| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 112
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Raziskovanje življenja v potoku : diplomsko delo
Marcel Zavrl, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Skupina otrok, starih med 4 in 5 let, iz vrtca Bled je raziskovala življenje v okoliškem potoku Rečica. Z aktivnostmi smo želeli potok predstaviti kot življenjsko okolje za živa bitja in ne samo kot tekočo vodo brez življenja. Odločili smo se, da bomo raziskali živali v potoku. V teoretičnem delu smo predstavili spoznavanje živali v potoku, ugotavljali njegovo onesnaženost/čistost ter pomen odraslih oseb, ki vodijo aktivnost in otrokom dajejo zgled in vzpodbudo. V empiričnem delu smo predstavili izvedbo vrste različnih dejavnosti za otroke, s čimer smo razširili njihovo znanje o potoku. Napredek znanja otrok smo spremljali in primerjali z analizo risb in s prostim intervjujem o živalih pred aktivnostjo in po njej ter s pomočjo dejavnosti, ki smo jih načrtovali, rezultate pa z analizo odgovorov.
Keywords: potok, raziskovanje, naravoslovje
Published in DKUM: 13.06.2022; Views: 103; Downloads: 17
.pdf Full text (2,69 MB)

2.
Penologija : učni pripomoček za visokošolski program varstvoslovja
Franc Brinc, 2009, other educational material

Keywords: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Published in DKUM: 11.05.2022; Views: 81; Downloads: 1
This document has many files! More...

3.
Penologija : učni pripomoček za študente visokošolskega programa varstvoslovja
Franc Brinc, 2008, other educational material

Keywords: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Published in DKUM: 11.05.2022; Views: 67; Downloads: 1
This document has many files! More...

4.
Penologija : izbrane penološke teme
Franc Brinc, 2007, other educational material

Keywords: penologija, kaznovanje, kazenske sankcije, zaporski sistemi, penološko raziskovanje, legitimnost, učno gradivo
Published in DKUM: 10.05.2022; Views: 81; Downloads: 12
This document has many files! More...

5.
Pravljica Trije prašički kot motivacijsko sredstvo za naravoslovno raziskovanje predšolskih otrok : diplomsko delo
Alekseja Glinšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Narava predšolskemu otroku omogoča mnogo različnih izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje in znanja. Otroci nenehno raziskujejo to, kar jim je neznanega. Opazujejo naravne pojave, procese in postopke. Zato je pomembno, da otroku v vrtcu omogočimo naravoslovne dejavnosti. Vzgojitelj lahko otroke motivira za naravoslovno dejavnost s pravljico. Pristop motiviranja naravoslovne dejavnosti prek pravljice smo preizkusili s pravljico Trije prašički. Ugotavljali smo, kako so se otroci starostnih skupin 3–4 leta in 5–6 let po navdihu zgodbe lotili naravoslovne dejavnosti izdelave stavbe, kjer smo preverili njeno stabilnost s pihanjem. Pravljica predstavlja temelj, ki je otroku pomagal razrešiti lastno zamisel, kar pomeni, da je otrok imel dovolj različnega materiala, ki je vzbudil njegovo ustvarjalnost in radovednost. V empiričnem delu smo s pomočjo tabel in grafov predstavili, kako so se otroci lotili dejavnosti, kateri material so uporabili, kakšni so bili njihovi komentarji in dialogi med samo izdelavo ter kakšen je bil rezultat preverjanja stabilnosti stavbe. Ugotovili smo, da so otroci uporabljali tako naravni kot umetni material. Najpogosteje uporabljen umetni material je bil plastelin, najpogosteje uporabljen naravni material pa je bilo kamenje. Otroci so za spajanje uporabljali različne metode in materiale. Polovica narejenih hišk je preizkus prestala, ostale so se po pihanju podrle.
Keywords: Naravoslovje, predšolski otroci, pravljica Trije prašički, naravoslovno raziskovanje, motivacijsko sredstvo.
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 197; Downloads: 19
.pdf Full text (2,57 MB)

6.
Vloga naravoslovnega kotička z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih (1-2 leti) : diplomsko delo
Nika Lepej, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za predšolske otroke so zelo pomembne izkušnje, saj so osnova za njihovo učenje. Že za najmlajše otroke je pomembno, da imajo stik z naravo in možnost raziskovanja le-te. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo o naravoslovnih kotičkih z naravnimi materiali v vrtcu pri najmlajših otrocih. V prvem delu raziskave smo od rednih in izrednih študentov predšolske vzgoje s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o uporabi naravoslovnih kotičkov v vrtcu. Osredotočili smo se na njihova opažanja v sklopu praktičnega usposabljanja ali dela v vrtcu, nato pa smo v vrtcu izvedli še drugi del raziskave. V sklopu drugega dela raziskave je sodelovalo 10 otrok, starih 1–2 leti. Pet zaporednih dni v tednu smo jim ponudili naravoslovni kotiček gozd in opazovali njihovo manipuliranje z materialom in raziskovanje. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da je naravoslovni kotiček zelo dobra metoda za delo v vrtcu in primerna tudi za najmlajše otroke. Otroci so sčasoma razvili igro in njihovo aktivno raziskovanje in sodelovanje v kotičku je bilo iz dneva v dan daljše. Pridobili so veliko novih izkušenj in znanj, ki jim bodo odlična podlaga za naravoslovje v šoli in za nadaljnje življenje.
Keywords: najmlajši otroci, naravoslovni kotiček, naravni materiali, raziskovanje
Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 317; Downloads: 36
.pdf Full text (2,57 MB)

7.
Naravoslovna učna pot »Skrivnostni Poljčanko« za predšolske otroke v občini poljčane : diplomsko delo
Nastja Hribernik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je pripraviti naravoslovno učno pot za predšolske otroke v neposredni bližini vrtca Poljčane. Otroci na učni poti s pomočjo skrivnostnega bitja po imenu Poljčanko spoznavajo naravno in kulturno dediščino kraja Poljčane. Poljčanko otrokom po celotni poti pušča namige in naloge, ki jih ti nato opravljajo na določenih postajah. Sodelovala je najstarejša skupina otrok vrtca Poljčane. V teoretičnem delu so predstavljeni področje naravoslovja pri predšolskih otrocih, vpliv staršev in pedagoških delavcev na otrokovo učenje naravoslovja, značilnosti učnih poti v različnih okoljih in dosedanje raziskave, ki proučujejo vpliv naravoslovnih učnih poti na otrokov celostni razvoj. Predstavljeni so kraj Poljčane in dosedanje učne poti v tem kraju. V praktičnem delu je na začetku predstavljena pripravljena naravoslovna učna pot, kasneje pa sta podrobneje opisani njena izvedba in evalvacija. Otroci, stari 5–6 let, že imajo določeno znanje o rastlinah, živalih in ostalih naravoslovnih vsebinah, ki se povezujejo z učno potjo. Ključnega pomena pa je, da skozi učno pot to znanje utrjujejo ter hkrati na zanimiv in ustvarjalen način pridobivajo novo.
Keywords: naravoslovje, predšolski otrok, raziskovanje, učna pot, vrtec
Published in DKUM: 16.11.2021; Views: 196; Downloads: 45
.pdf Full text (8,31 MB)

8.
Priročnik za pisanje in urejanje besedil Fakultete za turizem Univerze v Mariboru
2021

Abstract: Učni proces na fakulteti ne zahteva samo udeležbe na predavanjih in dejavnega sodelovanja na vajah, temveč tudi intenzivno individualno delo študenta. To se mnogokrat predstavi v obliki seminarske naloge oziroma pisnega dela. Najbolj pomembno samostojno delo študenta pa je zagotovo zaključna – diplomska ali magistrska naloga. Da bi študentom Fakultete za turizem Univerze v Mariboru predstavili in olajšali pripravo pisnih del, smo na fakulteti pripravili priročnik za pisanje in urejanje besedil. Strokovna monografija zajema poglavja, ki študenta vodijo skozi celoten proces raziskovanja in pisanja dela. Od začetnega iskanja ideje, osnov znanstvenega pisanja in raziskovanja v turizmu, do posameznih korakov raziskovalnega procesa in raziskovalnih metod. V strokovno monografijo je vključeno tudi poglavje o osebnih odnosih, ki še posebej nagovarja odnos med študentom in mentorjem pri pisanju zaključnih del. Priročnik podaja tudi praktične nasvete o jezikovnem in tehničnem oblikovanju besedila ter navajanju literature in virov. Strokovna monografija tako združuje temeljne informacije, ki jih bodo pri svojem delu uporabljali študenti in predavatelji, saj bodo skupaj sledili enotnim smernicam pisanja besedil v turizmu na Fakulteti za turizem.
Keywords: priročnik, pisanje, urejanje besedil, raziskovanje, citiranje, tehnično oblikovanje besedila
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 360; Downloads: 60
.pdf Full text (7,12 MB)
This document has many files! More...

9.
Odnos in ovire študentov zdravstvene nege do raziskovalnega dela
Gregor Romih, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Raziskovanje v zdravstveni negi predstavlja vodilo klinične prakse za kakovostno in varno oskrbo pacientov. Raziskave kažejo, da imajo študenti pozitiven odnos do raziskovanja, vendar pa se pri tem srečujejo s številnimi ovirami. Namen zaključnega dela je bil raziskati odnos in zaznavanje ovir študentov zdravstvene nege do raziskovalnega dela. Metode: Izvedena je bila presečno opazovalna raziskava s kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatki so bili zbrani z anketnima vprašalnikoma na priložnostnem vzorcu študentov zdravstvene nege (n = 219). Statistična analiza je bila izvedena s programsko opremo IBM SPSS 23.0 in metodo opisne ter sklepne statistike. Rezultati: V povprečju je imelo 80 % anketiranih študentov pozitiven odnos do raziskovanja (M = 136,93; SD = 30,88; p < 0,001). Ugotovljena je bila statistično značilna razlika v odnosu do raziskovanja glede na letnik (p < 0,001) in stopnjo študija (p < 0,001). Kot največjo oviro v raziskovanju so študenti ocenili kompleksnost raziskovalnega procesa (M = 3,95; SD = 0,68) ter okoljske ovire (M = 3,53; SD = 0,59). Razlik v zaznavanju ovir glede na prejšnje izkušnje z raziskovalnim delom ni bilo ugotovljenih (p = 0,098). Potrjena pa je bila negativna statistično značilna povezava med odnosom do raziskovanja in zaznavanjem ovir v raziskovanju (rs(219) = -0,554, p < 0,001). Razprava in sklep: Pozitiven odnos do raziskovanja je pomemben element uporabe na dokazih utemeljene zdravstvene nege v kliničnem okolju. Odnos do raziskovanja med študenti je treba ohranjati in nadgrajevati, pri tem pa študente opremiti z znanjem in veščinami za uspešno odpravo ovir pri raziskovanju.
Keywords: raziskovanje, zdravstvena nega, študenti, stališča, prepreke
Published in DKUM: 17.08.2021; Views: 464; Downloads: 213
.pdf Full text (1,77 MB)

10.
Kaj se dogaja znotraj mojega telesa in čemu služi
Nina Grisbacher, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo pripravili projektni teden, v katerem smo poskušali spoznati notranjost in naloge posameznih organov človeškega telesa. Projektni teden smo zasnovali tako, da smo najprej preverili otrokovo predznanje in predstave o notranjosti in delovanju človeškega telesa. V teoretičnem delu diplomske smo predstavili raziskovanje in učenje predšolskega otroka, projektno delo in vključenost te teme v kurikulum ter predstavili pregled literature, ki nam je lahko v pomoč pri obravnavi te teme. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili 5-dnevni projekt, v katerem smo na aktiven in dojemljiv način izvedli več aktivnosti, katerih namen je bil spoznavanje notranjosti in delovanja človeškega telesa. Otroci so pokazali zanimanje za to temo in za dejavnosti, saj so sodelovali in postavljali najrazličnejša vprašanja. Primerjava predznanja in znanja po projektnem tednu kaže napredek otrok po izvedenem projektu, saj pri preverjanju predznanja otroci niso prepoznali vseh organov na fotografijah ter jih niso pravilno razvrstili. Po končanem projektnem tednu pa so otroci pravilno poimenovali vse organe, jih razvrstili in povedali, čemu služijo oziroma kakšne so njihove glavne naloge.
Keywords: človeško telo, delovanje človeškega telesa, naloge organov, projektno delo, raziskovanje predšolskega otroka.
Published in DKUM: 03.08.2021; Views: 515; Downloads: 80
.pdf Full text (1,71 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica