1. Izboljšanje linearnosti prenosne karakteristike ojačevalnika v razredu ABŽan Marinšek, 2024, master's thesis Abstract: V zaključnem delu je opisano teoretično ozadje delovanja močnostnega ojačevalnika in načini, s katerimi izboljšamo njegovo prenosno karakteristiko. Predstavljeni so celoten postopek načrtovanja, vključno z močnostnim ojačevalnikom, predojačevalnikom in napajalnikom ter izvedene simulacije in meritve, s katerimi ovrednotimo izdelano vezje.
Pri izdelavi močnostnega ojačevalnika v razredu AB smo uporabili izključno diskretne komponente, medtem ko so pri predojačevalniku vključena tudi integrirana vezja. Poleg tega je predstavljena izvedba termične regulacije, ki je ključnega pomena za preprečitev termičnega pobega in za zagotavljanje stabilnega delovanja vezja. Keywords: močnostni ojačevalnik, negativna povratna vezava, BJT tranzistor, operacijski ojačevalnik, termična regulacija, razred AB Published in DKUM: 23.12.2024; Views: 0; Downloads: 26
Full text (6,60 MB) |
2. Lovska učna pot v slomih za učence tretjega razreda osnovne šole : magistrsko deloInes Lebar, 2024, master's thesis Abstract: Učno pot poznamo kot urejeno pot s postajami, kjer izvemo določene informacije o specifični poti, ki se je udeležimo. Lovska učna pot temelji na učnih postajah, kjer si učenci s poukom na prostem, izven učilnice, v okolici lovskega doma, z izkustvenim učenjem preko izkušenj in raziskovanjem v skupinah, s timskim delom, izgradijo lastno znanje o lovstvu, lovski kulturi, divjadi in skrbi zanjo. Vsebine lovske učne poti lahko uresničujemo s cilji učnih načrtov v osnovni šoli. V magistrskem delu se v teoretičnem delu osredotočimo na predstavitev predmeta spoznavanje okolja, metode dela (pouk izven učilnice, izkustveno učenje, raziskovalni pouk), opredelitev lovstva in predstavitev lovskega društva, kjer se nahaja lovska učna pot. V praktičnem delu naloge opredelimo globalne in operativne cilje medpredmetnega povezovanja, podrobno učno pripravo uvodne ure in izvedbe lovske učne poti. Sledi analiza izvedbe učne poti, podkrepljena s fotografijami in evalvacija uspešnosti s strani učencev in učiteljev. Zapišemo tudi lastno mnenje o učni poti. Pri tem ugotovimo, da se je večina učencev s tematiko lovske učne poti srečalo prvič. Učence je tematika zanimala, kar smo izvedeli tudi na podlagi analize vprašalnikov, kjer so izrazili svoje vtise o uspešnosti izvedbe. Tudi učiteljice so nad ponujenimi vsebinami izrazile navdušenje, saj so v polstrukturiranem intervjuju izrazile same pohvale in predlagale, da se lovska učna pot izvede vsako leto, saj je primerna za različne starostne skupine in ne samo za učence tretjih razredov. Keywords: lovska učna pot, 3. razred, lovstvo, pouk izven učilnice, izkustveno učenje Published in DKUM: 30.08.2024; Views: 113; Downloads: 62
Full text (10,76 MB) |
3. Priljubljenost slovenščine in angleščine med osnovnošolci : magistrsko deloLana Županek, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo raziskuje priljubljenost slovenščine kot jezika okolja in angleščine kot tujega jezika med osnovnošolci drugega in tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, natančneje med petošolci in devetošolci. Glavni namen raziskave je ugotoviti, kako se priljubljenost teh dveh jezikov razlikuje glede na starost in spol učencev ter kakšen vpliv ima motivacija na učenje in priljubljenost jezika. V teoretičnem delu so predstavljene sodobne teorije o usvajanju jezika, motivacija za učenje jezikov, ter lastnosti dobrega učitelja/-ice slovenščine in angleščine. Raziskava prav tako obravnava uporabo učnih gradiv, sredstev in tehnologij pri pouku teh jezikov ter kako se učenci srečujejo z angleščino v svojem prostem času. Empirični del vključuje analizo podatkov, pridobljenih s pomočjo anket med učenci petega in devetega razreda. Ugotovljeno je bilo, da imajo petošolci in devetošolci različna stališča do obeh jezikov, pri čemer je angleščina bolj priljubljena med starejšimi učenci. Zunanje dejavnosti, kot so mediji in tehnologija, vplivajo na priljubljenost učenja jezika, pri čemer raziskava ni pokazala razlik v všečnosti učenja z uporabo tehnologije med spoloma pri angleščini, medtem ko so se pri slovenščini pokazale razlike: dekleta raje uporabljajo tehnologijo za učenje slovenščine. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo vrsto ukrepov za izboljšanje poučevanja slovenščine, vključno z uvedbo bolj interaktivnih in sodobnih učnih metod. Prav tako priporočamo nadaljnje spodbujanje izpostavljenosti angleščini v vsakdanjem življenju učencev, kar pozitivno vpliva na njihovo (tuje)jezikovno motivacijo. Magistrsko delo prispeva k boljšemu razumevanju dejavnikov, ki vplivajo na učenje obeh jezikov. Keywords: priljubljenost, slovenščina, angleščina, 5. razred, 9. razred Published in DKUM: 29.08.2024; Views: 84; Downloads: 38
Full text (3,96 MB) |
4. Preverjanje naravoslovne pismenosti v astronomskih vsebinah pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko deloNika Vida Zidarič, 2024, master's thesis Abstract: Pismenost je večna spremenljivka izobraževalnega obdobja, ki jo definiramo kot obvladovanje znanja ali veščin. Mi smo se usmerili v naravoslovno pismenost, ki je ključnega pomena za soočanje z izzivi in problemi sveta.
Znotraj teoretičnega dela smo predstavili naslednja poglavja: opredelitev naravoslovne pismenosti, gradniki naravoslovne pismenosti, astronomske vsebine v osnovni šoli, predmet spoznavanja okolja, oblikovanje astronomskih vsebin v osnovni šoli.
V praktičnem delu zaključnega dela smo se lotili priprave učnih priprav za razvijanje naravoslovne pismenosti oz. posameznih gradnikov v 1. VIO, natančneje v 3. razredu OŠ.
V empiričnem delu smo predstavili rezultate testa, ki je preverjal pridobljene kompetence naravoslovne pismenosti na vzorcu 40 učencev 3. razreda. Želeli smo povečati stopnjo naravoslovne pismenosti z optimizacijo učnih priprav, oblikovati učne priprave za učinkovitejše in bolj sistematično posredovanje učne snovi, razviti posodobljene kriterije za ocenjevanje napredka v naravoslovni pismenosti in kritično oceniti ter analizirati učinkovitost posodobljenih strategij za razvoj naravoslovne pismenosti. Keywords: naravoslovna pismenost, spoznavanje okolja, tretji razred, astronomija Published in DKUM: 31.07.2024; Views: 123; Downloads: 28
Full text (3,19 MB) |
5. Pouk filmske vzgoje za učence 3. razreda osnovne šole : magistrsko deloKatja Šeruga, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo temelji na vpeljavi filmske vzgoje na razredno stopnjo.
V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem film in na kratko predstavili filmske zvrsti ter filmske žanre. Opisali smo kakšne filme si otroci najraje ogledajo in kaj jih pri filmu pritegne. Predstavili smo zgodovino uporabe filma v šolstvu in nastanek izbirnega predmeta Filmska vzgoja. Prav tako smo opisali uporabo filma pri pouku ter metode in oblike dela za analizo filma. Med pripravo magistrskega dela smo preučili učni načrt za predmet filmska vzgoja in vključenost filmov v učni načrt za slovenščino. Predstavili smo otrokov razvoj in dojemanje filma od predšolske vzgoje do mladostništva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti uporabe filma pri pouku.
V empiričnem delu smo pripravili in izvedli ter nato natančno analizirali aktivnosti za učence 3. razreda osnovne šole na temo knjige in filma Anica in Jakob. Aktivnosti so zapisane v obliki učne priprave, ki jo lahko učitelji uporabijo pri svojem delu in vsebujejo vse potrebne priloge. S pomočjo pripravljenih aktivnosti razvijamo kritičnega bralca in gledalca, govorne in bralne sposobnosti, spodbujamo delo v skupinah in javno nastopanje ter bogatimo besedni zaklad. Keywords: filmska vzgoja, film, razredna stopnja, 3. razred, aktivnosti Published in DKUM: 21.06.2024; Views: 216; Downloads: 45
Full text (4,53 MB) |
6. Izvedba naravoslovnih aktivnosti na gozdni učni poti Mrtvice reke Mure za 4. in 5. razred osnovne šole : magistrsko deloLara Jelen, 2023, master's thesis Abstract: Izkustveno učenje je pri naravoslovnih vsebinah smiselno, saj gre za učenje v neposrednem okolju, učenci pa si najbolj zapomnijo tisto, kar naredijo sami. Da bo pouk izven učilnice uspešen, se je potrebno nanj pripraviti in ga načrtovati. V magistrski nalogi smo najprej preverili predznanje učencev o poznavanju vsebin, ki so vezane na gozdno učno pot Mrtvice reke Mure. Glavni namen magistrske naloge je bil na podlagi rezultatov testa oblikovati aktivnosti za to določeno učno pot, s katerimi učenci pridobijo znanje in jih lahko učitelji uporabijo pri izvedbi naravoslovnega dne ali pouka izven učilnice v 4. in 5. razredu osnovne šole. Test predznanja smo opravili v 4. in 5. razredu na OŠ Veržej, kjer je skupen vzorec sestavljalo 24 učencev, in sicer 15 učencev v 4. razredu in 9 učencev v 5. razredu. Podatke smo analizirali in interpretirali s pomočjo računalniških programov Excel in Jamovi. Ugotovili smo, da učencem primanjkuje osnovnega znanja na področju vode v naravi in rastlinah, onesnaževanja, najpogostejših rastlinskih in živalskih vrst na tem območju, delovanja prehranjevalnih verig in sestave prsti. Iz tega smo oblikovali aktivnosti za dotično učno pot in pripadajoče delovne liste s pomočjo spletnega programa Canva. Gozdna učna pot že v osnovi sestoji iz štirih postaj, ki smo jih nadgradili z oblikovanimi aktivnostmi. Za praktično izvedbo smo zbrali 10 učencev 4. razreda, ki so bili pripravljeni sodelovati. Z njimi smo se sprehodili po gozdni učni poti, ob tem pa so učenci izvajali aktivnosti. Ob koncu smo z učenci izvedli kratke intervjuje z namenom preveriti pridobljeno znanje. Na podlagi dobljenih odgovorov smo oblikovali zaključek, da so aktivnosti doprinesle k učinkovitejšemu usvajanju učnih vsebin. Keywords: izkustveno učenje, učenje izven učilnice, gozdna učna pot, naravoslovne aktivnosti, 4. in 5. razred osnovne šole Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 295; Downloads: 64
Full text (15,98 MB) |
7. Spremljanje napredka pri zaznavanju začetnih in končnih glasov v besedi učencev 1. razredaLara Dimec, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo temelji na začetnem opismenjevanju in njegovih dejavnikih. Osredotočeno je na glasovno zavedanje, natančneje zaznavanju začetnih in končnih glasov. Empirični del temelji na spremljanju napredka učencev od vstopa v prvi razred do vstopa v drugi razred pri poimenovanju sličic, zaznavi začetnega in končnega glasu v besedi. Z učenci smo se sestali trikrat, prvič pred obravnavo začetnega in končnega glasu, drugič po obravnavi in tretjič po obravnavi vseh črk, v drugem razredu. Vzorec je obsegal 19 učencev. Podatke smo zbrali s pomočjo preverjanja, ki zajema tri naloge: poimenovanje sličic, izgovorjava začetnega glasu in izgovorjava končnega glasu. Preverjanje je bilo vsakič enako. Podatki so predstavljeni s pomočjo tabel, ločeno glede na napredek učencev in razreda kot celota. Keywords: začetni glas, končni glas, opismenjevanje, prvi razred Published in DKUM: 20.11.2023; Views: 387; Downloads: 48
Full text (2,02 MB) |
8. Ekskurzija po Pragerskem pri predmetu družba v 5. razredu : magistrsko deloŠpela Osrajnik, 2023, master's thesis Abstract: Ekskurzija predstavlja pomemben del učnega procesa v osnovni šoli, saj v sklopu nje učenci pridobivajo praktična znanja in izkušnje, ki jih ne bi mogli pridobiti znotraj učilnice. Učenci med ekskurzijo lažje razvijajo svoje spretnosti, sistematično opazovanje, primerjanje, povezovanje dejstev, kar pa jim nenazadnje pomaga pri razvoju logičnega in kritičnega mišljenja. Prav vse našteto pa spodbuja tudi učni načrt za družbo, kjer je v didaktičnih priporočilih navedeno, da morajo učenci spoznavati prostor in značilnosti, povezane z njim, neposredno. V našem magistrskem delu smo v teoretičnem delu predstavili predmet družba v 5. razredu, nato pa se osredotočili na opredelitev ekskurzije in medpredmetno povezovanje, ki je povezano z njo. Predstavili smo tudi zgodovinske, sociološke in naravno geografske vidike Pragerskega. V praktičnem delu smo pregledali, v kolikšni meri predlagajo učbeniki, delovni zvezki in priročniki za učitelje, izvedbo ekskurzij. Ugotovili smo, da je gradiv, ki predlagajo izvedbo ekskurzije, malo. Prav tako smo pripravili podrobno učno pripravo za izvedbo ekskurzije. Ekskurzijo po domačem kraju smo skupaj z 21 učenci 5. razreda izvedli in jo tudi evalvirali. V sklopu empiričnega dela smo analizirali pridobljene podatke iz kviza (pred in po izvedbi ekskurzije) in anketnega vprašalnika. Naš namen je bil raziskati, kako vključevanje ekskurzij po domačem kraju, pripomore k boljšemu poznavanju domačega kraja. Ugotovili smo, da so učenci dosegli boljše rezultate pri ponovnem reševanju kviza (po ekskurziji), kar pomeni, da je ekskurzija pripomogla k boljšemu poznavanju domačega kraja. Prav tako so učenci v anketnih vprašalnikih navedli, da so se tekom ekskurzije dobro počutili in se zabavali, ter da bi si želeli takšne oblike pouka izvajati pogosteje. Keywords: Pragersko, ekskurzija, družba, 5. razred Published in DKUM: 10.10.2023; Views: 473; Downloads: 167
Full text (3,54 MB) |
9. Formativno spremljanje pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko deloKlara Novak, 2023, master's thesis Abstract: Formativno spremljanje poudarja pomembnost aktivnega vključevanja učencev v učni proces, z namenom ugotavljanja predznanja ali pridobitve dokazov o učenju, ki so učitelju v oporo pri nadaljnjem načrtovanju učnih aktivnosti. V magistrski nalogi je predstavljen pouk pri predmetu spoznavanje okolja v 3. razredu, pri katerem so bili v učne ure tematskega sklopa Skupnosti vključeni elementi formativnega spremljanja. V teoretičnem delu magistrske naloge je predstavljen predmet spoznavanje okolja, pri čemer je v ospredju tematski sklop Skupnosti v 3. razredu. Sledi predstavitev formativnega spremljanja in posameznih elementov formativnega spremljanja, ki jih vključujemo v izvajanje pouka. V praktičnem delu magistrske naloge so prikazane učne ure, ki so bile izvedene na eni izmed pomurskih osnovnih šol. Sledi analiza in evalvacija učnih ur na podlagi pridobljenih dokazov o učenju. Ugotovljeno je bilo, da so bili učenci pri uporabi formativnega spremljanja bolj motivirani za delo in aktivni. Keywords: Formativno spremljanje, spoznavanje okolja, 3. razred, sklop Skupnosti. Published in DKUM: 28.09.2023; Views: 467; Downloads: 94
Full text (7,04 MB) |
10. Učbeniška gradiva za poučevanje angleščine kot tujega jezika v 1. razredu OŠ : magistrsko deloKatja Kolarič, 2023, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo ob pregledu učbenikov za poučevanje angleščine kot tujega jezika v 1. razredu OŠ razvili lasten instrumentarij, ki izhaja iz priporočil različnih avtorjev, na podlagi izsledkov pa smo pripravili smernice o uporabi učbenikov pri poučevanju angleščine v 1. razredu.
V teoretičnem delu smo se osredotočili na prednosti in vrzeli uporabe učbenikov pri poučevanju na splošno, na rabo učbenikov pri poučevanju angleščine kot tujega jezika v otroštvu ter predstavili evalvacijo ustreznosti izbranih učbenikov in podali nekatera merila za analizo učbenikov za poučevanje tujega jezika v 1. razredu.
V empiričnem delu smo pregledali 4 učbenike za angleščino kot tuji jezik v 1. razredu OŠ, izbranih iz Kataloga predlaganih učbenikov za leto 2022/23. Zaradi zagotavljanja anonimnosti, smo le-te označili s črkami A, B, C in D. Ugotovili smo, da ima najustreznejšo naslovnico učbenik D, pri pregledu formatov pa se priporočenemu formatu A4 najbolj približa učbenik B. Pri pregledu pisave smo ugotovili, da ustrezno pisavo zajemata le učbenika B in učbenik A. Pregledani učbeniki, razen učbenika A, vsebujejo kazalo vsebine in dodatna gradiva, prav tako je ta edini, ki ne uresničuje vseh zastavljenih ciljev, ki jih predvideva učni načrt za neobvezni izbirni predmet angleščine v 1. razredu. Na podlagi naših izsledkov uporabo učbenika svetujemo le za izhodišče poučevanja angleščine kot tujega jezika, učiteljem pa svetujemo, da jih uporabljajo v kombinaciji z drugimi viri in gradivi, medtem ko samostojno uporabo učbenika v prvem razredu OŠ odsvetujemo. Keywords: učbenik, tuji jezik, poučevanje, 1. razred Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 494; Downloads: 68
Full text (653,57 KB) |