1. Skupaj : [knjižno razstavišče UKM, 6. februar - 1. april 2023]2023, catalogue Abstract: Mineva 50 let od izdaje zbornika Skupaj, ki so ga leta 1973 s svojimi literarnimi deli ustvarili Andrej Brvar, France Forstnerič, Drago Jančar, Marijan Kramberger in Tone Partljič. Šlo je za simbolno skupno dejanje pe-terice literarnih ustvarjalcev in dobrih prijateljev, ki so menili, da se lahko kvalitetno literarno ustvarja tudi iz-ven slovenskega kulturnega centra, pri čemer pa je nuj-no preseganje provincializma. Nazorsko, idejno in estet-sko je šlo za raznolike ustvarjalce, ki so kljub kritikam, nasprotovanjem in težavam vztrajali in ubrali vsak svojo pot. Dokazali so, da so imeli prav, saj so s svojimi deli in delovanjem zaznamovali desetletja kulturnega dogaja-nja v Sloveniji vse do danes.
Univerzitetna knjižnica Maribor je 50-letnici »maribor-ske peterice« posvetila prireditev ob slovenskem kultur-nem prazniku. Pripravili smo razstavo, pogovor s tremi še živečimi člani peterice in projekcijo dokumentarnega filma Zorana Bilodjeriča Peterica, ki je nastal leta 2012 v okviru Evropske prestolnice kulture. Ob tej priložnosti bo originalna verzija filma z donacijo avtorjevega sina Jana Bilodjeriča prešla v fond Univerzitetne knjižnice Maribor.
Razstava Skupaj predstavlja skupni nastop peterice ter njihove nadaljnje ustvarjalne poti. Dopolnjuje jo izbor iz zapuščin Marijana Krambergerja in Franceta Forstneri-ča, ki ju je Univerzitetna knjižnica Maribor pridobila v preteklih letih in so skupaj z delnim arhivom Andreja Br-varja uvrščeni v Rokopisno zbirko UKM.
Naboru razstavnih katalogov se ob tej priložnosti pridru-žuje predstavitev peterice pod naslovom Skupaj.
Skrb za hranjenje in ohranjanje domoznanske kulturne dediščine ostaja stalnica Univerzitetne knjižnice Maribor. Keywords: zbornik, skupaj, literarna dela, Univerzitetna knjižnica Maribor, razstava Published in DKUM: 21.02.2023; Views: 665; Downloads: 91
Full text (58,28 MB) This document has many files! More... |
2. |
3. Studio III 2019-2020 : Maribor na Dravi - študentski projekti študijskega programa Arhitektura prve stopnje2021 Abstract: Delo v Studio III temelji na celovitem povezovanju najširših humanističnih pogledov, tehničnih znanj in veščin z umetnostjo arhitekturnega oblikovanja ter na spodbujanju zavedanja o družbeni odgovornosti arhitektov v najširšem socialnem in kulturnem kontekstu. Praktično delo na konkretnem projektu je dopolnjeno s predavanji o kompleksnosti in metodah arhitekturnega načrtovanja. Posebnost dela pri Studiu III je oblikovanje misli z maketo kot prenos idej v materialno. Za razliko od dosedanje prakse, ko smo vsako leto obravnavali eno od potencialnih lokacij ob Dravi in vanjo umeščali izbrani program, smo v letošnjem Studiu III na osnovi teh naših raziskovalnih preizkusov urbanega potenciala posameznih lokacij ob Dravi in na osnovi drugih arhitekturnih pobud (npr. UGM in MAKS) ter usmeritev novejših realizacij, kot je na primer Medicinska fakulteta, izdelali idejne zasnove za celoten prostor ob mestnem delu reke Drave od Studenške brvi do dvoetažnega Meljskega mostu. Obravnavani prostor smo razdelili na deset med seboj povezanih lokacij. Vsako lokacijo je obravnavala ena ali dve skupini s po dvema študentoma oziroma študentkama in nanjo umestila lokaciji najbolj ustrezen program, usklajen z bližnjim kontekstom in celotnim naborom vseh desetih lokacij. Rezultat smo na koncu predstavili z atraktivno skupinsko sestavljeno maketo, ki je še bolj jasno izpostavila urbani potencial tega prostora. Keywords: urbanizacija vzdolž reke Drave, arhitektura, pedagoški proces, razstava študentskih projektov, Maribor na Dravi, arhitekturna kompozicija Published in DKUM: 26.03.2021; Views: 1016; Downloads: 59
Link to file |
4. Eksperimenta! 2011 - 2017; analiza trienala sodobne umetnosti za mladePolona Drobnič, 2020, master's thesis Abstract: Eksperimenta! je umetnostni trienale za mlade, ki od leta 2011 poteka v Talinu v Estoniji. Na trienalu sodelujejo mladi od štirinajstega do devetnajstega oziroma enaindvajsetega leta starosti iz različnih držav Evrope in sveta. Zanimalo nas je, na kakšen način so mentorji izbirali sodelujoče in na kakšen način so delali z njimi, kdo so bili sodelujoči na trienalih Eksperimenta!, katere tehnike in vsebine so se pojavljale in kako pogosto. V magistrskem delu so predstavljene sodobna likovna pedagogika, odnos med umetnostnim in izobraževalnim sistemom, psihološke značilnosti mladostništva ter zgodovina umetnostnih dogodkov za odrasle in mlade. Pregledani so katalogi dogodka Eksperimenta! iz let 2011, 2014 in 2017, pridobljeni podatki o strukturi sodelujočih in načinih izbiranja sodelujočih, tehnikah in vsebinah umetniških del ter podatki interpretirani. Keywords: Eksperimenta, trienale, mladi, sodobna umetnost, razstava Published in DKUM: 28.07.2020; Views: 1074; Downloads: 46
Full text (3,41 MB) |
5. Rialto : rekonstrukcija dvoetažnega meljskega mostu na Dravi2017, other monographs and other completed works Abstract: Če so v Mariboru Benetke, potem mora biti tudi Rialto. Navidez preprost razlog za letošnji izbor teme seminarske naloge ima v resnici precej globlji pomen. V Studiu III namreč že nekaj let proučujemo možnosti, da se urbanizacija v območju mestnega središča približa Dravi, ki se je po zajezitvi HE Zlatoličje leta 1969 spremenila v privlačno jezero. Ureditev obrobja jezera s krožno potjo in živahnim urbanim programom, ki bi se mu morala v tem delu, tako kot na Lentu, nekoliko podrediti tudi zelena krajinska ureditev vzdolž obeh bregov Drave, bi lahko sčasoma ustvarila edinstven osrednji mestni ambient. Iz tega širšega konteksta izhaja tudi ideja urbanizacije dvoetažnega Meljskega mostu (V. Ačanski, Gradis, 1985). Na ta način v Studiu III poleg osnovnih pedagoških ciljev zasledujemo tudi aktualno dogajanje na področju urejanja mest doma in v svetu ter z bolj neobremenjenim načinom razmišljanja raziskujemo alternativne nove ideje za implementacijo v Mariboru. Keywords: urbanizacija dvoetažnega Meljskega mostu, urbanizacija vzdolž reke Drave, arhitektura, pedagoški proces, razstava študentskih projektov Published in DKUM: 29.05.2017; Views: 2179; Downloads: 553
Link to full text This document has many files! More... |
6. CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA RAZSTAVE IN MONOGRAFIJE NIKA KRALJAMatej Koren, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu želim predstaviti, kako se lotiti oblikovalskega problema zasnove celostne grafične podobe razstave in monografije Nika Kralja, ki je nedvomno najbolj znan slovenski oblikovalec vseh časov in generacij. Diplomsko delo raziskuje in se ukvarja s procesom oblikovanja celostne grafične podobe najprej na splošno, nato ciljno in konkretno. Zanima nas torej, kako priti do čim boljše, prave in ciljane rešitve za zastavljen problem. Na koncu diplomsko delo predstavlja rešitve koncepta celostne podobe za razstavo in monografijo Nika Kralja.
Na začetku diplomskega dela se posvetim oblikovanju na splošno in razložim, kaj je grafično oblikovanje ali oblikovanje vizualnih komunikacij. Nato preidem na segment celostne grafične podobe ali identitete, podobe znotraj grafičnega oblikovanja. Koncept celostnih podob namreč ostaja ena od najosnovnejših in najkompleksnejših nalog oblikovanja vizualnih komunikacij. Podrobno opišem in ponazorim s primeri dobre prakse stopnje/faze procesa, ki se začne z osnovnim izhodiščem, nadaljuje z raziskovanjem, s projektnimi izhodišči, s konceptom in zaključi z izvedbo in upravljanjem.
Naslednji del diplomskega dela pa spremlja konkreten zastavljen problem, razvoj, idejni koncept, proces oblikovanja in rešitev celostne podobe razstave in monografije Nika Kralja za Muzej za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani. Keywords: celostna grafična podoba, razstava, monografija, Niko Kralj, vizualne komunikacije, grafično oblikovanje, identiteta/podoba, idejna zasnova, proces oblikovanja Published in DKUM: 04.08.2016; Views: 2001; Downloads: 181
Full text (8,01 MB) |
7. SVETOVNA RAZSTAVA EXPO 2015 KOT ORODJE MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA SLOVENSKEGA TURIZMADaša Režonja, 2015, undergraduate thesis Abstract: Uvod diplomskega projekta predstavi obravnavani problem in opredeli namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve ter predvidene metode raziskovanja. Drugo poglavje teoretično opredeli komuniciranje. Najprej je na osnovi komunikacijskega modela in procesa ter stopenj oblikovanja komunikacijskega procesa opisan pomen komuniciranja. Sledi opredelitev spleta marketinškega komuniciranja in marketinškega komuniciranja kot strateškega procesa v podjetju ter predstavitev orodij marketinškega komuniciranja. Nadalje je predstavljena analiza predvidenega modela marketinškega komuniciranja in za to uporabljenih orodij na svetovni razstavi EXPO 2015 v Milanu. Naslednje poglavje govori o svetovnih razstavah in o razstavi EXPO 2015. Opisuje zgodovino in pomen svetovnih razstav, pomen letošnje tematike razstave »Hrana za planet, energija za življenje« ter o naložbi in ekonomskem pomenu razstave EXPO 2015 za Italijo. Na podlagi slednjega je narejena tudi pripadajoča SWOT-analiza. Sledi opredelitev predstavljanja držav, mednarodnih in nevladnih organizacij ter podjetij na EXPO 2015. Poglavje se zaključi s predstavitvijo slovenskega gospodarstva na EXPO 2015, kjer so opisani pogoji razstavljanja, zgodba, koncept, razstavljavci in dogodki v slovenskem paviljonu ter spletna poslovna povezovalna platforma. V četrtem poglavju je opisana razstava EXPO 2015 kot orodje marketinškega komuniciranja slovenskega turizma. Pri tem sta analizirana predstavitev Slovenije kot turistične destinacije na EXPO 2015 in splet marketinškega komuniciranja slovenskega turizma na razstavi ter podani SWOT-analiza marketinškega komuniciranja slovenskega turizma ter temu pripadajoča sinteza ugotovitev analize in predlogi. Keywords: marketinško komuniciranje, svetovna razstava, EXPO Milano 2015, turizem Published in DKUM: 24.08.2015; Views: 1342; Downloads: 126
Full text (588,57 KB) |
8. UMETNOST V KOVČKUSara Žičkar, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Umetnost v kovčku je nastalo z namenom raziskati idejo prenosljivosti in mobilnosti umetniškega dela ter tudi praktično preizkusiti in predstaviti kovček kot nizkocenovni objekt razstave.
Likovna umetnost ni odporna na finančno in gospodarsko krizo. Zaradi nepovezanosti s tujino, neizoblikovanega trga, premalo vložene kulturne ter politične volje je v času krize to področje toliko bolj zapostavljeno. Naštetih je le par posledic, ki se v Sloveniji pojavljajo zaradi slabše razvitega umetniškega sistema ter vsesplošne krize v primerjavi z bogato tradicijo Zahoda. Marsikatero umetniško ustvarjanje do zdaj ni bilo mogoče brez kompromisov, danes pa so tisti s statusom samostojnih kulturnih ustvarjalcev še posebno ranljivi in jih lahko smatramo kot krhko družbeno skupino. (Puncer, 2012)
Njihovi umetniški načrti so vedno bolj povezani z različnimi načini preživetja. Na področju razstavne dejavnosti oz. likovne produkcije je skromna sponzorska podpora, javna sredstva pa so omejena.
Zaradi tega je v zadnjih letih beseda mobilnost postala pomemben izraz v kulturni politiki in politični ekonomiji. Z njo namreč sodobne institucije zagovarjajo pomen svojega obstoja. Simbol mobilnosti pa je bil že od nekdaj kovček, s katerim lahko prispevamo k razmisleku o preoblikovanju institucionalnega delovanja, preseganju brezosebnih tehnik in ga predvsem izpostavimo kot nizkocenovni objekt razstave. Keywords: prenosljivost, mobilnost, kovček, nizkocenovna razstava, sodobna institucija umetnosti, ekonomija, kurator Published in DKUM: 08.10.2014; Views: 1796; Downloads: 140
Full text (1,71 MB) |
9. ANALIZA ODPRTJA NOVE STALNE ARHEOLOŠKE RAZSTAVE V DOLENJSKEM MUZEJU NOVO MESTO Z VIDIKA MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJAAnita Mali, 2013, undergraduate thesis Abstract: Dejstvo, da se pozicijsko geslo Novega mesta imenuje »Mesto situl«, kaže na to, kako pomembna je arheološka dediščina za naše mesto. Novo mesto celo zaseda pomembno mesto na evropskem arheološkem zemljevidu, kar pomeni določeno razlikovalno prednost, prepoznavnost in atraktivnost tudi za turiste. Ves čas obstoja Dolenjskega muzeja je bila stalna arheološka razstava njegov najpomembnejši in najprepoznavnejši del. Storitve Dolenjskega muzeja Novo mesto, ki je neprofitna kulturna ustanova, imajo kulturno-izobraževalni značaj. Z vidika marketinškega komuniciranja muzej za to, da bi predstavil arheološko dediščino svojim javnostim, uporablja vsa orodja marketinškega komuniciranja. In ravno dogodek odprtja nove stalne arheološke razstave je najpomembnejše orodje odnosov z javnostmi, ker je načrtovan, ima razpoznavno vsebino in se oglašuje v številnih medijih. Dogodek odprtja nove stalne arheološke razstave ni imel samo ugodnih komunikacijskih učinkov, ampak je prinesel tudi pozitivne poslovne učinke, saj se je število izdanih vstopnic za to razstavo od leta 2008, ko je bilo odprtje, do leta 2011 povečalo kar za 30 odstotkov. Keywords: muzej, arheološka razstava, storitev, kulturna ustanova, marketinško komuniciranje, odnosi z javnostmi, dogodek Published in DKUM: 14.10.2013; Views: 1393; Downloads: 93
Full text (1,14 MB) |
10. |