| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 90
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
3D modeliranje : Napredne tehnike in aplikacije v računalniško podprtem modeliranju
Miran Ulbin, 2024, higher education textbook

Abstract: Skripta s področja 3D modeliranje je namenjen kot študijski pripomoček pri izvedbi predavanj predmetov 3D modeliranje in Računalniško oblikovanje. Vsebuje razlago večjega dela učne snovi, ki jo morajo študentje pri teh predmetih osvojiti, in je skladen z učnim načrtom omenjenih predmetov.
Keywords: 3D modeliranje, računalniško podprto konstruiranje, površinsko modeliranje, vizualizacija, računalniška grafika
Published in DKUM: 22.11.2024; Views: 0; Downloads: 98
.pdf Full text (11,53 MB)
This document has many files! More...

2.
Obogatitev 3D upodobitve z globalnim osvetlitvenim modelom z uporabo generativnih nasprotniških nevronskih mrež
Marko Zmazek, 2024, master's thesis

Abstract: V računalniški grafiki je upodabljanje z globalnim osvetlitvenim modelom v realnem času še vedno aktualen izziv. Pri upodabljanju z globalnim osvetlitvenim modelom upodobitev izgleda bolj realistično, saj lahko dodamo učinke, kot sta odboj in lom svetlobe. V magistrskem delu smo implementirali in naučili generativno nasprotniško nevronsko mrežo, da obogati sliko 3D scene z globalnim osvetlitvenim modelom na podlagi slike 3D scene, upodobljene z lokalnim osvetlitvenim modelom, in dodatnih informacij o sceni, ki jih lahko hitro izračunamo že pri uporabi lokalnega osvetlitvenega modela. Ustrezno načrtovana in naučena nevronska mreža lahko na scenah, uporabljenih v fazi učenja, daje rezultate primerljive s klasičnimi metodami upodabljanja z globalnim osvetlitvenim modelom, kot je sledenje potem. Predvsem pa je lahko pri delovanju hitrejša, zato bi se lahko uporabljala za aplikacije v realnem času.
Keywords: računalniška grafika, osvetlitev, generativne nasprotniške nevronske mreže, PyTorch, Blender
Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (19,56 MB)

3.
Modeliranje in animiranje las : diplomsko delo
Julija Pestiček, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Znotraj področja računalniške grafike je modeliranje las eden izmed temeljnih del za ustvarjanje virtualnih ljudi. Te lahko ustvarimo s pomočjo programske opreme, kot je npr. Blender. Namen diplomskega dela v teoretičnem delu je s pomočjo deskriptivne in kompilacijske metode predstaviti računalniško grafiko, modeliranje ter animiranje las. Prav tako smo predstavili sistem delcev in programsko opremo Blender. V praktičnem delu smo z eksperimentalno metodo preizkusili način modeliranja las s pomočjo sistema delcev znotraj Blenderja. Izdelali smo animacijo, pri kateri lasje plapolajo v vetru.
Keywords: računalniška grafika, lasje, Blender, sistem delcev
Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 606; Downloads: 122
.pdf Full text (1,63 MB)

4.
Animacija z uporabo zajema gibanja : diplomsko delo
Andi Poplas, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Na področju računalniške grafike in animacije je mogoče določena, navadno zahtevnejša dejanja kot so npr. človeški liki, animirati s pomočjo tehnologije zajema gibanja. Ta omogoča pretvorbo gibanja iz resničnega v virtualno okolje. Večina sistemov za tovrsten zajem je vsakdanjim uporabnikom praktično nedostopna zaradi prostorskih zahtev in zahtev po posebni opremi. V diplomskem delu je skozi teoretično raziskovanje in poskusno animacijo preizkušen eden izmed dostopnejših pristopov zajema gibanja – optični zajem brez označevalcev. Slednji nudi določene prednosti pri animaciji človeških likov, vendar ni brez slabosti, katere je sicer mogoče v določeni meri popraviti v post-produkciji.
Keywords: zajem gibanja, optično, brez označevalcev, animacija, računalniška grafika
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1147; Downloads: 112
.pdf Full text (2,45 MB)

5.
Prikaz kulturnih dediščin s pomočjo holograma : zaključno delo
Tomaž Kralj, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času srečamo računalništvo v najrazličnejših strokovnih vedah, ne pa toliko v muzejih, kjer srečamo največ kulture in zgodovine v različnih oblikah, kot so makete, modeli, artefakti, slike, kulturna dediščina, eksponati. Cilj diplomske naloge je predstaviti različne fotorealistične makete, modele ali eksponate s pomočjo 3D računalniške grafike in holografske tehnologije.
Keywords: računalniška grafika, 3D objekti, kulturna dediščina, hologram
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 940; Downloads: 72
.pdf Full text (1,88 MB)

6.
7.
Pregled razvoja standarda OpenGL
Denis Selčan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo naredili pregled razvoja standarda OpenGL. Pregled temelji na uradni dokumentaciji, ki je bila izdana ob vsaki verziji standarda. Za vsako izdano verzijo smo opisali glavne oz. poglavitne dodane funkcionalnosti k standardu in na tak način dobili dober vpogled, kako se je razvijal standard kot tudi računalniška grafika na splošno. Za demonstracijo razvoja standarda smo z uporabo različnih verzij standarda izrisali enako sceno. Pri zasnovi scene smo si zadali cilj, da z vsako novo verzijo dodamo k realnosti scene, zato smo pri vsaki nadgradnji dodali tudi nekakšen vizualni element k sceni, ki poveča njeno realističnost. Izrisovanje je bilo implementirano v programskem jeziku C++ in OpenGL standardom samim. Pri vsaki implementaciji scene smo izmerili tudi število izrisov na sekundo in primerjali spremembe zmogljivosti standarda.
Keywords: OpenGL, računalniška grafika, C++
Published in DKUM: 18.02.2019; Views: 1661; Downloads: 129
.pdf Full text (2,60 MB)

8.
Fotorealistična vizualizacija ognja v animacijskem paketu Blender
Dominik Štrakl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati fotorealistično animacijo ognja v odprtokodnem animacijskem paketu Blender. Pri izdelavi smo uporabili metode, ki se v računalniški grafiki uporabljajo za vizualizacijo posebnih učinkov. Postopek izdelave in uporabljene metode smo podrobneje opisali. Na koncu smo analizirali različne vplive na doseganje realizma in vplive na časovno zahtevnost pri upodabljanju.
Keywords: vizualizacija, računalniška grafika, animacija, 3D grafika, Blender
Published in DKUM: 06.07.2018; Views: 2036; Downloads: 310
.pdf Full text (7,54 MB)

9.
RAZVOJ MOBILNE TRETJEOSEBNE STRELSKE IGRE S POGONOM UNREAL ENGINE 4
Rok Pušnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu raziščemo pogon Unreal Engine 4, ki služi kot orodje za izdelovanje iger na več platformah. Spoznamo osnovno delovanje orodij, ki jih pogon ponuja razvijalcem in pridobljeno znanje uporabimo na praktičnem primeru mobilne igre. Najprej si ogledamo razvoj programa skozi različne generacije in stanje aktualne različice. Sledi raziskava delovanja urejevalnikov stopenj, uporabniških vmesnikov, animacij, zvoka in materialov. Podrobneje si ogledamo pogonov lasten vizualni skriptni sistem Blueprint. V drugem delu razvijemo tretjeosebno strelsko igre za ciljno platformo Android.
Keywords: grafični pogoni, računalniška grafika, Android, Unreal Engine
Published in DKUM: 23.09.2016; Views: 3612; Downloads: 211
.pdf Full text (3,33 MB)

10.
POSTOPEK IZDELAVE ANIMIRANEGA FILMA Z ORODJEMA BLENDER IN GIMP
Sebastjan Mlekuž, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osnovna ideja diplomske naloge je spoznati, osvojiti in preučiti ključne in pomembne korake, ki so potrebni za izdelavo računalniške animacije. Ker je področje računalniške animacije preširoko, da bi lahko vse obdelali v nalogi, se osredotočimo na izdelavo računalniške animacije v zabavni industriji. Raziskali in preizkusili bomo tudi na praktičnem primeru, ali je mogoče kreirati računalniško animacijo na dostojnem nivoju z odprtokodnimi in zastonjskimi orodji. Uporabili bomo le Blender, ki je največji odprtokodni konkurent Mayi, in GIMP, ki konkurira Photoshopu.
Keywords: računalniška animacija, blender, gimp, 3D grafika
Published in DKUM: 09.09.2016; Views: 2150; Downloads: 212
.pdf Full text (2,83 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica