| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Zadravec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Naglo spreminjanje sodobnega sveta, ki mu je temeljno gibalo razvoj znanosti in tehnologije, se močno odraža tudi na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer so se v zadnjih dvajsetih letih uveljavile številne novosti v organizaciji dela šol in pouka ter v strategiji poučevanja in utrjevanja učne snovi. Pomemben delež so prispevali tudi mediji, ki so postopno prodirali v naš vzgojno-izobraževalni sistem in dajali vzgojno-izobraževalnemu delu novo podobo. Uvajanje in uporaba medijev v izobraževanju je izpolnila vsaj dvoje pričakovanj: izobraževanje postaja vse dostopnejše, premoščene so fizične ovire oddaljenosti prostora in časa, in mediji omogočajo izboljšanje kakovosti izobraževanja v didaktičnem smislu (Blažič, Ivanuš Grmek, Kramar in Strmčnik, 2003). Interaktivna tabla postaja pogosta tehnologija v naših šolah in je ob pravilni uporabi izjemen motivacijski pripomoček, ki pripomore k sodobnemu, nazornejšemu in učinkovitemu podajanju učne snovi ter uspešnejšemu doseganju učnih ciljev (Bučar, 2010). V diplomskem delu so prikazani rezultati raziskave o uporabi interaktivne table pri pouku v prvem in drugem triletju (v nadaljevanju vzgojno-izobraževalno obdobje) osnovne šole, in sicer pogostost rabe interaktivne table pri pouku in pri posameznih predmetih, usposobljenost učiteljev za delo z interaktivno tablo, prednosti in pomanjkljivosti interaktivne table, znanje o možnostih oz. funkcijah interaktivne table, vpliv uporabe interaktivne table na odnos med učitelji in učenci ter delo učencevz interaktivno tablo.
Keywords: osnovna šola, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, interaktivna tabla, učni mediji, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), sodobno poučevanje
Published: 07.11.2011; Views: 4699; Downloads: 483
.pdf Full text (779,47 KB)

2.
RABA MOTIVACIJSKIH SREDSTEV PRI POUKU
Mateja Kuhar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Raba motivacijskih sredstev pri pouku je prikazana uporaba motivacijskih sredstev pri pouku v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju devetletne osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili sam pojem motivacije, opisali nekatere motivacijske teorije in elemente učne motivacije ter podali nekaj pomembnih iztočnic za kakovostno motiviranje učencev. Posebna pozornost je v nadaljevanju namenjena opisu motivacijskih sredstev in dejavnosti, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku. Na koncu je predstavljena razredna klima, ki pomembno vpliva na motivacijo učencev. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V empiričnem delu diplomske naloge so prikazani rezultati raziskave, ki kažejo, da učitelji uporabljajo motivacijska sredstva pri vseh predmetih in artikulacijskih stopnjah, kakor tudi navedena motivacijska sredstva. Razlika se kaže v pogostosti uporabe le-teh. Izbira motivacijskih sredstev je najbolj odvisna od učne vsebine. Učitelji navajajo tri najpomembnejše razloge za uporabo motivacijskih sredstev: pozornost in koncentracija učencev je večja, učna ura je bolj zanimiva in prijetnejša za učence, vzdušje v razredu je veliko boljše. Velik poudarek so učitelji pripisali izdelavi motivacijskih sredstev in pa času, ki ga namenijo za izdelavo oziroma pripravo motivacijskih sredstev, saj več kot polovica vseh učiteljev porabi za pripravo in izdelavo motivacijskih sredstev 30 minut in tudi več kot 60 minut.
Keywords: osnovna šola, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, motivacija, teorije motivacije, elementi učne motivacije, motiviranje učencev, motivacijska sredstva, motivacijske dejavnosti.
Published: 18.11.2011; Views: 2652; Downloads: 270
.pdf Full text (1,08 MB)

3.
Vplivi okoliščin prehranjevalnih navad učencev prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja.
Nuša Levart, 2015, master's thesis

Abstract: Pogosto opažamo, da je znanje o zdravih prehranjevalnih navadah velikokrat zapostavljeno pri načrtovanju zdravih in varovalnih obrokov hrane, hkrati pa seveda tudi pri privzgojevanju ustreznih prehranjevalnih navad v obdobju prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole. Še vedno je torej premajhen poudarek na znanju in njegovi uporabi za spreminjanje zatečenega stanja. Za zdravje otrok pa je odgovorna tako družina kot tudi vrsta institucij: od države, zdravstvenega, vzgojno-izobraževalnega in socialnega sistema ter drugih. V okviru omenjenih sistemov je mogoče ustvariti pogoje za zdrav in vsestranski razvoj otrok, ki vključuje tudi dobro zdravje in (še posebej) zdrave prehranjevalne navade. Učenci prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja so populacija, na katero je najlažje vplivati in so v tem kontekstu ena izmed najbolj ranljivih skupin. Starši otrok imajo tukaj odločilno vlogo, največjo seveda pri prenosu svojega znanja in prehranjevalnih navad na otroke. V svetu in tudi v Sloveniji namreč opažamo naraščanje prekomerne telesne teže in debelosti; tako v splošni populaciji kot tudi pri otrocih, kar vzbuja skrb, saj predstavlja veliko tveganje za povečanje števila kroničnih bolezni v odrasli dobi. Skratka, vse skupaj je posledica nezdravih prehranjevalnih navad. Nanje pa vplivajo različni dejavniki: družina, šola, vrstniki, množični mediji idr.
Keywords: menedžment znanja, zdrave prehranjevalne navade, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, vpliv družine
Published: 01.06.2015; Views: 751; Downloads: 137
.pdf Full text (1,15 MB)

4.
PROJEKTNO DELO NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Mateja Jeraj, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Projektno delo na razredni stopnji osnovne šole v teoretičnem delu podrobno opisuje lastnosti projektnega dela, saj učiteljevo poznavanje le-teh bistveno vpliva na kakovost izvajanja projektnega dela in prispeva h kvalitativnim premikom v delu osnovne šole in celotnem življenju. Skozi učni proces je pomembno poudarjanje aktivne vloge učenca in njegovo lastno konstruiranje, izgrajevanje in odkrivanje znanja. S tem je spremenjena tudi vloga učitelja, ki preide iz zgolj posredovalca in prenašalca znanja na raziskovalca, ki s premišljenim in sistematičnim delom na predznanju in idejah učencev posveča pozornost njihovemu nepopolnemu razumevanju in napačnim predstavam (Rutar Ilc, 2003, str. 173-174). Vse to omogoča projektno delo, kjer sta učitelj in učenec v enakovrednem odnosu in s kooperativnim delom oblikujeta ter usvajata znanje. Projektno delo temelji na skupinskem in timskem delu, skupnem dogovarjanju o ciljih, razvija ogromno možnosti za samostojno in odgovorno ravnanje in učencem krepi samozavest ter jih pripravlja na nadaljnje samostojno in poklicno življenje (Jank, Meyer, 2006, str. 36; povz. po Ivanuš Grmek idr., 2009, str. 39). V empiričnem delu je opisana uporaba projektnega dela v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Raziskana je pogostost uporabe projektnega dela, najuspešnejši izvedeni projekti, vrsta znanja, ki je primerna za usvajanje s projektnim delom, kraj izvajanja projektnega dela, učiteljevo upoštevanje faz pri načrtovanju učnega procesa, temeljno načelo, ki vodi učiteljevo načrtovanje, velikost izvajanih projektov, učiteljevo vzdrževanje motiviranosti učencev, mnenje učiteljev o motiviranosti učencev in o kakovosti ter kvantiteti usvojenega znanja s projektnim delom, mnenje učiteljev o priljubljenosti projektnega dela med učenci ter o najpomembnejših prednostih in slabostih, ki jih učitelji pripisujejo vključevanju in uporabi projektnega dela v vzgojno-izobraževalni proces.
Keywords: projektno delo, vzgojno-izobraževalni proces, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, učitelj, učenec, osnovna šola
Published: 11.03.2013; Views: 2047; Downloads: 145
.pdf Full text (1,15 MB)

5.
Spolna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju
Laura Kostič, 2015, master's thesis

Abstract: Spolna vzgoja otrok je v trenutnem šolskem sistemu premalo zastopana. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti stališča študentov ter učiteljev razrednega pouka do spolne tematike, do usposobljenosti za poučevanje, kakšno je mnenje študentov o primernem času in predmetu obravnave in kje po njihovem mnenju otroci sploh pridobijo informacije o spolnosti. Prav tako pa je bil namen ugotoviti, kakšen pomen učitelji pripisujejo spolni vzgoji otrok v šoli, kako so jim pri tem v pomoč cilji v učnem načrtu, priročniki za učitelje in drugi učni pripomočki. V empiričnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda empiričnega raziskovanja. V prvem delu so predstavljeni odgovori študentov, ki so navedli problem nekompetentnosti in neznanja za poučevanje, posledično jih ima kar nekaj še vedno zadržke do spolne vzgoje. Večina se jih zaveda, da je z vzgojo potrebno začeti že ob vstopu v šolo, saj je zaradi napredka tehnologije vse več spolnih vsebin dostopnih na spletu. V drugem delu so predstavljena stališča učiteljev, ki se zavedajo pomembnosti pravočasne spolne vzgoje in vloge, ki jo imajo pri tem, tudi oni navajajo problem neznanja oziroma pomanjkanja primerne literature in pripomočkov za poučevanje.
Keywords: spolnost, spolni pouk, spolna vzgoja, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča učiteljev, mnenja študentov
Published: 13.10.2015; Views: 783; Downloads: 133
.pdf Full text (1,56 MB)

6.
Mediji pri likovni umetnosti v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Tina Rituper, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili medije v izobraževanju, medijsko vzgojo in vlogo ter namen medijev. Predstavili smo različne vrste medijev in se dotaknili tudi medijev pri likovni umetnosti. Opisali smo kako, poteka načrtovanje likovne umetnosti in podrobneje predstavili faze učne ure likovne umetnosti. Dotaknili smo se še vloge učitelja in uporabe medijev. V empiričnem delu magistrskega dela smo z anketnim vprašalnikom za učitelje prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja naključno izbranih slovenskih osnovnih šol ugotavljali, ali učitelji uporabljajo tehnologijo oziroma medije, za katere dejavnosti jih uporabljajo, kako pogosto jih uporabljajo in kako dobro so njihove šole opremljene s tehnologijo. Zanimalo nas je, ali uporabljajo medije pri urah likovne umetnosti, katero nalogo so nazadnje izvedli s pomočjo medijev pri likovni umetnosti ter ali se čutijo dovolj usposobljene za delo z mediji. Cilj naše raziskave je bil še proučiti prakso oziroma pridobiti odgovore na vprašanja, kako učitelji v praksi na izbranih pomurskih osnovnih šolah izvajajo uvodne dele ur likovne umetnosti in če jih, katere medije pri tem uporabljajo. Z raziskavo smo ugotovili, da so šole zajete v raziskavo s tehnologijo dokaj dobro opremljene, da učitelji uporabljajo medije precej pogosto in za različne dejavnosti. Uporaba medijev je tudi pri likovni umetnosti dobra, kar smo potrdili tudi s praktičnim raziskovanjem na terenu, kjer se je pokazalo, da učitelji v uvodnih delih ur likovne umetnosti v večini uporabljajo medije, kar je spodbudno, saj mediji omogočajo sodobno naravnan pouk, večjo nazornost, aktivnost in dinamičnost pouka.
Keywords: mediji/tehnologija, likovna umetnost, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, osnovna šola, motivacija.
Published: 28.07.2017; Views: 386; Downloads: 41
.pdf Full text (2,43 MB)

7.
POMEN VADBE JUDA ZA MOTORIČNI RAZVOJ UČENCEV V PRVEM VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEM OBDOBJU OSNOVNE ŠOLE
Uroš Kavčič, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Pomen vadbe juda za motorični razvoj učencev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen magistrske naloge je bil raziskati razloge za vključevanje otrok v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju v judo in ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med kontrolno in eksperimentalno skupino, ki so posledica vadbe juda. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu dečkov, kjer so v eksperimentalni skupini sodelovali učenci, ki trenirajo judo v JK Murska Sobota in učenci kontrolne skupine, ki obiskujejo OŠ Beltinci (9 učencev 1. razreda, 10 učencev 2. razreda, 9 učencev 3. razreda). Učenci kontrolne skupine so bili izbrani tako, da se noben izmed njih ni udeleževal nobene organizirane športne vadbe izven rednega pouka. Obe skupini sta bili testirani dvakrat, opravili sta 12 različnih testov telesnih značilnosti in gibalnih sposobnosti. Podatki so bili obdelani na nivoju deskriptivne in inferenčne statistike. Ugotovitve so pokazale, da je bila eksperimentalna skupina boljša v večini opravljenih testov. Največje razlike se pojavljajo pri moči trupa, eksplozivni moči nog in splošni vzdržljivosti ter koordinaciji celotnega telesa. Nekoliko manjše razlike se kažejo le pri gibljivosti in ravnotežju. Iz pridobljenih rezultatov raziskave lahko sklepamo, da vadba juda bistveno pripomore k motoričnemu razvoju dečkov v prvem triletju osnovne šole.
Keywords: judo za otroke, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, razvoj otroka v poznem otroštvu, gibalne sposobnosti
Published: 18.03.2016; Views: 855; Downloads: 89
.pdf Full text (1,14 MB)

8.
Pravopisna zmožnost tretješolcev v Slovenskih Konjicah
Jožica Škorjanc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Pravopisna zmožnost tretješolcev v Slovenskih Konjicah je v teoretičnem delu najprej na kratko predstavljena pravopisna zmožnost kot del sporazumevalne zmožnosti. Zapisani so tudi operativni cilji in standardi znanja iz učnega načrta za slovenščino v osnovni šoli (2011), ki se povezujejo s pravopisno zmožnostjo učencev ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Predstavljena so tudi poglavja iz pravopisa, vezana izključno na operativne cilje pravopisne zmožnosti učencev na koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Teoretičnemu delu sledi empirični del, v katerem se je s preizkusom znanja preverjalo pravopisno znanje izbranih 99 učencev ob koncu 3. razreda, to je ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Pravopisna zmožnost tretješolcev se je preverjala s pomočjo testa v obliki besedila s pravopisnimi napakami, ki naj bi jih učenci pravopisno ustrezno popravili. V testu (besedilu s pravopisnimi napakami) je bilo zajetih vseh 11 operativnih ciljev pravopisne zmožnosti, ki naj bi jih učenci usvojili v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju in so zapisani v učnem načrtu za slovenščino v osnovni šoli (2011). Pravopisno znanje tretješolcev se je preverjalo glede na spol, razred in šolo ter po posameznem cilju pravopisne zmožnosti. Na podlagi rezultatov je bilo ugotovljeno, da imajo obravnavani tretješolci precej dobro usvojene cilje, vezane na pravopisno zmožnost. Slabše rezultate so dosegli pri ciljih ločeno pisanje nikalnice pred glagolom, pri rabi končnih ločil in rabi vejice pri naštevanju. Navedene primanjkljaje bi učenci z raznolikimi vajami, utrjevanjem, natančnostjo in vztrajnostjo zagotovo lahko odpravili.
Keywords: sporazumevalna zmožnost, pravopisna zmožnost, pravopis, učni načrt slovenščina, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, operativni cilji, standardi znanja
Published: 12.09.2016; Views: 688; Downloads: 160
.pdf Full text (2,60 MB)

9.
Razumevanje frazemov iz učnega gradiva in vsakdanjega življenja
Maja Mavec, 2017, master's thesis

Abstract: Uporaba frazemov je v šoli in v življenju zelo pogosta, ker pa je frazeologija mlada veda, še ni toliko raziskana. Izražanje s frazemi naš jezik obogati in ga naredi zanimivejšega. Razumevanje frazemov je včasih zapleteno, saj gre za besedne zveze, ki imajo prenesen pomen. Razumevanje frazemov pri otrocih s starostjo narašča in do konca osnovne šole doseže obseg razumevanja splošnih frazemov. V magistrskem delu z naslovom Razumevanje frazemov iz učnega gradiva in vsakdanjega življenja je bilo preučeno razumevanje izbranih frazemov pri tretješolcih. Razumevanje je bilo preverjeno s preverjanjem (testom) znanja, ki je vseboval naloge s frazemi iz učnega gradiva in iz vsakdanjega življenja. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike v razumevanju frazemov glede na izbor frazema, ali se razlikuje razumevanje frazemov pri dečkih in deklicah ter ali obstaja povezava med končno oceno pri slovenščini in številom točk na preverjanju znanja. Analiza preverjanja znanja je pokazala, da v raziskavo vključeni tretješolci enako dobro razumejo frazeme, ki so jih obravnavali v šoli, in frazeme, ki so bili izbrani iz vsakdanjega življenja. Med dečki in deklicami ni bilo razlik v razumevanju frazemov. Rezultati so pokazali, da je bila višina zaključene ocene pri slovenščini povezana z uspešnostjo na preverjanju znanja. Tisti učenci, ki so imeli pri slovenščini zaključeno višjo oceno, so bili na preverjanju bolj uspešni, in obratno. Učenci so na testu v povprečju dosegli 64-% uspešnost. Čeprav so učna gradiva bogata s frazemi, je bilo pri pregledu učnega načrta za slovenščino ugotovljeno, da se frazemom ne namenja veliko pozornosti. Frazemi imajo za slovenski jezik veliko vrednost, zato bi učitelji morali učence vseeno opozarjati na frazeme, jih spodbujati k razmišljanju o njihovem pomenu in jim pomagati pri oblikovanju pravilnega pomena.
Keywords: frazeologija, frazemi, učni načrt za slovenščino, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, tretješolci, učno gradivo, vsakdanje življenje
Published: 19.07.2017; Views: 378; Downloads: 106
.pdf Full text (1,03 MB)

10.
(Ne)usvojeni cilji pravopisne zmožnosti v prvem vzgojnoizobraževalnem obdobju
Polonca Šek Mertük, 2017, original scientific article

Abstract: Pravopisna zmožnost spada med temeljne sporazumevalne zmožnosti. Učenci jo začnejo sistematično razvijati z začetkom šole. Do konca prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja naj bi usvojili enajst operativnih ciljev, vezanih na pravopisno zmožnost. Raziskav, ki bi preverjale, koliko so učenci usvojili pravopisno zmožnost, je premalo. Prispevek prikazuje stanje (ne)usvojenosti pravopisne zmožnosti v raziskavo vključenih tretješolcev, na podlagi katerega lahko (bodoči) učitelji še bolj načrtno obravnavajo posamezne pravopisne teme.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, sporazumevalna zmožnost, pravopisna zmožnost, slovenščina, učni načrti, standardi znanja, učni načrt za slovenščino, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, cilji pravopisne zmožnosti
Published: 19.09.2017; Views: 204; Downloads: 52
.pdf Full text (96,58 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica