| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Implementacija inteligentnega agenta za igro lažnivec na osnovi statističnega modela : diplomsko delo
David Mikek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Lažnivec je popularna igra s kartami za dva igralca, ki si med seboj razdelita karte in jih izmenično odlagata na kup. Pri sprejemanju svojih odločitev se odločata glede na število kart v rokah in na kupu ter glede na predvidevanje nasprotnikovih potez. V tem diplomskem delu smo predstavili lastno implementacijo igre, ki vključuje več vrst računalniških agentov, definiranih na osnovi statističnih modelov. Poleg tradicionalnih hevristik igranja smo za njihovo definicijo uporabili tudi genetski algoritem, kjer se uspešnost igranja agentov preverja s turnirjem. Slednjega smo izvedli po principu, da vsak igra z vsakim, in z igranjem agentov proti človeškemu nasprotniku. Rezultati igre med agenti so pokazali, da za igro lažnivec ne obstaja splošno najuspešnejša strategija, ki bi zagotavljala zmago v večini primerov. Rezultati igre proti človeškemu igralcu pa so razkrili ključno slabost statistično podprtih modelov, ki se niso zmožni prilagoditi spremembam v nasprotnikovi strategiji.
Keywords: lažnivec, igra s kartami, genetski algoritem, umetna inteligenca, računalniški agenti
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 903; Downloads: 59
.pdf Full text (1,64 MB)

2.
MODEL DIFUZIJE PREDLAGANE NOVOSTI V SVETOVALNEM CENTRU
Jasmina Mujkić, 2011, master's thesis/paper

Abstract: Podjetja in vodstva podjetij se zavedajo, da je v današnjem procesu globalizacije, ki je razširil trg in poslovanje na najvišjo raven, potrebno biti dolgoročno konkurenčen in si izboriti konkurenčno prednost pred ostalimi tekmeci na trgu. V podjetjih je potrebno spodbujati ustvarjalnost, inovativnost, vlagati finančna sredstva v raziskave in razvoj novih izdelkov oziroma storitev ter izboljševati kakovost poslovnih procesov in proizvodov, če želijo doseči napredek in razvoj. Podjetje vodi do inovacije dolga pot. Začne se z idejo, ki se razvije v invencijo, ta v potencialno inovacijo in na koncu v inovacijo, ki za odjemalce pomeni dokazano koristno novost, kar potrdijo z nakupom in uporabo. Vzporedno z razvojem novosti teče proces difuzije, ki pomeni uveljavljanje novosti, saj mora novost priti do končnih uporabnikov. Uveljavljanje novosti lahko za različne možne odjemalce, ki so v različnih okoljih, traja različno dolgo. Hitrost in uspešnost difuzije je odvisna tudi od uporabljenih komunikacijskih kanalov. Ko gre posameznik skozi proces odločanja o novosti išče informacije, da bi zmanjšal negotovost glede znanja ki ga ima o prednostih, ki jih ponuja novost. Potencialni odjemalci želijo vedeti kakšne so relativne prednosti novosti v primerjavi s prejšnjo alternativo. Možnim odjemalcem lahko pomagajo agenti spreminjanja ali kot jim pravimo tudi promotorji novosti. Njihova naloga je prepričati odjemalce k sprejemu novosti, v kar morajo vložiti veliko truda in časa. Zgodi se, da pri tem potrebujejo pomoč, ki jo dobijo od mnenjskih vodij, ki so bolj homofilni z odjemalci, zato prepričevanje o sprejetju poteka lažje. Prepričevanje o sprejemu novosti bo uspešno le s spremembo in usmeritvijo miselnosti možnih odjemalcev. Kot že nakazuje naslov raziskovalne naloge sem difuzijo predlagane novosti preučevala v svetovalnem centru. Svetovalni center je javni zavod, ki deluje na področju vzgoje in izobraževanja. Njihova primarna dejavnost je dejavnost svetovanja otrokom in mladostnikom pri učnih in drugi težavah, svetovanje njihovim staršem, kako se spoprijeti z otrokovo problematiko in svetovanje odraslim v stiski. V zavodu trenutno vodijo vso dokumentacijo svojih strank in arhiv ročno, vse se beleži z roko, veliko je papirologije. Delo se podvaja, več krat pride do situacije, da se dosje izgubi ali založi. Zaposleni veliko svojega časa posvečajo administraciji namesto svoji primarni dejavnosti. Da bi za zaposlene v svetovalnem centru bilo lažje, preglednejše, vsa dokumentacija na enem mestu in dostopna vsem hkrati ob istem času, sem predlagala uvedbo novosti, to je računalniškega programa. Ta bi deloval kot interna aplikacija, dostopna na računalniku vsakega posameznega zaposlenega. V programu bi se hranili vsi podatki obravnavanih strank, to so osebni podatki, vsebina obravnav in strokovna mnenja, skratka vse, kar se zdaj zapisuje z roko. Poleg tega bi se letna statistika po različnih parametrih lahko izdelala veliko hitreje in natančneje. Tekom raziskave sem med zaposlenimi izvedla tudi anketo, da bi ugotovila ali bi novost sprejeli, so nanjo sploh pripravljeni, kakšne koristi vidijo iz njene uporabe in kako si predstavljajo oziroma želijo, da bi računalniški program izgledal. Katere specifike in funkcionalnosti bi naj imel? Ocenjujem, da uvedba novosti prinaša veliko koristi tako za zaposlene, kot za direktorja zavoda in njegovo ustanoviteljico, tj. Mestno občino Maribor. Delovanje celotnega zavoda bo zaradi spremenjenega sistema dela transparentejše in učinkovitejše. Racionaliziralo se bo poslovanje in stroški. Zaposleni bodo lahko svojim strankam posvečali več časa. Priprave na obravnavo bodo daljše in kakovostnejše, kar bodo občutili tudi klienti. Pred uvedbo novosti je potrebno zaposlenim in vsem sodelujočim v tem procesu predstaviti prednosti predlagane novosti, konkretne izboljšave in razbremenitve, ki jih čakajo pri njihovem delu. Spremeniti je potrebno njihovo mišljenje o novosti v takšni smeri, da bodo
Keywords: ustvarjalnost, ideja, inovativnost, inovacije, difuzija/uveljavljanje/širjenje novosti, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, proces odločanja, elementi difuzije, svetovalni center, računalniški program, izboljšan sistem delovanja, koristi.
Published in DKUM: 27.10.2011; Views: 1857; Downloads: 296
.pdf Full text (920,95 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica