| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 975
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Frontini, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje.
Keywords: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet
Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 28; Downloads: 2
.pdf Full text (1,48 MB)

2.
Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Armin Anderlič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom.
Keywords: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 61; Downloads: 7
.pdf Full text (5,08 MB)

3.
Procesi natovarjanja blaga v podjetju Intereuropa, d. d. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Jovana Koldžić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Glavni namen diplomskega dela je prikazati rešitve za težave, ki se pojavljajo v procesu zlaganja blaga na tovornjak v zbirnem prometu v podjetju Intereuropa, d. d., v obliki izboljšanega sistema zlaganja blaga. Z metodo opazovanja smo ugotovili, na kakšen način potekajo procesi zlaganja blaga v podjetju Intereuropa. S pomočjo metode analize in hipotetično-deduktivne metode smo poiskali nadgrajen in izboljšan sistem, ki bo omogočil večjo učinkovitost podjetja, znižanje nepotrebnih stroškov podjetja in večje zadovoljstvo kupcev. Zbirni promet je zelo razvit, zato je pomembno, da je raven storitev visoka. Na podlagi kritične analize obstoječega stanja smo podali predloge rešitev za težave pri zlaganju blaga na tovornjak v podjetju Intereuropa. Med predlogi so ocena trenutnega procesa, nadgradnja izobraževanja in usposabljanja zaposlenih, analiza škodnih dogodkov in sistem označevanja blaga. V zaključku diplomskega dela smo predstavili potencial za implementacijo nadgrajenega sistema nalaganja blaga na tovornjak v podjetju Intereuropa. Prav tako smo podali oceno uspešnosti predlaganih rešitev.
Keywords: zbirni promet, zlaganje blaga, cestno tovorno vozilo, kakovost storitve, kupci
Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 46; Downloads: 1
.pdf Full text (4,18 MB)

4.
Daljinsko vodenje prometa vlakov na odseku proge Zidani Most-Šentilj
Pia Ritonja, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji poznamo različne načine vodenja prometa vlakov na železniškem omrežju. V največji meri prevladuje krajevno vodenje, kjer so železniške postaje zasedene s prometnim osebjem. V diplomskem delu je analizirana obstoječa proga Zidani Most–Šentilj z vidika vodenja prometa. Proga Zidani Most–Šentilj je v večini vodena krajevno, za zagotovitev daljinskega vodenja iz centra je potrebna nadgradnja prog in postaj. Analizirane so prednosti in slabosti uvedbe daljinskega vodenja iz centra vodenja prometa. Ugotovili smo, da ukrepi za uvedbo daljinskega vodenja in vključitev daljinskega vodenja prometa vlakov iz centra povečuje varnost potnikov v železniškem prometu, prispeva k zanesljivejšemu delovanju, k zmanjšanju zaposlenih v vodenju prometa ter omogoča večjo prepustnost in zmogljivost proge Zidani Most–Šentilj.
Keywords: železniški promet, daljinsko vodenje železniškega prometa, centralno daljinsko vodenje, Zidani Most – Šentilj
Published in DKUM: 30.01.2024; Views: 60; Downloads: 8
.pdf Full text (3,95 MB)

5.
Analiza podatkov o prometnih tokovih in mobilnosti
Ajda Pretnar Žagar, Tomaž Hočevar, Tomaž Curk, 2021, published scientific conference contribution

Abstract: Podatki o prometu nam lahko pomagajo odgovoriti na več vprašanj o mobilnosti ljudi. Opaženi vzorci razkrivajo, kako narod vozi, kaj počne med tednom in med konci tedna ter kako se navade ljudi spreminjajo čez leto. Tovrstne informacije nam pomagajo razumeti sedanje in prihodnje vedenje turistov ter omogočajo prilagoditev in vpliv na promet. Analizirali smo javno dostopen nabor podatkov števcev cestnega prometa v Sloveniji. Razvili smo računske metode za iskanje zanimivih vzorcev v prometu. Lokacije števcev prometa smo gručili glede na podobnosti v opazovanih prometnih profilih. Takšna avtomatizirana kvantitativna analiza velike količine podatkov je dragoceno orodje za odkrivanje zanimivih lastnosti v prometu. Odprti podatki števcev prometa v realnem času nudijo še globlji vpogled v mobilnost. Na podlagi opaženih korelacij med bližnjimi števci prometa smo ustvarili model cestnega omrežja. Z modelom smo analizirali prometni tok po cestnem omrežju in razvili metodo za štetje prometa v določeno izbrano regijo in iz nje.
Keywords: promet, števci, profil, graf, tok
Published in DKUM: 24.01.2024; Views: 45; Downloads: 3
.pdf Full text (24,52 MB)
This document has many files! More...

6.
Pravna problematika prometa s kmetijskimi zemljišči, gozdovi in kmetijami : magistrsko delo
Tomaž Kuzman, 2023, master's thesis

Abstract: Promet s kmetijskimi zemljišči, gozdovi in kmetijami je v Republiki Sloveniji podvržen sistemu, ki lastnike omejuje pri sicer prostem pravnoposlovnem prenosu lastninske pravice na nepremičnini. Zaradi varovanja javnega interesa, ki izhaja iz vpliva primernega obdelovanja kmetijskih in gozdnih zemljišč na uspešno kmetijsko in gozdarsko dejavnost ter zadostno samooskrbo in suverenost države, je zakonodajalec po ustavnem pooblastilu normiral področje z Zakonom o kmetijskih zemljiščih, ki določa obvezen upravni postopek, ki ga morajo pri prenosu lastninske pravice spoštovati stranke pravnega posla in upravni organi. Dodatno so normirani tudi posebni zakoni, ki na področju gozdov in zaščitenih kmetij določajo posebnosti, ki se v splošnem postopku prodaje upoštevajo za to vrsto zemljišč. Temelj postopkovne regulacije predstavljajo zakonite predkupne pravice, ki lastniku preprečujejo prosto izbiro druge pogodbene stranke tj. Kupca. Te se v zakonsko določenem roku uveljavljajo z institutom sprejema ponudbe, ki jo upravna enota na pobudo prodajalca javno objavi na portalu e-Uprava in oglasni deski upravne enote. Nadalje je sklenitev pravnega posla s sprejemnikom ponudbe odvisna od odobritve pravnega posla, ki ga z odločbo poda upravna enota, na območju katere zemljišče leži, tako, da preveri spoštovanje vseh regulativnih pravil in posel odobri tistemu sprejemniku, ki je glede na javni interes najprimernejši bodoči lastnik zemljišča. Ta način je edini, ki kupcu omogoči vpis v zemljiško knjigo in s tem pravnoposlovni prenos lastninske pravice na kmetijskih zemljiščih, gozdovih in kmetijah. Teoretično razmeroma enostaven proces, ki na podlagi načela sorazmernosti in legitimnosti ustavno dopustno posega v zasebno lastnino in dobro zasleduje javni interes, ima v praksi določene pomanjkljivosti, ki jih zaznamo v upravni in sodni praksi, predvsem zaradi pravnih praznin, ki so posledica splošnosti in togosti pravne ureditve zadevnega področja. V magistrskem delu smo opozorili predvsem na pomembnost temeljite presoje o ustreznosti in ustavni skladnosti trenutno veljavnega zakonskega omejevanja lastnine glede na namen, ki ga tovrstna regulacija zasleduje. Izpostavili smo tudi še nerešene težave, ki se pojavljajo v postopku prodaje, ter prikazali možne prihodnje izboljšave, ki bi bile morebiti ustrezne za zagotavljanje bodočega gospodarsko, ekološko in socialno učinkovitega kmetijstva.
Keywords: kmetijsko zemljišče, gozd, kmetija, lastninska pravica, promet s kmetijskimi zemljišči, odobritev pravnih poslov, predkupne pravice
Published in DKUM: 22.01.2024; Views: 263; Downloads: 61
.pdf Full text (1,49 MB)

7.
Varnostni protokoli v prometu po pandemiji - primer Zahodni Balkan : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Aleksandar Tanasić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Pojav pandemije covida-19 je močno negativno vplival na poslovanje, predvsem na področju transporta. Zaradi strogih ukrepov in omejitev so prevozniki začasno omejili ali prekinili svojo dejavnost. Vpliv pandemije je bilo čutiti v vseh podjetjih, ne glede na njihovo velikost in delovanje. V diplomskem delu smo predstavili varnostne protokole in promet med in po pandemiji v državah Zahodnega Balkana. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino in vrste prometa, značilnosti, povezavo med prometom in turizmom ter varnostne protokole. Nato smo podrobneje predstavili območje Zahodnega Balkana in infrastrukturo držav, na katere se diplomsko delo nanaša. V drugem delu naloge smo na podlagi statističnih podatkov raziskovali število potnikov in prihodke v času pandemije in po njej, pri vodilnih podjetjih iz vseh vrst prometa. Podatke, ki smo jih potrebovali za analizo, smo dobili iz njihovih letnih finančnih poročil in statističnih portalov. Analizirani podatki so pokazali, da je število potnikov v cestnem, železniškem, vodnem in zračnem prometu po pandemiji večje, kot leta 2020, v zračnem in železniškem prometu pa celo že presega številke, ki so jih dosegli pred pandemijo. V vseh prevozniških podjetjih, ki smo jih analizirali, so se prihodki v primerjavi z letom 2020 povečali. Skozi strukturiran intervju, s predstavniki vodilnih podjetij, smo dobili podrobnejši vpogled v način poslovanja med in po pandemiji, varnostne protokole in ukrepe, ki so jih uvedli. Izvedeli smo, na katere varnostne izzive bodo pozorni v prihodnje in kakšne spremembe lahko potniki pričakujejo. Na podlagi rezultatov raziskave smo našteli več predlogov, ki bi izboljšali varnost, poslovanje in s tem povečali željo po potovanjih.
Keywords: Zahodni Balkan, covid-19, promet, varnost, varnostni protokoli.
Published in DKUM: 09.01.2024; Views: 136; Downloads: 19
.pdf Full text (1,42 MB)

8.
Preventivna dejavnost policije: alkohol v prometu - primerjava med Slovenijo in Hrvaško : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Maruša Apotekar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Preventivna dejavnost policije: Alkohol v prometu – primerjava med Slovenijo in Hrvaško je zajeta statistika prometnih nesreč ter preventivnih program v Sloveniji in na Hrvaškem za obdobje petih pet, in sicer med leti 2017 in 2021. Namen diplomskega dela je bil primerjati preventivne programe v Sloveniji in na Hrvaškem, ter ugotoviti katera država je bila na tem področju bolj uspešna. Preučili smo kako alkohol vpliva na posameznika in kako oseba pod vplivom alkohola deluje v prometu. Prav tako smo raziskali in prikazali statistiko prometnih nesreč in njenih posledic v Sloveniji in na Hrvaškem ter statistiko prometnih nesreč, katere je povzročil alkoholiziran voznik. Preučili smo tudi zakonsko podlago v omenjenih državah, katera določa kazni na področju alkohola v prometu. Nenazadnje smo predstavili preventivne akcije, ki sta jih izvajali policiji omenjenih držav, ter primerjali rezultate le-teh. V raziskovanem petletnem obdobju je hrvaška policija izvedla več preventivnih akcij kot slovenska, vendar je zaradi različnega načina izvajanja teh akcij in beleženja rezultatov težko trditi, katera država je bila pri svojem delu bolj uspešna. Število prometnih nesreč z alkoholiziranim voznikom v obeh državah skozi leta minimalno niha, kar pomeni, da drastične spremembe na tem področju ni. Za lažjo primerjavo bi morali policiji preventivne aktivnosti izvajati na enak način.
Keywords: preventivna dejavnost policije, alkohol, promet, Slovenija, Hrvaška, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.12.2023; Views: 229; Downloads: 26
.pdf Full text (993,94 KB)

9.
Napovedovanje gostote prometa z uporabo strojnega učenja
Andraž Kralj, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu naslavljamo problem dolgoročnih napovedi prometa. V ta namen najprej predstavimo sorodno delo in podamo teoretično osnovo izvedbe različnih modelov strojnega učenja ter kodiranja cikličnih podatkov. V nadaljevanju podrobneje predstavimo naš pristop, ki omogoča izvedbo letnih napovedi z urno ločljivostjo. Različne pristope pri tem sistematično primerjamo in z rezultati pokažemo, da smo obravnavni problem najučinkoviteje naslovili z uporabo metode XBoost in kodiranja cikličnih podatkov s podobnostjo.
Keywords: strojno učenje, promet, ansambel dreves, značilnice, obdelava podatkov
Published in DKUM: 07.11.2023; Views: 173; Downloads: 37
.pdf Full text (17,28 MB)

10.
Okvir za prilagoditev [i. e. prilagajanje] trajnostnega indeksa pametnih pristanišč: empirična študija o državah v razvoju : doktorska disertacija
Alaa Othman, 2023, doctoral dissertation

Abstract: Trajnostni razvoj prometa postaja postopoma pomembnejši pri izboljšanju učinkovitosti pametnih pristanišč. Pametna pristanišča so širok koncept, ki vsebuje več vidikov pristaniških dejavnosti in ima različne stopnje integracije. Kljub trenutnemu razvoju koncepta pametnih pristanišč sprejemljiva definicija pametnih pristanišč in z njimi povezanih stebrov ter kazalnikov v literaturi ni bila dobro obravnavana. Na podlagi kritičnega pregleda najbolj ponavljajočih se tem v literaturi je bilo očitno, da lahko Egipt služi kot dobra empirična študija, ki predstavlja države v razvoju. Empirična študija je bila izvedena, da bi dokazali uporabnost raziskovalne metode in raziskali njihov trenutni indeks stanja v Egiptu, saj trenutno stanje, ki določa izvajanje pametnih praks v egiptovskem pristaniškem sistemu, ostaja nezadosten zaradi omejenih akademskih raziskav in pomanjkanja literaturo, ki je obravnavala trenutno stanje uspešnosti egiptovskih pristanišč in opredelila glavne izzive za prilagajanje pametnih praks z različnih vidikov. Pregled kaže, da se je v zadnjih letih povečalo število objav na to temo, zlasti v razvitih državah, opaženo je, da to ni dovolj za študij v državah v razvoju. Empirična študija egiptovskega morskega pristanišča je pokazala, da je mogoče digitalizacijo in prakse pametnih pristanišč uspešno prilagoditi. Prilagoditev trajnostnega pametnega pristanišča v Egiptu bo zelo koristna in bo rešila zastoje v pristaniščih in povečala učinkovitost časa, zmanjšala porabo fosilne energije, zmanjšala okoljske vplive plovil in odpravila varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje , kar bo privedlo do tekočega gibanja trgovanja v Egiptu. Izid raziskave je zagotovil uporabni okvir integriranega indeksa pametnih pristanišč, ki zajema različne elemente petih dimenzij pametnih pristanišč in jih povezuje s trajnostno uspešnostjo pristanišča ob upoštevanju stebra digitalizacije, z regresijsko analizo podatkov raziskave, ki preizkuša okvir glede prilagodljivosti trajnostnih in pametnih praks ter pregledati njeno uporabnost na egiptovskem pristanišču, kar velja za glavni znanstveni prispevek te študije. Predstavljen je načrt, ki poudarja glavne ovire in izzive, s katerimi bi se lahko soočila prilagoditev, s predlogi in priporočili za te ovire, da bi sprejeli digitalno preobrazbo v smeri trajnostnega razvoja pametnih pristanišč, da bi razpravljali in sklenili nekatere postopke, ki jih je mogoče prilagoditi za lažjo izvedbo pametne prakse in tehnološko zaposlovanje v egiptovskih pristaniščih. Raziskava zagotavlja avtentičen prispevek k znanju z razvojem celovitega trajnostnega indeksa pametnih pristanišč, ki upošteva naslednja področja: delovanje, okolje, energija, varnost in zaščita ter človeški dejavnik in preizkuša njihov vpliv na trajnostno delovanje pristanišč, ki upošteva digitalizacijo, ki bo bistveni steber. Tako lahko indeks pametnih pristanišč štejemo za prvi indeks, ki izvaja tako kombinacijo študij z razvojem uporabnega okvira, ki ga uporablja za egiptovska pristanišča. Raziskava je pokazala, da bo integrirani indeks pametnih pristanišč povečal pametnost pristaniških procesov in operacij ter vplival na trajnostno uspešnost in njene ravni (ekonomske, socialne in okoljske), saj oblikovalcem politik, direktorjem in administratorjem pomaga ohranjati tokove svojih procesov v učinkovit način z zmanjševanjem emisij porabe, onesnaževanja, stroškov in časa, zagotavljanjem ocene tveganja, produktivnosti, hitrosti, varnosti, varnosti, fleksibilnosti in znanja v procesih odločanja. Sprejetje trajnostnih pametnih pristanišč v Egiptu bo zelo koristno in bo rešilo zastoje v pristaniščih in povečalo učinkovitost časa, zmanjšalo porabo fosilne energije, zmanjšalo okoljske vplive plovil in odpravilo varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje, kar bo vodilo do pretočnosti v trgovalnem gibanju v Egiptu. Države v razvoju lahko sprejmejo okvir za olajšanje izboljšanja njihove trajnostne uspešnosti pametnih pristanišč
Keywords: trajnost, pomorski promet, pametna pristanišča, ključni kazalniki uspešnosti in človeški viri
Published in DKUM: 20.09.2023; Views: 269; Downloads: 28
.pdf Full text (3,90 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica