SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 59
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
POUČEVANJE POUKA NARAVOSLOVJA IN TEHNIKE Z UPORABO KVIZOV IN UGANK
VALENTINA MERNIK, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Med sodobne oblike poučevanja pouka naravoslovje in tehnika, lahko vključimo tudi uporabo kvizov in ugank, zato so v prvih straneh diplomskega dela povzete glavne značilnosti ugank in kvizov ter predstavljene in s primeri ponazorjene različne vrste ugank in kvizov. Primeri se nanašajo na uporabo pri pouku naravoslovja in tehnike. Diplomska naloga vsebuje tudi uporabo kvizov in ugank v funkcijah pridobivanja, razširjanja, utrjevanja in preverjanja znanja. V tem kontekstu se diplomsko delo d
Keywords: kvizi, uganke, naravoslovje in tehnika, priprave, razredna stopnja
Published: 23.04.2009; Views: 4587; Downloads: 545
.pdf Full text (1,43 MB)

2.
ROČNA DELA KOT INTERESNA DEJAVNOST V OŠ
Simona Žiberna, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Poučevanje ročnih spretnosti se v šolah pojavi s šolskim zakonom o obveznem obiskovanju osnovne šole leta 1869. Učenci so pridobivali znanje rokodelstva na različnih področjih, kot npr. lesarstvo, oblikovanje iz gline ter papirja, šivanje, kvačkanje, pletenje, vozlanje, vezenje itd. Nekatere navedene ročne spretnosti tudi danes zasledimo v učnih načrtih za devetletno osnovno šolo, predvsem pri tehniki, naravoslovju ter likovni vzgoji. Kvačkanje, vezenje ter vozlanje pa so ročne spretnosti, ki so sčasoma izgubile veljavo in popolnoma izginile iz učnih načrtov, pridobivanje znanja teh spretnosti pa se pojavlja le še v obliki interesne dejavnosti, kjer je le-ta organizirana. V diplomskem delu smo predstavili ročne spretnosti, makrame, vezenje in kvačkanje ter psihološke, pedagoško-didaktične in zgodovinske vidike o interesni dejavnosti ročna dela. Zaradi zbranih informacij o ročnih spretnostih, smo se v diplomskem delu odločili raziskati število delujočih interesnih dejavnosti po posameznih osnovnih šolah Dolenjske in Bele Krajine. Tako smo v empiričnem delu ugotavljali število delujočih interesnih dejavnosti ročna dela na Dolenjskem in v Beli Krajini, njihov program, število in starost učencev, udeleženih v interesno dejavnost, način pridobivanja materialov ter razloge za pomanjkanje le-teh po osnovnih šolah. Rezultati so nam pokazali, da je interesnih dejavnosti z razvijanjem ročnih spretnosti in obenem razvijanjem čuta za slovensko narodno kulturo in tradicijo veliko manj, kakor bi si na razredni stopnji želeli. V iskanju rešitve te problematike, smo izdelali didaktični model letne priprave interesne dejavnosti ročna dela, ki predstavlja le eno izmed mnogih načinov širjenja interesa ročnih spretnosti med mladimi.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Interesna dejavnost, učenci, razredna stopnja, ročna dela
Published: 25.03.2009; Views: 4980; Downloads: 594
.pdf Full text (5,06 MB)

3.
DELO NA PROSTEM V 1. RAZREDIH ZASAVSKIH OSNOVNIH ŠOL PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA
Bojana Šergan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Delo na prostem v 1. razredih zasavskih osnovnih šol pri predmetu spoznavanje okolja so v teoretičnem delu opisani šolski sistemi in šolska obveznost po drugih državah, predstavljen je razvoj osnovnega šolstva in dela na prostem v Zasavju v preteklosti, možni načini organizacije in izvedbe dela izven učilnice ter možna izbira vsebin, ki jih lahko izvajamo na prostem v 1. razredih. V empiričnem delu je zajeto in izdelano mnenje učiteljev o delu na prostem. Rezultati kažejo, da imajo učitelji 1. razredov na vseh zasavskih osnovnih šolah in podružnicah, ki so bili zajeti v raziskavo, podobne poglede na izvajanje in učinkovitost dela na prostem. Kljub rezultatom nas je zanimalo, kako prvošolci funkcionirajo pri delu izven zidov šolske zgradbe. Zato je v praktičnem delu predstavljena dejavnost na temo bližnja okolja, ki smo jo izvedli z otroki. To dejavnost in še mnoge druge lahko vključimo v vzgojno-izobraževalni proces vsake šole in s tem dolgoročno pripomoremo k nadaljnjemu vseživljenjskemu izobraževanju.
Keywords: učenci, razredna stopnja, spoznavanje okolja, Zasavje, delo na prostem
Published: 08.04.2009; Views: 2697; Downloads: 180
.pdf Full text (2,67 MB)

4.
ODNOS OSNOVNOŠOLCEV DO HRANE
Monika Čeh, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Temeljni namen uživanja hrane je dopolniti kemijske elemente, ki sestavljajo celice in tkiva človeškega telesa (Walker, 2004). Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo in opisujemo zdravo prehrano ter razlagamo, kakšen pomen ima le-ta na posameznikovo zdravje. Podrobneje nakazujemo načrtovanje dnevnih obrokov ter predstavljamo vrste alternativnih oblik prehranjevanja. V empiričnem delu diplomskega dela ugotavljamo, kakšno znanje imajo učenci različnih starosti o prehrani ter kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju prehranjevalnih navad učencev.
Keywords: Ključne besede: zdrava prehrana, motnje hranjenja, prehranjevalne navade, osnovna šola, razredna stopnja.
Published: 15.04.2009; Views: 3632; Downloads: 638
.pdf Full text (3,20 MB)

5.
VKLJUČEVANJE GASILSKIH DRUŠTEV GASILSKE ZVEZE DRAVSKE DOLINE V KONTEKST POUČEVANJA NA RAZREDNI STOPNJI
Anita Rihter, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Vključevanje mladih v gasilsko organizacijo je eden izmed glavnih ciljev v gasilstvu. Pri tem lahko zelo pomaga tudi osnovna šola. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, ali obstaja sodelovanje in povezovanje med prostovoljnimi gasilskimi društvi (PGD) v Gasilski zvezi Dravske doline in osnovnimi šolami na tem območju. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino gasilske mladine, organiziranost gasilstva na Slovenskem, načine sodelovanja med prostovoljnimi gasilskimi društvi in osnovnimi šolami, pregledali smo tudi učne načrte za razredno stopnjo in preverili, kje bi lahko bilo sodelovanje s PGD možno. V empiričnem delu smo analizirali tri sklope anket, in sicer odgovore 510 učencev od 2. do 5. razreda, 42 učiteljev razrednega pouka in s 33 mentorjev gasilske mladine. Želeli smo izvedeti, kakšno je njihovo sodelovanje, ob kakšnih priložnostih poteka, kako bi lahko še izboljšali medsebojno sodelovanje, kako učitelji razrednega pouka in mentorji gasilske mladine otroke motivirajo za gasilstvo in ali sploh imajo PGD in osnovne šole interes za sodelovanje. Pri učencih pa nas je zanimalo, ali so včlanjeni v PGD, če so v šoli vključeni v kakšno gasilsko dejavnost in ali si želijo več sodelovanja med osnovno šolo in PGD. Ugotovili smo, da osnovne šole in PGD včasih sodelujejo med sabo, največkrat gre za evakuacijo šole in predstavitve gasilcev. Medsebojno sodelovanje bi lahko izboljšali z gasilskim krožkom. V osnovni šoli največkrat učence motivirajo s pobarvankami na temo gasilstva, mentorji gasilske mladine pa jih najpogosteje motivirajo z gasilskimi tekmovanji. Učitelji si več medsebojnega sodelovanja v večini primerov ne željo, obratno pa je pri mentorjih gasilske mladine, kjer si vsi anketirani mentorji želijo več sodelovanja osnovne šole z PGD. Večina otrok ni včlanjenih v PGD, prav tako v šoli niso vključeni v kakšno gasilsko dejavnost in si niti ne želijo večjega sodelovanja med osnovno šolo in PGD. Na koncu smo podali še nekaj predlogov za boljše sodelovanje med PGD in osnovno šolo.
Keywords: gasilstvo, prostovoljno gasilsko društvo, gasilska mladina, osnovna šola, razredna stopnja, povezovanje
Published: 28.01.2015; Views: 856; Downloads: 88
.pdf Full text (2,24 MB)

6.
VLOGA RAZREDNIKA NA RAZREDNI STOPNJI
Marija Pajtler, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je preučiti vlogo razrednika kot nosilca vzgoje pri učencih na razredni stopnji osnovne šole. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljen lik razrednika, temeljne vloge razrednika (pedagoška, organizacijska, administrativna), delo razrednika s starši (namen, smisel in cilj sodelovanja med razrednikom), razrednik in svetovanje, razrednikova vloga pri vzgoji za vrednote. V okviru empiričnega dela naloge je predstavljena pripravljenost razrednikov za njihovo delo, predvsem na področju vzgojnega delovanja. Cilj diplomske naloge je bil raziskati razrednikove osebnostne lastnosti, opravljanje njihovih temeljnih vlog ter sodelovanje s starši. V raziskavi je sodelovalo 60 razrednikov na različnih osnovnih šolah posavskega območja. Rezultati raziskave kažejo, da so razredniki do osebnostnih lastnosti izrazili visoko stopnjo strinjanja. Pri vseh petnajstih trditvah ne prihaja do statistično značilnih razlik. Razredniki so ocenili, da mora biti razrednik pravičen in pošten z 91,7 % za najbolj pomembno trditev. Prav tako so bili vsi razredniki enotni, da morajo upoštevati doslednost svojega dela, morajo biti natančni, iznajdljivi, izvirni, splošno razgledani, sproščeni, razumevajoči. Analiza razrednikove pozornosti pri temeljnih vlogah je pokazala, da 68,3 % razrednikov posveča pedagoški vlogi največjo pozornost. 88,3 % razrednikov posveča organizacijski vlogi srednjo pozornost in 68,3 % razrednikov je pripisalo najmanjšo pozornost administrativni vlogi. 51,6 % razrednikov je ocenilo sodelovanje šole in staršev v obliki roditeljskih sestankov kot zelo pomembno trditev. Za pomembno se je izkazalo tudi sodelovanje staršev na predstavah in šolskih prireditvah, delavnicah za starše, pisnih sporočilih in dnevu odprtih vrat. Razredniki so navedli kot glavni razlog sodelovanja s starši, ker jih zanima učni uspeh in vedenje njihovega učenca.
Keywords: razrednik, osnovna šola, razredna stopnja, vzgojno-izobraževalne naloge, vzgoja za vrednote
Published: 06.07.2009; Views: 4155; Downloads: 873
.pdf Full text (395,88 KB)

7.
8.
GIBLJIVE SLIKE IN ANIMACIJA PRI POUKU LIKOVNE VZGOJE
Martina Puntar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Sestavni del kvalitetnega pouka likovne vzgoje so tudi najrazličnejši sodobni pristopi, med katere sodi tudi animacija. Namen diplomskega dela je predstaviti drugačen pristop k načrtovanju pouka likovne vzgoje ter prikazati zanimive načine povezovanja likovne vzgoje z drugimi predmeti. Cilj diplomskega dela je v praksi prikazati, kako lahko učenci pri pouku likovne vzgoje spoznavajo ustvarjalne razsežnosti animiranih filmov. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča za izvajanje animacije. Predstavili smo animirani film ter natančneje opisali vrste animacijskih tehnik. Dotaknili smo se osnov filmskega jezika, kjer smo predstavili lastnosti slike in zvoka ter proces nastajanja animiranega filma. Predstavili smo tudi možnosti vključevanja animacije v proces vzgoje in izobraževanja. V praktičnem delu smo predstavili raziskavo in navedli rezultate ugotovitev, ki smo jih zasledili pri izvajanju animacijske delavnice. Z raziskavo smo potrdili možnosti izvedbe animiranega filma na stopnji osnovne šole pri likovni vzgoji.
Keywords: likovna vzgoja, osnovna šola, razredna stopnja, animacija, izdelava animiranega filma
Published: 07.07.2009; Views: 3715; Downloads: 380
.pdf Full text (6,97 MB)

9.
ODNOS, MNENJA IN AKTIVNOSTI TRETJEŠOLCEV Z RASTLINAMI V UČILNICI
Marijana Grmovšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava rastline v učilnici. Glede na učni načrt in učbenike naj bi učenci vsaj enkrat v prvem triletju vzgojili rastlino in skrbeli zanjo. Cilj naloge je ugotoviti, kakšna in kolikšna je vzgoja rastlin v razredu, kakšno mnenje in odnos imajo učenci do rastlin, katere aktivnosti so vključene v pouk obravnave rastlin ter kakšno je znanje učencev. Raziskava je izvedena z anketnim vprašalnikom. Vprašalnik je izpolnilo 140 tretješolcev vaških in mestnih šol. V prvem triletju v vsaj enem razredu ali več vzgajajo različne rastline, za katere skrbijo učenci, včasih pa jim pomaga učiteljica. Učiteljice uporabljajo raznolike naravoslovne postopke, vendar ne vseh enako pogosto. Največ se učenci pri pouku o rastlinah naučijo z opazovanjem pravih rastlin v razredu in naravi. Tretješolci že imajo določeno znanje o rastlinah, saj so na vprašanja večinoma znali odgovarjati. Pri težavnejših vprašanjih je bilo več napačnih odgovorov, še vedno pa več kot polovica pravilnih. Učenci se v večini radi ukvarjajo z rastlinami, tako v šoli kot tudi doma, in tako je tudi njihov odnos do rastlin pozitiven.
Keywords: rastline, spoznavanje okolja, naravoslovje, tretji razred, razredna stopnja.
Published: 13.08.2009; Views: 1775; Downloads: 144
.pdf Full text (1,00 MB)

10.
VEČČUTNO UČENJE IN POUČEVANJE SPOZNAVANJA OKOLJA V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Jasna Zupanc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu veččutno učenje in poučevanje spoznavanja okolja v prvem triletju osnovne šole sem se v teoretičnem delu diplomskega dela, dotaknila veččutnega učenja in poučevanja, prav tako pa sem proučila poučevanje in učenje z vidika tipa osebnosti. Predstavila sem tudi stile zaznavanja, učne stile in spoznavne stile. V empiričnem delu pa sem si postavila vprašanja: Kako poučujejo učiteljice v prvem triletju osnovne šole, saj sem mnenja, da je v tem obdobju veččutno učenje in poučevanje zelo prisotno in tudi zelo pomembno! Prav tako pa me je zanimalo, pri katerem predmetu najlažje upoštevajo vse zaznavne stile učencev, saj menim, da je spoznavanje okolja predmet, kjer bi lahko učiteljice najlažje vključile veččutno poučevanje. Rezultati kažejo, da so učitelji predvsem kinestetični, med tem ko so njihovi učenci predvsem vizualni tipi. Kljub rezultatom ugotavljamo, da učitelji v veliki meri prilagajajo svoj način dela različnim učnim stilom učenca, kljub temu pa ugotavljamo, da je na tem področju mogoče še narediti veliko več. Zato so v praktičnem delu predstavljene učne priprave za uro spoznavanja okolja v prvem triletju osnovne šole in zajemajo veččutno poučevanje, tako da snov razumejo vizualni, avditivni in tudi kinestetični učenci.
Keywords: razredna stopnja, spoznavanje okolja, učni stil, vizualni tip, avditivni tip, kinestetični tip
Published: 11.09.2009; Views: 3460; Downloads: 679
.pdf Full text (2,85 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica