| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Model za sistematično ocenjevanje kakovosti storitev javnega prevoza : magistrsko delo
Klemen Košič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu sem na podlagi pregleda literature mednarodnih standardov, priročnikov in raziskav razvil model za ocenjevanje kakovosti javnega prevoza. Model predlaga nov koncept kvalitete storitev: kvalitetna storitev javnega prevoza je storitev, ki ponuja čim višjo občuteno hitrost potovanja za čim več potencialnih uporabnikov s čim manj resursi. Predlaga tudi nov konceptualni okvir: elementi kakovosti so horizontalno klasificirani na fizične/objektivne in psihične/subjektivne; vertikalno pa so klasificirani na elemente postaje, linije in omrežja. Model je namenjen primerjavi omrežij javnega prevoza, vrednotenju sprememb omrežja in za izvajanje monitoringa kvalitete storitev.
Keywords: ocenjevanje kakovosti storitev, prometni sistem, trajnostna mobilnost, javni prevoz, postaja, linija, omrežje, potovalne navade, EN 13816:2003, primerjalna evalvacija (ang. benchmarking)
Published in DKUM: 17.01.2022; Views: 213; Downloads: 34
.pdf Full text (12,46 MB)

2.
Sodobni načini izvedb cestnih zapor na avtocesti
Samo Krajnc, 2019, master's thesis

Abstract: Zaradi povečevanja prometnega dela na slovenskem avtocestnem omrežju se vsakodnevno srečujemo z zastoji, ki nastajajo zaradi gostote vozil in človeških dejavnikov. Zaradi tega je potrebno zagotavljanje ustrezne prometne varnosti in pretočnosti na območjih zastojev. Območja, na katerih nastajajo zastoji, so vsekakor zapore na cestah, ki omogočajo vzdrževanje cest in zavarovanja mest prometnih nesreč ter zagotavljajo varnost za delavce in uporabnike cestne infrastrukture. Naloga predstavlja primerjavo med različnimi načini vključevanja pred zaporo na dvopasovnih odsekih avtoceste in predlaga ukrepe, s katerimi bi zvišali stopnjo prometne varnosti in izboljšali pretočnost prometa na mestih cestnih zapor.
Keywords: avtocesta, zapore, sistem zadrge, človeški dejavniki, prometni tok, mikrosimulacija, prometna varnost
Published in DKUM: 27.08.2019; Views: 688; Downloads: 128
.pdf Full text (2,54 MB)

3.
Potencial razvoja trajnostne mobilnosti v občini Hajdina
Karin Sagadin, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Evropska unija zaostruje direktive in priporočila z rastjo potrebe po mobilnosti in rastjo motoriziranega prometa na cestah ter uvaja ukrepe na področju trajnostne mobilnosti in na področju vpliva prevoznih sredstev na okolje. Kar nas je pripeljalo do raziskovanja možnosti za vpeljavo trajnostnih načinov prevoza v izbrani občini. V diplomski nalogi smo se pomočjo spletne literature o trajnostni mobilnosti seznanili s konceptom trajnostne mobilnosti, nato smo opisali stanje prometnega sistema Občine Hajdina in s pomočjo primerov dobre prakse izdelali načrt za vpeljavo sistemov skupne rabe. Z analizo opravljene ankete smo ugotovili, da občani zelo pogosto uporabljajo lasten prevoz z osebnimi avtomobili za izpolnjevanje svojih potreb po mobilnosti in imajo skeptični pogled na vpeljavo sistemov skupne rabe v Občini Hajdina. Rezultati ankete pa so prav tako pokazali, da imajo sistemi skupne rabe majhen potencial na izbranem območju.
Keywords: prometni sistem, trajnostna mobilnost, skupna raba prevoznih sredstev, potencial, direktive EU
Published in DKUM: 04.07.2018; Views: 797; Downloads: 110
.pdf Full text (3,03 MB)

4.
KRATKOROČNO NAPOVEDOVANJE ZGOSTITEV PROMETNEGA TOKA S POMOČJO ANALIZE ČASOVNIH VRST NELINEARNIH DINAMIČNIH SISTEMOV
Anamarija Ljubič Mrgole, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Prometni tok je gibanje motornih vozil na cestni mreži in je kot tak spremenljiv, dinamičen in kompleksen sistem, ki je nelinearen in nepredvidljiv. Pojav zgostitve prometnega toka v cestnem prometu ocenjujemo, ko se prometna obremenitev na določenem odseku prometnice in v določenem časovnem obdobju približa ali prekorači kapaciteto cestne infrastrukture, zato je pod določenimi pogoji mogoče opaziti, v zgostitvi prometnega toka, kaotične parametre. Pregled literature o prometnem toku in povezavi z kaosom nakazuje, da ima tema veliko teoretično in praktično vrednost. Raziskane metode za identifikacijo kaosa v prometnem toku so pokazale omejitve do sedaj uporabljanih metod, hkrati pa nakazale usmeritve za možnost izboljšave identifikacije kaotičnih parametrov v prometnem toku. Predlagana nova metoda kratkoročnega napovedovanja zgostitev v prometnem toku uporablja frekvenčno Wigner-Villerjevo porazdelitev, ki omogoča prikaz kaotičnega atraktorja brez uporabe rekonstrukcije faznega prostora, s tem je mogoče skrajšati čas izračuna napovedi zgostitve prometnega toka in zmanjšati število uporabljenih časovnih vrst. Rezultati eksperimentalnega dela naloge prikazujejo verodostojnost modela identifikacije kaosa in napovedovanja zgostitev v prometnem toku, s primerjavo dobljenih rezultatov kaotične nevronske mreže in usmerjene nevronske mreže, se pokaže da z izpuščenim korakom rekonstrukcije faznega prostora dobimo natančnejšo kratkoročno napoved. Na osnovi dobljenih rezultatov je mogoče sklepati, da je nov model kratkoročnega napovedovanja zgostitev prometnega toka zanesljiv, natančen, verodostojen in veljaven.
Keywords: nelinearni dinamični sistem, Wigner-Ville distribucija, prometni tok, napovedovanje prometa, zgostitev prometnega toka, analiza časovni vrst, identifikacija kaotičnega parametra, nevronske mreže.
Published in DKUM: 10.08.2015; Views: 1799; Downloads: 157
.pdf Full text (5,85 MB)

5.
6.
7.
Metodologija odločanja pri oblikovanju mestne parkirne strategije
Silvo Cesnik, 2014, master's thesis

Abstract: METODOLOGIJA ODLOČANJA PRI OBLIKOVANJU MESTNE PARKIRNE STRATEGIJE UDK: 656.1.053.6(043.3) Povzetek: Hiter razvoj mest, rast motorizacije, porast rabe osebnih avtomobilov, večanje prometa vseh vrst in nesistemski posegi v organizacijo mestnega prometa in prometne infrastrukture, povzročajo velike probleme v funkcioniranju in nadaljnjem razvoju mestnega prometnega sistema. Po ocenah številnih strokovnjakov, obiskovalcev in prebivalcev je v naših mestih občutno preveč prometa osebnih avtomobilov, kar povzroča številne negativne vplive motornega prometa na človeka in okolje, stalne prometne zastoje in težave v zagotavljanju ustreznih parkirnih možnosti. Ob visoki in neracionalni dnevni rabi osebnih avtomobilov s strani mestnega prebivalstva in prihodov v mesta velikega dodatnega števila ljudi z avtomobili iz okoliških naselij in krajev, se pojavlja resen prometno prostorski problem, kje in kako parkirati vse v mestu dnevno prisotne avtomobile, oz. kako racionalno reševati problematiko mirujočega prometa. Osnovni teoretični oz. znanstveni prispevek spoznanj v pričujoči magistrski nalogi je celovita obravnava in izbor najbolj vplivnih faktorjev za reševanje problematike mestnega mirujočega prometa ter algoritem za hitro oceno prometno parkirne situacije v posameznem mestu. Na tej osnovi in ob upoštevanju novih spoznanj ter usmeritev različnih obstoječih strategij za reševanje prometnih in parkirnih težav; z napotki za rabo znanstvene teorije sistemskega pristopa; z uporabo operacijskih raziskav oz. teorije verjetnosti (konkretno oskrbe čakalnih vrst) ter s pomočjo statistične obdelave velikega števila podatkov, je v nalogi predlagana metodologija za celovito reševanje prometno parkirne problematike. Cilj je, da se omogoči planerjem, načrtovalcem, strokovnim delavcem v mestnih upravah in prometnim strokovnjakom, enovita in celovita obravnava ter oblikovanje mestne parkirne strategije primerne za reševanje zahtevne problematike mirujočega prometa v prometnem sistemu srednje velikega mesta. Podana so tudi priporočila in način oz. potrebni postopki, ki omogočajo začetek uporabe metodologije odločanja pri oblikovanju mestne parkirne strategije in njen prenos v prakso. Uspešno načrtovanje in vodenje mestne prometne oz. politike mirujočega prometa je možno le z usklajenim urejanjem prometa in prostora oz. urbanizacije, izvajati pa se mora strokovno, sistemsko, povezano, celovito in predvsem na dolgi rok.
Keywords: Ključne besede: mestni prometni sistem, mirujoči promet, problematika mestnega parkiranja, gospodarjenje s parkirnimi objekti, reševanje mestnih prometno parkirnih problemov.
Published in DKUM: 02.04.2014; Views: 1376; Downloads: 186
.pdf Full text (4,51 MB)

8.
Konkurenčnost železniškega tovornega prometa v Sloveniji
Luka Vran, 2013, undergraduate thesis

Abstract: S prihodom liberalizacije, ki s sprostitvijo trga omogoča vstop tujih železniških prevoznikov na slovenske tire, postaja konkurenca vse ostrejša. Zato vsako podjetje teži k nenehnemu izboljševanju storitev in prilagajanju trgu. V našem diplomskem delu smo analizirali poslovanje in konkurenčnost tovornega segmenta v podjetju Slovenske železnice. Pri tem smo si pomagali s statističnimi podatki in se opirali na številne kazalce produktivnosti. Za boljšo predstavo o konkurenčnosti železniškega tovornega prometa v Sloveniji smo ga primerjali s sosednjimi državami in podrobneje z Avstrijo. Ugotovili smo, da produktivnost železniškega tovornega prometa v Sloveniji kljub slabemu finančnemu poslovanju narašča. Razlog za to je predvsem v znatnem zmanjševanju števila zaposlenih v zadnjih letih. Ugotovili smo tudi, da železniški tovorni promet v Sloveniji ni konkurenčen v primerjavi z Avstrijo. To dokazuje podatek, da večina kazalcev produktivnosti slovenskega železniškega tovornega prometa dosega le tretjino avstrijskih vrednosti.
Keywords: železniški prometni sistem, železniški tovorni promet, liberalizacija, konkurenčnost, produktivnost.
Published in DKUM: 14.08.2013; Views: 1414; Downloads: 217
.pdf Full text (819,80 KB)

9.
Stohastični model za spremljanje in analizo vpliva razpoložljivosti železniškega prometnega sistema na razpoložljivost železniškega omrežja
Miran Abram, 2012, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo razvili stohastični model za spremljanje in analizo razpoložljivosti prometnega sistema in model nadgradili v model za spremljanje in analizo vpliva razpoložljivosti prometnega sistema na razpoložljivost prometnega omrežja v eksploataciji. Prometni sistem smo obravnavali kot tehnični sistem, sestavljen iz določenega števila zaporedno vezanih podsistemov; prometno omrežje pa kot sistem, v katerem je medsebojni vpliv med razpoložljivostjo prometnega sistema na posameznih relacijah znotraj prometnega omrežja in razpoložljivostjo prometnega omrežja kot celote, glavni mehanizem, ki definira učinkovitost prometnega omrežja. Model za spremljanje in analizo razpoložljivosti prometnega sistema smo preskusili na določeni železniški progi železniškega prometnega omrežja na območju Republike Slovenije; model za spremljanje in analizo vpliva razpoložljivosti prometnega sistema na razpoložljivost prometnega omrežja pa smo preskusili na železniškem prometnem omrežju na V. in X. evropskem železniškem omrežju na območju Republike Slovenije. Za validacijo modelov smo uporabili podatke o eksploataciji obeh sistemov v določenem preteklem časovnem obdobju. Za potrebe zbiranja in obdelave podatkov smo razvili bazo podatkov o razpoložljivoti železniških prog, pri čemer smo uporabili prototipni pristop. Za potrebe izračunavanja izbranih relevantnih karakteristik razpoložljivosti sistema smo izdelali ustrezno programsko opremo. Rezultati validacije modela za spremljanje in analizo vpliva razpoložljivosti prometnega sistema na razpoložljivost prometnega omrežja v eksploataciji kažejo, da model daje realne rezultate in omogoča opredelitev kritičnih elementov prometnega sistema s stališča razpoložljivosti, spremljanje razpoložljivosti prometnega omrežja v določenem časovnem obdobju ter oceno učinkovitosti prometnega omrežja, glede na predhodno opredeljene kriterije; opredelitev ukrepov za izboljšanje razpoložljivosti prometnega omrežja in s tem povečanje učinkovitosti prometnega omrežja pri doseganju ekonomski in drugih družbeno političnih cijev v določenem planskem obdobju.
Keywords: prometni sistem, prometno omrežje, stohastični model, baza podatkov o razpoložljivosti, programska oprema, razpoložljivost in učinkovitost prometnega omrežja.
Published in DKUM: 09.01.2013; Views: 1916; Downloads: 178
.pdf Full text (3,72 MB)

10.
Ekonomska analiza letalskega sektorja v Zdrzuženih državah Amerike
Blaž Tomc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstavitev in analiza letalskega sektorja v Združenih državah Amerike, ki ga bomo prikazali iz vidika letalskih prevoznikov in industrije letal in letalske opreme. Prikazali bomo, da je celoten letalski sektor ZDA, kot eden najrazvitejših letalskih sektorjev na svetu, zelo pomemben element gospodarstva ZDA in celotnega svetovnega gospodarstva. Polega razvoja letalstva, letalskih prevoznikov in letalske industrije se bomo osredotočili na ekonomsko analizo celotnega letalskega sektorja, nekoliko podrobneje pa bomo obravnavali večje letalske prevoznike in večja podjetja letalske industrije. Ugotovitve bomo podkrepili s statističnimi podatki, ki jih bomo tudi grafično prikazali in razložili, na podlagi statističnih podatkov pa bomo tudi primerjali letalski sektor ZDA z ostalimi svetovnimi letalskimi sektorji, predvsem z Evropo. Prikazali bomo tudi, kakšen vpliv na sektor so imeli določeni dogodki v preteklosti in poskusili podati nekaj napovedi na prihodnost letalskega sektorja in našteti nekaj dejavnikov, ki bodo v prihodnosti imeli največji vpliv.
Keywords: letalski potniški in tovorni promet, zračni prometni sistem, letalski prevozniki, letalska industrija
Published in DKUM: 21.12.2012; Views: 1426; Downloads: 140
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica