| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Intervencije za zmanjševanje posttravmatske stresne motnje po zdravljenju na enoti intenzivne terapije
Clarisa Kuzma, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Kritično bolni pacienti se po odpustu iz enote intenzivne terapije srečujejo s številnimi spremembami kognitivnih in psiholoških funkcij. Po izpostavljeni travmi pacienti lahko razvijejo posttravmatski stresni sindrom, ki slabi njihovo kakovost življenja. Z izvajanjem zgodnje rehabilitacije in multidisciplinarnim pristopom lahko izboljšamo kakovost življenja pacientov po odpustu in preprečimo ali obvladamo razvoj posttravmatskega stresnega sindroma. Namen diplomskega dela je predstaviti intervencije v enoti intenzivne terapije, ki pripomorejo k manjši pojavnosti posttravmatskega stresnega sindroma. Raziskovalne metode: V diplomskem delu smo uporabili metodo pregleda, analize in sinteze domače in strokovne literature. Uporabili smo deskriptivno metodo s pregledom naslednjih podatkovnih baz: PubMed, SageJournal, ScienceDirect. S PRISMA diagramom smo prikazali iskalno strategijo. Rezultati: S preprostimi intervencijami v času zdravljenja lahko pospešimo okrevanje pacienta in preprečimo razvoj posttravmatskega stresnega sindroma. Ugotavljamo, da intervencije vključujejo uporabo dnevnika, nadzor nad globino sedacije, psihoedukacijo in zgodnjo mobilizacijo. Potrebne so nadaljnje raziskave, ki bi natančneje opredelile vpliv posameznih intervencij na izboljšanje okrevanja in specifične dejavnike, ki vodijo v razvoj posttravmatskega stresnega sindroma. Diskusija in zaključek: Dokazana je učinkovitost določenih intervencij, kot so uporaba dnevnika v času zdravljenja, zgodnja mobilizacija, nadzor nad globino sedacije z vsakodnevnimi prekinitvami, vključenost družinskih članov in obvladovanje razvoja delirija.  
Keywords: posttravmatski stresni sindrom, enota intenzivne terapije, medicinska sestra, intervencije, psihoedukacija, farmakoterapija
Published in DKUM: 07.10.2020; Views: 723; Downloads: 93
.pdf Full text (1,07 MB)

2.
Psihoedukacija pri pacientih z bipolarno motnjo razpoloženja
Ksenija Kegl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Bipolarna afektivna motnja je resna, ponavljajoča se, lahko tudi kronična duševna motnja, ki jo v najožjem smislu opredeljujejo akutne, izmenjujoče se epizode privzdignjenega razpoloženja in depresije. V zdravljenju imajo pomembno vlogo, zraven zdravljenja z zdravili, tudi psihoterapevtski, psihosocialni pristopi in psihoedukacija ter zdravstvena vzgoja. Psihoedukacija je uveljavljena oblika psihosocialne obravnave pacientov z bipolarno motnjo razpoloženja. Danes psihoedukacija pridobiva na pomenu, oblikuje se vse več strukturiranih programov, ker pacienti s kroničnimi motnjami dobivajo vse pomembnejšo vlogo in soodgovornost pri oblikovanju zdravljenja. Diplomsko delo je teoretičnega značaja in predstavlja možnosti pridobivanja informacij za učenje in samopomoč pri obvladovanju bipolarne motnje razpoloženja. Predstavljene so značilnosti bipolarne motnje razpoloženja ter možnosti zdravljenja in obravnave omenjene motnje.
Keywords: bipolarna motnja razpoloženja, depresija, manija, psihoedukacija, zdravstvena vzgoja.
Published in DKUM: 16.02.2010; Views: 4739; Downloads: 793
.pdf Full text (2,90 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica