| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 81
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Uporaba brezpilotnih zrakoplovov pri načrtovanju prometnih ureditev
Alem Salaji, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Zajemanje podatkov o prometu in mobilnosti je sestavni del vsake aktivnosti v procesu načrtovanja in upravljanja s prometnim sistemom. Tradicionalni postopki so praviloma zamudni, dragi in pogosto ne dovolj natančni, zato prometni strokovnjaki iščejo rešitve, kako bi na terenu hitreje, ceneje in učinkoviteje zajemali podatke o prometu in mobilnosti ter jih nato z ustrezno programsko opremo obdelovali. Takšna nova možnost se je ponudila s pojavom cenovno dostopnih brezpilotnih zrakoplovi (dronov), ki lahko bistveno olajšajo snemanje dogajanja v kombinaciji s programsko opremo za obdelavo slik, ki omogoča hitro in učinkovito obdelavo posnetega materiala.
Keywords: promet, prometni tok, brezpilotni zrakoplov, dron, analiza posnetkov
Published: 28.09.2020; Views: 161; Downloads: 24
.pdf Full text (3,10 MB)

2.
Odsevnost prometnih znakov na javnih cestah v občini Pesnica
Mitja Črnčec, 2020, master's thesis

Abstract: Prometna signalizacija je ključna za varno, nemoteno ter jasno odvijanje cestnega prometa. Ustrezati mora veljavnim standardom in pravilnikom, prav tako mora biti primerno postavljena in vzdrževana. S svojo obliko in vsebino opozarja uporabnike cest na nevarnosti, omejitve, prepovedi in obveznosti ter daje potrebna obvestila za varen in neoviran promet, zato ne gre zanemariti njenih kakovostnih lastnosti. V magistrskem delu so predstavljene zahteve in pravila, ki se nanašajo na postavitev in kakovost prometnih znakov. Opisana je ena ključnih lastnosti prometnih znakov, to je njihova svetlobna odsevnost. Ta lastnost pride do izraza še posebej pri slabši vidljivosti oziroma pri zahtevnejših vremenskih pogojih. V sklopu magistrskega dela je izdelana analiza kakovosti vertikalne signalizacije, postavljene na občinskih cestah v občini Pesnica. Podani so predlogi ukrepov za odpravo pomanjkljivosti in za izboljšanje stanja postavljene signalizacije. Prav tako je izdelan lokacijski prikaz neustreznih prometnih znakov
Keywords: prometni znaki, vertikalna prometna signalizacija, retrorefleksija prometnih znakov, kvaliteta vertikalne prometne signalizacije
Published: 06.07.2020; Views: 336; Downloads: 53
.pdf Full text (5,91 MB)

3.
Kaznovanje za prometni prekršek na podlagi videoposnetka
Žan Babič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je raziskana večina glavnih problemov in učinkov pri vpeljavi ureditve kaznovanja za prometni prekršek na podlagi videoposnetka. V uvodu je podrobneje opisana ideja kaznovanja za prometni prekršek na podlagi videoposnetka. Zastavljeni so tudi cilji diplomskega dela, predpostavljene so omejitve in predvidene metode raziskovanja. Raziskovanje se začne s predstavitvijo posebne vrste videokamer za uporabo v avtomobilu, imenovanih armaturne kamere. Predstavljene so tudi lastnosti in zmogljivosti armaturnih kamer. Raziskovalno delo se nadaljuje s proučevanjem problemov ureditve kaznovanja za prometni prekršek na podlagi videoposnetkov armaturnih kamer. Proučen in obrazložen je glavni problem zasebnosti. Nato so predstavljeni vsi členi zakonov, ki naj bi urejali uporabo armaturnih kamer in zagotavljali varovanje pravice posameznika do zasebnosti. Zakoni pa uporabe armaturnih kamer oziroma videoposnetkov prav za namen kaznovanja za prekrške ne urejajo neposredno, zato so predstavljeni tudi primeri njihove uporabe doma in po svetu. Pred raziskavo možnosti potrditve veljavnosti videoposnetkov so predstavljeni črna skrinjica in njeni vplivi. Gre za nadgradnjo armaturnih kamer, kar pomeni, da so tudi vplivi najbrž podobni. V poglavju o veljavnosti videoposnetkov kot dokazov je omenjeno področje umetne inteligence in strojnega učenja ter njunih pozitivnih in negativnih učinkov na ureditev kaznovanja prometnih prekrškov na podlagi videoposnetkov. V zadnjem delu raziskovalnega dela so našteti glavni dejavniki, ki vplivajo na število prometnih nesreč. Gre za dejavnike, ki vplivajo na vršenje prometnih prekrškov, poleg tega pa je opisana njihova povezava s prometno kulturo. V zaključku so povzete in zbrane ugotovitve raziskave, podan pa je tudi odgovor na raziskovalno vprašanje.
Keywords: diplomske naloge, prometna kultura, prometni prekršek, kaznovanje, prometni nadzor, armaturne kamere
Published: 04.10.2019; Views: 427; Downloads: 42
.pdf Full text (776,98 KB)

4.
Rekonstrukcija semaforiziranega križišča v Ormožu
Dejan Kociper, 2019, diploma project paper

Abstract: Predmet obravnave projektne naloge je rekonstrukcija štirikrakega semaforiziranega križišča v krožno križišče v Ormožu. Opišemo problematiko trenutnega stanja in predstavimo podatke o prometu na izbranem križišču. Prometne podatke pridobimo s pomočjo štetja prometa in podatkov o prometu iz Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Po analizi zbranih podatkov predstavimo splošno krožna križišča in nekaj osnovnih pojmov oziroma pomembnih dejstev o krožnih križiščih. S pomočjo standardov, pravilnikov in tehničnih specifikacij za ceste iz raznih področij določimo elemente naše projektne rešitve – krožnega križišča. Ustreznost izbranih elementov in same projektne rešitve preverimo z izračunom nasičenosti posameznih krakov. Namen je preučitev možnosti za preureditev oziroma rekonstrukcijo obstoječega križišča in s projektno rešitvijo – krožiščem izboljšati prometno varnosti in pretočnost prometa na izbrani lokaciji.
Keywords: krožno križišče, rekonstrukcija, promet, prometni podatki, TSC – Tehnične specifikacije za javne ceste
Published: 11.09.2019; Views: 406; Downloads: 79
.pdf Full text (1,28 MB)

5.
Sodobni načini izvedb cestnih zapor na avtocesti
Samo Krajnc, 2019, master's thesis

Abstract: Zaradi povečevanja prometnega dela na slovenskem avtocestnem omrežju se vsakodnevno srečujemo z zastoji, ki nastajajo zaradi gostote vozil in človeških dejavnikov. Zaradi tega je potrebno zagotavljanje ustrezne prometne varnosti in pretočnosti na območjih zastojev. Območja, na katerih nastajajo zastoji, so vsekakor zapore na cestah, ki omogočajo vzdrževanje cest in zavarovanja mest prometnih nesreč ter zagotavljajo varnost za delavce in uporabnike cestne infrastrukture. Naloga predstavlja primerjavo med različnimi načini vključevanja pred zaporo na dvopasovnih odsekih avtoceste in predlaga ukrepe, s katerimi bi zvišali stopnjo prometne varnosti in izboljšali pretočnost prometa na mestih cestnih zapor.
Keywords: avtocesta, zapore, sistem zadrge, človeški dejavniki, prometni tok, mikrosimulacija, prometna varnost
Published: 27.08.2019; Views: 480; Downloads: 93
.pdf Full text (2,54 MB)

6.
Vpliv socioekonomskih podatkov na prognoze cestnoprometnih tokov
Anja Smirić, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljene teoretične osnove planiranja prometa. Eden izmed korakov v procesu planiranja prometa je prometna raziskava. Osnovni pristop k prometni raziskavi je prometni model. S prometnim modelom lahko napovemo stanje cestnoprometnih tokov v prihodnosti. Namen magistrske naloge je bil ugotoviti, ali je metoda faktorjev rasti primerna za napovedovanje cestnoprometnih tokov ter kakšen vpliv imajo socioekonomski podatki na napovedovanje le-teh.
Keywords: planiranje prometa, prometna raziskava, prometni model, napovedovanje
Published: 24.10.2018; Views: 413; Downloads: 57
.pdf Full text (2,85 MB)

7.
IP-naslov kot osebni podatek: kaj razkrije o posamezniku
Dominika Tkalčič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: IP-naslov predstavlja ključen element pri uporabi storitev, ki jih ponuja internet. IP-naslov enolično označuje komunicirajočo napravo v omrežju, s tem pa cilj oziroma izvor podatkov, ki se prenašajo po omrežju. Posredno z IP-naslovom lahko določimo uporabnika naprave, kar indicira, da je IP-naslov tudi osebni podatek. Hkrati je tudi podatek o komunikaciji, tako imenovani prometni podatek, zato je predmet varovanja tako informacijske kot komunikacijske zasebnosti. Z vidika obeh omenjenih zasebnosti smo raziskovali, kakšno vlogo ima IP-naslov pri identifikaciji posameznika, zlasti v okoliščinah preiskovanja kaznivih dejanj, storjenih z uporabo spleta.
Keywords: IP-naslov, osebni podatek, prometni podatek, informacijska zasebnost, komunikacijska zasebnost
Published: 19.10.2018; Views: 685; Downloads: 77
.pdf Full text (2,02 MB)

8.
Raziskava retrorefleksivnosti prometne vertikalne signalizacije odsekov državnih cest na območju občine kidričevo glede na pldp
Boštjan Strel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Prometna signalizacija je temelj varnosti v prometu. Enostavnost simbolov je ključnega pomena za branje prometnih znakov med vožnjo. Prometni znaki opozarjajo voznike in vse ostale udeležence v prometu na nevarnosti, prepovedi, omejitve, obveznosti in obvestila za varno in tekoče odvijanje v prometu. Prometna signalizacija mora ustrezati standardom in tehničnim zahtevam, prav tako mora biti pravilno postavljena in vzdrževana. Ena izmed temeljnih lastnosti prometne signalizacije je retrorefleksija. V diplomskem delu je predstavljena in opisana retrorefleksija prometnih znakov. Odboj svetlobe je zelo pomemben pri težjih vremenskih pogojih (npr. megla). V aplikativnem delu diplomskega dela je bila opravljena raziskava ustrezne odbojnosti prometne vertikalne signalizacije na območju izbranega odseka v občini Kidričevo. S terenskim delom je bila izvedena inventarizacija prometnih znakov. Stanje vertikalne prometne signalizacije pa ni le odvisno od vremenskih vplivov, vendar k kakovosti retrorefleksivnosti pripomore tudi količina prometa.
Keywords: prometna signalizacija, prometni znak, retrorefleksivnost, PLDP
Published: 27.09.2018; Views: 532; Downloads: 73
.pdf Full text (6,47 MB)

9.
Ozelenjavanje gradskog transporta na primjeru grada varaždina
Ivana Košutar, 2017, master's thesis/paper

Abstract: V današanjem času povečanje migracij v mestih, zaradi velikega števila podjetij, univerz in šol, povzroča vse večje težave v prometu. Te težave so izražene kot zmanjšana mobilnost, zastoji in pomanjkanje parkirnih mest, kar ima za posledico velike emsiije ogljikovega dioksida. Prav tako obstajajo mesta, katerih prometna politika je še vedno zastarela ter ne sledijo primere dobrih praks iz bolj razvitih mest. Eden od teh mest je mesto Varaždin. Zato smo podrobneje analizirali trenutno stanje v mestu Varaždin, izvajanjem demografske analize, z analizo prometne situacije in z pomočjo vprašalnika, da bi pridobili mnenje o faktorima ki vplivajo na odločitev o uporabi Park and Ride sistemov. Rezultati demografske analize pokazali so, da se v mestu Varaždin dogajajo velike migracije. Z analizo prometa smo identificirali ceste, na katerima se dogajajo največje migracije. Po rezultatih ankete smo ugotovili, da se večina anketirancev na uporabo P&R sistema odloča zaradi velikih cenovnih ugodnosti, ki jih sistem ponuja, in zaradi slabega stanja glede prometa v mestu Varaždin. Rezultati so pokazali, da približno 75% anketirancev ne pozna tega sistema. Zaradi teh podatkov in rezultatov, smo se odločili pripraviti poseben načrt za uvedbo P&R sistema v mesto Varaždin, odnosno, P&R sistema, ki naj bi deloval v času največjih zastojev, kot so obdobje med Špancirfestom in obdobje med Božičem in Novim letom. Za namestitev P&R terminala, na podlagi podatkov o štetju prometa, smo se odločili za tri lokacije. Izdelali smo tudi načrt za povezavo P&R terminalov s središčem mesta prek avtobusnih linij. Prepričani smo, da se izvajanje P&R sistema v mestu Varaždin ne more oresničiti brez podpore Mesta Varaždin. Eden od razlogov je, da gradnja in delovanje P&R sistema zahteva visoka finančna sredstva. Prav tako je pomembno začeti ozaveščanje prebivalstva, saj brez tega, P&R sistem ne bo postal realnost. Priporočamo tudi uvedbo strožjih restriktivnih ukrepov v centru mesta, zmanjšanje števila parkirnih mest in povečanje parkirnih cen.
Keywords: mesto, mobilnost, Park and Ride, prometni zastoji, onesnaževanje zraka, okolju prijazni avtobusi
Published: 02.08.2018; Views: 523; Downloads: 47
.pdf Full text (3,96 MB)

10.
Potencial razvoja trajnostne mobilnosti v občini Hajdina
Karin Sagadin, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Evropska unija zaostruje direktive in priporočila z rastjo potrebe po mobilnosti in rastjo motoriziranega prometa na cestah ter uvaja ukrepe na področju trajnostne mobilnosti in na področju vpliva prevoznih sredstev na okolje. Kar nas je pripeljalo do raziskovanja možnosti za vpeljavo trajnostnih načinov prevoza v izbrani občini. V diplomski nalogi smo se pomočjo spletne literature o trajnostni mobilnosti seznanili s konceptom trajnostne mobilnosti, nato smo opisali stanje prometnega sistema Občine Hajdina in s pomočjo primerov dobre prakse izdelali načrt za vpeljavo sistemov skupne rabe. Z analizo opravljene ankete smo ugotovili, da občani zelo pogosto uporabljajo lasten prevoz z osebnimi avtomobili za izpolnjevanje svojih potreb po mobilnosti in imajo skeptični pogled na vpeljavo sistemov skupne rabe v Občini Hajdina. Rezultati ankete pa so prav tako pokazali, da imajo sistemi skupne rabe majhen potencial na izbranem območju.
Keywords: prometni sistem, trajnostna mobilnost, skupna raba prevoznih sredstev, potencial, direktive EU
Published: 04.07.2018; Views: 558; Downloads: 78
.pdf Full text (3,03 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica