| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
UPORABA ORODIJ ZA PROGNOZIRANJE DALJINSKEGA PROMETA, PRIMER TRANS-TOOLS
Dejan Prapotnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Hitro naraščanje prometa v Evropi in s tem tudi na slovenskem prometnem omrežju, vodi do številnih problemov v prometu. Ti problemi so na primer zastoji, povečane emisije v zraku, hrup in neposredno tudi povečanje ogroženosti in varnosti udeležencev v prometu. Da bi lažje predvideli stanje v prihodnosti in da do teh nevšečnosti ne bi prihajalo, lahko z uporabo prometnih modelov pravočasno predvidimo in zagotovimo potrebe po prometni infrastrukturi. Ti omogočajo, da preskusimo (testiramo) rešitve in ukrepe, preden jih izvedemo v realnem svetu. Model je poenostavljena prezentacija le dela realnega sveta in je osredotočen na določen problem iz določenega zornega kota. Evropska komisija je za potrebe načrtovanja prometa in mobilnosti v Evropi ugotovila, da potrebuje orodje, ki bi presegalo nekatere pomanjkljivosti obstoječih prometnih modelov, in tako so razvili model Trans-Tools, s katerim smo skozi diplomsko nalogo tudi sami pognali in preizkusili določene scenarije, ki bi se v prihodnosti v Sloveniji lahko zgodili.
Keywords: prometni modeli, modeliranje prometa, prometni tokovi, napovedovanje prometnih tokov, Trans-Tools
Published: 26.03.2012; Views: 1969; Downloads: 86
.pdf Full text (3,47 MB)

3.
Analiza vpliva prometnega toka pešcev na prepustno zmožnost krožišča z uporabo diskretnih simulacij
Tomaž Tollazzi, Tone Lerher, Matjaž Šraml, 2006, original scientific article

Abstract: Podobno kakor v običajnih nesemaforiziranih kriziščih lahko tudi pri krožiščih, v posebnih prometnih razmerah, prihaja do bistvenega zmanjšanja prepustnosti. V takih primerih je značilno, da je prometni tok pescev in/ali kolesarjev pri prečkanju enega ali več krakov krozišča tako močan, da vpliva na polnjenje ali na praznjenje krozišča. Namen prispevka je ponazoriti, kako lahko uporaba diskretnih simulacij prispeva k odločitvi o izvedbi krožišča, oziroma ali bo krožišče primerno izpolnjevalo pogoj zmogljivosti ob pričakovanem prometnem toku pešcev in/ali kolesarjev. Predlagan je nov način obravnave problematike dimenzioniranja krožišč z vidika matematičnega modeliranja prometnih tokov z uporabo metode diskretnih simulacij, z upoštevanimi statistično ovrednotenimi vhodnimi podatki za prometni tok vozil in pešcev. Rezultati simulacij so uporabni pri določanju prepustnosti načrtovanih krozišč, ki bodo delovali v različnih prometnih okoliščinah. Predstavljen model izhaja iz sprejemljive časovne praznine v prometnem toku pešcev, ki jo uporabljajo motorna vozila za uvažanje in izvažanje iz krožišča, če upoštevamo, da imajo pešci prednost. Simulacijska analiza je preverjena na dejanskem primeru montažnega krožišča v Mariboru, na Koroški ulici, kjer so bile izvedene tudi potrebne meritve prometnega toka motornih vozil ter pešcev in kolesarjev. Postopek, prikazan v prispevku, predstavlja poleg znanstvenega postopka matematičnega modeliranja tudi praktično metodo za pomoč pri odločanju o smiselnosti izvedbe krožišča v primeru močnega toka pešcev in/ali kolesarjev.
Keywords: cestni promet, krožišča, prometni tokovi, analiza vplivov, simulacijski modeli
Published: 31.05.2012; Views: 1243; Downloads: 38
URL Link to full text

4.
Modeli za upravljanje prometnih tokov
Marjan Lep, Beno Mesarec, 2009, published professional conference contribution abstract

Keywords: raziskave v prometu, upravljanje prometnih tokov, prometni modeli, prometna politika, projekti
Published: 31.05.2012; Views: 1216; Downloads: 33
URL Link to full text

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica