| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
PROSTORSKO OBLIKOVANJE V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Valerija Florjančič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega teoretični in projektni — praktični del. V teoretičnem delu je predstavljen razvoj otrokovega likovnega izražanja, vsebina likovne vzgoje ter beseda o projektnem učnem delu. V praktičnem delu diplomskega dela pa je prikazan projekt na temo Moj domači kraj. Sodelovali so učenci 1. razreda osnovne šole.Učenci so se na to temo preizkušali v različnih tehnikah prostorskega oblikovanja. Namen raziskave je bilo ugotoviti kvaliteto pojavljanja določenih vedenj učencev ter njihovo ustvarjalost in motiviranost pri delu. Učenci so pri gradnji različnih prostorskih tvorb razvijali kreativno mišljenje, navajali so se na aktivno delo in samostojnost, bogatili pa so tudi zmožnost opazovanja različnih prostorov. Diplomsko delo pa vsebuje tudi predloge za nadgradnjo tega projekta. Ponuja namreč ideje za različne likovne dejavnosti z likovno tehniko kiparstva.
Keywords: Likovna vzgoja Prostorsko oblikovanje Razvoj otrokovega likovnega izražanja Vsebina likovne vzgoje Projektno delo
Published: 10.03.2010; Views: 4221; Downloads: 350
.pdf Full text (4,77 MB)

3.
ZASTOPANOST LIKOVNIH NALOG S PODROČJA KIPARSTVA IN PROSTORSKEGA OBLIKOVANJA NA RAZREDNI STOPNJI
Goran Poglajen, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj otrokovega likovnega izražanja, pomen načrtovanja likovne vzgoje, učiteljeva priprava na pouk likovne vzgoje, problemsko naravnan pouk likovne vzgoje in cilji problemskega pouka na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja. V prvem delu diplomske naloge je izpostavljen razvoj otroka in njegovega likovnega izražanja, podrobno so predstavljene stopnje otrokovega likovnega razvoja, načrtovanje pouka in cilji likovne vzgoje na področju kiparstva in prostorskega oblikovanja na razredni stopnji. V nadaljevanju je podrobno opisano področje kiparstva in prostorskega oblikovanja, najpogosteje uporabljeni materiali, postopki obdelave ter likovna področja, problemi in naloge s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja. V drugem delu je predstavljena raziskava zastopanosti likovnih nalog in učnih ur s področja kiparstva in prostorskega oblikovanja, ki je bila izvedena v osnovnih šolah. V raziskavo je bilo vključenih deset osnovnih šol in vsi oddelki od tretjega do petega razreda. Poudarek je na likovnih nalogah, ki so bile realizirane in zapisane v dnevnike, zanimala so nas predvsem statistična odstopanja realiziranih nalog in učnih ur od predpisane realizacije iz učnega načrta za likovno vzgojo.
Keywords: Likovna vzgoja, načrtovanje pouka likovne vzgoje, priprava na problemski pouk likovne vzgoje, letni učni načrt, kiparstvo, prostorsko oblikovanje.
Published: 31.05.2010; Views: 2676; Downloads: 502
.pdf Full text (7,47 MB)

4.
PREVERJANJE ZNANJA PRI LIKOVNI VZGOJI NA PODROČJU PROSTORSKEGA OBLIKOVANJA
Andreja Mihelin, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V osnovnih šolah se znanje preverja z namenom, da lahko učitelj spremlja napredek učencev in ugotovi, ali so učenci osvojili podano učno vsebino. Ugotovimo lahko tudi, če so učni programi prilagojeni zmogljivosti učencev. Znanje se preverja pri vseh predmetih, zato likovna vzgoja ni izjema. Osredotočili smo se na področje prostorskega oblikovanja, ki je eno izmed petih področij pri predmetu likovna vzgoja. Glavni namen diplomske naloge je bil sestaviti banko testnih nalog za področje prostorskega oblikovanja, saj gre za temeljna znanja s tega področja, ki jih morajo bodoči učitelji poznati in razumeti, da jih lahko didaktično obdelajo. Zato smo najprej definirali, kaj preverjanje znanja sploh je, na kaj moramo biti pozorni, kadar sestavljamo test znanja ter katere so vrste testov znanja in tipi nalog. Ko vse to vemo, lahko s tem znanjem sestavimo razgiban, dovolj zanimiv za učenca in obsežen test znanja. Dotaknili smo se tudi nacionalnega preverjanja znanja v osnovni šoli, našteli cilje in načela, saj se navezuje na našo banko nalog, ki smo jo sestavili. Ker je prostorsko oblikovanje področje likovne vzgoje, ki je zelo pomembno za razvijanje prostorske predstave in urjenja orientacije v prostoru in v naravi, smo opredelili likovni prostor in našteli cilje v učnem načrtu od prvega pa vse do devetega razreda osnovne šole. Sestavili smo 30 nalog, 15 nalog I. taksonomske stopnje, 9 nalog II. taksonomske stopnje in 6 nalog III. taksonomske stopnje, analizirali ter vse zapisali v mrežnem diagramu.
Keywords: Ključne besede: preverjanje znanja, testi znanja, likovna vzgoja, prostorsko oblikovanje, učni načrt za likovno vzgojo.
Published: 06.09.2010; Views: 2554; Downloads: 320
.pdf Full text (2,26 MB)

5.
PROSTORSKO OBLIKOVANJE PRI LIKOVNI VZGOJI V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mateja Vlasak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi zapostavljenosti področja prostorskega oblikovanja smo se odločili predstaviti nekaj praktičnih idej, ki bodo lahko učiteljicam in učiteljem razrednega pouka spodbuda, da se bodo pogosteje in z večjo samozavestjo lotevali realizacij vsebin iz tega področja. Cilj diplomskega dela je bil opazovati učence med potekom/procesom učne ure: njihovo sodelovanje, ustvarjanje, vrednotenje ter s pomočjo anket preveriti, v kolikšni meri so učenci razumeli podane oziroma zastavljene cilje. V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo za proučevanje, opisovanje in predstavitev dejstev, odnosov in procesov z namenom odkrivanja podobnosti in razlik. Za interpretacijo pridobljenih rezultatov smo uporabili kvalitativno in kvantitativno metodologijo. V raziskavi je sodelovalo pet oddelkov tretjih razredov mariborskih osnovnih šol. Podatke smo pridobivali z neposrednim opazovanem, fotografiranjem, z vprašalniki za učence ter z analizo nastalih izdelkov. Učenci so velikim veseljem in navdušenjem sodelovali pri urah prostorskega oblikovanja, izjeme so bile zelo redke. Glede na to, da jim je bilo likovno področje novo, je bilo presenetljivo, kako dobro so se v njem znašli ter so ustvarjalno, kreativno in inovativno reševali probleme, kar smo prikazali s fotografijami v praktičnem delu in komentarji ob jih. Več težav se je pojavilo pri zapisovanju kot pa pri ubesedovanju ter usvajanju izvedenih aktivnosti. Glede na dosežene rezultate lahko rečemo, da so učenci cilje razumeli, saj so njihovi izdelki v veliki večini ustrezali zastavljenim merilom. Tudi pri predstavitvi svojih izdelkov učenci niso imeli težav. Odgovori iz anketnih vprašalnikov pa kažejo na nekoliko slabše razumevanje ciljev, kar nam prikazujejo grafi v praktičnem delu.
Keywords: likovna vzgoja, prostor, prostorsko oblikovanje, učni načrt, cilji likovne vzgoje
Published: 13.07.2010; Views: 3644; Downloads: 470
.pdf Full text (4,77 MB)

6.
Stališča študentov likovne pedagogike do pridobljenih splošnih in predmetno specifičnih kompetenc
Janja Batič, Jerneja Herzog, Matjaž Duh, 2009, review article

Abstract: V času študija likovne pedagogike naj bi študentje pridobivali splošne in predmetnospecifične kompetence za poučevanje likovnih vsebin v osnovnih in srednjih šolah. Predmetnospecifične kompetence naj bi študentje pridobivali pri tako imenovanih strokovnih predmetih, kot so risanje, slikanje, kiparstvo, grafika ipd. To pomeni, da naj bi pri teh predmetih bodoči likovni pedagogi ob lastnem likovnem izražanju spoznali posebnosti posameznih likovnih področij, izrazne možnosti likovnih tehnik, materiale, orodja ipd. Žal pri predmetu didaktika likovne vzgoje opažamo, da študentje zelo slabo poznajo temeljne vsebine svoje stroke, to pa zelo otežuje kakovostno pripravo na pedagoški proces. Opažamo namreč, da pri izvajalcih strokovnih predmetov manjka motiviranost za poglobljeno podajanje strokovnih vsebin, ki naj bi bile temelj študija likovne pedagogike. V študijskem letu 2008/09 smo izvedli raziskavo, v katero smo vključili študente tretjega in četrtega letnika likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Mariboru (n = 45). Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, kakšna so stališča študentov do pridobljenih kompetenc v času študija. Rezultati kažejo na to, da študentje zaznavajo prej omenjene težave. Kot največji problem izpostavljajo pomanjkljivo poznavanje posameznih likovnih tehnik in njihovih izraznih možnosti, med likovnimi področji pa izstopa nepoznavanje prostorskega (arhitekturnega) oblikovanja.
Keywords: splošne kompetence, predmetno specifične kompetence, študij likovne pedagogike, likovne tehnike, prostorsko oblikovanje, arhitekturno oblikovanje
Published: 10.07.2015; Views: 504; Downloads: 57
.pdf Full text (574,93 KB)
This document has many files! More...

7.
Usposobljenost likovnih pedagogov za poučevanje prostorskega oblikovanja pri likovni vzgoji
Matjaž Duh, Janja Batič, 2008, original scientific article

Abstract: Članek obravnava usposobljenost likovnih pedagogov za poučevanje prostorskega oblikovanja pri likovni vzgoji. Trenutne izobraževalne vsebine dodiplomskega študijskega programa likovne pedagogike diplomantom ne nudijo osnovnih predmetnospecifičnih kompetenc za vsa likovna področja. Pregled dosedanjih likovnopedagoških študijskih programov na Pedagoški fakulteti v Mariboru pokaže, da se bodoči likovni pedagogi v času študija ne seznanijo z vsebinami prostorskega oblikovanja. Cilj naše raziskave, ki je zajela 73 likovnih pedagogov, je bil ugotoviti stališča likovnih pedagogov do omejenega likovnega področja ter katere naloge prostorskega oblikovanja načrtujejo. Dobljeni rezultati kažejo na to, da je trenutno stanje v osnovnih šolah zelo zaskrbljujoče.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, likovna vzgoja, prostorsko oblikovanje, likovni pedagogi, osnovne šole
Published: 10.07.2015; Views: 569; Downloads: 64
.pdf Full text (103,92 KB)
This document has many files! More...

8.
Filozofija, metodologija in vizija razvoja podeželja
Vilibald Premzl, Mirko Pšunder, 1993, professional article

Abstract: V prispevku so prikazani osnovni elementi planiranja s posebnim ozirom na podeželski prostor. Izpostavljena je potreba po izvajanju politike razvoja podeželskega prostora, ki mu je tudi v Sloveniji na vseh ravneh posvečeno premalo pozornosti.
Keywords: prostorsko urejanje, oblikovanje krajine, gospodarsko planiranje, naravna dediščina, nega prostora, ekologija, Slovenija
Published: 10.07.2015; Views: 583; Downloads: 190
.pdf Full text (3,56 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica