1. Primerjava korupcijskih tveganj med proračunskimi uporabniki z uporabo OSINT : magistrsko deloBenjamin Hostnik, 2024, master's thesis Abstract: Korupcija predstavlja zlorabo zaupane moči za pridobitev zasebne koristi in kot taka že od nekdaj predstavlja pereč problem v družbi. Korupcija se pojavlja v javnem in zasebnem sektorju, njene posledice pa se kažejo v obliki izgube zaupanja v institucije in ogrožanja demokracije, pravne države ter človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Na področju ekonomije korupcija ovira pošteno konkurenco, zavira gospodarsko rast in razvoj ter povečuje sivo ekonomijo. Njene posledice se kažejo tudi v nižji kakovosti javnih storitev in birokratski neučinkovitosti. V družbi korupcija povzroča razdeljenost, povečuje negotovost, neenakost in revščino ter predstavlja grožnjo varnosti. Eden izmed načinov boja proti korupciji je akademsko raziskovanje. Zaključno delo raziskuje potencialna korupcijska tveganja v obliki nasprotja interesov v postopkih javnega naročanja. V empiričnem delu so primerjana korupcijska tveganja med različnimi proračunskimi uporabniki javnega sektorja. Kot tvegane so bile prepoznane naslednje situacije, in sicer ko je posameznik deloval v javnem in v zasebnem sektorju; ko je zaposleni v javnem sektorju deloval v zasebnem podjetju, ki se je ukvarjalo z istovrstno dejavnostjo; ko so zaposleni pri delodajalcu iz javnega sektorja od njega prejemali finančna sredstva na račun svojega zasebnega podjetja. Zbiranje podatkov se je izvajalo s pomočjo OSINT orodij, ki služijo kot zakonit pripomoček za pridobivanje podatkov iz javno dostopnih virov. Takšen način zbiranja podatkov prinaša številne omejitve in pri interpretaciji zahteva nekatere poenostavitve. Ugotovitve zaključnega dela služijo kot smernice, celoten proces zaznavanja in analiziranja korupcijskih tveganj pa služi kot predstavitev inovativnega pristopa za zaznavanje korupcijskih tveganj. Keywords: korupcijska tveganja, proračunski uporabniki, primerjava, magistrska dela Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 13 Full text (1,19 MB) |
2. PRESOJA RACIONALNOSTI UPORABE E - RAČUNOV S PRIMEROM OBČINE DOBJEAnita Kolar, 2016, undergraduate thesis Abstract: Računi za dobavljeno blago in opravljene storitve proračunskim uporabnikom morajo biti v Sloveniji v skladu z veljavno zakonodajo od 1. 1. 2015 obvezno izdani v elektronski obliki in poslani prek enotne vstopne in izstopne točke pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila. V diplomskem delu uporabo e-računov v Sloveniji primerjamo z razširjenostjo njihove uporabe v drugih državah, predstavimo pravno ureditev tega področja in pogoje za izmenjavo e-računov. Proces izdaje in obdelave prejetih e-računov je treba zaključiti z ustrezno hrambo e-računov v njihovi izvorni obliki.
Na primeru neposrednega proračunskega uporabnika Občine Dobje prikažemo, kako je uporaba e-računov vplivala na spremembo poslovanja in kakšne prilagoditve poslovnih procesov so bile potrebne. Pri proučitvi stroškovnega vidika uporabe e-računov ugotovimo, da je obdelava e-računov v obravnavani občini hitrejša in cenejša kot obdelava računov v papirni obliki, vendar so ti prihranki minimalni. Večje koristi poslovanja z e-računi lahko dosežemo, če se podatki iz e-računov obdelajo avtomatizirano. V prihodnje bo treba optimizirati in avtomatizirati še ostale faze, ki so povezane s procesi izdajanja in prejemanja računov. Keywords: e-račun, Občina Dobje, elektronsko poslovanje, spletna aplikacija UJPnet, proračunski uporabniki, e-hramba Published in DKUM: 07.07.2016; Views: 1086; Downloads: 81 Full text (1,71 MB) |
3. ANALIZIRANJE TOKA RAČUNOVODSKE DOKUMENTACIJE IN PREVERJANJE USTREZNOSTI S TEM POVEZANIH NOTRANJIH KONTROLTadeja Štravs, 2011, undergraduate thesis Abstract: Notranje kontroliranje je niz dejanj, ki prepletajo dejavnost organizacije. Ureditev notranjega kontroliranja je najbolj uspešna takrat, kadar so kontrole vgrajene v infrastrukturo organizacije in postanejo celostni del jedra organizacije. Notranje računovodske kontrole morajo zagotoviti, da so informacije za odločanje, tako za zunanje kot za notranje uporabnike, zanesljive, pravilne, pravočasne in stroškovno učinkovite.
V diplomski nalogi sem predstavila organiziranost in delovanje javnega računovodstva. V okviru Ministrstva za finance RS deluje Direktorat za javno računovodstvo, ki vodi finančno-računovodske storitve za potrebe izvrševanja proračuna Republike Slovenije in v okviru tega vodi tudi analitične in sintetične računovodske evidence za proračun in neposredne proračunske uporabnike. Predstavila in opisala sem knjigovodske listine in poslovne knjige, ki se v skladu s Pravilnikom o računovodstvu in Pravilnikom o postopkih za izvrševanju proračuna vodijo in uporabljajo v knjigovodstvu na DJR. Opisani so postopki in krogotoki nekaterih knjigovodskih listin znotraj pomembnejših zaokroženih enot v računovodstvu z notranjimi računovodskimi kontrolami, ki se pri tem izvajajo.
Po pregledu knjigovodskih opravil ter krogotokov knjigovodskih listin sem dobila potrditev, da ima DJR vzpostavljene delujoče računovodske kontrole. Dosledno izvajanje kontrolnih postopkov, ki jih morajo opravljati zaposleni delavci, ter vgrajeni sistemi kontrol v računalniških programih skupaj zagotavljajo točno pravilno in realno izkazovanje sredstev, obveznosti do virov sredstev in rezultatov poslovanja. Keywords: notranje kontrole, proračunski uporabniki, knjigovodska listina, javno računovodstvo, naris poteka. Published in DKUM: 23.01.2012; Views: 2486; Downloads: 248 Full text (355,76 KB) |
4. INFORMACIJSKA PODPORA E-PLAČEVANJA S POUDARKOM NA INFORMATIZACIJI DIREKTNIH OBREMENITEV PRI PRORAČUNSKIH UPORABNIKIHIgor Ferk, 2009, undergraduate thesis Abstract: Novi plačilni instrumenti so na področju plačilnega prometa prinesli veliko novosti in poenostavitev. Za vse udeležence v plačilnem prometu je direktna bremenitev zagotovo eden od enostavnejših in zanesljivejših načinov plačevanja ponavljajočih obveznosti.
Za vključitev upnika v sistem direktnih bremenitev je potrebno zelo malo. Strojna oprema, internetna povezava in digitalna potrdila so praviloma že na voljo zaradi osnovnega plačilnega prometa proračunskega uporabnika. Ob tem je potrebno le še prilagoditi informacijski sistema in izvesti nekaj manjših organizacijskih sprememb.
Zaradi tehnološke zastarelosti Uprave za javna plačila proračunski uporabniki do nedavna niso imeli možnosti izkoristiti celotne palete novih plačilnih instrumentov na enoten način, vendar zadnje pospešene prilagoditve programskih rešitev na UJP kažejo na svetlejšo prihodnost na tem področju.
Da bi DB zaživela v polni meri bodo morale banke približati storitve upnikom in dolžnikom. Zaradi poenotenih standardov v proračunu je to priložnost, ki je ne gre zamuditi.
Zaradi načrtovane uvedbe SEPA v naslednjih letih obstoječe informacijske rešitve za obdelavo direktnih bremenitev ne bodo dolgo v uporabi. Keywords: direktna bremenitev, plačilni instrumenti, avtomatska bremenitev, masovna plačila, proračunski uporabniki, javna uprava, Septima d.o.o. Published in DKUM: 06.07.2009; Views: 2507; Downloads: 256 Full text (992,83 KB) |