| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Razvoj artikulacije in besedišča pri otrocih v starostnem obdobju od tretjega do četrtega leta
Valentina Potočnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Razvoj artikulacije in besedišča pri otrocih v starostnem obdobju od tretjega do četrtega leta smo v teoretičnem delu s pomočjo literature najprej opredelili, kaj je govor in podrobneje predstavili govorni razvoj. Opredelili smo najpogostejše dejavnike, ki vplivajo na razvoj govora in rast besedišča pri otrocih, poudarek pa smo namenili glasovnemu zaznavanju in razvijanju posameznih glasov. Predstavili smo opismenjevanje in poslušanje ter opredelili, kakšen pomen imata na govornem področju. V empirični del smo v sklopu dveh preverjanj vključili 30 otrok. Otroci so v razmaku šestih mesecev poimenovali iste sličice, mi pa smo njihovo poimenovanje in natančno izgovorjavo zapisali. Preverjali smo napredek v besedišču in artikulaciji ter podrobneje analizirali, v kakšni meri se je izgovorjava posameznih glasov izboljšala. Rezultati so pokazali, da se je pri 2. preverjanju pri vseh otrocih izboljšala artikulacija besed, besedni zaklad pa je postal širši. Več kot polovica otrok je v šestih mesecih naredila velik napredek, le nekateri so napredovali manj.
Keywords: govorni razvoj, razvoj glasov, otroci, besedišče, poimenovanje
Published in DKUM: 03.11.2023; Views: 265; Downloads: 63
.pdf Full text (6,29 MB)

2.
SODELOVANJE VRTCA IN LOGOPEDA
Stanka Filipančič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazane faze v razvoju govora, razvoj glasov in govorne motnje. V nadaljevanju so predstavljeni dejavniki, ki vplivajo na govorni razvoj otroka, posebej družina, vrtec in logoped. V empiričnem delu smo ponazorili in argumentirali odgovore, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, posredovanega štiriinštiridesetim vzgojiteljicam in triindvajsetim staršem. Vključene so bile vzgojiteljice naslednjih vrtcev: vrtec Podčetrtek in enota Pristava pri Mestinju, vrtec Pikapolonica Bistrica ob Sotli, vrtec Zmajček Kozje, vrtec Šmarje pri Jelšah in vrtec Rogaška Slatina. V anketo so bili vključeni starši otrok vrtca Podčetrtek in enote Pristava pri Mestinju. V sklepnem delu diplomskega dela je predstavljen tudi intervju z logopedinjo Nastjo Brezinščak. Namen anketnega vprašalnika za vzgojiteljice in starše je bil ugotoviti, ali sodelujejo z logopedom in kako se sodelovanje izvaja. Pri omenjenih vidikih nas je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri so zaposlene vzgojiteljice, in obstoj razlik glede na starost otroka anketiranih staršev. Namen intervjuja z logopedinjo je bil ugotoviti, ali logopedinja sodeluje z vzgojiteljicami in starši, kako poteka sodelovanje in kakšno je njeno mnenje o sodelovanju. Ugotovili smo, da vzgojiteljice v večini imajo možnost sodelovanja z logopedom, sodelovanje pa je največkrat individualno. Pri odgovorih staršev smo ugotovili, da otroci v večini ne obiskujejo logopeda, tisti, ki ga, pa so z njegovim delom zadovoljni. Pri intervjuju z logopedinjo smo ugotovili, da se vzgojiteljice v zadnjih letih vse bolj zanimajo za sodelovanje z njo.
Keywords: Govorni razvoj, razvoj glasov, govorne motnje, dejavniki za razvoj govora, logoped.
Published in DKUM: 23.04.2013; Views: 2683; Downloads: 323
.pdf Full text (744,83 KB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica