1. Spretnosti ocenjevanja pri predšolskih otrocih : diplomsko deloSuzana Pogačar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spretnosti ocenjevanja pri predšolskih otrocih obsega teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu diplomskega dela predstavljamo ocenjevanje in s tem tudi različne vrste ocenjevanja in sicer (1) ocenjevanje pri merjenju, (2) ocenjevanje pri številskih predstavah in (3) ocenjevanje pri računskih operacijah. Vsaka izmed teh treh vrst ocenjevanja opisuje strategije, s katerimi se srečujejo oziroma bi se lahko srečevali otroci v predšolskem obdobju in na razredni stopnji. Pri vsakemu ocenjevanju smo navedli izsledke raziskav, s posameznega področja.
V praktičnemu delu smo predstavili dejavnosti ocenjevanja, ki so primerne za predšolske otroke. V prvih treh dneh smo izvedli dejavnosti s področja ocenjevanja pri številskih predstavah, v drugih treh dneh pa so sledile dejavnosti s področja ocenjevanja pri merjenju. Ugotovili smo, da imajo otroci kar dobro razvite spretnosti ocenjevanja, tako v okviru številskih predstav kot tudi pri merjenju. Keywords: ocenjevanje, spretnosti, merjenje, števila, računske operacije, predšolski otrok Published in DKUM: 08.06.2022; Views: 600; Downloads: 34 Full text (2,10 MB) |
2. Slovenski naslov: pentomino kot didaktični pripomoček na razredni stopnji : magistrsko deloAnja Sever, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu se ukvarjamo z didaktičnim pripomočkom pentomino, njegovimi razsežnostmi uporabe in učinkovito vpeljavo v učni proces pri poučevanju matematike na razredni stopnji. V ta namen smo pregledali obstoječo domačo in tujo znanstveno in strokovno literaturo ter s pomočjo kritične mase literature potrdili uspešnost uporabe pentomina pri razvoju prostorskih sposobnosti, geometrijskega mišljenja in razumevanju odnosa med obsegom in ploščino. Tako uporaba fizičnega kot tudi pentomina v digitalni obliki potrjuje pozitivni vpliv na razvoj matematičnih kompetenc. Oblikovali smo gradiva za učitelje, ki vsebujejo osmišljeno uporabo pentominov skozi aktivnosti in igre za vse teme v učnem načrtu matematike na razredni stopnji (algebra – razvoj številskih predstav, aritmetika – razvoj računskih operacij, geometrija, merjenje, podatki). Keywords: pentomino, didaktični pripomoček, prostorske sposobnosti, geometrija, merjenje, številske predstave, računske operacije Published in DKUM: 19.05.2022; Views: 719; Downloads: 89 Full text (4,20 MB) |
3. STRATEGIJE ZA ODŠTEVANJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLEDušanka Škamlec, 2015, master's thesis Abstract: V osrednjem delu magistrske naloge so predstavljene strategije za odštevanje in didaktični pripomoček 10-okvir, s katerim učenci vizualizirajo števila –vizualizacija jim namreč omogoča učinkovito miselno računanje. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati evalvacije metodične poti, katere namen je bil preveriti, ali strategije odvzemi skozi 10, dvojčki in dodaj skozi 10 ter pripomoček 10-okvir pomembno učinkujejo na uspešnost odštevanja. Zanimalo nas je tudi, ali obstajajo razlike v uspešnosti odštevanja glede na predstavljene strategije. Raziskava je potekala na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev 2. razreda, ki so bili razdeljeni v eksperimentalno in kontrolno skupino. Podatki so bili zbrani s preizkusom znanja, ki je bil sestavljen iz nalog objektivnega tipa z enim kratkim odgovorom (računom). Zbrani podatki so bili obdelani z deskriptivno in inferenčno statistiko. Izkazalo se je, da miselne strategije in 10-okvir statistično pomembno vplivajo na krajši čas priklica temeljnih dejstev odštevanja, pri čemer se njihov vpliv na število napak ne kaže. Učenci eksperimentalne skupine so končni preizkus znanja reševali krajši čas kot začetni preizkus, prav tako pa so preizkus rešili hitreje od učencev kontrolne skupine. Pri končnem preizkusu med učenci ni bilo razlik v številu napak. Učenci eksperimentalne skupine so končne napake sicer zmanjšali, vendar ne statistično značilno. Glede na preizkus razlik v uspešnosti strategij se je pokazalo, da le-teh ni, se pa kaže tendenca večje uspešnosti pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo odvzemi skozi 10. Očiten je tudi napredek pri izrazih, kjer uporabljamo strategijo dvojčki, kar raziskovalci pripisujejo konkretni reprezentaciji strategije. Keywords: didaktika matematike, razredna stopnja, računske operacije, poučevanje strategij Published in DKUM: 13.10.2015; Views: 1808; Downloads: 309 Full text (1,83 MB) |
4. Računske operacije z ulomki v osnovni šoliMojca Pajek, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo Računske operacije z ulomki v osnovni šoli predstavlja didaktično utemeljen model vpeljave seštevanja, odštevanja, množenja in deljenja, ki je primeren za osnovno šolo in je nastal na podlagi preučevanja del predvsem tujih avtorjev. V ta namen smo v teoretičnem delu naloge najprej predstavili ulomke, ki predstavljajo temelje, na katerih gradimo razumevanje računskih operacij z ulomki. Uporabili smo pristop, kjer pravil in algoritmov ne povemo vnaprej, ampak se do njih preko zgledov dokopljejo učenci sami ter jih povedo s svojimi besedami. Pri tem je vsaj na začetku zelo pomembna uporaba najrazličnejših modelov, ki so prav tako predstavljeni. Prikazali smo različne poti za rešitev danega problema.
V empiričnem delu naloge smo predstavili izvedeno evalvacijo druge učne poti, kjer smo preverjali napredek učencev po izvajanju treh učnih ur po tem modelu. Zanimalo nas je, ali je možno razumevanje deljenja ulomkov izboljšati, saj se s tem posledično izboljša pravilnost rezultatov podanih nalog. Preverili smo tudi razpoložljivost in dostopnost literature in didaktičnih iger, ki pokrivajo področje ulomkov in računskih operacij z njimi. Keywords: matematika, ulomki, računske operacije z ulomki, evalvacija druge učne poti Published in DKUM: 13.10.2015; Views: 2520; Downloads: 313 Full text (5,05 MB) |
5. ISKANJE PRIBLIŽKOV - OCENJEVANJE PRI POUKU MATEMATIKEMojca Vrtin, 2010, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Iskanje približkov — ocenjevanje pri pouku matematike predstavlja ocenjevanje in s tem različne vrste ocenjevalnih strategij, ki omogočajo pestro in predvsem uporabno možnost razvijanja ocenjevalnih spretnosti otrok pri pouku matematike na razredni stopnji.
V teoretičnem delu diplomskega dela tako predstavljamo tri različne vrste ocenjevanja: (1) ocenjevanje pri merjenju, (2) ocenjevanje pri razvijanju številskih predstav in (3) ocenjevanje pri računskih operacijah. Vsaka izmed treh vrst ocenjevanja opredeljuje strategije, s katerimi se srečujejo oziroma bi se naj srečevali učenci pri pouku matematike. Navajamo tudi izsledke nekaterih raziskav za posamezno področje. Teoretični del je podkrepljen s t. i. praktično zasnovo modela, v katerem najdemo praktične primere aktivnosti za vsako izmed treh vrst ocenjevanja. Aktivnosti so dela avtorjev iz tujine, kjer je ocenjevanje kot spretnost že veliko časa del obveznega kurikula za osnovno šolo in predmet številnih raziskav. Prav tako smo izvedli natančno analizo učbenikov za osnovno šolo, ki je pokazala, da se v njih ocenjevanje pojavlja le v zametkih in še zmeraj v premajhnem obsegu, čeprav je kot operativni učni cilj že nekaj časa prisoten v učnem načrtu (Učni načrt za matematiko, 1998) za osnovno šolo. Trditev potrjujeta tudi raziskavi PISA in TIMSS, kjer se je izkazalo, da so učenci v Sloveniji na področju ocenjevanja še zmeraj slabi. Diplomsko delo lahko učiteljem razrednega pouka služi kot dodatna literatura in pripomoček pri izvajanju pouka pri matematiki. V njem lahko najdejo številne ideje za popestritev pouka in za razvijanje posameznih strategij ocenjevanja. Keywords: ocenjevanje, spretnosti, merjenje, računske operacije, števila, strategije, učni načrt, učbeniki Published in DKUM: 17.06.2010; Views: 2952; Downloads: 349 Full text (5,19 MB) |