| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 66
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Vpliv sobesedilnih dejavnikov, možnosti interakcije in znanja prozodije na bralne sposobnosti
Ana serena Papa, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge je bil preučiti pisno komunikativno kompetenco pri osnovnošolcih na začetni in vmesni učni ravni. Raziskani so bili naslednji vidiki in odnosi kompetence: stopnja bralnih sposobnosti osnovnošolcev, vpliv dejavnikov iz sobesedila in za povečanje pozornosti kot slik, diskurznih označevalcev, ločil in tvorbe odstavkov ter vpliv možnosti interakcije na sposobnosti bralnega razumevanje, negativni vpliv znanja prozodije maternega jezika na izgovarjavo angleških besed in načini, kako preprečiti te motnje maternega jezika. Učencem 6. in 9. razredov so bili razdeljeni testi znanj z nalogami izgovarjave in bralnega razumevanja, na tak način zbrani podatki pa so bili obdelani in oblikovani v preglednice in diagrame. Pokazali so se naslednji rezultati: uporaba slik je ugodno vplivala na dosežke pri bralnem razumevanju učencev začetnikov, poskus omogočiti možnost interakcije je bil v pomoč učencem na vmesni učni ravni, diskurzni označevalci, primerna ločila in oblikovanje odstavkov pa so izboljšali dosežke na obeh ravneh. Nasprotno je raziskava odkrila tudi ovire pri doseganju dobrih rezultatov, saj je poznavanje prozodičnih lastnosti domačih besed oviralo pravilno izgovarjanje angleških internacionalizmov, ki se od maternih razlikujejo po naglasnem vzorcu, in tudi s podčrtanim in krepko označenim drugačnim naglasnim vzorcem tega negativnega vpliva ni bilo mogoče preprečiti.
Keywords: Pisna komunikativna kompetenca, bralne sposobnosti, bralno razumevanje, naglašanje, sobesedilni dejavniki, možnost interakcije, motnje zaradi vpliva maternega jezika, učenje tujega jezika
Published: 03.06.2009; Views: 1877; Downloads: 188
.pdf Full text (1,22 MB)

2.
Povezovalno starševstvo: Kako po zdravi pameti vzgajati in razumeti otroka
Suzana Babič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Povezovalno starševstvo je način starševstva in vzgoje, kjer starši otrokom namenijo svoj čas, z njimi delijo občutja in se pogovarjajo. Predstavlja orodje za povezovanje, za vzajemno delovanje z otrokom ter za lažjo vzpostavitev pristnega stika. Povezovalno starševstvo pomeni predvsem, da starši znajo prisluhniti potrebam otroka, ga razumeti in se temu ustrezno tudi odzivati. Pomeni bližino staršev od trenutka otrokovega rojstva naprej. V prvih letih otrokovega življenja k povezanosti med staršem in otrokom pripomorejo dojenje, nošenje otroka, odziv na dojenčkov jok, skupno spanje, ravnovesje in meje ter ignoriranje dobronamernih nasvetov. Povezovalno starševstvo je torej pomembno tako za otroke kot tudi za starše.
Keywords: povezovalno starševstvo, vzgoja, stik, razumevanje otrok, komunikacija, otrokove potrebe
Published: 25.02.2009; Views: 3429; Downloads: 460
.pdf Full text (896,67 KB)

3.
Branje in motivacija za branje umetnostnega in neumetnostnega besedila
Anja Sorman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Učenci v začetnih razredih razvijajo in se učijo temeljnih spretnosti, kot sta branje in pisanje. Z eno besedo ju imenujejo opismenjevanje. Z leti postane otrok funkcionalno pismen, torej se branje avtomatizira. Skratka, s pomočjo branja se bo učil in si pridobival druga znanja, ki jih zahtevata šola in življenje. Navodilo bo prebral zato, da bo vedel, kaj mora narediti, vprašanje, da bo lahko povedal odgovor… Branje literature je prijetno razvedrilo, sprostitev ali zapolnitev prostega časa in pomeni odprta vrata v svet vedenja. Prav zaradi teh dejstev o branju sem se odločila za diplomsko nalogo s tem naslovom, saj želim ugotoviti, kakšno je mnenje oz. stanje glede branja v četrtem razredu osnovne šole.
Keywords: Branje, motivacija, interes za branje, razumevanje branja, hitrost branja, kriteriji branja po Downingu, povezava interesa, razumevanja in hitrosti branja.
Published: 25.02.2009; Views: 3755; Downloads: 653
.pdf Full text (888,61 KB)

4.
PREVERJANJE UČINKOVITOSTI BRALNE STRATEGIJE PV3P V ČETRTEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Tanja Lipovšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Pouk slovenščine je temeljnega pomena, saj je jezik osnovna možnost za medsebojno sporazumevanje in sodelovanje. Ena izmed komunikacijskih dejavnosti je tudi branje, ki predstavlja sredstvo za pridobivanje znanja. Vendar je učenje oziroma branje uspešno šele takrat, ko učenec prebrano tudi razume. Pri razumevanju novega gradiva imata pomembno vlogo predznanje in besedni zaklad. Učencu je namreč snov lažja, če o njej že nekaj ve in so mu besede v besedilu poznane. Pomemben pa je tudi pristop učencev k bralnemu gradivu. Najboljši način predstavljajo bralne strategije, ki omogočajo učencu lažje prepoznavanje bistvenih informacij iz besedila in pripomorejo k boljši zapomnitvi le-teh. Ena izmed možnih strategij pri predelavi neumetnostnih besedil je bralna strategija PV3P. Ta vodi učenca skozi celoten učni proces, torej ga dobro pripravi na branje, skrbi za aktivno branje in vpliva na boljšo zapomnitev podatkov. Bralna strategija PV3P se je izkazala za zelo učinkovito skozi trimesečno raziskavo četrtih razredov devetletne osnovne šole.
Keywords: Bralna strategija PV3P, bralno razumevanje, bralni pouk, dejavniki branja, bralne učne strategije.
Published: 19.05.2009; Views: 4597; Downloads: 952
.pdf Full text (5,69 MB)

5.
UČINKOVITOST KOMPLEKSNE BRALNE STRATEGIJE VŽN V 3. RAZREDU
Tanja Ošlak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava eno izmed kompleksnih bralnih strategij, imenovano VŽN: Kaj vem? Kaj želim izvedeti? Kaj sem se naučil? Namen diplomskega dela je preveriti učinkovitost omenjene bralne strategije pri učencih tretjega razreda devetletne osnovne šole. Uporabili smo eksperimentalno in kavzalno ali neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Strategijo VŽN smo izvedli dvakrat, in sicer v eksperimentalnem (3. b) in kontrolnem razredu (3. a). Učenci obeh razredov doslej še niso obravnavali besedil s pomočjo bralne strategije VŽN. Po prvem preverjanju je učiteljica eksperimentalnega razreda dva meseca obravnavala različna besedila s pomočjo omenjene bralne strategije, medtem ko učiteljica v kontrolnem razredu te strategije ni uporabljala. Po dveh mesecih smo isto besedilo ponovno obravnavali v obeh razredih, in to po bralni strategiji VŽN. Izvedli smo aktivnosti pred branjem (kaj že vemo), učenci so zapisali vprašanja (kaj želimo izvedeti), po branju pa smo zapisali, kaj smo se naučili in preverili razumevanje branja s pomočjo vprašanj iz prve, druge in tretje ravni razumevanja. Za statistično obdelavo podatkov smo zbrali poleg v prejšnji povedi navedenih podatkov tudi enostavčne in zložene povedi, število uporabljenih besed, uporabo črk in število pravopisnih napak. Obdelava podatkov je pokazala, da so bili učenci, ki so uporabljali metodo VŽN pri razumevanju branja uspešnejši kot njihovi vrstniki v kontrolnem razredu.
Keywords: branje, pismenost, bralne stopnje, bralno razumevanje, učenje, bralne strategije, kompleksne bralne strategije.
Published: 04.06.2009; Views: 4690; Downloads: 532
.pdf Full text (1,47 MB)

6.
STRATEGIJA ZDRAVEGA ŽIVLJENJA PRI DELU V MERCATORJU D.D.
Marija Črnila, 2009, master's thesis

Abstract: V prvem delu naloge je prikazan poklic prodajalca pri nas. Delo se osredotoči na zdravstvene izostanke z dela v Sloveniji. V tem kontekstu so predstavljena posamezna teoretična izhodišča. Nakazane so ločnice med zdravstvenimi izostanki z dela in delodajalci. V osrednjem delu naloge je predstavljena strategija za promocijo zdravja v delovnem okolju, možnosti za zniževanje bolniškega staleža, Luksemburška deklaracija. Osvetljeno je vprašanje dimenzij zdravega življenjskega sloga. Z delom želimo približati dejansko stanje in paradigmo sprememb. Analizirali smo zdravstvene izostanke v Mercator d. d., v Market programu, MO 02, Murska Sobota. Preverjali smo področje poklicne avtonomije, timskega dela, ter področje skrbi za svoje zdravje. V raziskavo, ki je potekala v Mercator d. d., MO 02 v Murski Soboti je bilo vključenih 404 anketirancev, zaposlenih v trgovini. Pri analizi vsebine raziskave smo si pomagali s faktorsko analizo, raziskavo smo obdelali s pomočjo SPSS 14. Ugotovitve kažejo na dobro poznavanje lastnega dela, jasno izoblikovano avtoriteto poklica, nižjo poklicno naklonjenost timskemu delu, kar kaže na nizko poklicno avtonomijo, ki jo ima poklic prodajalca v praksi. Potrdili smo hipotezo, da obstaja pozitivna povezanost med zdravstvenimi izostanki in starostjo in hipotezo, da obstaja povezanost med zdravstvenimi izostanki in spolom. Ženske v Mercator d. d., MO 02 pogosteje izostajajo kot moški. Ovrgli smo hipotezo, ki pravi, da skrb za zdravo življenje vpliva na nizko stopnjo absentizma, saj teorija promocije zdravja na delovnem mestu nima trdne podlage v praksi. Z nalogo bi želeli opozoriti na razkorak med teorijo in prakso, saj smo dokazali, da je promocija zdravja v delovnem okolju v razvoju. Ugotavljamo, da se zaposleni ne zavedajo vseh aspektov tega procesa, ki je nujen življenjski ciklus in sprejemanja vrednot v stroki. V prihodnosti bi veljalo prisluhniti praksi.
Keywords: prodajalci, timsko delo, zdravstveni izostanki, razumevanje promocije zdravja na delovnem mestu
Published: 07.08.2009; Views: 2879; Downloads: 219
.pdf Full text (785,88 KB)

7.
UČENCI PETEGA RAZREDA BEREJO NEUMETNOSTNO BESEDILO IN GA RAZČLENIJO
Eva Thaler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V šoli je za usvajanje znanja še vedno najučinkovitejše sredstvo branje. Učenci se vsakodnevno znajdejo v »poplavi« novih informacij, zato je zanje najpomembneje, da znajo te informacije učinkovito shraniti v njihovo že obstoječo shemo. Učiteljeva naloga je, da raven razumevanja pri učencih preverja s pomočjo vprašanj nižje ter višje ravni. Razumevanje je aktiven proces, pri katerem učenci interpretirajo prebrano gradivo glede na predznanje, njihove izkušnje ter besedni zaklad. Predznanje in besedni zaklad sta ključnega pomena za dobro razumevanje prebranega in sta pogoj za nadaljnje lažje nadgrajevanje znanja. Za učinkovito učenje je pomembno tudi dobro poznavanje različnih bralnih strategij, katere bralcu omogočajo lažjo zapomnitev ter uporabo novih informacij. Pojmovna mapa je ena od učinkovitih bralnih metod, ki s svojo posebno grafično strukturo omogoča bralcu lažjo zapomnitev novih pojmov ter širjenje besednega zaklada. Uporabljena je lahko kot dejavnost pred branjem, med branjem ali po branju. Namen diplomskega dela je ugotoviti razliko v pravilnosti gradnje pojmovne mape ter razumevanju prebranega besedila med učenci dveh petih razredov. V enem razredu so učenci spoznali pojmovno mapo že v 4. razredu in jo v 5. le še nadgradili s pomočjo učnega gradiva. V drugem razredu pa uporabljajo učenci drugo gradivo, v katerem se gradnja pojmovne mape ne pojavlja.
Keywords: Bralno razumevanje, predznanje, besedni zaklad, ravni razumevanja, bralne strategije, pojmovna mapa.
Published: 01.10.2009; Views: 2954; Downloads: 465
.pdf Full text (3,53 MB)

8.
POSLUŠANJE NEUMETNOSTNEGA BESEDILA (OPIS PREDMETA) V 3. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Anita Osterc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je poslušanje neumetnostnega besedila v 3. razredu devetletne osnovne šole. Namen le-te je bil preveriti in primerjati, kako vpliva poslušanje neumetnostnega besedila na razumevanje poslušanega in razvoj pisanja pri učencih. V teoretičnem delu je bilo predstavljeno: poslušanje kot komunikacijska dejavnost, pomen poslušanja, vrste in dejavniki, ki vplivajo na poslušanje, govorno-poslušalska komunikacija ter poslušanje neumetnostnih besedil v šoli in prvem triletju. Empirični del zajema prikaz in primerjavo rezultatov, ki so jih dosegli učenci tretjih razredov podeželske (šola A) in mestne šole (šola B). Učenci podeželske šole se s poslušanjem posnetega neumetnostnega besedila še niso srečali, učenci mestne šole pa ga poznajo že od 1. razreda. Uporabljeni sta bili deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo reševanja kratkih nalog, oblikovanja pojmovne mape in zapisom krajšega neumetnostnega besedila po poslušanem neumetnostnem besedilu.
Keywords: poslušanje, neumetnostno besedilo, pojmovna mapa, slušno razumevanje in pomnjenje, opis predmeta
Published: 01.10.2009; Views: 3367; Downloads: 295
.pdf Full text (2,29 MB)

9.
VPLIV PREDZNANJA NA ZAČETNO BRANJE IN PISANJE
Tadeja Forjan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Otroci se, z uvedbo devetletne osnovne šole, že precej zgodaj seznanijo z opismenjevanjem. V šoli razvijajo vse štiri komunikacijske sposobnosti, to so poslušanje, govorjenje, branje in pisanje, ki sem jih opisala v svojem teoretičnem delu. V prvem razredu predvsem poslušajo in govorijo, začnejo pa že raziskovati in spoznavati možnosti pisnega sporazumevanja. Učenci so med seboj zelo različni in od intelektualnih sposobnosti, motivacije in še mnogo drugih dejavnikov je odvisno, s kakšnim predznanjem vstopijo v drugi razred, kjer se začne sistematično opismenjevanje. Učiteljevo poznavanje učenčevega predznanja je pomembno, saj lahko tako individualizira pouk in spremlja napredek vsakega posameznika. V svojem empiričnem delu sem preverila predznanje učencev dveh drugih razredov na začetku šolskega leta in njihov napredek po nekaj mesecih. Individualni napredek učencev sem preverila s pisanjem po nareku in branjem neumetnostnega besedila z razumevanjem. Rezultate preverjanja predznanja, klasifikacije napak nareka in razumevanja prebranega besedila sem prikazala v tabelah. Obravnavala sem dva razreda, ki se bistveno ne razlikujeta, saj v obeh učitelja uporabljata analitično-sintetično metodo opismenjevanja. Kljub temu sem želela ugotoviti, če se razreda med sabo razlikujeta, zato sem na koncu z grafi prikazala še primerjavo med a in b razredom.
Keywords: opismenjevanje, predznanje, branje, razumevanje prebranega, pisanje, narek
Published: 01.10.2009; Views: 2674; Downloads: 410
.pdf Full text (1,31 MB)

10.
FOKUSIRANJE NA KNJIŽEVNO OSEBO V DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Martina Kunčnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V moji diplomski nalogi je obravnavana tema recepcijska zmožnost otroka, oziroma natančneje zaznavanje, razumevanje in vrednotenje književne osebe v drugem triletju osnovne šole. V prvem delu diplomske naloge sem zajela cilje didaktike mladinske književnosti in eden izmed teh je tudi procesni/funkcionalni cilj oziroma pridobivanje recepcijske zmožnosti. Sledi opis otrokovega recepcijskega razvoja vse od senzomotornega obdobja do obdobja konkretnih, logičnih in intelektualnih operacij. Še posebej izpostavim razvoj recepcijske zmožnosti za zaznavanje, razumevanje in vrednotenje književne osebe po posameznih obdobjih. Potem povzamem literarno teorijo o književni osebi in se nato osredotočim na metode didaktike mladinske književnosti, ki pomagajo razvijati zmožnost zaznavanja, razumevanja in vrednotenja književne osebe. Na tem mestu natančneje opišem metodo fokusiranja, predvsem metodo fokusiranja na književno osebo. Nato opredelim še , kako učni načrt vodi učitelja v procesu zaznavanja književne osebe. V drugem delu diplomske naloge pa skušam ugotoviti, na kakšen način didaktična gradiva založb Mladinska knjiga, Izolit in Rokus razvijajo zaznavanje, razumevanj in vrednotenje književne osebe. Didaktika mladinske književnosti navaja besedilne signale, ki so pomembni za zaznavanje, razumevanje in vrednotenje književne osebe. Na podlagi teh sem oblikovala kriterije. S pomočjo teh kriterijev sem nato analizirala didaktično gradivo založb Mladinska knjiga, Izolit in Rokus. Najprej sem predstavila rezultate posamezne založbe, nato sledi še primerjava vseh treh založb. Rezultate evalvacije sem podkrepila s primeri, tabelami in besedo. Celotno diplomsko nalogo zaokrožuje sklep.
Keywords: Cilji didaktike mladinske književnosti, recepcijska zmožnost, razvijanje recepcijske zmožnosti za zaznavanje, razumevanje in vrednotenje književne osebe, literarna teorija književne osebe, metoda fokusiranja na književno osebo v drugem triletju osnovne šole.
Published: 01.12.2009; Views: 2493; Downloads: 389
.pdf Full text (493,45 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica