija za reševanje konfliktov.
Diskusija in zaključek: V zdravstveni negi je učinkovita komunikacija zelo pomembna, s spretnostjo dobre komunikacije lahko s pogovorom v negovalnem timu dobro sodelujemo in rešujemo konflikte. Keywords: Komunikacija, Učinkovita komunikacija, Konflikt, Reševanje konfliktov. Published in DKUM: 12.10.2016; Views: 2902; Downloads: 729
Full text (740,58 KB) |