| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Spodbujanje učenja z metodo NTC in metodo dialoškega branja pri otrocih s posebnimi potrebami v prilagojenem programu
Sergeja Gabor, 2021, master's thesis

Abstract: Metoda NTC in metoda dialoškega branja omogočata otrokom s posebnimi potrebami stimulativno učenje preko igre. Otroci s posebnimi potrebami počasneje usvajajo znanje ter imajo težave na področju komunikacije, pozornosti, izražanja, povezovanja ter mišljenja. Metodi spodbujata aktivno vključevanje otrok, spodbujata mišljenje, povezovanje, sklepanje ter omogočata širjenje besednega zaklada ter povečujeta pozornost. V magistrskem delu smo v empiričnem delu analizirali razlike pri napredku otrok pred in po uporabi metode NTC in metode dialoškega branja za sklope: pozornost in koncentracija, komunikacija, verbalni spomin, govorno jezikovno razumevanje in izražanje, grafično-vizualno zaznavanje ter časovna in prostorska orientacija. Raziskavo smo izvedli na Centru za sluh in govor v Mariboru v skupini predšolskih otrok z govorno-jezikovnimi motnjami in drugimi motnjami (N = 6). Rezultati kažejo, da se je v kratkem časovnem obdobju pri otrocih statistično pomembno izboljšala pozornost in koncentracija (na 4 od 7 postavk), delno se je izboljšal verbalni spomin (na 1 od 2 postavk), izboljšalo se je govorno jezikovno razumevanje in izražanje (na 3 od 4 postavk), manjši napredek pa je bil v prostorsko-časovni orientaciji, grafično-vizualnem zaznavanju in komunikaciji. Naloga je pomembna, saj povezuje tematiko o učenju z uporabo sodobnih metod (NTC in metodo dialoškega branja) pri otrocih s posebnimi potrebami in z rezultati dokazujemo, da je uporaba sodobnih metod zelo pomembna za napredek otrok.
Keywords: otroci s posebnimi potrebami, NTC metoda, dialoško branje, projektno učenje, didaktika.
Published: 24.02.2021; Views: 180; Downloads: 51
.pdf Full text (1,92 MB)

2.
Gozdna pedagogika - primer projektnega dela v vrtcu Tezno Maribor
Sergeja Gabor, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Gozdna pedagogika – primer projektnega dela v vrtcu Tezno Maribor sestavljata dve zaokroženi celoti, ki se med seboj dopolnjujeta in dograjujeta – teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so podrobneje opredeljena teoretična ozadja, ki so potrebna za organizacijo, izvedbo in evalvacijo praktičnega dela naloge. Tako je opisan pouk izven učilnice (in v skladu z njim izkustveno učenje, projektno delo ter gozdna pedagogika), psiho-fizične lastnosti predšolskih otrok starih 3–5 let (ki so predstavljali vzorec našega dela) ter gozd Stražun, kjer je potekal praktični del naloge. V praktičnem delu diplomske naloge so podane natančne učne priprave, opisan je potek dela in evalvacija le-tega. Vse našteto temelji na vseh sodobnih teoretičnih spoznanjih izkustvenega učenja in zgodnjega naravoslovja. Ugotovljeno je, da je tak način dela naporen za vzgojitelja, vendar je za otroke mnogo bolj primeren in učinkovit
Keywords: projektno delo, izkustveno učenje, gozdna pedagogika, vrtec, 3– 5 let stari otroci.
Published: 24.08.2018; Views: 1007; Downloads: 260
.pdf Full text (2,78 MB)

3.
Pomen kreativnosti za aktivno učenje predšolskega otroka
Katja Kunst, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga kreativnosti za aktivno učenje predšolskega otroka smo opredelili pomen ustvarjalnih sposobnosti, katere ima v večji oziroma manjši meri razvite vsak človek. Od nas pa je odvisno, na katerem področju in kako jih bomo uveljavili. V teoretičnem delu smo zapisali opredelitev kreativnosti in ustvarjalnosti ter pomen le-teh v timu pedagoških delavcev. Povzeto je, kaj je kreativnost predšolskega otroka in kako jo spodbujati. Človek se uči celo življenje, pomembno pa je, da je znanje, ki ga pridobi, trdno in uporabno. Če je otrok radoveden, vedoželjen in notranje motiviran, je učenje najbolj učinkovito. Takšno pridobivanje znanja imenujemo aktivno učenje. V nadaljevanju diplomskega dela smo opisali pomen pridobivanja znanja, sposobnosti in spretnosti v predšolskem obdobju, pomembnost samostojnega reševanja problemov, vlogo odraslega v okolju za aktivno učenje predšolskega otroka, prostore vrtca kot primerno okolje za aktivno učenje, ustreznost materialov za aktivno učenje in opredelitev projektnega dela kot oblike aktivnega učenja. Zaradi zanimanja o tem, ali lahko kot vzgojitelji s svojim pristopom in načinom dela vplivajo na pomen kreativnosti za aktivno učenje predšolskega otroka, smo v sklopu empiričnega dela to raziskali in praktično preverili. Raziskava je temeljila na vzorcu dvaindvajsetih predšolskih otrok, starih od štiri do pet let. Podatke smo zbrali s pomočjo opazovalnega lista in preizkusa (testa) znanja ter spretnosti. Pridobljene podatke smo obdelali s statističnim programom SPSS. Opravljena raziskava je pripeljala do ugotovitve, da vzgojiteljev pristop in način dela vplivata na pomen kreativnosti za aktivno učenje predšolskega otroka.
Keywords: aktivno učenje, kreativnost, predšolski otrok, projektno delo, ustvarjalnost, vzgojitelj
Published: 08.11.2017; Views: 1113; Downloads: 189
.pdf Full text (830,32 KB)

4.
Vodni zaslon
Simon Hebar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Vodni zaslon je naprava, ki z vodnimi kapljicami izriše vzorec oziroma izpiše besede. Naprava je namenjena predvsem za oglaševanje. V diplomski nalogi smo predstavili projektno delo in medpredmetno učenje. Pogledali smo, kako projektno delo in medpredmetno učenje poteka v sistemu poučevanja. Predstavljen je management in razvoj projekta Vodni zaslon. Opisani sta zgradba in delovanje vodnega zaslona. Prikazana je zgradba kontrolne mize in vodnega prikazovalnika. V nadaljevanju je natančno opisano delovanje celotnega vodnega zaslona. Opis zaslona je strnjen v smiselne celote, ki so natančno opisane. Na koncu je projekt Vodni zaslon umeščen v poučevanje naravoslovnih predmetov v srednjih šolah.
Keywords: projektno delo, projektno učenje, medpredmetno učenje, projekt, vodenje, vodni zaslon, kontrolna miza, vodni prikazovalnik, konstruiranje, CAD, Solidworks, medšolsko projektno delo.
Published: 25.11.2016; Views: 1220; Downloads: 61
.pdf Full text (23,12 MB)

5.
POUČEVANJE DRUŽBOSLOVNIH VSEBIN IZVEN UČILNICE NA PRIMERU KULTURNEGA DNEVNIKA
Urška Košica, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge opisujem družboslovne vsebine in cilje predmeta družba, podrobneje pa vsebinski sklop Ljudje v času ter ugotovitve, kje vse v obravnavanem sklopu je možno medpredmetno povezovanje, ki stremi k povezovanju znanj in s tem ciljev znotraj enega predmeta in med različnimi predmeti. Predpostavljam, da je izkustveno učenje zanimivejše in ima večji učinek na zapomnitev učne snovi, zato je posebna pozornost v nalogi namenjena izkustvenemu učenju in kot eni od strategij izkustvenega učenja projektnemu delu. Podrobneje je kot ena od metod dela predstavljen učni sprehod (ekskurzija). V nadaljevanju opisujem kulturno-umetnostno vzgojo kot presečišče dveh sektorjev – kulturnega in izobraževalnega; cilji kulturno-umetnostne vzgoje se z medpredmetnimi povezavami in dejavnostmi uresničujejo v celotnem vzgojno-izobraževalnem procesu. Na področju kulturno-umetnostne vzgoje predstavljam tudi aktualne smernice v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji. Po pregledu učbenikov za predmet Družba navajam zastopanost učnih vsebin in naslovov, kjer so obravnavane vsebine s področja kulturne dediščine. Natančneje predstavim tudi nekaj primerov dobrih praks projektnega dela v slovenskih šolah s tega področja. V praktičnem delu opisujem Kulturni dnevnik, ki je moj avtorski interdisciplinarni mrežni kulturno-izobraževalni projekt, ki je zaradi svoje izjemne povezovalne vloge na področju kulturnega izobraževanja in multikulturnosti ter ustvarjalnosti s strani Ministrstva za kulturo in Ministrstva za šolstvo, znanost in šport Republike Slovenije prepoznan kot primer dobre prakse. Kulturni dnevnik zastopa vse pomembne veje umetnosti in povezuje osnovne šole z najvidnejšimi kulturnimi ustanovami v Mariboru. Kot primer učnega sprehoda (ekskurzije) in eno od enot projektnega dela v Kulturnem dnevniku predstavljam del programa, ki ga izvajamo z Zavodom za varstvo kulturne dediščine Slovenije – Maribor in obravnava vsebine s področja kulturne dediščine. V praktičnem delu, ki je bil izveden z učenci 5. razredov OŠ Kamnica, so predstavljeni priprava, izvedba in vrednotenje ekskurzije. Potek učnega sprehoda je dokumentiran tudi s fotografijami. Na koncu je bila izvedena anketa, s katero smo evalvirali izvedbo učnega sprehoda, povratne informacije pa nakazujejo na to, da ima aktivno izvajanje vsebin izven učilnice izjemno pozitivne učinke na učence. Z diplomskim delom želim pokazati, kako lahko z dobrim sodelovanjem šol in kulturnih ustanov učencem omogočimo doživeto usvajanje znanja in navduševanje nad našo skupno zgodovino. S pomočjo dela na terenu lahko učenci razvijajo svojo ustvarjalnost, spretnosti in sposobnosti, poleg njih pa še pomembne socialne kompetence. S tem, da oblikujemo in naravnamo pouk v največji možni meri na praktičnih izkušnjah, soustvarjamo kulturno osveščenega in estetsko občutljivega posameznika, kar je gotovo izjemno pomembno za skupno prihodnost.
Keywords: predmet Družba, medpredmetno povezovanje, izkustveno učenje, projektno delo, učni sprehod (ekskurzija), kulturna dediščina, Kulturni dnevnik
Published: 20.10.2016; Views: 1076; Downloads: 175
.pdf Full text (3,63 MB)

6.
SPOZNAVANJE DOMAČEGA KRAJA RADLJE OB DRAVI S PROJEKTNIM UČENJEM
Dominika Karlatec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali definicije projektnega učenja in projektnega dela. Predstavljeni so tipi projektnega dela, osnovne značilnosti in etape projektnega dela, ki tvorijo pomembne elemente pri projektnem učenju in razvijajo trajno znanje otrok. Osredotočili smo se na uvajanje otrok v lokalno družbeno okolje in zato raziskali in predstavili pomembnejše kulturne ustanove in kulturne znamenitosti kraja Radlje ob Dravi, ki smo jih v praktičnem delu vključili v načrtovanje projektnega dela. V praktičnem delu je predstavljen projekt Spoznavanje domačega kraja Radlje ob Dravi s projektnim učenjem, ki smo ga izvedli v vrtcu Radlje ob Dravi. Projekt je predstavljen po etapah projekta. Ugotovili smo, da otrok pri projektnem učenju aktivno sodeluje prav v vseh etapah projekta, tudi pri idejni zasnovi in načrtovanju. Prav tako morajo biti naloge vodje projekta in ostalih udeležencev jasno opredeljene. Skozi projektno učenje otrok pridobiva predvsem na organizacijskih in komunikacijskih spretnostih. Pri načrtovanju projekta otrok pridobiva organizacijske veščine, ob obisku institucij in kulturnih znamenitosti ter pri vmesnih etapah otroci pridobivajo komunikacijske veščine. Praktični del projekta se je izvajal zunaj vrtca, na prostem in v institucijah zunaj vrtca. Otrokom je bila ta oblika dela všeč.
Keywords: predšolska vzgoja, projektno učenje, evalvacija projekta, domače okolje, družba
Published: 18.10.2016; Views: 1018; Downloads: 130
.pdf Full text (2,29 MB)

7.
V kotu za omaro ali spoznavanje pajkov z otroki v vrtcu
Martina Zakšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Otroci v vrtcu veliko časa preživijo v naravi in ker so zelo dobri opazovalci, so velikokrat opazili pajke. Te živali so občudovali in kar niso mogli stran od njih. Posebno pozornost je vzbudila »velikanska« pajkova mreža, ki smo jo vsako jutro opazovali skozi okno igralnice. V otrocih je vzbudila pristno radovednost in željo po raziskovanju in odkrivanju te zanimive živali in njenega bivališča. To je bil povod za pripravo projekta na temo pajki, ki smo ga predstavili in ovrednotili v okviru našega diplomskega dela. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili pajke in izkustveno učenje, na katerem bo temeljilo projektno delo. V empiričnem delu diplomske naloge smo najprej pripravili projekt o pajkih, ki je vključeval izkustveno učenje, skupinsko delo in raziskovanje. Otroci so spoznavali pajke z gojitvijo v igralnici in neposredno v naravi. Delo je obsegalo priprave na gojitev in vzdrževanje gojitvene posode, hranjenje, opazovanje in se je zaključilo z vračanjem pajkov v njihovo naravno okolje. Cilj diplomske naloge je bil tudi ugotoviti, kako projekt na temo pajki vpliva na znanje, odnos in predstave otrok o pajkih. V projekt smo vključili 17 otrok iz vrtca Moravske Toplice, starih od 4 do 6 let. Z ustnim anketiranjem smo najprej raziskali, kakšni so znanje, predstave in odnos otrok do pajkov. Po anketiranju smo izvedli projektno delo. Po koncu projekta smo otroke ponovno ustno anketirali. Primerjava odgovorov pred in po projektu o pajkih je pokazala, da so otroci pridobili veliko znanja o pajkih, spremenil se je tudi njihov odnos do teh živali. Spoznali so, da so tudi pajki živali, s katerimi je potrebno spoštljivo in odgovorno ravnati. Nekaj otrok, ki je imelo prej strah pred pajki, je zdaj le-tega premagalo.
Keywords: Projektno delo, izkustveno učenje, predšolski otrok, pajki.
Published: 27.09.2016; Views: 978; Downloads: 157
.pdf Full text (4,66 MB)

8.
Sodobne oblike učenja in poučevanja pri tehniških predmetih
Ana Marija Varšnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sodobne oblike učenja in poučevanja pri tehniških predmetih je razdeljeno na štiri poglavja. V uvodu na splošno opredelimo problematiko izobraževanja in aktualiziramo temo. Drugo poglavje temelji na teoretičnih izhodiščih, kot so od učitelja do učenca usmerjen pouk, pouk, problemski pouk, raziskovalni pouk, projektni pouk in sodelovalno učenje. Zapisane so poglavitne značilnosti in opredelitve. V tretjem poglavju smo podali konkreten primer, kot predlog za izboljšavo učne prakse. Zapisali smo učno pripravo projektnega tedna, z naslovom Poštevanka za vsakogar. Zajema 10 ur projektnega dela pri pouku tehnike z medpredmetno povezavo matematike. Model Poštevanke za vsakogar je avtorsko delo, namenjeno vsem učencem, še posebej tistim, s specifično problematiko pri učenju. V zadnjem poglavju smo napravili primerjavo med sodobnimi oblikami učenja, ki se danes vpeljujejo pri pouku tehnike in med tistimi, ki so bile v ospredju pred dvemi desetletji.
Keywords: učitelj, učenec, pouk, usmerjen pouk, problemski pouk, raziskovalni pouk, projektno delo, sodelovalno učenje, Poštevanka za vsakogar
Published: 30.08.2016; Views: 1201; Downloads: 190
.pdf Full text (1,73 MB)

9.
NARAVNO OKOLJE JE LAHKO UČILNICA NA PROSTEM
Jernej Vajsbaher, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno projektno delo in aktivno učenje otrok pri naravoslovju. Podrobneje so opisane naravoslovne vsebine; raziskovalno učenje, opazovanje, izkustveno učenje in problemski pouk. Predstavljeno je tudi timsko delo in sodelovanje s starši. V praktičnem delu naloge je opisan projekt »Gozd je most v naravo«, ki je bil izveden v vrtcu Tezno Maribor. Produkt celoletnega projekta je učna pot v gozdu Stražun. Opremljena je tudi z zanimivimi interpretativnimi tablami, preko katerih lahko obiskovalci skozi kratke tekste in zanimive ilustracije spoznavajo gozd in njegove prebivalce ter pomen ohranjanja tega izjemnega naravnega okolja v Mariboru. Zgodba učne poti je zgodba netopirja Boromira, ki oblikuje, spremlja in vodi vse dejavnosti na sami poti. V idejni zasnovi projekta so bili opredeljeni cilji: zagotoviti otroku možnost izkustvenega učenja; motivirati otroke, vzgojitelje in starše za spoznavanje svojega kraja in njegovih posebnosti. Spoznati pomen sodelovanja ljudi v družbi in skrb za naravno okolje, kar omogoča oblikovanje pozitivnega odnosa do okolja. Rezultati so zapisani kvalitativno – opisno v okviru evalvacije zastavljenih ciljev in analize izvedenega projekta.
Keywords: predšolska vzgoja, učna pot, Stražun, projektno delo, timsko delo, aktivno učenje
Published: 18.08.2016; Views: 1422; Downloads: 306
.pdf Full text (4,24 MB)

10.
PROJEKTNI TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V OSNOVNI ŠOLI
Eva Penec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili projektno učno delo kot aktivno metodo in obliko dela, ki ga lahko uporabimo pri pouku geografije v osnovni šoli. Projektno učno delo učiteljem omogoča načrtno in ciljno usmerjeno delo, učencem pa predstavlja tako obliko dela, pri kateri so bolj motivirani, samostojni, inovativni in kreativni, prihajajo do lastnih zaključkov ter razvijajo delovne navade. Predstavili smo osnovna teoretična izhodišča projektnega učnega dela, trajnostnosti ter vzgoje in izobraževanje za trajnostni razvoj v Sloveniji. Z analizo Učnega načrta za geografijo v osnovni šoli (2011) smo želeli ugotoviti vključenost načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, zapisane v Smernicah vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki jih je izdalo Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport (2007), v učne cilje pouka geografije. Analiza je pokazala, da je od enajstih načel zastopanih samo deset. Predlagali smo primer učne priprave za projektni teden pri pouku geografije v 6., 7., 8. in 9. razredu osnovne šole. Za temo projektnega tedna smo si izbrali ravnanje z odpadki. Pri izdelavi smo upoštevali načela vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, ki so zapisana v Smernicah vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj ter vseživljenjsko učenje. Primer učne priprave lahko učitelji uporabijo pri svojem delu ali pa jim služi kot ideja za izdelavo lastnega projekta. Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti naklonjenost učiteljev na predmetni stopnji in učencev 6., 7., 8. in 9. razreda osnovne šole pri projektnem učnem delu. Učitelji in učenci so na podlagi dosedanjih izkušenj izpolnjevali vprašalnik. Rezultati analize so pokazali, da je večini učiteljev in učencev projektno učno delo všeč, ker so učenci bolj aktivni in uspešni kot pri klasičnem pouku, lahko pokažejo svojo ustvarjalnost, se zabavajo in pridobivajo nova spoznanja. Anketirani učitelji projekt zasnujejo na izkustvenem učenju, temo povežejo s problemi in izzivi iz vsakdanjega življenja, oblikujejo različne interesne skupine in se medpredmetno povežejo z drugimi učitelji. Prav tako si v prihodnosti želijo, da bi se taka oblika dela na šoli izvajala večkrat.
Keywords: Geografija, projektno učno delo, osnovna šola, izkustveno učenje, vseživljenjsko učenje, trajnostnost, vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj.
Published: 23.06.2016; Views: 903; Downloads: 117
.pdf Full text (1,52 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica