| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pomen evolucije pri razvoju novega izdelka
Rok Lapornik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili celoten proces razvoja izdelka od začetne ideje do končnega izdelka. Proces je sestavljen iz več faz, ki smo jih opisali v primeru razvoja telekomunikacijskih naprav. S predhodno analizo razvoja smo raziskali trg in trend evolucije razvoja telefona. Na področju telekomunikacije smo opisali razvoj in izpopolnjevanje naprav ter omrežji. Tako smo na osnovi evolucijske krivulje prikazali trend nadaljnjega razvoja tega področja, ki danes intenzivno poteka z uvajanjem mnogih inovacij. Opisali smo najpomembnejše dogodke in mejnike, ki so razvoj telefona pripeljali na raven, kot jo imamo danes. Zaključili pa smo s pomenom pravilnega pristopa analize evolucije pri razvoju novega izdelka.
Keywords: razvoj novih izdelkov, telekomunikacija, aparat, telefon
Published: 08.11.2017; Views: 719; Downloads: 62
.pdf Full text (2,08 MB)

2.
Stroški pri razvoju novih izdelkov
Žan Grum, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo prikazali pomembnost določanja stroškov razvoja novega izdelka. Ker ima proces razvoja veliko faz, kjer so v različnih fazah razpoložljivi podatki o izdelku razlikujejo, smo prikazali različne tehnike določanja stroškov. Te se med sabo razlikujejo po količini potrebnih podatkov za izpeljavo tehnike, natančnost potrebnih podatkov in glede na natančnost izračunov. Da proces razvoja novega izdelka poteka bolj tekoče, v proces razvoja izdelka vpeljemo modele za vodenje projekta. V nalogi smo opisali nekaj najbolj uporabljenih modelov, ki so pomembni zato, ker dajo procesu strukturo, določajo točke, v katerih izvajamo izračune določanja stroškov, izbirajo, katere tehnike moramo uporabiti ter nam pomagajo pri odločitvah o nadaljevanju projekta glede na rezultate.
Keywords: stroški, razvoj novih izdelkov, model razvoja novih izdelkov, stroški razvoja novih izdelkov
Published: 21.09.2017; Views: 573; Downloads: 102
.pdf Full text (1,38 MB)

3.
Primerjalna analiza ključnih dejavnikov tržnega uspeha novih izdelkov v slovenskih predelovalnih panogah
Aleksandra Muster, 2016, master's thesis

Abstract: Namen raziskave je bil na vzorcu podjetij slovenske predelovalne industrije ugotoviti, kako dejavniki kot so odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, proaktivna tržna naravnanost in inovativna organizacijska kultura vplivajo na tržni uspeh novih izdelkov ob pogojih uporabe sodobnih metod v okviru procesa razvoja novih izdelkov, tržnih in tehnoloških sprememb in uporabe zunanjih virov za inovacije v okviru procesa razvoja novih izdelkov. Večina ugotovitev iz empirične raziskave na vzorcu slovenske predelovalne industrije sovpada z ugotovitvami iz dosedanjih slovenskih in tujih prispevkov, ki so si v rezultatih večkrat tudi nasprotujoča. Ključne ugotovitve dela so, da obstajajo povezave med: • odzivno tržno naravnanostjo na konkurente in tržnim uspehom novih izdelkov • proaktivno tržno naravnanostjo in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke raziskovanja bodočih potreb • organizacijskim učenjem in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke, ki se nanašajo na pridobivanje informacij o bodočih potrebah. Iz tega lahko povzamemo, da naj podjetja investirajo vse več naporov v proaktivno dimenzijo tržne naravnanosti, saj lahko le-ta vodi v večji tržni uspeh izdelkov. Nenehno je potrebno razvijati sposobnost prepoznavanja, razumevanja in zadovoljevanja še neizraženih potreb odjemalcev, da lahko podjetja ustvarijo diferencirano ponudbo in pogoje za trajnostno konkurenčno prednost. Pomembno pa je tudi, da podjetja izboljšajo svojo odzivno naravnanost, predvsem tista, ki delujejo v hitro spreminjajočih se tržnih okoljih. Iz empiričnega dela raziskave lahko ugotovimo, da ne zadostuje le ustrezna oblika tržne naravnanosti, temveč obstoj nekih drugih dejavnikov, ki lahko v danih pogojih okrepijo vpliv na tržni uspeh novih izdelkov. Na primeru podjetij slovenske predelovalne industrije smo ugotovili, da lahko z uporabo sodobnih metod in tehnik ter odprtih načinov inovacije podjetja izboljšujejo in pospešujejo proces razvoja novih izdelkov.
Keywords: Razvoj novih izdelkov, tržni uspeh novih izdelkov, proaktivna tržna naravnanost, odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, inovativna organizacijska kultura.
Published: 20.12.2016; Views: 832; Downloads: 92
.pdf Full text (2,71 MB)

4.
Razvoj idejne zasnove mobilne male hidroelektrarne
Boštjan Kremljak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo obravnavali projekt mobilne male hidroelektrarne, za katere bomo najprej obravnavali sam razvoj in iskanje rešitev za razvoj izdelka z pomočjo PIP metode in z pomočjo QFD izsledkov, ki bodo v pomoč razvoju samem. V nadaljevanju bomo raziskali in zasnovali na primeru razvoja novega izdelka Mobilne male hidroelektrarne za podjetje K-TEH Boštjan Kremljak s.p. Primerjal bom samo zgodnje razvojne faze, PIP metode in deloma QFD metode. Izvedla se bo prva faza QFD metode in PERSONAS metoda PIP metodologije. V nadaljevanju diplomskega dela se bomo posvetili analizi tržišča in v zaključku diplomskega dela primerjali rezultate ter podal zaključno mnenje.
Keywords: Razvoj novih izdelkov predstavlja pomemben dejavnik v konkurenčnosti in uspešnosti na trgu. Podjetja ki vlagajo v razvoj, ki upošteva želje kupcev lahko pričakuje pri prodaji uspehe, saj ponuja izdelke, ki so iskani in željeni. Vedno novi izdelki in njihov razvoj predstavljajo gonilo gospodarstva in družbe, saj omogočajo lažje življenje in napredek v varovanju okolja.
Published: 19.10.2016; Views: 711; Downloads: 15
.pdf Full text (2,63 MB)

5.
Učinek socialnega kapitala na družbeno odgovorno izmenjavo znanja v razvojnih ekipah novih izdelkov ob voditeljstvu na osnovi znanja in vrednot
Andrej Blagotinšek, 2016, master's thesis

Abstract: Socialni kapital je prepoznan kot pomemben za družbo na splošno in tudi v poslovnem svetu. Vendar pa so njegove razsežnosti dokaj raznolike, merila pa kot kaže odvisna od same družbe, v kateri ga merimo, saj je že dojemanje zaupanja po svetu zelo različno. Kar zaenkrat onemogoča dovolj natančno merjenje socialnega kapitala, zato ga tudi formalno (še ne) vključujejo med intelektualni kapital. Člani razvojnih ekip novih izdelkov lahko, če so njihova dejanja družbeno odgovorna v skladu s strategijo organizacije, v kateri so zaposleni, pozitivno vplivajo na trajnostni razvoj, ob pogoju, da so njihove vrednote ustrezne in znajo učinkovito izmenjevati znanje v procesu inoviranja. Družbeno odgovorna podjetja, ki delujejo trajnostno glede svojih vplivov na okolje, prepoznavajo svoje deležnike, in če je to v skladu z vizijo in s strategijo podjetja, z njimi pregledno in redno komunicirajo. Takšna podjetja se zavedajo, da s proaktivnim pristopom do družbene odgovornosti povečujejo tudi socialni kapital podjetja in s tem zagotavljajo trajno uspešno poslovanje brez obremenjevanja okolja.
Keywords: socialni kapital, razvoj novih izdelkov, sodelovalno voditeljstvo, ekipno voditeljstvo, družbena odgovornost, menedžment znanja, izmenjava znanja
Published: 09.09.2016; Views: 696; Downloads: 39
.pdf Full text (5,10 MB)

6.
MANAGERSKI VIDIKI PRI UVEDBI NOVEGA SOLARNEGA SISTEMA NA TRGU
Igor Kozlar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava managementske vidike pri uvajanju novega solarnga sistema na trg. Solarne sisteme uvrščamo med tehnološko zahtevne izdelke, kateri so na trgu prisotni že nekaj časa, vendar hiter razvoj znanosti, konkurenca in težnja po enostavnosti za uporabnika in večjemu izkoristku zahtevajo od podjetij, da se hitro prilagajajo nastalim razmeram. Posledično prihaja v podjetjih do optimiziranja ali prenove procesov tehničnega razvoja izdelkov in tudi do prilagajanja strateške usmerjenosti razvoja podjetja, kar v tem diplomskem delu obravnavamo iz managerskih vidikov. Sam proces razvoja obravnavanega solarnega sistema ni formaliziran, zato smo ob pregledu literature iz področja managementa izdelkov ugotavljali prednosti in pomanjkljivosti na danem analiziranem primeru uvedbe solarnega sistema na trg iz managerskih vidikov ter podali predloge za možne izboljšave.
Keywords: management, management izdelkov, razvoj novih izdelkov, solarni sistemi
Published: 10.08.2016; Views: 524; Downloads: 41
.pdf Full text (1,15 MB)

7.
Raziskava trga za razvoj novega izdelka - "večfunkcijskega stola"
Žiga Hergamas, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V časih, kjer nas vsakodnevno opozarjajo na inovacije in nam trg ponuja kopico novih izdelkov, je težko narediti nekaj novega, nekaj unikatnega. Za vsak nov izdelek je zelo pomembna dobro pripravljena raziskava trga, saj so odjemalci tisti, ki bodo z nakupom in uporabo povedali, ali bo izdelek ekonomsko gledano uspešen ali ne. V diplomskem delu smo se osredotočili na raziskavo trga za izdelek »večfunkcijski stol«, ki smo ga koncipirali člani skupine v sklopu šolskega projekta »trojček«. Uporabljene metode dela: - metoda analize; - metoda dokazovanja; - metoda deskripcije; - metoda kompilacije; - metoda anketiranja; - komparativna metoda. Po rezultatih, ki smo jih pridobili z analizo anketnega vprašalnika in konkurence, lahko hipoteze, ki smo jih podali v uvodu potrdimo, kar je vidno tudi v sklepnem delu diplomske naloge. Na podlagi postavitve prilagodljive proizvodne linije lahko sklepamo, da ima izdelek v prihodnosti še velik potencial; majhni proizvodni stroški v primeru izdelave več variant izdelka oz. modifikacij.
Keywords: raziskava trga, razvoj novih izdelkov, »večfunkcijski stol«, konkurenti, potencialni odjemalci
Published: 17.10.2013; Views: 1468; Downloads: 243
.pdf Full text (1,72 MB)

8.
Inovacijski potencial Mariborske livarne Maribor
Jaka Papić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Inovacije so gonilo gospodarskega razvoja, ki so nas kljub vsemu tehnološkemu napredku pripeljale do velikih globalnih kriz. V nalogi smo preučili Schumpetrovo teorijo ekonomskega razvoja, katero smo uporabili kot podlago za opredelitev pomena inovacij na gospodarstvo. Z invencijsko–inovacijskim managementom smo želeli sporočiti pomen procesa obvladovanja idej, saj je pomakanje le-tega privedlo do globalnih kriz. Za ugotovitev inovacijskega potenciala Mariborske livarne Maribor smo uporabili metodo vprašalnika in naredili analizo preteklih dejavnosti na področju inovacij. Izkazalo se je, da je livarna v procesu prehoda na inovativno poslovanje in ima potencial za trajnostni razvoj.
Keywords: invencija, inovacija, podjetnik, strategija, razvoj novih izdelkov, Mariborska livarna Maribor, d.d.
Published: 26.11.2012; Views: 1248; Downloads: 94
.pdf Full text (1,65 MB)

9.
Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica