1. Virtualni inženiring I : komponente virtualnega inženiringa, zapiski predavanjGorazd Hren, 2024 Abstract: Zapiski predavanj so namenjeni študentom, ki se vsakodnevno in vedno bolj srečujejo z uporabo razvojnih računalniških orodij pri designu izdelkov. Izredno kakovostne in tudi kompleksnejše računalniške aplikacije omogočajo simulacije in analize inženirskih rešitev preden so te implementirane kot prototipi ali končni izdelki. Virtualni inženiring najprej tvorijo komponente za ustvarjanje geometrije, sistemi CAD in povratni inženiring s sistemi skeniranja, ki predstavlja osnovo za nadaljnje postopke razvoja izdelkov. Naslednje komponente so izdelava virtualnih prototipov v navideznem okolju ali fizičnih prototipov, katerih izdelava je dandanes večinoma izvedena s 3D tiskom. Izrednega pomena v razvoju izdelkov so numerične simulacije, ki omogočajo analize -trdnosti, dinamike tekočin in gibanja mehanizmov - glede na robne pogoje. S pridobljenimi podatki lahko načrtujemo proizvodnjo, logistiko, kontrolo kakovosti, ergonomijo, marketing, preden gre izdelek v končno izdelavo. Vse te komponente povezujejo informacijski sistemi DMU, PLM, ki omogočajo in tudi določajo organizacijsko strukturo razvojnega dela, opisanem v zadnjem poglavju: Virtualni razvoj izdelkov. Keywords: virtualni inženiring, sistemi CAD, povratni inženiring, numerične simulacije, virtualni razvoj izdelkov Published in DKUM: 10.05.2024; Views: 366; Downloads: 28 Full text (5,67 MB) This document has many files! More... |
2. Kompleksnost izzivov projektov razvoja novih izdelkov v start-up podjetjihDavid Krajnc, 2023, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi bomo obravnavali kompleksnost izzivov pri razvoju novih izdelkov na področju start-up ali zagonskih podjetij. Glavna rdeča nit magistrske naloge bodo izzivi, s katerimi se soočajo zagonska podjetja, ko razvijajo nove izdelke, da bi dosegli preboj na trg. Proti koncu magistrske naloge bomo obravnavali projekt LAVIE, ki je glavni vir podatkov v aplikativnem delu magistrske naloge.
Projekt LAVIE je primer dobre prakse, ko ekipa naredi vse pravilno za projekt, ampak zaradi funkcionalne pomanjkljivosti ne uspe lansirati izdelka na trg. Projektno je ekipa delovala ustrezno in si s pomočjo teoretičnih osnov omogočila večkratno nadgradnjo končnega izdelka. Kljub temu na koncu tudi to ni bilo dovolj, saj izdelek ni bil lansiran na trg. Podjetje je šlo v nadaljnje postopke razvoja oz. izboljšave izdelka in napoveduje lansiranje izdelka v čim krajšem možnem času. Keywords: Projekt, LAVIE, start-up podjetja, razvoj novih izdelkov. Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 332; Downloads: 30 Full text (3,54 MB) |
3. Uvajanje digitalnih izdelkov na trgNuša Steiner, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims. Keywords: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 404; Downloads: 35 Full text (998,18 KB) |
4. Vključevanje okoljskih vidikov pri razvoju elektronskih izdelkov in napravTeja Gužvić, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo se posvetili problematiki onesnaževanja okolja, s katero se soočamo že vrsto let. Z raziskavo, ki smo jo izvedli med podjetji, ki proizvajajo električne in elektronske izdelke in/ali naprave, smo želeli ugotoviti najpomembnejše okoljske vidike, ki jih upoštevajo pri razvoju novih izdelkov in/ali naprav, razloge in omejitve za upoštevanje okoljskih vidikov ter če se je prodaja okolju prijaznih izdelkov povečala. Za teoretični del smo uporabili domače in tuje vire in literaturo, za raziskovalni del pa smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja – metodo anketiranja.
Z analizo odgovorov smo ugotovili, da anketirana podjetja pri razvoju proizvodov že upoštevajo takšne okoljske vidike, ki bodo tudi v prihodnosti zelo prispevali k zmanjševanju onesnaževanja okolja s tovrstnimi izdelki in/ali napravami. Ugotovili smo, da se za upoštevanje okoljskih vidikov odločajo predvsem zaradi lastnih interesov za prispevanje k zmanjševanju onesnaževanja in samozavedanja o problematiki ter da jih pri tem najbolj ovirajo dejavniki z vidika stroškov. Nazadnje pa smo ugotovili še, da se prodaja okoljsko naravnanih izdelkov in/ali naprav ni povečala. Keywords: Razvoj izdelkov, okoljski vidiki, obremenjevanje okolja Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 776; Downloads: 54 Full text (3,28 MB) |
5. Pomen evolucije pri razvoju novega izdelkaRok Lapornik, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili celoten proces razvoja izdelka od začetne ideje do končnega izdelka. Proces je sestavljen iz več faz, ki smo jih opisali v primeru razvoja telekomunikacijskih naprav. S predhodno analizo razvoja smo raziskali trg in trend evolucije razvoja telefona. Na področju telekomunikacije smo opisali razvoj in izpopolnjevanje naprav ter omrežji. Tako smo na osnovi evolucijske krivulje prikazali trend nadaljnjega razvoja tega področja, ki danes intenzivno poteka z uvajanjem mnogih inovacij. Opisali smo najpomembnejše dogodke in mejnike, ki so razvoj telefona pripeljali na raven, kot jo imamo danes. Zaključili pa smo s pomenom pravilnega pristopa analize evolucije pri razvoju novega izdelka. Keywords: razvoj novih izdelkov, telekomunikacija, aparat, telefon Published in DKUM: 08.11.2017; Views: 1565; Downloads: 94 Full text (2,08 MB) |
6. Stroški pri razvoju novih izdelkovŽan Grum, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo prikazali pomembnost določanja stroškov razvoja novega izdelka. Ker ima proces razvoja veliko faz, kjer so v različnih fazah razpoložljivi podatki o izdelku razlikujejo, smo prikazali različne tehnike določanja stroškov. Te se med sabo razlikujejo po količini potrebnih podatkov za izpeljavo tehnike, natančnost potrebnih podatkov in glede na natančnost izračunov. Da proces razvoja novega izdelka poteka bolj tekoče, v proces razvoja izdelka vpeljemo modele za vodenje projekta. V nalogi smo opisali nekaj najbolj uporabljenih modelov, ki so pomembni zato, ker dajo procesu strukturo, določajo točke, v katerih izvajamo izračune določanja stroškov, izbirajo, katere tehnike moramo uporabiti ter nam pomagajo pri odločitvah o nadaljevanju projekta glede na rezultate. Keywords: stroški, razvoj novih izdelkov, model razvoja novih izdelkov, stroški razvoja novih izdelkov Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 1399; Downloads: 144 Full text (1,38 MB) |
7. Primerjalna analiza ključnih dejavnikov tržnega uspeha novih izdelkov v slovenskih predelovalnih panogahAleksandra Muster, 2016, master's thesis Abstract: Namen raziskave je bil na vzorcu podjetij slovenske predelovalne industrije ugotoviti, kako dejavniki kot so odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, proaktivna tržna naravnanost in inovativna organizacijska kultura vplivajo na tržni uspeh novih izdelkov ob pogojih uporabe sodobnih metod v okviru procesa razvoja novih izdelkov, tržnih in tehnoloških sprememb in uporabe zunanjih virov za inovacije v okviru procesa razvoja novih izdelkov.
Večina ugotovitev iz empirične raziskave na vzorcu slovenske predelovalne industrije sovpada z ugotovitvami iz dosedanjih slovenskih in tujih prispevkov, ki so si v rezultatih večkrat tudi nasprotujoča.
Ključne ugotovitve dela so, da obstajajo povezave med:
• odzivno tržno naravnanostjo na konkurente in tržnim uspehom novih izdelkov
• proaktivno tržno naravnanostjo in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke raziskovanja bodočih potreb
• organizacijskim učenjem in številom novih izdelkov, vendar le v dimenziji, ki jo opisujejo spremenljivke, ki se nanašajo na pridobivanje informacij o bodočih potrebah.
Iz tega lahko povzamemo, da naj podjetja investirajo vse več naporov v proaktivno dimenzijo tržne naravnanosti, saj lahko le-ta vodi v večji tržni uspeh izdelkov. Nenehno je potrebno razvijati sposobnost prepoznavanja, razumevanja in zadovoljevanja še neizraženih potreb odjemalcev, da lahko podjetja ustvarijo diferencirano ponudbo in pogoje za trajnostno konkurenčno prednost. Pomembno pa je tudi, da podjetja izboljšajo svojo odzivno naravnanost, predvsem tista, ki delujejo v hitro spreminjajočih se tržnih okoljih.
Iz empiričnega dela raziskave lahko ugotovimo, da ne zadostuje le ustrezna oblika tržne naravnanosti, temveč obstoj nekih drugih dejavnikov, ki lahko v danih pogojih okrepijo vpliv na tržni uspeh novih izdelkov. Na primeru podjetij slovenske predelovalne industrije smo ugotovili, da lahko z uporabo sodobnih metod in tehnik ter odprtih načinov inovacije podjetja izboljšujejo in pospešujejo proces razvoja novih izdelkov. Keywords: Razvoj novih izdelkov, tržni uspeh novih izdelkov, proaktivna tržna naravnanost, odzivna tržna naravnanost, organizacijsko učenje, inovativna organizacijska kultura. Published in DKUM: 20.12.2016; Views: 1578; Downloads: 143 Full text (2,71 MB) |
8. Razvoj idejne zasnove mobilne male hidroelektrarneBoštjan Kremljak, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bomo obravnavali projekt mobilne male hidroelektrarne, za katere bomo najprej obravnavali sam razvoj in iskanje rešitev za razvoj izdelka z pomočjo PIP metode in z pomočjo QFD izsledkov, ki bodo v pomoč razvoju samem. V nadaljevanju bomo raziskali in zasnovali na primeru razvoja novega izdelka Mobilne male hidroelektrarne za podjetje K-TEH Boštjan Kremljak s.p. Primerjal bom samo zgodnje razvojne faze, PIP metode in deloma QFD metode. Izvedla se bo prva faza QFD metode in PERSONAS metoda PIP metodologije. V nadaljevanju diplomskega dela se bomo posvetili analizi tržišča in v zaključku diplomskega dela primerjali rezultate ter podal zaključno mnenje. Keywords: Razvoj novih izdelkov predstavlja pomemben dejavnik v konkurenčnosti in uspešnosti na trgu. Podjetja ki vlagajo v razvoj, ki upošteva želje kupcev lahko pričakuje pri prodaji uspehe, saj ponuja izdelke, ki so iskani in željeni. Vedno novi izdelki in njihov razvoj predstavljajo gonilo gospodarstva in družbe, saj omogočajo lažje življenje in napredek v varovanju okolja. Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 1376; Downloads: 65 Full text (2,63 MB) |
9. |
10. Učinek socialnega kapitala na družbeno odgovorno izmenjavo znanja v razvojnih ekipah novih izdelkov ob voditeljstvu na osnovi znanja in vrednotAndrej Blagotinšek, 2016, master's thesis Abstract: Socialni kapital je prepoznan kot pomemben za družbo na splošno in tudi v poslovnem svetu.
Vendar pa so njegove razsežnosti dokaj raznolike, merila pa kot kaže odvisna od same družbe,
v kateri ga merimo, saj je že dojemanje zaupanja po svetu zelo različno. Kar zaenkrat
onemogoča dovolj natančno merjenje socialnega kapitala, zato ga tudi formalno (še ne)
vključujejo med intelektualni kapital.
Člani razvojnih ekip novih izdelkov lahko, če so njihova dejanja družbeno odgovorna v skladu
s strategijo organizacije, v kateri so zaposleni, pozitivno vplivajo na trajnostni razvoj, ob
pogoju, da so njihove vrednote ustrezne in znajo učinkovito izmenjevati znanje v procesu
inoviranja.
Družbeno odgovorna podjetja, ki delujejo trajnostno glede svojih vplivov na okolje,
prepoznavajo svoje deležnike, in če je to v skladu z vizijo in s strategijo podjetja, z njimi
pregledno in redno komunicirajo. Takšna podjetja se zavedajo, da s proaktivnim pristopom do
družbene odgovornosti povečujejo tudi socialni kapital podjetja in s tem zagotavljajo trajno
uspešno poslovanje brez obremenjevanja okolja. Keywords: socialni kapital, razvoj novih izdelkov, sodelovalno voditeljstvo, ekipno voditeljstvo, družbena odgovornost, menedžment znanja, izmenjava znanja Published in DKUM: 09.09.2016; Views: 1443; Downloads: 125 Full text (5,10 MB) |