1. Planiranje razvoja v javnem zavoduLidija Krpič Časar, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se ukvarjali s proučevanjem planiranja razvoja v javnem zavodu. Planiranje razvoja podjetij, ki delujejo v današnjem dinamičnem svetu, katerega zaznamujejo hitri tehnološki napredki, močna konkurenca, sprememba navad, vrednot, stališč in prepričanj ljudi, ekonomske in okoljske nestabilnosti, krizna obdobja, je zelo oteženo. Zato je planiranje razvoja pomembno tudi za javne zavode, če želijo obstati in delovati v svojem okolju.
Področje našega raziskovanja je proučevanje posebnosti planiranja razvoja javnega zavoda na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Raziskovali bomo za javni zavod Zavod za upravljanje kulturne dediščine Grad, katerega je ustanovila občina, da upravlja s kulturno dediščino ter ostalimi naravnimi in turističnimi danostmi v občini. Javni zavod se na podlagi odloka o ustanovitvi zavoda financira sam, s svojimi lastnimi sredstvi, odgovarja pa lastnici, to je občini.
Cilji naše raziskave so proučitev upravljavsko-vodstvenih značilnosti javnih zavodov, proučitev posebnosti planiranja razvoja v javnih zavodih, razvojna proučitev javnega zavoda ZUKD Grad, okoljska preučitev razvojnih možnosti in nevarnosti za ZUKD Grad, analiza razvojnih prednosti in slabosti ZUKD Grad s primerjavo z drugimi podjetji ter celovita presoja podjetja in okolja, izdelava predloga razvojne vizije, politike in strategij ZUKD Grad in izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja ZUKD Grad.
Na koncu pridemo do spoznanja, da so razvojna vizija, politika in strategija prav tako pomembne za uspešen razvoj in delovanje javnega zavoda kot posebne vrste podjetja. Obstoj in razvoj javnega zavoda sta odvisna od planiranja njegovega razvoja tako na ravni politike podjetja kot na ravni strateškega managementa. Šele s pravilnim in pravočasnim zaznavanjem sprememb v okolju delovanja zavoda in njegovim prilagajanjem spremembam in planiranjem razvoja, bo javni zavod uspešen v svojem delovanju in doseganju zastavljenih ciljev. Keywords: javni zavod, razvojna vizija, politika podjetja, strategija, planiranje razvoja, prednosti in slabosti, uresničitveni program Published in DKUM: 02.06.2022; Views: 795; Downloads: 99
Full text (2,97 MB) |
2. PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODUMojca Celec, 2012, master's thesis Abstract: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi.
V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov.
V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave.
V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa.
Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih.
S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS. Keywords: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja. Published in DKUM: 12.03.2021; Views: 960; Downloads: 87
Full text (1,11 MB) |
3. Vizija in politika izbranega družinskega podjetjaKatja Helbl, 2020, master's thesis Abstract: Dandanes imajo veliko vlogo v gospodarstvu družinska podjetja, saj predstavljajo velik procent vseh podjetij po svetu. Uspeh družinskega podjetja je odvisen predvsem od dobro opredeljene vizije in politike podjetja.
V družinskem podjetju so zelo pomembne tudi vrednote udeležencev podjetja, kultura podjetja ter poznavanje notranjega in zunanjega okolja podjetja. Pomembno je, da se v podjetju, ki je v družinski lasti, najde pravo razmerje med usklajevanjem interesov lastnikov in vseh ostalih zaposlenih, saj bo le tako podjetje lahko uspešno poslovalo.
Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu smo opredelili vizijo in politiko podjetja, definirali družinsko podjetje, zapisali, katere so njegove prednosti in slabosti ter kakšen vpliv ima družina na upravljanje in vodenje podjetja. Raziskali smo tudi, kakšne so posebnosti vizije in politike družinskega podjetja ter kakšni so procesi planiranja politike podjetja v družinskem podjetju.
V empiričnem delu pa smo predstavili družinsko podjetje Ulbrich Hidroavtomatika d.o.o., naredili strukturno analizo podjetja, proučili temeljne vrednote in kulturo podjetja ter analizirali njegov razvoj. Prav tako smo proučili notranje ter zunanje okolje podjetja, kjer smo analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja ter analizirali razvojne prednosti in slabosti podjetja.
Na koncu smo glede na prejšnje rezultate podali predlog vizije in politike podjetja za izbrano družinsko podjetje. Keywords: družinsko podjetje, vizija, razvojna vizija, politika podjetja, planiranje politike podjetja, razvojna proučitev podjetja, okoljska proučitev podjetja Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 1005; Downloads: 139
Full text (929,91 KB) |
4. Posebnosti planiranja politike družinskega podjetjaKarla Vratnik, 2018, master's thesis Abstract: Družinska podjetja predstavljajo velik delež gospodarskega razvoja vsake države. V Sloveniji družinska podjetja zaposlujejo kar 70 % ljudi. Uspeh teh podjetij je odvisen od dobro zastavljene podjetniške vizije in politike podjetja (poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev). Na delovanje družinskega podjetja zaradi prisotnosti družinske note vplivajo tudi čustva in medsebojni odnosi, zato je usklajevanje vrednot ključnih udeležencev v podjetju za uspešno delovanje bistvenega pomena.
V teoretičnem delu smo preučili posebnosti družinskega podjetja, njegove politike in izrazne oblike.
V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano družinsko podjetje, njegov zgodovinski razvoj in ključne spremembe. V nadaljevanju smo v okviru raziskovalno prognostičnih procesov izdelali razvojno analizo podjetja, preučili skladnost njihovih vrednot, prednosti in slabosti ter razvojne možnosti podjetja.
Osrednji del naloge je predstavljala proučitev njihove dosedanje vizije in politike podjetja, katero smo ob sodelovanju družine in v skladu z njihovimi vrednotami dopolnili in podali predlog zapisa vizije in politike podjetja. Keywords: družinsko podjetje, politika družinskega podjetja, razvojna analiza podjetja, izrazne oblike politike podjetja. Published in DKUM: 09.03.2018; Views: 1518; Downloads: 160
Full text (1,58 MB) |
5. Družbenogospodarske značilnosti vinogradništva v Radgonsko-Kapelskih goricahJože Pisar, 2016, undergraduate thesis Abstract: Radgonsko-Kapelske gorice so z vidika vinogradništva med najpomembnejšimi pokrajinami v Sloveniji. Namen diplomskega dela je predstaviti razvoj vinogradništva skozi najpomembnejše faze, ki so zaznamovale preteklo obdobje in sedanjost. Študij strokovne literature, internetnih virov ter zbiranje informacij in podatkov na terenu so bili podlaga ustvarjanja diplomskega dela. Z novo razvojno paradigmo podeželja se je spremenila vloga kmetijstva in posledično vinogradništva v pojmovanju podeželskega prostora. Vinogradništvo zaseda pomembno vlogo v sklopu ohranitve kulturne pokrajine. Naravne in kulturne danosti omogočajo nadaljnji razvoj panoge v smeri ustvarjanja novih delovnih mest in povezovanja s turistično dejavnostjo, ki ima na tem območju velike razvojne možnosti. V prihodnosti bo potrebno še večje sodelovanje med lokalnimi partnerji, saj bodo le tako premostljive pomanjkljivosti, ki se kažejo v majhnosti in posledično nedostopnosti na trgu. Vinogradniki morajo biti usmerjeni v ustvarjanje dodane vrednosti svojih proizvodov in storitev, katerih temelj so naravne danosti in tradicija, ki se kaže v uspešnosti podjetja Radgonske gorice d. d. ter je zgodba o uspehu vinogradništva in vinarstva Radgonsko-Kapelskih goric. Keywords: Radgonsko-Kapelske gorice, nova razvojna paradigma podeželja, Skupna evropska kmetijska politika, vinogradništvo, viničarstvo, obnove vinogradov, Radgonske gorice d. d. Published in DKUM: 13.06.2016; Views: 1386; Downloads: 166
Full text (2,11 MB) |
6. Spremenjen model konkurenčne rastiArt Kovačič, 2008, review article Abstract: Svetovni ekonomski forum je indeks konkurenčne rasti oblikoval na podlagi treh determinant, ki so bile dolgo časa ključnega pomena za dolgoročno gospodarsko rast ekonomij. Kakovost makroekonomskega okolja, delovanje javnih institucij ter tehnološka pripravljenost odpirajo možnost za dolgoročni gospodarski razvoj. Svetovni ekonomski forum je na podlagi treh determinant indeksa konkurenčne rasti dolgo časa pojasnjeval pripravljenost držav na prihodnje izzive. Jasno je, da dobro delujoča podjetja ne morejo doseči velike rasti, če država nima stabilnega makroekonomskega okolja, dobro delujočih institucij ter ugodne tehnološke ravni. V zadnjem času je pri modelu konkurenčne rasti prišlo do spremembe. Keywords: konkurenca, konkurenčnost, analiza, primerjalna analiza, strategija, razvojna strategija, razvoj, industrijska politika Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 837; Downloads: 47
Link to full text |
7. Implementierung von Marketingstrategien in TourismusregionenSiegfried Walch, dissertation Keywords: turizem, ekonomika turizma, regionalna ekonomika, strategija trženja, marketing, trženje, turistična industrija, razvojna politika, sistemi, struktura, turistično gospodarstvo, sistemske analize, empirične raziskave, uporabniki, strateški management, aktivnosti, prosti čas, vodenje, manager, ekologija, okolje, varstvo okolja, analiza, reševanje problemov, učinkovitost, alternative, regionalni razvoj, delničarstvo, prostor, primeri, disertacije Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1961; Downloads: 103
Link to full text |
8. Motivating people in lean organizationsLinda Holbeche, 1998, manual Keywords: motiviranje, vitka organizacija, človek, zmogljivost, človeški kapital, človeški potencial, zaposlenost, komuniciranje, uspešnost poslovanja, delovno okolje, delovni odnosi, teamsko delo, razvojna strategija, razvoj, delo, vodenje, spremembe, delovna sila, medosebni odnosi, medkulturna komunikacija, planiranje kadrov, delovno mesto, projekti, organiziranost, kadri, kadrovska politika, kultura podjetja, podpora, manager, kariera, delovna uspešnost Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1968; Downloads: 165
Link to full text |
9. Information, organization and management : expanding markets and corporate boundariesRolf T. Wigand, Arnold Picot, Ralf Reichwald, 1997, manual Keywords: informatika, informacije, delovna organizacija, management, MIS, informacijski sistemi, informacijski viri, informacijska tehnologija, trg, konkurenca, komuniciranje, korporacije, razvoj, razvojna politika, modeli, mreže, koordinacija, elektronika, telekomunikacije, človeški kapital, predstava Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2095; Downloads: 76
Link to full text |
10. Kriza in reorganizacija podjetja : diplomsko deloMartina Dernulc, 2006, undergraduate thesis Keywords: podjetje, krize, krizni management, delovna organizacija, reševanje problemov, aktivnosti, rešitve, reorganizacija, vodenje, programi, organiziranost, politika podjetja, strateški management, aplikacija, strategija, razvojna strategija, organizacijske strukture, teorija, analiza poslovanja, Slovenija, praksa, poslovanje Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2051; Downloads: 111
Full text (441,01 KB) |