1. Uporaba umetne inteligence v izbranem računovodskem podjetjuVesna Matvos, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava vpliv umetne inteligence (AI) na računovodske procese v mikro računovodskem podjetju iz Koroške. Raziskava je izpostavila, da AI že omogoča avtomatizacijo rutinskih nalog, kot je optično prepoznavanje podatkov na dokumentaciji (OCR), kar delno pospeši obdelavo dokumentacije. Kljub temu je tehnologija še nezanesljiva in zahteva dodatno človeško kontrolo, zato se čas dela ne skrajša bistveno. Namen magistrskega dela je bil raziskati vpliv AI na računovodske procese v mikro računovodskem podjetju ter ugotoviti, kako zaposleni različnih profilov zaznavajo uvedbo AI v vsakodnevno delo. Delo se osredotoča na vse bolj aktualno področje digitalizacije računovodstva, pri čemer AI postaja pomembno orodje za avtomatizacijo rutinskih nalog, izboljšanje natančnosti podatkov ter povečanje učinkovitosti. Naprednejše funkcionalnosti, kot so napovedovanje trendov in odkrivanje nepravilnosti, v podjetju še niso uporabljene. Ugotovljeno je bilo, da generacijske razlike pomembno vplivajo na dojemanje AI, saj so mlajši zaposleni tehnologiji bolj naklonjeni, starejši pa so previdnejši s tehnologijo in AI, saj je v večini še tudi ne znajo uporabljati.
V drugem poglavju smo predstavili osnovne značilnosti AI, vključno s tehnologijami, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika, računalniški vid in robotizacija procesov. Ugotovili smo, da AI ponuja velik potencial za avtomatizacijo in zmanjšanje stroškov. Tretje poglavje se je osredotočilo na uporabo AI v računovodstvu. Obravnavali smo primere, kot so OCR branje, avtomatsko knjiženje, zaznavanje napak in napovedovanje denarnih tokov. Poudarjeni so bili tudi izzivi, povezani z varnostjo in znanjem uporabnikov. V četrtem poglavju smo analizirali uporabo AI v izbranem mikro podjetju, kjer se uporablja predvsem OCR funkcionalnost znotraj programa E-računi. Kljub poenostavitvi vnosa dokumentov se pojavljajo napake, zato je potreben človeški nadzor. V petem poglavju smo predstavili možnosti za širšo uporabo AI v prihodnosti, kot so napredno knjiženje, poročanje in analitika, ter izpostavili potrebo po dodatnem znanju, zaupanju v tehnologijo in postopni uvedbi rešitev.
Vse intervjuvane osebe v raziskavi se strinjajo, da AI ne bo nadomestila računovodij, temveč jim bo v pomoč pri rutinskih opravilih, s čimer bodo imele več časa za zahtevnejše strokovno delo. Ključna ovira za širšo uporabo ostajajo stroški, pomanjkanje znanja in vprašanja o varnosti osebnih podatkov. V zvezi s hipotezami smo ugotovili, da je večina potrjena ali delno potrjena. AI izboljšuje učinkovitost pri obdelavi dokumentov, a še ne zanesljivo. Računovodje se srečujejo s tehnološkimi izzivi in pomanjkanjem znanja, percepcija zaposlenih pa pomembno vpliva na uspešno uvedbo AI. Naprednejše funkcionalnosti še niso v uporabi, zato nekatere podhipoteze ostajajo nepotrjene. Kot nadaljnja področja raziskovanja se ponujajo primerjave med različnimi podjetji, analiza naprednejših funkcij AI in proučevanje vpliva AI na kompetence prihodnjih računovodij. Keywords: Umetna inteligenca, računovodstvo, računovodsko podjetje, računovodski servis, avtomatizacija procesov, implementacija UI. Published in DKUM: 03.11.2025; Views: 0; Downloads: 9
Full text (39,37 MB) |
2. Poklic računovodje v slovenskih računovodskih servisihKristina Guček, 2025, undergraduate thesis Abstract: Delo računovodje marsikdo dojema kot dolgočasno in monotono. V resnici pa ta poklic ne obsega le knjiženja poslovnih dogodkov in priprave finančnih poročil, zlasti ne v računovodskih servisih. Veliko ljudi, ki ne pozna poteka dela v teh servisih, si težko predstavlja, da se delo računovodje v računovodskem servisu pomembno razlikuje od dela računovodje, ki je zaposlen v podjetju, kjer vodi računovodstvo. Poklic računovodje v računovodskem servisu namreč vključuje ne le osnovna računovodska in knjigovodska opravila, pač pa tudi storitve svetovanja, administracije in kadrovske službe. Ravno ta opravila so bila povod za raziskavo nalog, izzivov, kompetenc in osebnostnih lastnosti računovodij, zaposlenih v računovodskih servisih. Lahko bi rekli, da je ta poklic veliko bolj pester, dinamičen in nepredvidljiv, kot si pogosto predstavljamo. Keywords: Računovodja, računovodstvo, računovodski servis, kompetence. Published in DKUM: 25.09.2025; Views: 0; Downloads: 12
Full text (3,26 MB) |
3. Uporaba informacijskih rešitev za podporo računovodstva v računovodskih servisihLidija Golob, 2024, undergraduate thesis Abstract: Računovodstvo igra ključno vlogo v gospodarstvu, saj omogoča spremljanje in analizo finančnega stanja podjetij. Ker je samostojno vodenje računovodstva zelo zahtevno in odgovorno, se številna podjetja odločajo za najem računovodskih servisov. Ti servisi so strokovno usposobljene družbe ali samostojni podjetniki, ki za svoje naročnike opravljajo računovodske storitve. Stalno se izobražujejo in sledijo novim zakonskim zahtevam ter računovodskim standardom.
Računovodski servisi pri svojem delu uporabljajo različne informacijske rešitve, ki podpirajo računovodske procese. V tem diplomskem delu smo podrobneje raziskali dve takšni rešitvi: Minimax in Pantheon. V teoretičnem delu smo najprej temeljito preučili vse vidike računovodstva, vključno z njegovo zgodovino in razvojem. Nato smo se posvetili raziskavi računovodskih servisov ter na koncu teoretičnega dela analizirali izbrani informacijski rešitvi, Minimax in Pantheon. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli analizo anketnega vprašalnika, s katerim smo preverjali zastavljene hipoteze. Naša raziskava je pokazala, da sta Minimax in Pantheon učinkoviti orodji za podporo računovodstva v računovodskih servisih. Obe rešitvi omogočata servisom učinkovito upravljanje storitev in hitro prilagajanje spremembam v zakonodaji ter računovodskih standardih, kar podjetjem zagotavlja stabilno in zanesljivo osnovo za sprejemanje finančnih odločitev. Keywords: računovodstvo, računovodski servis, informacijske rešitve, digitalizacija računovodstva, pomen računovodskih servisov. Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 55
Full text (2,55 MB) |
4. Uporaba metod ustvarjalnega reševanja problemov pri povečanju prihodkov v računovodskem servisu xAjda Ring, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je s pomočjo metod ustvarjalnega reševanja rešiti problem, ki je povečanje prihodkov v računovodskem servisu X. V uvodnem delu smo opredelili in predstavili problem, v nadaljevanju pa smo teoretično predstavili izbrane metode ustvarjalnega reševanja problemov. Metode, katerim smo se posvetili so, tehnika W, miselni vzorec, viharjenje možganov, lista oznak, ter s pomočjo računalniškega programa Expert Choice izvedli metodo analitičnega hierarhičnega procesa. Opredelili smo se tudi na računovodski servis, storitve, ki jih lahko ponuja, ter analizirali prednosti in slabosti le tega. V empiričnem delu smo reševali problem s pomočjo izbranih metod ustvarjalnega reševanja problemov, na podlagi katerih smo prišli do ugotovitve, da je miselni vzorec ustreznejša metoda kot tehnika W pri definiranju problemov in priložnosti. Prav tako smo ugotovili, da viharjenje možganov privede do največ možnih generiranih idej. Strategije, ki smo jih primerjali med seboj so vključevale povečanje marketinške prisotnosti in promocijo storitev, uvedbo naprednih tehnoloških rešitev za optimizacijo računovodskih procesov, ter izboljšanje usposobljenosti zaposlenih in pridobivanje novega kadra. S pomočjo programa Expert Choice pa smo ugotovili, da je uvedba naprednih tehnoloških rešitev za optimizacijo računovodskih procesov, najustreznejša strateška rešitev za povečanje prihodkov v računovodskem servisu X. Keywords: Metode ustvarjalnega reševanja problemov, generiranje idej, povečanje prihodkov, računovodski servis, Expert Choice. Published in DKUM: 15.09.2023; Views: 600; Downloads: 169
Full text (1,75 MB) |
5. Kriteriji izbire samostojnih podjetnikov pri izbiri računovodskega servisaJan Sedlanič, 2022, master's thesis Abstract: Podjetniška ideja je pomemben korak posameznika ob ustanovitvi svojega podjetja. Med pomembnimi odločitvami podjetnika je tudi odločitev o tem, kdo mu bo vodil poslovne knjige in poskrbel za pravočasno oddana računovodska poročila. Večina manjših podjetij, kamor štejemo tudi samostojne podjetnike, se odloči, da bodo tovrstne naloge zaupali računovodskemu servisu. Vseeno pa je pomembno, da vsako podjetje preuči samega sebe in oceni, ali bodo oblikovali svoje računovodstvo ali pa se bodo odločili za zunanje izvajanje računovodstva.
Če se odločijo za slednje, pa se pojavi nov velik izziv, in sicer izbira najprimernejšega računovodskega servisa. V Sloveniji lahko računovodski servis odpre kdorkoli, kar pomeni, da morajo biti podjetniki še bolj pozorni, komu bodo zaupali vodenje poslovnih knjig. Podobno kot ocena o tem, ali se bo podjetje sploh odločilo za zunanje izvajanje dejavnosti računovodstva, pa je treba oceniti, kaj so najpomembnejši kriteriji pri izbiri računovodskega servisa. Ob tem marsikdo najprej pomisli na ceno storitve, ki je zagotovo zelo pomemben kriterij, zagotovo pa ga ne moremo kar imenovati za najpomembnejšega. Skozi pregled dosedanje literature na tem področju in navsezadnje tudi skozi anketni vprašalnik smo odkrili, da marsikomu cena storitev ni najpomembnejši kriterij, pač pa jih obstaja kar nekaj takšnih, ki so od cene veliko pomembnejši.
V pisnem delu smo pregledali in predstavili različna področja računovodskih servisov. Ob tem smo nekaj pozornosti namenili epidemiji COVID-19 kot enemu večjih izzivov računovodskih servisov v zadnjem obdobju, prav tako pa tehnološkim spremembam in novim tehnologijam, ki so za računovodske servise izziv prihodnosti. Računovodski servisi so v zadnjem obdobju, v času zaprtja javnega življenja, bila velika opora samostojnim podjetnikom, sploh kar se tiče tolmačenja proti koronskih paketov in uveljavljanju podpore, ki jih je v teh težkih časih nudila vlada Republike Slovenije. Kot omenjeno, smo izpostavili nekaj novih tehnologij, ki bi v bližnji prihodnosti lahko precej spremenile naš vsakdan oziroma prisilile podjetja vseh velikosti, da prilagodijo svoje procese. Tehnološka pismenost je lahko že danes velika konkurenčna prednost, vse pa kaže na to, da v prihodnosti ne bo le konkurenčna prednost, ampak pogoj za obstanek. Keywords: samostojni podjetnik, računovodski servis, zunanje izvajanje dejavnosti Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 525; Downloads: 111
Full text (2,42 MB) |
6. Delovna obremenjenost računovodij in njihova delovna zavzetost v računovodskih servisih v SlovenijiLara Kovačec, 2022, undergraduate thesis Abstract: Računovodski servis je specializirano podjetje, ki lahko nudi napredne in zanesljive storitve računovodenja svojim strankam, to je različno velikim podjetjem in samostojnim podjetnikom. Računovodja je največkrat zaposleni v računovodskem servisu, hkrati pa je lahko lastnik oziroma nosilec servisa, večkrat pa je tudi edini zaposleni v računovodskem servisu. Računovodja v računovodskem servisu v najširšem smislu za stranko izvaja štiri računovodske funkcije, in sicer: najpogosteje knjigovodstvo, poleg tega pa tudi lahko računovodsko predračunavaje, analiziranje in nadziranje. Pri svojem delu je računovodja velikokrat delovno obremenjen, kar pa lahko vodi do stresa in izgorelosti računovodje. Največja obremenjenost računovodje se kaže v času priprave in oddaje računovodskih izkazov. Delovna obremenjenost se lahko pri računovodji pojavi tudi, zaradi poznavanja zakonov in prepisov ter spremljanja njihovih sprememb, slabe komunikacije s stranko in pa tudi zaradi preveč dela. Tako kot je lahko računovodja delovno obremenjen je lahko tudi delovno zavzet. Kadar je v računovodskem servisu dobra komunikacija, motivacija ter dober vodja bo računovodja bolj osebno zavzet za opravljanje računovodskih storitev.
Namen diplomskega dela je bil ugotoviti obremenjenost računovodij pri njihovem delu in kako delovna obremenjenost računovodij vpliva na njihovo delovno zavzetost, kar je bilo napravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Anketiranih je bilo 43 naključno izbranih računovodskih servisov v Sloveniji.
Zastavili smo tri hipoteze, ki smo jih na podlagi rezultatov sprejeli oz. zavrnili. Ugotovili smo, da delovna obremenjenost računovodij vpliva na njihovo delovno zavzetost oz. bolj kot so računovodje delovno obremenjeni, manj so zavzeti pri opravljanju računovodskih del. Omejitev raziskave je majhen vzorec naključno izbranih računovodskih servisov, zaradi česar ni mogoče rezultatov posplošiti na vse računovodske servise v Sloveniji. Keywords: računovodja, računovodski servis, zaposleni, delovna obremenjenost, delovna zavzetost Published in DKUM: 03.11.2022; Views: 796; Downloads: 191
Full text (1,35 MB) |
7. Ugled poklica računovodij v računovodskih servisihKlara Jovan, 2022, undergraduate thesis Abstract: Računovodstvo je ključni dejavnik vsakega poslovanja v podjetjih. Kljub temu ima ta poklic premalo ugleda v družbi. Za to so različni razlogi, predvsem pa poročanje medijev in javni škandali v tej stroki.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena kratka zgodovina računovodstva, funkcije, vrste računovodskih področij, strokovni nazivi in pravna ureditev računovodstva. Poleg tega je predstavljen tudi ugled te stroke in ugled računovodij. V drugem oziroma empiričnem delu je opredeljena raziskovalna anketa, s katero želimo predstaviti, kakšen ugled ima poklic računovodje v družbi. Keywords: računovodstvo, poklic računovodij, poklicni ugled, ugled računovodij, računovodski servis. Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 734; Downloads: 141
Full text (1,46 MB) |
8. Vpliv pripojitve računovodskih servisov na zadovoljstvo in zaupanje strankŽiga Podgrajšek, 2022, master's thesis Abstract: Danes računovodstvo ne predstavlja samo računovodskega vidika, ampak tudi vidike s področja davčnega ter finančnega svetovanja. Stranke danes potrebujejo mnogo več informacij za uspešno poslovanje na trgu. Računovodstvo se spreminja na tehnološkem nivoju in zelo hitro napreduje. Vse je že avtomatizirano in tudi stranke se morajo temu prilagajati. Počasi prihaja tudi do vzpostavitve umetne inteligence znotraj računovodenja, kar lahko predstavlja problem za poklic računovodje, saj ga bo lahko nadomestil računalnik. Večja podjetja ter samostojni podjetniki od svojega računovodje potrebujejo mnogo več kakor pa samo računovodski vidik; potrebujejo tudi finančno svetovanje, davčno svetovanje ter kako izboljšati svoj položaj na trgu. Za poklic dobrega računovodje je potrebno nenehno izobraževanje ter izboljšanje, saj lahko le tako svojim strankam nudi poslovne storitve, ki jih te tudi zahtevajo.
V teoretičnem delu smo na kratko opisali, kaj točno sploh računovodstvo je ter kako se je začelo in kako se razvija. Potem smo na kratko opisali poklic računovodje ter predstavili pomen računovodskih servisov. Opisali smo tudi, kaj točno nudijo računovodski servisi – zunanje izvajanje storitev.
V empiričnem delu smo se nato osredotočili na pripojitev dveh večjih računovodskih servisov in kakšen vpliv ima to na zadovoljstvo ter zaupanje strank. Analizirali smo zadovoljstvo in zaupanje strank glede na starost, spol, izobrazbo ter na obliko podjetja – samostojni podjetnik. Analizo smo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 66 strank.
Hipotezi 1 in 2 sta se nanašali na vprašanje, ali starost vpliva na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo potrdili, saj je starost vplivala na nihanja med zaupanjem in zadovoljstvom strank pri pripojitvi.
Hipotezi 3 in 4 so temeljili na stopnji izobrazbi in ali je ta statistično značilno povezana z zadovoljstvom ter zaupanjem strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo zavrnili, saj v analizi ni prihajalo do nobene statistično značilne povezanosti.
V hipotezah 5 in 6 smo analizirali, ali med spoloma prihaja do statistično značilnih razlik glede na zadovoljstvo ter zaupanje strank pri pripojitvi. Obe hipotezi smo ponovno zavrnili. Med moškimi in ženskami ni prihajalo do statistično značilnih razlik pri zadovoljstvu tako kot tudi pri zaupanju ne.
Zadnja hipoteza je temeljila na visoki stopnji zadovoljstva pri strankah, ki so samostojni podjetniki. Samostojni podjetniki imajo visoko stopnjo zadovoljstva pri pripojitvi računovodskih servisov, saj je bila povprečna vrednost zadovoljstva kar 3,70, kar predstavlja dobro zadovoljstvo novega računovodskega servisa. Keywords: računovodstvo, računovodski servis, pripojitev računovodskih servisov, zadovoljstvo, zaupanje. Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 639; Downloads: 98
Full text (1,76 MB) |
9. VIDIKI ORGANIZACIJE DELA V RAČUNOVODSKIH SERVISIH V SLOVENIJI IN AVSTRIJIVesna Verdnik, 2019, master's thesis Abstract: Računovodski servisi vodimo računovodstvo in izdelujemo davčne napovedi za večje število poslovnih partnerjev. Pri svojem delu se srečujemo s povečanim obsegom dela v prvem trimesečju leta, saj moramo do 31. 3. tekočega leta izdelati letne davčne napovedi za preteklo leto za vsa podjetja, za katera vodimo računovodstvo, in poleg navedenega dela opraviti še vse tekoče delo.
Posledično smo zaradi tega zaposleni v računovodstvu pod velikim pritiskom in doživljamo povečan stres na delovnem mestu. V tem obdobju je prisotno veliko kampanjskega dela in povečana obremenitev zaposlenih. Zaposleni v računovodstvu moramo vedno prilagajati izrabo letnega dopusta datumom, ki nas vežejo k oddaji mesečnih in letnih davčnih napovedi. V večini računovodskih servisov si izrabe letnega dopusta v prvem trimesečju leta zaposleni ne morejo privoščiti.
Nekateri računovodski servisi vodijo računovodstvo tudi za samostojne podjetnike, ki imajo podjetja v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Sloveniji se razlikujejo od rokov, ki jih imajo za izdelavo letnih davčnih napovedi določene v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Avstriji so veliko daljši kot v Sloveniji. Zato se samostojni podjetniki, ki imajo podjetja v obeh državah, srečujejo z dodatnimi stroški vodenja računovodskih evidenc, saj v nekaterih primerih avstrijski računovodski servisi ne izdelajo pravočasno letnih davčnih napovedi, ki jih morajo slovenski računovodski servisi vključiti v davčne napovedi v Sloveniji.
Ob tem spoznanju smo se odločili, da bomo s pomočjo raziskave raziskali in vam predstavili, kakšna je organizacijska struktura računovodskih servisov Slovenije in Avstrije, kako imajo organizirano delo, kaj omogočajo zaposlenim, kaj pomenijo za računovodske servise različni roki izdelave letnih davčnih napovedi in kaj bi bilo po našem mnenju in mnenju anketiranih računovodskih servisov najboljše spremeniti glede organizacije dela v slovenskih računovodskih servisih na področju zaposlenih.
V raziskovalni nalogi smo ugotovili, da so organizacija dela in razporeditev dela ter roki do državnih institucij, ki jih imajo računovodski servisi v Avstriji, veliko prijaznejši do zaposlenih kot v Sloveniji. Keywords: računovodski servis, organizacijska struktura, organizacija dela, roki davčnih napovedi, letni dopust. Published in DKUM: 22.01.2020; Views: 1497; Downloads: 286
Full text (2,14 MB) |
10. Poklicne bolezni sodelavcev računovodskih servisov v slovenijiMonika Gradišnik, 2019, master's thesis Abstract: Večino svojega življenja, vsaj osem ur dnevno, preživimo na delovnem mestu. Zato je zelo pomembno, da se na delovnem mestu počutimo zadovoljno in imamo kakovostne razmere za delo. Zadovoljen in zdrav delavec pripomore k večji produktivnosti podjetja. Poklic računovodja zahteva visoko stopnjo zbranosti, natančnosti in veliko mero odgovornosti. Poklic je zelo naporen zaradi dolgotrajnega sedenja pred računalnikom in prisilne drže pri gledanju v ekran. Zaradi prekomernega dela in zakonsko zahtevanim rokom se računovodjem delovni čas podaljšuje. Zaradi zahtevnosti poklica računovodja in narave njihovega dela smo se odločili, da raziščemo, ali obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji, za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Ni namreč znano, ali imajo računovodje povečane možnosti za nastanek določenih bolezni.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo s pomočjo različne literature predstavili pojem poklicne bolezni in proučili povezanost poklicnih bolezni z računovodji. V nadaljevanju smo predstavili poklic računovodje in raziskali različno literaturo o promociji zdravja.
Raziskavo smo izvedli med zaposlenimi v računovodskih servisih v Sloveniji s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi smo si postavili dve hipotezi ter pet osnovnih vprašanj, na podlagi katerih smo sestavili anketni vprašalnik. Rezultate smo preverjali s pomočjo statističnih testov. Preverjali smo povezavo med poklicno boleznijo in poklicem računovodje.
Z analizo rezultatov smo ugotovili, da obstaja statistično značilna povezava med spremenljivko poklic računovodje in spremenljivko poklicna bolezen. To pomeni, da obstajajo večja tveganja računovodij v računovodskih servisih po Sloveniji za obstoj poklicnih bolezni za to skupino. Na podlagi rezultatov analize smo hipotezo H2 sprejeli in hipotezo H1 ovrgli. Keywords: poklicna bolezen, računovodski servis, računovodja, računovodstvo Published in DKUM: 24.10.2019; Views: 1218; Downloads: 202
Full text (2,11 MB) |