1. Primerjava pretočnosti krožnega in klasičnega križišča na Kersnikovi ulici v CeljuKatja Kajtna, 2014, bachelor thesis/paper Abstract: Hitro doseganje cilja v smislu prevožene poti je skozi oči voznika dokaj enostavno opravilo, vse dokler ne nastopijo prometne prekinitve ali slabša pretočnost, ki oslabijo nemoteno uresničevanje mobilnosti. Prav zagotovitev slednjega je velik izziv tako za načrtovalce prometne infrastrukture kot tudi za prometne udeležence, ki pogosto s svojim nepravilnim izvajanjem ali predvidevanjem nehote izzovejo potencialne nevarnosti in prekinitve prometnih tokov.
V diplomskem delu je poleg teoretičnega proučevanja prikazana tudi primerjava propustnosti klasičnega križišča s krožnim križiščem na najbolj pretočni mestni cesti, na Kersnikovi ulici v Celju, kjer se osredotočimo poleg štetja prometnih udeležencev tudi na obnašanje voznikov. Ta naloga na osnovi podatkov, zajetih iz terenskih raziskav, razpolaga z določenimi končnimi ugotovitvami, ki so nas pripeljale do priporočil. Prometni tokovi obravnavanega križišča in krožišča so bili primerni in ne pretirano nasičeni, medtem ko je bil način obnašanja prometnih udeležencev večinoma nezadovoljiv. Keywords: klasično križišče, krožno križišče, obnašanje voznikov, prometni tokovi, štetje prometa, pravila vožnje Published in DKUM: 30.01.2015; Views: 1171; Downloads: 150
Full text (6,40 MB) |
2. Analiza vpliva prometnega toka pešcev na prepustno zmožnost krožišča z uporabo diskretnih simulacijTomaž Tollazzi, Tone Lerher, Matjaž Šraml, 2006, original scientific article Abstract: Podobno kakor v običajnih nesemaforiziranih kriziščih lahko tudi pri krožiščih, v posebnih prometnih razmerah, prihaja do bistvenega zmanjšanja prepustnosti. V takih primerih je značilno, da je prometni tok pescev in/ali kolesarjev pri prečkanju enega ali več krakov krozišča tako močan, da vpliva na polnjenje ali na praznjenje krozišča. Namen prispevka je ponazoriti, kako lahko uporaba diskretnih simulacij prispeva k odločitvi o izvedbi krožišča, oziroma ali bo krožišče primerno izpolnjevalo pogoj zmogljivosti ob pričakovanem prometnem toku pešcev in/ali kolesarjev. Predlagan je nov način obravnave problematike dimenzioniranja krožišč z vidika matematičnega modeliranja prometnih tokov z uporabo metode diskretnih simulacij, z upoštevanimi statistično ovrednotenimi vhodnimi podatki za prometni tok vozil in pešcev. Rezultati simulacij so uporabni pri določanju prepustnosti načrtovanih krozišč, ki bodo delovali v različnih prometnih okoliščinah. Predstavljen model izhaja iz sprejemljive časovne praznine v prometnem toku pešcev, ki jo uporabljajo motorna vozila za uvažanje in izvažanje iz krožišča, če upoštevamo, da imajo pešci prednost. Simulacijska analiza je preverjena na dejanskem primeru montažnega krožišča v Mariboru, na Koroški ulici, kjer so bile izvedene tudi potrebne meritve prometnega toka motornih vozil ter pešcev in kolesarjev. Postopek, prikazan v prispevku, predstavlja poleg znanstvenega postopka matematičnega modeliranja tudi praktično metodo za pomoč pri odločanju o smiselnosti izvedbe krožišča v primeru močnega toka pešcev in/ali kolesarjev. Keywords: cestni promet, krožišča, prometni tokovi, analiza vplivov, simulacijski modeli Published in DKUM: 31.05.2012; Views: 1757; Downloads: 56
Link to full text |
3. UPORABA ORODIJ ZA PROGNOZIRANJE DALJINSKEGA PROMETA, PRIMER TRANS-TOOLSDejan Prapotnik, 2012, undergraduate thesis Abstract: Hitro naraščanje prometa v Evropi in s tem tudi na slovenskem prometnem omrežju, vodi do številnih problemov v prometu. Ti problemi so na primer zastoji, povečane emisije v zraku, hrup in neposredno tudi povečanje ogroženosti in varnosti udeležencev v prometu. Da bi lažje predvideli stanje v prihodnosti in da do teh nevšečnosti ne bi prihajalo, lahko z uporabo prometnih modelov pravočasno predvidimo in zagotovimo potrebe po prometni infrastrukturi. Ti omogočajo, da preskusimo (testiramo) rešitve in ukrepe, preden jih izvedemo v realnem svetu. Model je poenostavljena prezentacija le dela realnega sveta in je osredotočen na določen problem iz določenega zornega kota. Evropska komisija je za potrebe načrtovanja prometa in mobilnosti v Evropi ugotovila, da potrebuje orodje, ki bi presegalo nekatere pomanjkljivosti obstoječih prometnih modelov, in tako so razvili model Trans-Tools, s katerim smo skozi diplomsko nalogo tudi sami pognali in preizkusili določene scenarije, ki bi se v prihodnosti v Sloveniji lahko zgodili. Keywords: prometni modeli, modeliranje prometa, prometni tokovi, napovedovanje prometnih tokov, Trans-Tools Published in DKUM: 26.03.2012; Views: 3062; Downloads: 170
Full text (3,47 MB) |
4. SISTEM INDIKACIJE ZASEDENOSTI GARAŽNIH HIŠ IN VMESNIK ZA NADZORMarko Čerič, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na izdelavo sistema indikacije zasedenosti garažne hiše. Zaradi natančnejšega odčitavanja trenutnega stanja v garažni hiši sistem deluje na odčitavanju zasedenosti posameznega parkirnega mesta. Za določanje zasedenosti posameznega parkirnega mesta je uporabljen ultrazvočni senzor, ki s pomočjo odboja zvoka določa stanje zasedenosti. Senzorji vsebujejo led indikacijo, kar omogoča uporabnikom enostaven pregled nad zasedenostjo posameznih parkirnih mest. Komunikacija indikacijskih senzorjev s strežnikov poteka preko naprave imenovane koncentrator. Celotno dogajanje vseh enot in samo stanje v garažni hiši je možno nadzirati in opazovati v spletnem vmesniku narejenem z orodjem Adobe Flex, ki je eno izmed vodilnih orodij bogatih spletnih aplikacij na tržišču. Keywords: parkirnih hiš, Adobe Flex, prometni tokovi, ultrazvok Published in DKUM: 04.04.2011; Views: 2385; Downloads: 146
Full text (2,78 MB) |
5. |
6. |
7. |