1. Dinamika rasti v sodobnem gospodarstvu: primerjava podjetij iz sektorja stavbnega pohištva in aluminijastih izdelkovEva Cesarec, 2024, undergraduate thesis Abstract: V sodobnem dinamičnem gospodarstvu se podjetja srečujejo z izzivi, priložnostmi in nevarnostmi, ki zahtevajo nenehno prilagajanje in inovativnost. Ključen dejavnik za doseganje uspešnega poslovanja je sposobnost podjetja, da učinkovito upravlja podjetniško rast, pri čemer dinamično podjetništvo predstavlja gonilo inovacij ter ustvarjanja vrednosti. Sodobna podjetja morajo uporabljati različne strategije rasti za oblikovanje konkurenčnega podjetja, ki lahko vključujejo notranje in zunanje pristope ter se prepletajo med seboj. Rastoče podjetje, kot sta Roletarstvo Medle d.o.o. in Aluminium Kety Emmi d.o.o., mora ustvarjati pozitivne denarne tokove ali dobiček, ki raste hitreje kot celotno gospodarstvo. To omogoča reinvestiranje dobička v razširitev poslovanja, razvoj produktov in storitev ter raziskave trga in odjemalcev. Obe podjetji sta v fazi rasti svojega življenjskega cikla, kjer se osredotočata na povečanje učinkovitosti, inovacije in pridobivanje novih trgov. Roletarstvo Medle d.o.o. se osredotoča na kakovost proizvodov, zadovoljstvo kupcev in vlaganja v raziskave ter razvoj novih tehnologij. Ključne strategije vključujejo optimizacijo proizvodnih procesov in motivacijo zaposlenih. Aluminium Kety Emmi d.o.o. pa je usmerjeno v avtomobilsko industrijo in uvajanje naprednih tehnologij ter digitalizacijo proizvodnje. Obe podjetji bosta morali ohraniti prilagodljivost, inovativnost ter uspešno upravljati s tveganji v spremenljivem poslovnem okolju, da bi lahko nadaljevali svojo rast in razvoj. Keywords: strategija rasti, rast podjetja, razvoj, rast, konkurenčna analiza, tržna analiza Published in DKUM: 14.01.2025; Views: 0; Downloads: 9
Full text (1,22 MB) |
2. STRATEŠKE RAZVOJNE PRILOŽNOSTI PODJETJA NA PRIMERU MARKETINŠKE AGENCIJE LPK, D. O. O.LUKA POPOVIĆ KRAJNC, 2024, undergraduate thesis Abstract: Marketinške agencije v gospodarstvu predstavljajo pomemben del podjetij, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in prispevajo k razvijanju ekonomije države. S pomočjo marketinških agencij podjetja različnih industrij pospešujejo, izboljšujejo, raziskujejo in oglašujejo izdelke ali storitve. Dobre marketinške agencije so zelo iskane v današnjem gospodarstvu s ponujanjem celovitih storitev (raziskovanje trga, izdelava spletnih trgovin in oglaševanje preko spleta). Podjetja, ki delujejo v različnih industrijah, se vedno bolj zanašajo za sodelovanje z marketinškimi agencijami z drugačnimi pristopi oglaševanja in prodajo izdelkov na internetu.
V vsakem podjetju je izjemnega pomena faza rasti, na katero se je treba dobro pripraviti in jo izpeljati v zadanem časovnem okvirju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili MER model integralnega managementa, politiko, udeležence, razvoj podjetja in metode razvoja. Vse sestavine smo natančno teoretično opredelili in preučili z namenom kasnejše implementacije na primeru podjetja Lpk, d. o. o. Znanje, ki smo ga pridobili v teoretičnem delu, smo v empiričnem delu tudi uporabili. Preučene modele in analize smo natančno implementirali na model marketinške agencije ter kreirali načrt rasti podjetja Lpk, d. o. o. Ob delu na primeru podjetja smo zasledili tudi nove priložnosti in možnosti za rast ter razvoj podjetja. Na koncu raziskave smo tudi podali nove predloge, metode, prednosti, priložnosti in predlagan načrt za nadaljnji razvoj marketinške agencije.
Keywords: MER model, vizija podjetja, politika podjetja, udeleženci podjetja, strateška poslovna področja podjetja, prednosti in nevarnosti, razvoj podjetja Published in DKUM: 15.10.2024; Views: 0; Downloads: 13
Full text (480,83 KB) |
3. Analiza in primerjava dinamičnosti dveh podjetij, ki sta neposredna konkurenta v panogiSara Iseinoski, 2024, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja, njegovo rast in razvoj. Nato sledi poglavje o modelu razvoja podjetij po avtorjih Pümpinu in Prangeju, kjer avtorja razlikujeta štiri tipe podjetij, in sicer pionirsko, rastoče in zrelo podjetje ter podjetje v preobratu. Sledila je opredelitev dinamičnosti oziroma dinamičnega podjetja in deset posebnosti, ki opredeljujejo dinamično podjetje. V tem delu naloge opredelimo tudi teorijo dinamičnih zmožnosti, kjer dinamična sposobnost predstavlja zmožnost podjetja, da integrira, gradi in konfigurira notranje in zunanje kompetence za reševanje hitro spreminjajočih se okoljih.
V empiričnem delu najprej predstavimo obe opazovani podjetji, in sicer podjetje X in podjetje Y ter njuno poslovno uspešnost. Sledi raziskovanje razvojnega cikla po Pümpinu in Prangeju, s čimer želimo ugotoviti, kakšni elementi so prisotni v opazovanih podjetjih. Pri analizi odstopanja dinamičnosti podjetij od ciljne ugotovimo, da dinamičnost podjetij ne odstopa od ciljne, to smo zaznali le v primeru elementa razvoj promotorjev dinamike. Magistrsko delo zaključimo s primerjavo dinamičnosti obeh podjetij, sintezo spoznanj ter s predlogi ukrepov za dinamizacijo, in sicer se osredotočimo na element promotorjev dinamike, saj smo tukaj zaznali odstopanje. Keywords: življenjski cikel podjetja, rast, razvoj, model razvoja, dinamičnost, dinamično podjetje Published in DKUM: 04.10.2024; Views: 0; Downloads: 11
Full text (2,13 MB) |
4. Komparativna analiza okoljskih razkritij v trajnostnih poročilih izbranih evropskih živilskih trgovskih podjetij na drobnoMirela Mahmutović, 2024, master's thesis Abstract: Trajnostno poročanje je opredeljeno kot pomembno orodje za spremljanje in komuniciranje o trajnostnih prizadevanjih organizacije, ter za izpolnjevanje zahtev širše skupnost in glavni mu je cilj izboljšati preglednost, odgovornost in trajnostno usmerjenost organizacije. Sedem načel trajnostnega poročanja nudi organizacijam trdno podlago za pregledno sporočanje svojih okoljskih, družbenih in gospodarskih vplivov. Cilj trajnostnega razvoja je spodbuditi vključevanje trajnosti v organizacije, ki delujejo na najbolj različnih geografskih območjih na svetu, da obravnavajo sedanje in prihodnje potrebe zainteresiranih strani ter prispevajo k doseganju trajnostnega razvoja za družbo na splošno. Globalni cilji in cilji so rezultat več let intenzivnega javnega posvetovanja in sodelovanja s civilno družbo in drugimi zainteresiranimi stranmi po svetu, ki so posebno pozornost usmerili na glasove najrevnejših in najbolj ranljivih. Keywords: trajnostni razvoj, trajnostno poročanje, GRI standardi, okoljska razkritja, trgovska podjetja na drobno Published in DKUM: 16.08.2024; Views: 134; Downloads: 32
Full text (6,22 MB) |
5. Analiza vplivov kritičnih dejavnikov uspeha in zrelosti podjetja na življenjski cikel upravljanja dokumentarnega sistemaSandra Jordan, 2023, doctoral dissertation Abstract: Če želijo podjetja ostati konkurenčna na trgu se morajo aktivno ukvarjati z digitalizacijo procesov in poiskati procese v podjetjih, ki so zamudni in jih nadomestiti z digitalnimi različicami, hkrati pa poskrbeti, da proces ustreza vsem potrebnim standardom in zakonom. Karna (2016) opredeljuje poslovni proces kot niz dejavnosti s specifičnim vložkom na začetku in rezultatom na koncu procesa. Nadalje digitalizacijo poslovnega procesa definira kot pretvorbo niza analognih vhodov in izhodov procesa v elektronske ali digitalne ter navaja, da sta za uspeh ključna jasna vizija in natančno opredeljen strateški načrt. V splošnem digitalizacija pomeni podporo poslovnemu procesu s pomočjo razpoložljivih informacijskih tehnologij (Toman, 2018). Ensiger s soavtorji (2016) vidijo digitalizacijo predvsem kot podporo za doseganje višje učinkovitosti, boljše dobičkonosnosti in produktivnosti ter kot pomoč pri zniževanju stroškov poslovanja. Koščak (2017) pravi, da je namen digitalizacije odpraviti ponavljajoče se naloge zaposlenih in jim tako omogočiti opravljanje nalog, ki so ključne za poslovanje podjetja. Organizacija Ernst & Young (2021) poudarja, da digitalizacija procesov ponuja nove načine in priložnosti za podjetja/banke in s tem konkurenčno prednost pred drugimi.
Pomembno vlogo pri digitalni transformaciji imajo poslovne informacijske rešitve, s katerimi podjetja digitalizirajo svoje poslovne procese in delovne tokove. Najpomembnejše poslovne informacijske rešitve, ki se izvajajo v podjetjih, so (Sternad Zabukovšek idr., 2020): rešitve ERP (Enterprise Resource Planning), rešitve CRM (Customer Relationship Management), rešitve SCM (Supply Chain Management), DMS (Document Management System), rešitve BPM (Business Process Management), rešitve HRM (Human Resource Management), rešitve MES (Manufacturing Execution System) itd. Klasično upravljanje dokumentov ne more slediti potrebam trga, če želimo imeti agilno in sodobno podjetje. Zato morajo podjetja zaposlenim ponuditi rešitev, ki jim bo omogočala skrbno hranjenje in arhiviranje dokumentacije, hkrati pa jim dati dovolj časa za opravljanje glavnih dnevnih nalog. DMS ni le praktična programska aplikacija, ampak omogoča predvsem digitalizacijo poslovnih procesov. Podjetja, ki uporabljajo DMS imajo sledeče prednosti: implementirajo digitalne procese, avtomatizirajo poteke dela, omogočijo odločitve, ki temeljijo na podatkih, povečajo učinkovitost in prilagodljivost ter zagotovijo podatkovno in pravno varnost (Easy Software, 2020). Kot vsi vemo, upravljanje dokumentov ne vpliva le na delovne tokove v podjetjih, prihranke in prilagajanje potrebam trga, ampak vpliva tudi na okolje (Docxellent, 2019). Vpliv proizvodnje papirja in uporabe papirja v vsakdanjem poslovanju je v preteklih letih zelo obremenil okolje. Zato je uporaba DMS danes že skoraj obvezna programska oprema vsakega podjetja, če želi biti konkurenčno na trgu in je zagotovo dober korak v pravo smer.
Dognanja iz teoretičnega dela in empirične raziskave bodo podjetjem omogočila boljšo pripravo na uvedbo DMS (upoštevajoč zrelost, KDU, stopnjo družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja), naprednejšo uporabo DMS ter s tem višjo učinkovitost in uspešnost podjetij, kakor tudi zaprla vrzel glede delno uspešnih oziroma neuspešnih uvedb DMS. Keywords: DMS, KDU, zrelost podjetja, družbena odgovornost, trajnostni razvoj. Published in DKUM: 29.11.2023; Views: 521; Downloads: 81
Full text (6,56 MB) |
6. Kompleksnost izzivov projektov razvoja novih izdelkov v start-up podjetjihDavid Krajnc, 2023, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi bomo obravnavali kompleksnost izzivov pri razvoju novih izdelkov na področju start-up ali zagonskih podjetij. Glavna rdeča nit magistrske naloge bodo izzivi, s katerimi se soočajo zagonska podjetja, ko razvijajo nove izdelke, da bi dosegli preboj na trg. Proti koncu magistrske naloge bomo obravnavali projekt LAVIE, ki je glavni vir podatkov v aplikativnem delu magistrske naloge.
Projekt LAVIE je primer dobre prakse, ko ekipa naredi vse pravilno za projekt, ampak zaradi funkcionalne pomanjkljivosti ne uspe lansirati izdelka na trg. Projektno je ekipa delovala ustrezno in si s pomočjo teoretičnih osnov omogočila večkratno nadgradnjo končnega izdelka. Kljub temu na koncu tudi to ni bilo dovolj, saj izdelek ni bil lansiran na trg. Podjetje je šlo v nadaljnje postopke razvoja oz. izboljšave izdelka in napoveduje lansiranje izdelka v čim krajšem možnem času. Keywords: Projekt, LAVIE, start-up podjetja, razvoj novih izdelkov. Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 332; Downloads: 36
Full text (3,54 MB) |
7. Raziskava podjetniškega podpornega okolja na primeru podjetniškega usposabljanja v izbrani organizacijiAna Kokol, 2023, undergraduate thesis Abstract: Podjetništvo je ključna aktivnost, ki jo poganjajo posamezniki ali skupine s ciljem uresničevanja poslovnih priložnosti in ustvarjanja novih vrednosti. Vsakdo ima v sebi nekaj podjetniškega, a vsi niso pripravljeni sprejeti podjetniških izzivov. Podjetniška pot je vznemirljiva in tvegana, odvisno od poslovnega okolja, ki se lahko hitro in nepredvidljivo spreminja.
V diplomskem delu smo najprej opredelili procesno odločanje za podjetništvo, kjer smo predstavili prednosti in slabosti, izpostavil osebnostne lastnosti in znanja podjetnika ter opredelili korake razvoja podjetniške ideje. V nadaljevanju smo proučili podporno okolje, kakšna je njegova vloga in katere storitve ponuja. Pregledali smo tudi organizacije podpornega okolja v Sloveniji.
Na izbiro teme diplomskega dela je vplivalo predvsem delovanje podjetniških organizacij, kot je na primer ZRS Bistra Ptuj, in njihova pomoč ter podpora podjetnikom in podjetnikom začetnikom na njihovi karierni poti ob ustanovitvi in poslovanju v podjetju.
Ugotovili smo, da podporne organizacije za podjetnike pozitivno vplivajo na ustanovitev in razvoj podjetniške ideje, saj nudijo podporo na vseh področij poslovanja v podjetju. Pomagajo in usmerjajo pri administracijskem poslovanju, delijo informacije s področja marketinga in znanja podjetništva ter nudijo finančno podporo. Podjetniki se tako lažje znajdejo pri ustvarjanju podjetniške ideje in ustanovitvi lastnega podjetja. Keywords: Podjetništvo, podporno okolje, podjetniške organizacije za podporo podjetnikom, razvoj podjetja, učinkovitost. Published in DKUM: 19.10.2023; Views: 437; Downloads: 65
Full text (1,50 MB) |
8. Umetna inteligenca - posamezna vprašanja, ki jih povzroča njen hiter razvoj in množična uporabaEva Binkovski, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Umetna Inteligenca – posamezna vprašanja, ki jih prinaša njen hiter razvoj in množična uporaba je delo, ki zajema teoretični oris razvoja in uporabe tehnologij umetne inteligence. V uvodnih poglavjih je tako predstavljen teoretični oris tega področja, s kratkim pregledom zgodovine in njenih začetkov, kjer se predvsem osredotočimo na raziskovalca Turing Alana in njegov test umetne inteligence. V naslednjih poglavjih so predstavljena področja umetne inteligence, izzivi s katerimi se bomo srečevali na tem področju v prihodnosti. V prihodnjih poglavjih je tematika predstavljena skozi dve veliki in pomembni področju – umetna inteligenca v podjetjih ter umetna inteligenca v pravu. Prvo področje zajema predvsem teoretični oris in razmišljanje o uporabi umetne inteligence v prihodnosti v podjetnih, proizvodnji ter na delovnih mestih. V okviru predstavitve pravnih vprašanj umetne inteligence, se naše raziskavanje osredotoča na sedanjo in bodočo uporabo umetne inteligence v pravnih sistemih. Predstavljen je tudi okvir področne zakonodaje Evropske Unije, vezane na to tematiko. V obeh poglavjih so predstavljeni tako pozitivni kot tudi negativni vplivi umetne inteligence na ta področja, tako, da je bralcu omogočeno, da si sam skozi teoretični oris in analizo tematike ustvari svoje mnenje in pogled na vpliv umetne inteligence. V zadnjem delu naloge je opisana raziskava ter so predstavljene ugotovitve in rezultati, do katerih smo prišli s pomočjo ankete, ki smo jo opravili s posamezniki v dveh različnih starostnih skupinah. Keywords: umetna inteligenca, razvoj, avtomatizacija, podjetja, pravo Published in DKUM: 24.11.2022; Views: 893; Downloads: 219
Full text (1015,34 KB) |
9. Analiza razvoja izbranega hitro rastočega podjetja v obdobju od leta 2017 do 2020Nina Kohek, 2022, undergraduate thesis Abstract: Za hitro rastoča podjetja, med katera spada tudi proučevano podjetje VIRS, d. o. o., je značilno, da se stalno razvijajo, inovirajo, rastejo in so uspešna na vseh področjih svojega poslovanja. V teoretičnem delu smo preučili hitro rastoča podjetja, posebej slovenske gazele in inovacije, ter nato pridobljeno teoretično znanje uporabili v aplikativnem delu diplomske naloge. V njem smo analizirali rast in razvoj podjetja VIRS, d. o. o, izdelali SWOT analizo ter za proučevano podjetje opredelili strategijo rasti. Ugotovili smo, da podjetje raste z diverzificirano strategijo rasti, saj povečuje svojo velikost na trgu z novimi inovativnimi proizvodi, ki so plod inženirjev oziroma razvojnega tima zaposlenega v podjetju. Avtomatizacija in robotizacija sta v zadnjih letih zelo pomembni, saj svetovni trg robotov ekstremno hitro raste, kar ima vpliv tudi na poslovanje proučevanega podjetja. Ugotovili smo tudi, da je proučevano podjetje vse do sedaj poslovalo trajnostno, družbeno odgovorno in ekonomsko uspešno. Trajnostna poslovna strategija in trajnostni poslovni model bosta podjetju v naslednjih letih predstavljala temelje njihovih nadaljnjih odločitev, podlago za doseganje zastavljenih ciljev, uspešno poslovanje, konkurenčnost in dodano vrednost. Keywords: rast podjetja, hitro rastoča podjetja, gazele, razvoj, inovacije. Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 574; Downloads: 82
Full text (2,11 MB) |
10. Eko inovacije in finančna uspešnost mednarodnih podjetijJan Stajnko, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu obravnavamo teoretične in metodološke vidike ekoloških oz. eko inovacij ter analiziramo povezanost teh inovacij s finančno uspešnostjo mednarodnih podjetij. Eko inovacije so dokaj nov koncept velikega pomena tako za podjetja kot tudi za celotno gospodarstvo. Postale so ključni pospeševalec dolgoročno stabilnega gospodarskega razvoja in temeljni dejavnik gospodarske rasti z upravljanjem okoljskih virov. V magistrskem delu obravnavamo trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije in njihovo merjenje ter analiziramo učinke teh inovacij s pomočjo izvedbe anketiranja predstavnikov izbranih podjetij. Zanimal nas je predvsem vpliv uvedbe eko inovacij na poslovno in finančno uspešnost podjetij in ali so te povezane z mednarodno vpetostjo podjetij. Zanimali so nas tudi vzroki za vpeljavo teh inovacij v podjetja in kolikšna sredstva podjetja namenjajo tovrstnim inovacijam. Odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na trajnostne vidike poslovanja podjetij. Tako lahko podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna zelo hitro izgubijo svoje potrošnike. Na podlagi obstoječe literature smo sestavili anketni vprašalnik za podjetja, ki izkazuje relativni pomen vsake vrste eko inovacije in njihove možne učinke. V magistrskem delu smo prišli do zaključka, da tako pritiski iz zunanjega okolja in vzgibi v notranjem okolju podjetij približno enakovredno povečujejo obseg eko inovacij v podjetjih. Na splošno vprašanje, kako podjetja v celoti ocenjujejo vpliv eko inovacij na dolgoročno finančno uspešnost podjetja, so podjetja jasno odgovorila, da prinašajo tovrstne inovacije pozitivne učinke. Hipotezo, da bolj internacionalizirana podjetja dosegajo višje ravni eko inoviranja, bi verjetno lahko potrdili s vključitvijo večjega števila anketirancev. Menimo, da ne glede na to ali gre pri eko inovacijah za izdelek, storitev, proizvodnjo, način vodenja ali sodelovanja med podjetji, so le-te izjemnega pomena za nadaljnji razvoj vsakega podjetja. Podjetniki bi morali na priložnosti eko inoviranja gledati z dolgoročnega vidika. Takšna miselnost lastnikov in menedžerjev podjetij je ključna za ohranjanje naravnega okolja in uravnotežen družbeno-ekonomski razvoj. Keywords: Trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, eko inovacije, merjenje eko inovacij, mednarodna podjetja, finančna uspešnost Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 771; Downloads: 168
Full text (2,20 MB) |