2.
SODELOVANJE VRTCA IN LOGOPEDAStanka Filipančič, 2013, undergraduate thesis
Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazane faze v razvoju govora, razvoj glasov in govorne motnje. V nadaljevanju so predstavljeni dejavniki, ki vplivajo na govorni razvoj otroka, posebej družina, vrtec in logoped. V empiričnem delu smo ponazorili in argumentirali odgovore, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, posredovanega štiriinštiridesetim vzgojiteljicam in triindvajsetim staršem. Vključene so bile vzgojiteljice naslednjih vrtcev: vrtec Podčetrtek in enota Pristava pri Mestinju, vrtec Pikapolonica Bistrica ob Sotli, vrtec Zmajček Kozje, vrtec Šmarje pri Jelšah in vrtec Rogaška Slatina. V anketo so bili vključeni starši otrok vrtca Podčetrtek in enote Pristava pri Mestinju. V sklepnem delu diplomskega dela je predstavljen tudi intervju z logopedinjo Nastjo Brezinščak. Namen anketnega vprašalnika za vzgojiteljice in starše je bil ugotoviti, ali sodelujejo z logopedom in kako se sodelovanje izvaja. Pri omenjenih vidikih nas je zanimal obstoj razlik glede na starostno skupino, v kateri so zaposlene vzgojiteljice, in obstoj razlik glede na starost otroka anketiranih staršev. Namen intervjuja z logopedinjo je bil ugotoviti, ali logopedinja sodeluje z vzgojiteljicami in starši, kako poteka sodelovanje in kakšno je njeno mnenje o sodelovanju. Ugotovili smo, da vzgojiteljice v večini imajo možnost sodelovanja z logopedom, sodelovanje pa je največkrat individualno. Pri odgovorih staršev smo ugotovili, da otroci v večini ne obiskujejo logopeda, tisti, ki ga, pa so z njegovim delom zadovoljni. Pri intervjuju z logopedinjo smo ugotovili, da se vzgojiteljice v zadnjih letih vse bolj zanimajo za sodelovanje z njo.
Keywords: Govorni razvoj, razvoj glasov, govorne motnje, dejavniki za razvoj govora, logoped.
Published in DKUM: 23.04.2013; Views: 2811; Downloads: 329
Full text (744,83 KB)