| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 225
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv zakonodaje na varnost cestnega prometa : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Martin Zgonec, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo proučuje številne aspekte sistemske spremembe zakonodaje na področju prometne varnosti cestnega prometa leta 2011. Poseben poudarek se nanaša na spremembe novele Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011), ki je kaznivo dejanje predrzne vožnje v cestnem prometu preimenovala v nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki je kot blanketna norma zapisana v 324. členu Kazenskega zakonika (KZ-1B, 2011). Na podlagi pregleda sodne prakse ugotavljam, da bi morala slovenska zakonodaja določati ustrezen normativni okvir za razločevanje med prekrški in kaznivimi dejanji s področja cestnoprometnega prava ter med kaznivima dejanjema povzročitve prometne nesreče iz malomarnosti in nevarno vožnjo v cestnem prometu, ki v zakonu niso jasno opredeljeni. Na podlagi analize statističnih podatkov lahko opredelimo še nekaj drugih pomembnih zaključkov. Kljub splošnem trendu upadanja števila mrtvih v cestnem prometu od leta 2011, ko smo sprejeli novo prometno zakonodajo, smo še daleč od zastavljene vizije nič, kot tudi od zastavljenih strateških ciljev v nacionalnih programih za obdobji 2013-2022 in 2023-2030 (Javna agencija RS za varnost prometa, 2023). Statistični podatki števila umrlih in hudo poškodovanih pa kažejo tudi na dva pomembna trenda (starejši od 64 let in vozniki e-skirojev), ki jih mora cestna zakonodaja nadaljnjo nagovoriti.
Keywords: cestni promet, cestnoprometna zakonodaja, prometna varnost, prometne nesreče, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.04.2024; Views: 196; Downloads: 24
.pdf Full text (1,22 MB)

2.
Primernost implementacije dopplerskega merilnika hitrosti za umirjanje prometa na izbranem cestnem odseku
Robert Žnidarič, 2006, published scientific conference contribution

Keywords: cestni promet, prometna varnost, umirjanje prometa, hitrost, merilniki, raziskave, analize
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 125; Downloads: 4
.pdf Full text (398,59 KB)

3.
Policijsko delo v obdobju 2004-2008
Bojan Potočnik, 2005, published professional conference contribution

Abstract: V gradivu so predstavljene najpomembnejše sistemske naloge, ki čakajo policijo v obdobju do leta 2008, in sicer na področju: policijskega dela v skupnosti, omejevanja kriminalitete, vzdrževanja javnega reda in miru in splošne varnosti ljudi in premoženja, varnosti cestnega prometa, varovanja državne meje in preprečevanja nedovoljenih migracij in raziskovalne dejavnosti v povezavi z upravljanjem policije. Kot nadvse pomembno aktualno področje, ki v največji meri zadeva delo policije so naloge prevzema Schengenskega načina varovanja zunanje meje EU. Pozornost se namenja tudi nenehnim potrebam prilagajanja notranje organiziranosti policije, izobrazbene strukture kot tudi teritorialne organiziranosti policije.
Keywords: policija, organizacija, policijsko delo v skupnosti, kriminaliteta, javni red in mir, prometna varnost, varovanje meje, Slovenija, 2004-2008
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 140; Downloads: 6
.pdf Full text (205,83 KB)

4.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Keywords: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 239; Downloads: 16
.pdf Full text (1,93 MB)

5.
Umirjanje prometa na začetku naselij : magistrsko delo
Mateja Dovar, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavana problematika prehodnega območja vstopa v naselje, kjer cesta zunaj naselja prehaja v pozidano okolje ob cesti ali v območje, ki ga določajo meje naselja. Osnovni namen ureditve vstopa v naselje je voznika opozoriti o spremembi okolja ter ga spodbuditi k ustrezni prilagoditvi hitrosti, saj se z vstopom v naselje običajno spremenijo prometne razmere (npr. večja količina nemotoriziranih udeležencev v prometu). V magistrskem delu je podan pregled trenutne zakonodaje v Sloveniji in tujini, ki se nanaša na umirjanje prometa. V nadaljevanju je v sklopu magistrskega dela proučena in analizirana obstoječa projektna dokumentacija ter že izvedeni ukrepi na območjih vstopov v naselja. Na podlagi ugotovitev so predlagane tipske rešitve ureditve vstopov v naselja, ki se lahko uporabijo v danih situacijah. Predlagane rešitve so zasnovane z namenom zmanjšanja tveganja za nastanek prometnih nesreč in povečanja varnosti vseh udeležencev v prometu. Upoštevane so smernice, ki jih določa zakonodaja glede prometne varnosti, z namenom, da bi ureditve čim bolj učinkovito prispevale k varnemu in nemotenemu prehodu vozil v naselje.
Keywords: umirjanje prometa, ukrepi in naprave za umirjanje prometa, prometna varnost, tehnične smernice, vstopi v naselja
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 297; Downloads: 43
.pdf Full text (7,80 MB)

6.
Ukrepi za umirjanje prometa v mestih : diplomsko delo
Niko Gašić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava tematiko ukrepov za umirjanje prometa v mestih in njihovo praktično uporabo. Predstavljeni so sodobni ukrepi ter njihove ključne lastnosti. Naloga zajema tudi praktičen primer umestitve ukrepov na osmih različnih lokacijah v Mestni občini Maribor. Osrednji cilj je izbrati ustrezne ukrepe za zmanjšanje hitrosti motornih vozil, brez negativnih posledic za prebivalce. Skozi iskanje rešitev za vsako lokacijo so bili upoštevani zakoni, predpisi in tehnične specifikacije. Za vseh osem lokacij je opisano obstoječe stanje, predviden nov ukrep in vpliv novih ukrepov na promet.
Keywords: umirjanje prometa, prometna varnost, pešci, kolesarji
Published in DKUM: 19.09.2023; Views: 514; Downloads: 28
.pdf Full text (3,14 MB)

7.
Analiza simulatorjev vožnje v cestnem prometu : diplomsko delo
Kevin Zorin, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Simulatorji vožnje so sistem s pomočjo katerega lahko vplivamo na izboljšanje prometne varnosti na cestah in povečevanje pretočnosti cestnega prometa. Bistvena prednost simulacij je, da lahko že v fazi raziskav predvidimo pomanjkljivosti voznikov in morebitne napake cestne infrastrukture. V diplomskem delu smo na začetku predstavili splošne informacije o simulatorjih vožnje v cestnem prometu in predstavili področja uporabe simulatorjev v tujini ter podrobneje uporabo simulatorjev v Sloveniji. Posebej smo analizirali simulatorja vožnje družbe DARS d.d. in simulator za potrebe raziskav v cestnem prometu laboratorija za prometno inženirstvo UM FGPA, ki sta med seboj tudi primerjana. Omenjena simulatorja sta bila analizirana z vidika zgradbe, uporabljenih podatkov, izhodnih rezultatov simulacij, vizualizacije podatkov in uporabnosti simulacij. Na koncu smo predstavili primerjavo rezultatov simulacij in dodatne možnosti uporabe simulacij za raziskovalne namene ter njune prednosti in slabosti.
Keywords: prometno inženirstvo, simulator vožnje, prometna varnost
Published in DKUM: 11.09.2023; Views: 583; Downloads: 41
.pdf Full text (4,07 MB)

8.
Razvoj metodologije za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje umirjanja prometa v okviru celostnega prometnega načrtovanja : doktorska disertacija
Mojca Balant, 2023, doctoral dissertation

Abstract: Zmanjšanje vse večjih negativnih vplivov motornega prometa je pomemben element politik različnih sektorjev, še zlasti prometnega, okoljskega in zdravstvenega. Novi poudarki prometnih in sorodnih politik so privedli do preobrazbe strateške načrtovalske prakse prometa, ki jo v večjem delu Evrope, pa tudi v nekaterih delih sveta, pomeni celostno prometno načrtovanje. Eno njegovih pomembnejših strateških vodil je umirjanje prometa, ki prav tako doživlja preobrazbo tako načrtovalskega pristopa kot uporabljanih intervencij. Disertacija se osredotoča na razvoj teorije in prakse celostnega umirjanja prometa. V načrtovalskem smislu ga umešča v sistem celostnega prometnega načrtovanja. V eksperimentalnem smislu potrdi vpliv celostnega umirjanja prometa na aktivno mobilnost, kakovost bivalnega okolja in prometno varnost ter s tem na potovalne navade. Še najbolj pa disertacija prispeva v metodološkem smislu z razvojem nove metodologije celostnega umirjanja prometa ter v njenem okviru prilagojene matrike povezav in prostorov. Rezultati disertacije uveljavljajo vlogo celostnega umirjanja prometa kot enega ključnih elementov celostnega prometnega načrtovanja ter potrjujejo njegovo učinkovitost pri spreminjanju potovalnih navad v bolj trajnostne.
Keywords: celostno prometno načrtovanje, celostno umirjanje prometa, matrika povezav in prostorov, aktivna mobilnost, kakovost bivalnega okolja, prometna varnost, potovalne navade, spremljanje, vrednotenje
Published in DKUM: 24.07.2023; Views: 715; Downloads: 133
.pdf Full text (8,95 MB)

9.
10.
Reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Matic Visočnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V raziskavi smo proučevali reševalni pas ob zastoju na avtocestah in hitrih cestah. S pomočjo statističnih metod smo ugotavljali, kako prometne nesreče vplivajo na pretočnost prometa na avtocestah in hitrih cestah. Proučili in primerjali smo različne prometne ureditve držav članic Evropske unije ob zastojih na avtocesti ali hitri cesti. Ugotovili smo, da od 27 držav Evropske unije reševalni pas uporablja le 10 držav. Z anketnim vprašalnikom smo preverjali demografske značilnosti in strokovno usposobljenost anketiranih. Anketirani so podali subjektivno mnenje o njihovem ravnanju in ravnanju drugih voznikov v prometu. S pomočjo opisnih statistik smo prišli do spoznanja, da vsi anketirani poznajo pojem reševalni pas, prav tako se 90 % anketiranih v primeru zastoja vedno pravilno razvrsti. Na osnovi zapisanih rezultatov lahko zaključimo, da se stanje na področju poznavanja in upoštevanja pravil reševalnega pasu v Sloveniji izboljšuje. Na podlagi vseh zapisanih ugotovitev bomo tako podali predlog o poenotenju pravil na ravni Evropske unije, celoviti spremembi izobraževanja starejših voznikov in infrastrukturnih spremembah.
Keywords: reševalni pas, zastoji, prometne nesreče, prometna varnost, vozniki
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 571; Downloads: 107
.pdf Full text (2,40 MB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica