1. Spodbujanje raziskovanja otrok z raziskovalno škatlo: petelin in kokoš, na podlagi individualnega dela in dela v tandemu : diplomsko deloLarisa Črešnar, Eva Juhart, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom "Spodbujanje raziskovanja otrok z raziskovalno škatlo:
Petelin in kokoš, na podlagi individualnega dela in dela v tandemu" temelji na
teoretičnem, praktičnem in empiričnem delu, kjer nas je zanimalo kakšne so razlike, ki se
kažejo pri predšolskih otrocih, glede na samostojnost in uspešnost. Samostojnost je
lastnost, ki bi ji morali nameniti več pozornosti in ji predvsem pri otrocih omogočati, da
se razvije v čim večji meri. Didaktični pripomoček za razvijanje samostojnosti pri
odkrivanju novega znanja so prav raziskovalne škatle. S skrbno pripravljeno in podrobno
opisano raziskovalno škatlo je rokovalo 20 otrok, starih od 3 do 6 let. Od tega je bilo 10
otrok vključenih v individualno obliko dela, 10 otrok pa v tandemsko obliko dela. Otroci
so bili med raziskovanjem motivirani in so z zanimanjem pristopili k reševanju nalog
raziskovalne škatle. Rezultati opazovanja otrok so pokazali, da so bili le-ti uspešni in
samostojni tako pri individualni obliki dela kot tudi pri delu v tandemu, kar pomeni, da je
raziskovalna škatla primerna za otroke drugega starostnega obdobja. Keywords: raziskovanje, petelin, kokoš, predšolski otrok, individualno delo, delo v
tandemu Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 31; Downloads: 36
Full text (4,67 MB) |
2. |
3. Življenjska zgodba kot metoda raziskovanja v izobraževanju odraslih : magistrsko deloPetra Očko, 2024, master's thesis Abstract: V zaključnem delu smo se ukvarjali s proučevanjem izobraževanja odraslih v luči življenjskih izpovedi udeležencev izobraževanja odraslih. Teoretični del smo razdelili na dva dela, kjer smo v prvem delu podrobneje raziskali določene ključne vidike izobraževanja odraslih, in sicer od splošne opredelitve definicije izobraževanja odraslih do opredelitve specifičnih metod dela samih izobraževalcev ter lastnosti izobraževancev. V drugem delu smo podrobneje opredelili kvalitativno raziskovanje in pojem življenjske zgodbe. V empiričnem delu smo izvedli sedem nestrukturiranih intervjujev v obliki življenjske zgodbe z udeleženci izobraževanja odraslih. Rezultate intervjujev smo obdelali s kvalitativno vsebinsko analizo. Ugotovili smo, da so se vsi izmed intervjuvanih posameznikov za izobraževanje v odrasli dobi v večinski meri odločili samoiniciativno, tekom izobraževanja pa so bili visoko notranje motivirani. Raziskava je pokazala, da so nekateri izobraževalni programi bolj prilagojeni potrebam odraslih kot drugi. Ugotovili smo še, da so se odrasli v določenem obsegu, delno zaradi ciljno usmerjenega učenja in delno zaradi že pridobljenih življenjskih izkušenj, učili lažje, kot v mladosti. Rezultati naše kvalitativne raziskave so potrdili teoretičen okvir predelane literature s področja izobraževanja odraslih, in sicer da mora učinkovito izobraževanje odraslih prepoznati ter izkoristiti edinstvene značilnosti odraslih učencev, vključno z njihovo potrebo po praktični uporabnosti, spoštovanju njihovih izkušenj in upoštevanju njihovih časovnih ter življenjskih omejitev. Izobraževalni programi morajo biti fleksibilni, relevantni in odzivni na raznolike potrebe odraslih. Keywords: izobraževanje odraslih, življenjska zgodba, motivacija, kvalitativno raziskovanje Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 144; Downloads: 29
Full text (875,96 KB) |
4. |
5. 9. nacionalna konferenca o varnosti v lokalnih skupnostih : varnost v lokalnih skupnostih – dobre prakse, aktualne teme in raziskovanje varnosti v lokalnih skupnostih v zadnjem desetletju2023, proceedings Abstract: Zbornik prispevkov predstavlja recenzirane prispevke, ki so bili predstavljeni na 9. Nacionalni konferenci o varnosti v lokalnih skupnostih v Kranju v novembru 2023. Glavna tema konference je varnost v lokalnih skupnostih, poudarek letošnje konference pa je na dobrih praksah, aktualnih temah in raziskovanju v zadnjem desetletju. Prispevki so rezultat raziskovanja v okviru programske skupine Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru »Varnost v lokalnih skupnostih – primerjava ruralnih in urbanih okolij« ter sodelovanja z raziskovalci iz NIJZ, ZRC SAZU, Univerze v Novi Gorici in praktiki iz policije in lokalnih skupnosti. Prispevki se osredotočajo na različne vidike zagotavljanja varnosti in zaznave groženj v lokalnih skupnostih, vlogo sodobnih tehnologij pri zagotavljanju varnosti, problematiko drog in zasvojenosti, migracije in integracijo priseljencev, prestopništvo mladih, pravno ureditev zagotavljanja varnosti v lokalnih skupnostih, ekološko kriminaliteto, stališča prebivalcev do policije in legitimnost policije. Poleg predstavitve različnih vidikov zagotavljanja varnosti v lokalnih skupnostih prispevki predstavljajo tudi primere dobrih praks. Keywords: varnost, raziskovanje, dobre prakse, Slovenija, konferenca Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 444; Downloads: 46
Full text (8,52 MB) This document has many files! More... |
6. Od notranjih zadev do varstvoslovja - zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede2023, other monographs and other completed works Abstract: Spominska publikacija »Od notranjih zadev do varstvoslovja – zgodba o nastajanju in razvoju Fakultete za varnostne vede«, ki proslavlja petdeset let razvoja, ustvarjanja, izobraževanja, raziskovanja in deljenja znanja s področja, ki ga danes zaznamuje nova interdisciplinarna veda varstvoslovje, je nastala na osnovi pričevanj direktorja Oddelka za notranje zadeve pri Višji upravni šoli, osmih dekanov ter študentov, predstavnikov petih različnih obdobij razvoja fakultete. Ob spominih na razvoj od nekdanje višje šole pa vse do današnje Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru so posebej predstavljene tudi značilnosti študijskih programov in raziskovalne dejavnosti. Poleg tega so predstavljeni knjižnica in druge strokovne službe ter institucija tajnika fakultete, kot stebra zakonitosti in stabilnosti fakultete. Ker je univerza tudi prostor simbolike, je predstavljen simbolni pomen dekanskih insignij – toge in verige. Publikacijo zaključujeta predstavitev prenove stavbe, v kateri deluje fakulteta, in seznam zaposlenih na Fakulteti za varnostne vede in njenih predhodnicah med letoma 1973 in 2023. Keywords: notranje zadeve, varstvoslovje, izobraževanje, raziskovanje, razvoj, Fakulteta za varnostne vede, 50 let Published in DKUM: 21.09.2023; Views: 466; Downloads: 39
Full text (20,45 MB) This document has many files! More... |
7. |
8. Znanstveno raziskovanje in pedagoška dejavnost Fakultete za varnostne vede Univerze v Mariboru : (1973–2023)2023 Abstract: Fakulteta za varnostne vede Univerze v Mariboru v letu 2023 praznuje 50. obletnico svojega obstoja. Enajst prispevkov predstavlja razvoj fakultete na znanstvenem, raziskovalnem in pedagoškem področju. Prispevki o razvoju raziskovanja, raziskovalnih projektih, doktorskem študiju in razvoju raziskovalnega kadra, o izobraževalnih programih, posamičnih področjih razvoja na področju policijske dejavnosti, varnostnih ved, kriminologije, informacijske varnosti, kriminalistike, prava in splošnih družboslovnih tem tvorijo celostno sliko razvoja Fakultete za varnostne vede in njenih predhodnic v zadnjih petdesetih letih ter postavljajo pred bralca razmislek o razvoju fakultete v prihodnje. Poleg prispevkov avtorjev s Fakultete za varnostne vede smo objavili tudi recenzije uglednih strokovnjakov s področja družboslovja, kriminologije in forenzične psihologije o njihovih pogledih na razvoj varstvoslovja v zadnjih petdesetih letih. Keywords: Fakulteta za varnostne vede, jubilej, 50 let, raziskovanje, znanstveni razvoj, varnostne vede Published in DKUM: 02.06.2023; Views: 612; Downloads: 44
Full text (6,67 MB) This document has many files! More... |
9. Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z uporabo čutil : diplomsko deloNuša Maučec, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Gozdna igralnica Vrtca Beltinci: raziskujemo gozd z
uporabo čutil smo skozi teoretični in praktični del predšolskim otrokom predstavili
različne aktivnosti, ki spodbujajo zavedanje, da za raziskovanje, doživljanje gozda lahko
uporabimo vsa čutila, ki jih imamo.
V prvem delu, smo predstavili teoretična izhodišča za praktični del diplomske naloge.
Predstavili smo pomen gozda, ki je pomembna naravna igralnica, gozdno pedagogiko,
gozdno pedagogiko v Sloveniji, pozitivne vplive gozdne pedagogike na otroka ter
raziskovanje gozda z uporabo čutil. V praktičnem delu smo v gozdni igralnici Vrtca
Beltinci, enota Ižakovci, izvedli projektni teden, preko katerega smo otroke spodbudili k
uporabljanju vseh čutil za raziskovanje gozda. Otroci so v praktičnem delu spoznali čutila
in z njihovo uporabo raziskovali gozd. Aktivnosti smo analizirali in ovrednotili. Keywords: predšolski otroci, gozdna igralnica, raziskovanje, čutila Published in DKUM: 02.06.2023; Views: 498; Downloads: 111
Full text (2,73 MB) |
10. |