| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 390
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami : magistrsko delo
Špela Korošec, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom »Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami« je predstavljena raziskava o soočanju in vedenju vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob pojavu agresivnega vedenja in konfliktnih situacijah z otroki s posebnimi potrebami v njihovi ustanovi. V teoretičnem delu sta opisana pojma konflikt in agresija ter vzroki za nastanek konflikta in agresivnega vedenja pri otrocih. Opredeljeni so tudi vloga vzgojiteljev oz. vzgojiteljic in njihovi odzivi na predstavljena pojma. V nadaljevanju so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami in delo v razvojnem oddelku. V zaključku pa se osredotočimo predvsem na strategije reševanja agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Empirični del prikazuje odgovore vzgojiteljic iz rednih in razvojnih oddelkov, ki smo jih pridobili v kvalitativni raziskavi s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Vzgojiteljice so odgovarjale na vprašanja, vezana na konflikt in agresivno vedenje ter spoprijemanje s tem problemom. Pri tem smo pozornost usmerili v vzroke nastanka konflikta in strategije reševanja konflikta ter agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Ugotovili smo, da so najpogostejši vzrok konflikta igrače, saj težave nastajajo pri njihovem posojanju. Vzgojiteljice kot vzrok navedejo tudi komunikacijske omejitve otrok s posebnimi potrebami, senzorno občutljivost, socialne težave in težave pri samoregulaciji čustev. Rezultati kažejo, da vzgojiteljice uporabljajo različne strategije za obvladovanje konfliktnih situacij in posledično agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Med najpogosteje uporabljenimi strategijami so individualiziran pristop, pogovor, uporaba različnih socialnih iger, pozitivno ojačevanje in »trening« doslednosti pri postavljanju pravil ter mej. Glede na ugotovitve sta za uspešno obravnavo konfliktov pri otrocih s posebnimi potrebami ključna razumevanje specifičnih vzrokov in individualen pristop k vsakemu otroku, saj se lahko njegove potrebe in izzivi razlikujejo. Pomembna je tudi prilagojena uporaba strategij, ki lahko pozitivno vplivajo na razvoj pozitivnih odnosov in varnega okolja za vse otroke v skupini.
Keywords: otroci s posebnimi potrebami, konfliktne situacije, agresivno vedenje, agresija, reševanje konfliktov
Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 70; Downloads: 11
.pdf Full text (739,33 KB)

2.
Nudenje prve pomoči s strani policistov in usklajenost reševalnih ekip pri prometnih nesrečah
Gregor Lahajnar, 2007, published professional conference contribution

Keywords: cestni promet, prometne nesreče, prva pomoč, reševanje, reševalne ekipe, policisti
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 72; Downloads: 0
.pdf Full text (721,36 KB)

3.
Vključevanje sistema zaščite, reševanja in pomoči ob množičnih nesrečah na avtocesti
Zvezdan Božič, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: promet, cestni promet, prometne nesreče, reševanje, avtoceste
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 54; Downloads: 0
.pdf Full text (751,55 KB)

4.
Pripravljenost sistema zaščite, reševanja in pomoči ob terorističnih pojavih
Zvezdan Božič, 2006, published professional conference contribution

Keywords: terorizem, teroristični napadi, zaščita in reševanje
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 163; Downloads: 3
.pdf Full text (371,20 KB)

5.
6.
Socialno delo v policiji
Tomaž Palmer, Milan Pagon, 2002, published scientific conference contribution

Keywords: policijsko delo, socialno delo, k problemom usmerjeno policijsko delo, preventiva, policija, skupnost, reševanje problemov, socialna služba
Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 73; Downloads: 1
.pdf Full text (185,72 KB)

7.
Uporaba dronov v silah zaščite in reševanja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Jaka Progar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se posvetimo raziskovanju dronov na področju zaščite in reševanja. Pri delovanju služb na tem področju so ključne pridobljene informacije in hitrost odzivov, oboje pa je možno izboljšati z implementacijo brezpilotnih letalnikov. Cilji diplomske naloge so razumevanje delovanja in lastnosti dronov, prepoznavanje sil zaščite in reševanja, raziskava trga dronov na tem področju ter spoznavanje, kaj pomeni dron kot prvi posredovalec. V prvem delu raziskave se posvečamo samim dronom in opredelimo, kaj so droni, od kod izvirajo, kako so sestavljeni in na katerih področjih se jih najpogosteje uporablja. V naslednjem delu diplomske naloge so predstavljene sile za zaščito in reševanje, predstavljena je uporaba dronov v službah gasilstva, policije, medicine in vojske ter delovanje DFR programov. Na koncu povzamemo stanje pri nas ter naše poglede na to, kako drone še bolj implementirati v dejavnosti sil zaščite in reševanja.
Keywords: dron, zaščita in reševanje, brezpilotni letalnik, DFR (dron kot prvi posredovalec)
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 130; Downloads: 11
.pdf Full text (1,27 MB)

8.
Primerjava reševanja konfliktov v zasebnem in javnem sektorju: vzgojna in izobraževalna dejavnost
Tina Drobnič, 2023, master's thesis

Abstract: Z magistrskim delom smo poskušali prikazati razlike med konflikti in reševanjem konfliktnih situacij v javnih in zasebnih vzgojno-izobraževalnih ustanovah. V ta namen smo opredelili in opisali pojma javni in zasebni sektor ter opisali primerjavo med zasebnimi in javnimi izobraževalnimi ustanovami. Podrobno smo opisali shemo izobraževalnih ustanov in tu nakazali na razhajanja med javnim in zasebnim. Dalje smo opisali pojem konflikt ter se dotaknili tudi konflikta, ki se pojavi med delom in družino, saj obe sferi predstavljata velik del posameznikovega življenja in se velikokrat prekrivata. Preučili smo tudi vrste konfliktov ter samo reševanje konfliktov, kar nam je pomagalo pri tem, da smo lahko sestavili anketni vprašalnik, ki smo ga naključno preko e-maila poslali na različne javne in zasebne vzgojno izobraževalne ustanove. Zbrane anketne odgovore smo uredili s programom SPSS. Rezultate, ki smo jih zbrali, smo uporabili za potrjevanje oz. zavračanje hipotez. Ugotovili smo, da so zaposleni v javnem sektorju večkrat vpeti v konflikte zaradi uvedbe sprememb na delovnem mestu kot pa zaposleni v zasebnem sektorju. Dalje smo ugotovili, da se reševanje konfliktov med obema sektorjema ne razlikuje, prav tako med obema sektorjema ne zaznamo različnih konfliktnih tipov. Razlike smo zaznali tudi pri pozitivnih vidikih konfliktnih situacij med obema sektorjema. V splošnem pa smo ugotovili, da zaposleni konflikte večkrat doživljajo kot tretja oseba v sporu ter da se v večini poslužujejo reševanja sporov na način, da se z vpleteno osebo, s katero so v konfliktu, pogovorijo ter s pogovorom razrešijo težavo.
Keywords: konflikti, reševanje konfliktov, javni sektor, zasebni sektor, vzgojno-izobraževalne ustanove
Published in DKUM: 11.01.2024; Views: 228; Downloads: 16
.pdf Full text (1,86 MB)

9.
Upravljanje in reševanje konfliktov v podjetju
Luka Božić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zaposleni so danes temeljni element uspeha v vsakem poslu. Njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo je ključni dejavnik, ki vpliva na delovno uspešnost, rezultate dela in vzdušje, ki vlada v organizaciji. Vodstvo se zaveda, da je v konkurenčnem okolju zelo pomembna skrb za zaposlene, njihove medsebojne odnose in odnose z vodji. V primeru da so ti odnosi slabi, je raziskava pokazala, da bo njihova motivacija nizka, skupaj z delovno uspešnostjo. Po drugi strani pa koliko so zaposleni pri delu zadovoljni, motivirani in zavzeti, toliko so boljši tudi njihovi rezultati. Medčloveški odnosi so včasih vir stresa, napetosti in na koncu vodijo v konflikte. Konflikte je mogoče "preprečiti ali ozdraviti". V teoretičnem delu obravnavamo temeljne pojme in raziskave v zvezi s konflikti, njihovimi vzroki, stopnjami in načini reševanja, s posebnim poudarkom na preventivi. V nadaljevanju sledi empirični del raziskave, v katerem ugotavljamo trenutno stanje anketirancev in njihovo mnenje glede odločitve o povečanju delovne intenzivnosti v podjetju X. Postavljene in preverjane so tri hipoteze, katerih cilj je ugotoviti kako skrajšan delovni čas, za enak obseg dela, vpliva na verjetnost pojava konfliktov, kot tudi občutka jeze, nezadovoljstva in nesoglasja. Na podlagi podatkov, ki so bili pridobljeni z raziskavo, je opravljena analiza in oblikovana rešitev za ta zapleteni problem. Za odstranitev stopnjevanja konfliktov, je v delu podano tudi več predlogov za dobro počutje zaposlenih v celotni organizaciji. Na ta način pride do izboljšanja poslovanja in gradnje zdravih odnosov v prihodnosti. Reševanje problematike konflikta, ki je nastal med zaposlenimi in managerji, je lahko recept za reševanje podobnih problemov v praksi. Korist za nezadovoljne zaposlene in management se odraža v skupnem cilju. S takim pristopom k omenjenemu problemu se ustvari ravnotežje na obeh straneh. To je kompromis, ki je zanesljiv in dober za obe strani.
Keywords: konflikt, upravljanje, reševanje, organizacija, uspeh
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 313; Downloads: 41
.pdf Full text (5,67 MB)

10.
POSTOPEK REŠEVANJA SPOROV S POSEBNIM POUDARKOM NA PRAVNEM UČINKU POROČIL PANELNIH SKUPIN IN PRITOŽBENEGA ORGANA V PRAVU SVETOVNE TRGOVINSKE ORGANIZACIJE
Katja Ramšak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Svetovna trgovinska organizacija (WTO) je največja trgovinska organizacija, ki je bila ustanovljena 1. januarja 1995. Njeni temelji so določeni v Splošnem sporazumu o carinah in trgovini (GATT). WTO in izboljšan ter učinkovitejši postopek za reševanje sporov v primerjavi z prejšnjim GATT postopkom je rezultat Urugvajskega kroga pogajanj. Postopek za reševanje sporov v WTO je nadgradnja postopka za reševanje sporov pod GATT sistemom. Pravila, ki urejajo postopek reševanja sporov so urejena v Dogovoru o pravilih in postopkih za reševanje sporov (DSU). Postopek reševanja sporov v WTO poteka v treh fazah. Najprej se postopek začne s posvetovanjem, sledi postopek pred panelno skupino in Pritožbenim organom ter zaključi s izvajanjem poročil panelne skupine in Pritožbenega organa od države kršiteljice. Ko panelna skupina in Pritožbeni organ izdajo poročila, sprejeta od Organa za reševanje sporov, so pravno zavezujoča za države članice.
Keywords: Organ za reševanje sporov, Pritožbeni organ, panelna skupina, Dogovor o pravilih in postopkih za reševanje sporov, Splošni sporazum o carinah in trgovini, Mednarodna trgovinska organizacija, Svetovna trgovinska organizacija
Published in DKUM: 30.08.2023; Views: 296; Downloads: 12
.pdf Full text (869,57 KB)

Search done in 1.92 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica