| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 30
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Računalniška animacija kot orodje za povečevanje družbenega ozaveščanja
Veronika Verhnjak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali možnost vpliva računalniške animacije na ozaveščenost ljudi o ogroženosti določenih živalskih vrst. To smo želeli doseči z vplivanjem na čustva gledalca. V ta namen smo izdelali animacijo, ki prikazuje zgodbo dečka ter mladičkov tigra, severnega medveda in želve, ki so zaradi različnih dejavnikov, povezanih z delovanjem človeka, ogroženi. Da bi preverili, ali smo uspešno vplivali na gledalce, smo opravili tudi anketo o razumevanju ogroženosti pred in po ogledu animacije. V diplomskem delu smo tako poiskali podobne raziskave, opisali okolje Blender 2.8 ter proces ustvarjanja naše animacije in prikazali rezultate ter ugotovitve, pridobljene s pomočjo ankete.
Keywords: računalniška animacija, ozaveščanje gledalcev, ogroženost živalskih vrst
Published: 03.11.2020; Views: 98; Downloads: 40
.pdf Full text (1,43 MB)

2.
Fotorealistična vizualizacija ognja v animacijskem paketu Blender
Dominik Štrakl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen diplomskega dela je izdelati fotorealistično animacijo ognja v odprtokodnem animacijskem paketu Blender. Pri izdelavi smo uporabili metode, ki se v računalniški grafiki uporabljajo za vizualizacijo posebnih učinkov. Postopek izdelave in uporabljene metode smo podrobneje opisali. Na koncu smo analizirali različne vplive na doseganje realizma in vplive na časovno zahtevnost pri upodabljanju.
Keywords: vizualizacija, računalniška grafika, animacija, 3D grafika, Blender
Published: 06.07.2018; Views: 938; Downloads: 160
.pdf Full text (7,54 MB)

3.
Implementacija 3D simulatorja za učenje igranja bobnov
Damjan Zrnec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj simulatorja igranja bobnov. V ta namen smo s pomočjo računalniškega programa Cinema 4D najprej izdelali 3D-model bobnov, dveh palic in pedalke. Simulator smo izdelali v vizualnem programskem jeziku XPresso, kjer smo izvedli povezavo med komponento za obdelavo zvoka in animacijskimi orodji. Glasbene datoteke smo pripravili za vsak boben posebej ter jih uvozili v izdelano ogrodje in tako izvedli samodejno gibanje. Rezultati so pokazali, da se s predstavljenim postopkom dovolj dobro približamo realnemu gibanju palic. Vseeno pa zaradi omejene uporabe geometrijskih transformacij ni bilo mogoče posnemati vseh detajlov. Simulator je tako v prvi vrsti namenjen začetnikom, ki se šele spoznavajo z igranjem bobnov.
Keywords: računalniška animacija, 3D-modeliranje, simulator, bobni
Published: 24.10.2017; Views: 662; Downloads: 67
.pdf Full text (3,09 MB)

4.
Vizualizacija izbruha vulkana z uporabo sistema pametnih delcev
Taša Šegula, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi obravnavamo sistem pametnih delcev, s pomočjo katerega vizualiziramo izbruh vulkana. V tem kontekstu najprej predstavimo teoretično ozadje sistemov delcev, njihovo predstavitev in strukturne lastnosti. V praktičnem delu naloge opišemo izdelavo scene ter predstavimo uporabo sistema pametnih delcev. Dobljene rezultate pa s primerjavo s profesionalnim izdelkom tudi ovrednotimo. Pri tem ugotovimo, da so omejitve pri končnem izdelku povezane predvsem s tehnološkimi zmožnostmi uporabljenega računalniškega sistema in se kažejo v vizualni kvaliteti svetlobnih učinkov. Iz geometrijskega vidika in vidika pravilnosti dinamike animacije lahko trdimo, da je izdelek primerljiv z referenčnim posnetkom.
Keywords: sistem pametnih delcev, izbruh vulkana, geometrijsko modeliranje, računalniška animacija
Published: 31.08.2017; Views: 1184; Downloads: 134
.pdf Full text (2,66 MB)

5.
POSTOPEK IZDELAVE ANIMIRANEGA FILMA Z ORODJEMA BLENDER IN GIMP
Sebastjan Mlekuž, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osnovna ideja diplomske naloge je spoznati, osvojiti in preučiti ključne in pomembne korake, ki so potrebni za izdelavo računalniške animacije. Ker je področje računalniške animacije preširoko, da bi lahko vse obdelali v nalogi, se osredotočimo na izdelavo računalniške animacije v zabavni industriji. Raziskali in preizkusili bomo tudi na praktičnem primeru, ali je mogoče kreirati računalniško animacijo na dostojnem nivoju z odprtokodnimi in zastonjskimi orodji. Uporabili bomo le Blender, ki je največji odprtokodni konkurent Mayi, in GIMP, ki konkurira Photoshopu.
Keywords: računalniška animacija, blender, gimp, 3D grafika
Published: 09.09.2016; Views: 1258; Downloads: 153
.pdf Full text (2,83 MB)

6.
IZDELAVA ANIMIRANIH GRAFIKONOV ZA IZBOLJŠANJE PREDSTAVITVE ŠTEVILČNIH PODATKOV
Špela Čučko, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je izdelava animiranih grafikonov za izboljšanje predstavitve številčnih podatkov. V diplomskem delu smo izpostavili pomen vizualizacije. Ta je bila do nedavnega statična, danes pa poznamo številne tehnike, ki razširjajo primarne funkcionalnosti in nudijo možnosti za izboljšavo. Med njimi je računalniška animacija, ki je učinkovito sredstvo pri predstavitvi podatkov. Na podlagi preučene literature in analize že obstoječih rešitev vizualizacije številčnih podatkov smo izdelali 3D modele grafikonov in jih animirali. Izvedli smo eksperiment in ugotovili, da animacija resnično vpliva na pomnjenje podatkov. Pritegne in pomaga usmerjati pozornost ter naredi avdiovizualne vsebine veliko bolj zanimive, dinamične in atraktivne.
Keywords: animirani grafikoni, računalniška animacija, vizualizacija, številčni podatki
Published: 18.08.2016; Views: 815; Downloads: 200
.pdf Full text (18,16 MB)

7.
Študija uporabnosti računalniških simulacij in animacija oblačil za potrebe manjših podjetij
Andreja Slakonja, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil preučiti uporabnost računalniške simulacije in animacije oblačila za potrebe manjšega podjetja, izdelati kroj, simulacijo in animacijo oblačila na virtualnem parametričnem modelu v programu Marvelous Designer 3 ter zašiti realni model oblačila in ju primerjati. Nadalje je bil namen izdelati spletno stran za modno oblikovalko Barbaro F. V uvodnem delu je opisano modno oblikovanje in konstrukcija oblačil ter predstavitev oblikovalke Barbare F. V nadaljevanju so opisani računalniško podprti informacijski sistemi za oblačilno industrijo, kjer je poudarek na virtualizaciji in simulaciji oblačil. Predstavljen je virtualen parametrični model, imenovan avatar, in opis programa Marvelous Designer. Sledijo osnove oblikovanja spletnih strani in opis spletne aplikacije Wix. Cilj diplomskega dela je bil izdelava in prikaz oblačila na avatarju v programu Marvelous Designer, šivanje realnega oblačila in prikaz na realnem modelu človeškega telesa ter primerjava rezultatov in oblikovanje spletne strani z uporabo spletne aplikacije Wix .
Keywords: oblačila, Marvelous Designer, računalniška simulacija oblačil, animacija, spletne strani, Wix
Published: 20.06.2016; Views: 1173; Downloads: 61
.pdf Full text (5,13 MB)

8.
PRODUKCIJSKA TEHNIKA S STOP ANIMACIJO
Tea Brezovec, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preučujemo, ali bo stop animacija kot ena od mnogih tehnik animacije preživela. Obravnavamo zgodovino stop animacije, njen razvoj in vzporedni razvoj tehnologije, potrebne za izdelavo stop animacije. Preučujemo tudi 4 animirane filme, izdelane z različnimi tehnikami, njihovo izdelavo, priljubljenost pri gledalcih, čas in potrebno tehnologijo za ustvarjanje teh filmov. Preučujemo še dva animirana filma, prvi je izdelan s tradicionalno animacijo, drugi pa z stop animacijo, ki so čez čas predelani v računalniško animacijo. Preučujemo, zakaj je ta pretvorba postala vseprisotna in popularna, na katero občinstvo cilja in ali se občinstvo odzove na te predelave. Za pridobitev ustreznih rezultatov smo uporabili anketo, ki je usklajena z rezultati anket in različnih raziskav, objavljenih na svetovnem spletu. Na koncu smo se odločili, da tudi sami ustvarimo stop animacijo, da bi iz prve roke izvedli, ali je povprečen uporabnik sposoben ustvariti dobro stop animacijo z vidika financ, potrebne tehnologije in porabljenega časa. Končni rezultati bodo pokazali, kakšna je verjetnost, da se stop animacija popularizira pri povprečnih uporabnikih in ali bo preživela kot ena izmed tehnik animacije.
Keywords: stop animacija, računalniška animacija, digitalna fotografija, stereoskopska fotografija, Dynamation, projekcija v ozadju
Published: 30.10.2015; Views: 1263; Downloads: 197
.pdf Full text (2,30 MB)

9.
ANIMACIJA OBRAZA
Marko Pranjić, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena zgodovina animacije, anatomija obraza, osnove 3D modelov in animiranja ter postopek izdelave 3D modela in animacije obraza. Izdelali smo 3D model glave, na katerega smo pripeli krmilnike in ga nato animirali. V končni animaciji modela smo prikazali obrazno mimiko, ki izraža zaporedje razpoloženjskih stanj.
Keywords: animacija obraza, računalniška animacija, anatomija, Autodesk Maya, 3D modeliranje
Published: 13.10.2015; Views: 1124; Downloads: 129
.pdf Full text (4,01 MB)

10.
MODELIRANJE GIBOV GLEDE NA GLASBO
Tina Korošec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: To diplomsko delo predstavlja sistem za krmiljenje 3D modelov z glasbo. S pomočjo računalniškega programa Cinema 4D smo v ta namen izdelali 3D model z okostjem, ki smo ga v vizualnem programskem jeziku XPresso povezali z orodjem za obdelavo glasbe. Tako ustvarjen podatkovni tok omogoča samodejno gibanje 3D modela glede na ritmične poudarke v poljubni skladbi. Natančnost izvedenih gibov smo nadzirali z uporabo frekvenčnih filtrov, s katerimi smo izvedli tudi sestavljeno gibanje, ki spominja na preprosto obliko plesa. Ustvarjene animacije smo primerjali z videoposnetki podobnih gibov. Rezultati te primerjave so pokazali, da lahko s predstavljenim postopkom dosežemo zadostno stopnjo realizma, vendar pa zaradi pomanjkanja kontrole nad gibi ni mogoče posnemati vseh detajlov. Vseeno lahko s takšnim sistemom občutno poenostavimo delo oblikovalcem in tako zmanjšamo čas, ki ga ti potrebujejo za izdelavo animacije.
Keywords: 3D modeliranje, računalniška animacija, frekvenčna analiza, samodejno generiranje gibov.
Published: 22.05.2015; Views: 1004; Downloads: 101
.pdf Full text (4,79 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica