| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, master's thesis

Abstract: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Keywords: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Published: 12.03.2021; Views: 95; Downloads: 12
.pdf Full text (1,11 MB)

2.
Vizija in politika izbranega družinskega podjetja
Katja Helbl, 2020, master's thesis

Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja. V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja. Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje.
Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja
Published: 04.02.2021; Views: 148; Downloads: 37
.pdf Full text (929,91 KB)

3.
4.
Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica