| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 949
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Izredni dogodki na odseku železniške proge Maribor-Dravograd
Dejan Milutin, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Varnost v prometu je tako za vsakega posameznika kot celotno družbo ena izmed najpomembnejših potreb pri delovanju družbe. Izredni dogodki so ključni pokazatelji varnosti pri vseh vrstah prometa, torej tudi pri železniškem. Proučeni so bili izredni dogodki na odseku proge od Maribora do Dravograda v nekem časovnem obdobju. Analizirani so bili vsi nezaželeni dogodki, ki so se zgodili na omenjenem odseku in bi lahko vplivali na varnost železniškega prometa ne glede na to, ali so po svojem obsegu uvrščeni v kategorijo izrednih dogodkov. Analiza je pokazala, da so ukrepi in varnostne metode, ki se že izvajajo na omenjeni progi, v večini primerov zadostni. Za izboljšanje že obstoječih objektov in ukrepov so v zaključnem delu naloge predlagani dodatni ukrepi na infrastrukturi, kot so izdelava podpornih ali upornih zidov, izdelava oziroma postavitev gabionov, obnova prepustov, postavitev jeklenih mrež, temeljito čiščenje pobočij, izdelava palisadnih sten itd. Dodatne varnostne metode in ukrepi so podrobno predstavljeni v posameznih poglavjih diplomskega dela.
Keywords: gradbeništvo, promet, železnice, izredni dogodki, proga
Published in DKUM: 24.06.2022; Views: 11; Downloads: 2
.pdf Full text (2,23 MB)

2.
Vizija nič v varnosti prometa : švedska implementacija
Matjaž Vrečič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Cestni promet povezuje mesta in države z razpletenim cestnim omrežjem. Z razvojem industrije in potrebe po tranzitu so osebni avtomobili postali vse bolj dostopni. Z dostopnostjo se je povečala tudi njihova uporaba. Cestno omrežje je postalo preplavljeno z vozili. Cestnoprometna pravila urejajo prometne režime na najrazličnejše načine. S povečanjem frekvence vozil se je tako povečala tudi možnost za nastanek prometnih nesreč. Prometne nesreče so skozi čas postale eden izmed glavnih krivcev za smrti v sodobnih družbah. S problematiko prometne varnosti so se začele ukvarjati države po vsem svetu na najrazličnejše načine. Ob prelomu tisočletja je Švedska predstavila in v svojo politiko varnosti cestnega prometa implementirala Vizijo nič, do takrat še nepoznan koncept v prometni varnosti. Cilj Vizije nič je kot že ime samo pove; nič smrtnih žrtev v cestnem prometu. Države so skozi čas na različne načine začele povzemati uspešni švedski model prometne varnosti. Vizija nič vključuje najrazličnejše udeležence v cestnem prometu. Vizija nič je cilj, ki je morda nedosegljiv, a je vodilo in usmeritev za zaščito življenja in zdravja posameznikov in družbe. Zgledu drugih je sledila tudi Slovenija. Vizijo nič je sčasoma vpeljala v notranjo politiko cestnega prometa. S samostojnostjo Republike Slovenije, so sledili novi zakoni na področju prometne zakonodaje. Sčasoma je del resolucij o varnosti prometa postala tudi Vizija nič.
Keywords: promet, cestni promet, prometna varnost, preventivne dejavnosti, vizija nič, nacionalni program varnosti cestnega prometa, primerjave, Švedska, Slovenija, diplomske naloge
Published in DKUM: 11.01.2022; Views: 229; Downloads: 41
.pdf Full text (494,45 KB)

3.
Uporaba okrepitvenega učenja za optimizacijo krmiljenja semaforjev : diplomsko delo
Žiga Sušin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V tej nalogi bomo podrobno preučili metodo okrepitvenega učenja in načine implementacije le-tega. Nato ga bomo uporabili za rešitev zadanega problema, ki je optimizacija krmiljenja semaforjev v križišču. V naslednjih poglavjih bomo na splošno opisali strojno učenje, podrobneje pa okrepitveno učenje. Opisali bomo tudi način implementacije v programskem jeziku Python in knjižnice, ki nam pomagajo pri tem. V drugem delu naloge bomo izdelali program s pomočjo pridobljenega znanja. Na koncu pa bomo še predstavili rezultate simulacij.
Keywords: Okrepitveno učenje, umetna inteligenca, promet, Python
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 223; Downloads: 21
.pdf Full text (1,21 MB)

4.
Elektronski sistem za varno vključevanje v promet : diplomsko delo
Jani Preskar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen razvoj elektronskega sistema, ki nam omogoča varno vključevanje v promet iz nepreglednih parkirnih mest. Ko se vozilo želi vključiti v promet, vozila na cestišču na to opozorimo s pomočjo svetlobnega opozorila, ki je postavljeno na vidno mesto in ga uporabnik proži na daljavo. Elektronski sistem komunicira s pomočjo radio frekvenčne komunikacije pri frekvenci 433 MHz, ter sporoča aktivnosti preko Wi-Fi brezžične povezave. V delu je opisana raziskava predpisov, ki nas omejujejo, raziskava sistemov, ki uporabljajo podobno tehnologijo, razvoj našega elektronskega sistema, testiranje njegovega delovanja ter predstavitev in komentar naših rezultatov.
Keywords: elektronski sistem, brezžična komunikacija, RF 433 MHz, radio frekvenčna komunikacija, varno vključevanje v promet
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 202; Downloads: 28
.pdf Full text (2,60 MB)

5.
6.
7.
Vpliv prostoživečih živali na varnost v cestnem prometu : magistrsko delo
Nina Štorgelj, 2021, master's thesis

Abstract: V današnjem času je ob izboljšani tehnologiji in boljšemu življenjskemu standardu čedalje več avtomobilov oziroma vozil na splošno. Kljub napredni tehnologiji zaznavanja hitrosti, senzorjev za bližino itd. pa znanstveniki na področju prometne varnosti še niso uredili možnosti predvidevanja trkov s prostoživečimi živalmi. V Sloveniji se vsako leto povprečno zgodi 18 tisoč prometnih nesreč, od teh tudi nekaj zaradi povozitve prostoživeče živali. Cilj magistrskega dela je predlagati preventivne ukrepe za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na podlagi že ustaljenih praks v Sloveniji in tujini na avtocestah ter glavnih in regionalnih cestah. V magistrskem delu so predstavljeni zakonodaja Evropske unije in Slovenije, cestni promet in varnost, prostoživeče živali ter obstoječi preventivni ukrepi doma in v tujini. V zadnjem poglavju so na podlagi že obstoječih ukrepov v tujini predlagani preventivni ukrepi za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na različnih lokacijah v Sloveniji.
Keywords: varnost, cestni promet, prostoživeče živali, prometna nesreča, preventivni ukrepi
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 301; Downloads: 44
.pdf Full text (4,95 MB)

8.
Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnost
Aljaž Sumper, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna.
Keywords: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak.
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 372; Downloads: 74
.pdf Full text (6,46 MB)

9.
Preveritev ustreznosti osvetljenosti izbranih prehodov za pešce v Krškem : diplomsko delo
Sabina Rožac, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pešci so v prometu najbolj ogrožena skupina, zato je pomembno, da jim posvetimo največ pozornosti, da jim omogočimo varnost. Na prehodih za pešce jim to zagotovimo z ustrezno prometno signalizacijo, opremo in razsvetljavo. Ustrezna razsvetljava omogoča, da vozniki pravočasno opazijo približevanje prehodu in pešce ter kolesarje na prehodu ali ob njem. Kako morajo biti prehodi osvetljeni, določajo smernice in zakoni. V diplomski nalogi je predstavljeno, kako za to poskrbita slovenska in tuja regulativa. Namen naloge je ugotoviti, kako so izbrani prehodi za pešce v Krškem varni z vidika osvetljenosti. Eksperimentalni del naloge vsebuje merjenje osvetljenosti izbranih prehodov za pešce. Pridobljene vrednosti so analizirane in primerjane z zahtevami slovenske regulative. Ugotovimo, da približno polovica prehodov ne zadošča zahtevam, iz tega pa lahko sklepamo, da varnost pešcev ni zadostna. Na koncu je izvedena še analiza prometnih nesreč na prehodih za pešce v Krškem, ki pokaže, da sta se v zadnjih 30 letih na prehodih zgodili samo dve prometni nesreči.
Keywords: promet, cestna razsvetljava, prehod za pešce, osvetljenost, varnost pešcev
Published in DKUM: 20.09.2021; Views: 349; Downloads: 55
.pdf Full text (3,34 MB)

10.
E-Skiroji v cestnem prometu : diplomsko delo
Aleksija Rainer, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Keywords: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Published in DKUM: 14.09.2021; Views: 392; Downloads: 86
.pdf Full text (2,23 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica