| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pravljica oživljena z lutko : diplomsko delo
Laura Murko, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pravljica oživljena z lutko obravnava pomen in možnosti uporabe lutke kot didaktičnega in izraznega sredstva v vzgojno-izobraževalnem procesu v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu so predstavljene ključne značilnosti lutk, njihov razvojni vpliv na otroka ter možnosti uporabe v vrtcu. Izpostavljena je vloga lutke kot orodja za razvijanje govorno-jezikovnih spretnosti, socialnih interakcij in ustvarjalnosti. Predstavljene so tudi različne metode dela z lutko ter pomen vzgojiteljevega načrtovanja in vodenja lutkovnih dejavnosti. Poseben poudarek je namenjen povezavi med lutko in pravljico, ki otrokom odpira prostor domišljije in osebnega doživljanja. Pojasnjeno je, kako lahko pripovedovanje pravljic z uporabo lutk še dodatno spodbuja otrokovo pozornost, razumevanje in sodelovanje. V praktičnem delu je predstavljen primer načrtovanega in izvedenega projektnega dela, v katerem se prepletata pravljica in lutkovna dramatizacija kot orodje za spodbujanje otrokove ustvarjalnosti, izražanja in sodelovanja. Lutka se tako izkaže kot pomembno sredstvo za celostni razvoj otroka in kakovostno pedagoško delo v vrtcu. Pri izdelovanju lutk smo v ospredje postavili otroke. Spodbujali in upoštevali smo njihove zamisli, ideje in izbiro ter jim tako omogočili, da je lutka postala izraz njegove ustvarjalnosti.
Keywords: lutka, pravljica, predšolski otrok, pripovedovanje z lutko, projektno delo v vrtcu
Published in DKUM: 05.09.2025; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (2,82 MB)

2.
Projektno delo v vrtcu: Spoznavanje vulkanov : diplomsko delo
Tadeja Šimenc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo je alternativna metoda dela v vzgojno-izobraževalnem delu, kjer otroci preidejo iz pasivne v aktivno vlogo. Namen zaključnega dela je preveriti uspešnost načrtovanega projekta na temo vulkanov. V vrtcu smo z enaindvajsetimi otroki, starimi od pet do šest let, izvedli šestdnevni projekt, kjer smo jih prek različnih dejavnosti spodbujali k aktivnemu sodelovanju in preverili njihovo predznanje ter na koncu preverili še njihovo končno znanje o vulkanih. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili, smo ugotovili, da smo pripravili projektno delo z aktivno vlogo otrok, saj smo sledili spoznanjem iz literature. Opazili smo, da so otroci z večjim veseljem sodelovali pri dejavnostih, če so lahko npr. sami naredili model vulkana in izvedli eksperiment, saj so tako veliko bolje primerjali eksperiment s pravim naravnim pojavom. Pridobili so veliko novega znanja, kot je npr. prepoznavanje, kdaj je žareča vroča tekočina poimenovana magma in kdaj lava, kako ukrepati v primeru izbruha vulkana itd., kar so prikazali rezultati po zaključku projekta. Otroci so se sam projekt spominjali še dolgo po tem, ko smo ga izvedli, kar lahko označimo za uspešen projekt.
Keywords: projektno delo, vulkan, naravoslovje, predšolski otroci, delo v vrtcu
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 277; Downloads: 47
.pdf Full text (6,06 MB)

3.
Plesno ustvarjanje otrok na pravljico Veveriček posebne sorte : diplomsko delo
Manja Čurič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Ples je zelo pomemben za otrokov celostni razvoj. Skozi ples otrok izraža svoja doživljanja, razvija občutja skozi gibalne sposobnosti in ustvarjalnost. Zato smo se odločili, da skozi diplomsko delo ugotovimo, kako otroci doživljajo pravljico skozi ples in kako ustvarjalni so na tem področju. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples, ples v predšolskem obdobju, plesno ustvarjalnost, vpliv glasbe na otrokov razvoj. Posvetili smo se tudi pravljici in projektno učnemu delu v vrtcu. V praktičnem delu smo načrtovali devet dejavnosti, ki smo jih izvedli v vrtcu z otroki, starimi 5–6 let. Naš cilj je bil, da z otroki izvedemo projektno delo, spremljamo otrokove odzive in doživljanje na predstavljeno pravljico. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalviranja smo ugotovili, da otroci zmorejo sodelovati pri projektu in da so zelo ustvarjalni pri improviziranju gibalnih motivov.
Keywords: ples, ustvarjalnost, pravljica, predšolski otrok, projektno delo v vrtcu
Published in DKUM: 02.09.2022; Views: 911; Downloads: 196
.pdf Full text (4,63 MB)

4.
Mimične lutke - od izdelave lutk do predstave
Maruška Kužner, 2017, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu, z naslovom Mimične lutke – od izdelave lutk do predstave, bomo predstavili projektno delo, katerega cilj je bil izvedba lutkovne predstave na temo pravljice. Projektno delo je sestavljeno iz petih priprav in njihovih evalvacij. V teoretičnem delu diplomske naloge smo na podlagi strokovne literature najprej predstavili lutke, vrste lutk, opisali smo metode dela z lutko, predstavili smo, v kakšni povezavi sta vzgojitelj in lutka in otrok in lutka. V nadaljevanju smo predstavili še lutkovno gledališče in za konec še pravljico. V praktičnem delu je bil namen otrokom predstaviti pravljico in otrokom pomagati, da pravljico osvojijo. Nato na enostaven način predstaviti mimične lutke. Po pravljici skupaj izdelati mimične lutke ter otroke spodbuditi k igri in skupaj z otroki uprizoriti lutkovno predstavo. Na začetku smo se osredotočili na spoznavanje Afrike, afriških živali, ljudi ter njihovih običajev. Nadaljevali smo s predstavitvijo pravljice in mimične lutke. Sledilo je izdelovanje lutk in scene, katero smo nasledili z vajami za lutkovno predstavo, katero smo izpilili vse do lutkovne predstave.
Keywords: Lutke, otrok, pravljica, mimične lutke, lutkovna predstava, projektno delo v vrtcu.
Published in DKUM: 08.11.2017; Views: 3122; Downloads: 418
.pdf Full text (2,32 MB)

5.
Medpodročne povezave v naravoslovnih projektih v vrtcu
Majda Kunčnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Otrok se vsakodnevno srečuje s situacijami, ki oblikujejo njegov pogled na svet in življenje nasploh. Te situacije so lahko iz različnih področij, ki jih vključuje Kurikulum za vrtce: gibanje, jezik, umetnost, družba, narava in matematika.V vsakem izmed področij Kurikuluma lahko najdemo stične točke, kjer se področja medsebojno povezujejo, dopolnjujejo, nadgrajujejo ali tako prepletajo, da jih je nemogoče oziroma nesmiselno ločevati. Povezanost vseh področij v naravoslovnih projektih je pomembna, da otrok dojema svet celostno, kot povezano celoto narave, družbe in posameznika, kulture in umetnosti ter medsebojnih odnosov in vplivov.
Keywords: naravoslovje v vrtcu, medpodročne povezave, projektno delo
Published in DKUM: 13.10.2016; Views: 1796; Downloads: 233
.pdf Full text (4,11 MB)

6.
ASTRONOMIJA V VRTCU SKOZI LUTKOVNO GLEDALIŠKE-DEJAVNOSTI
Polona Obrovnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Astronomija v vrtcu skozi lutkovno-gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo, v katerem je predstavljen inovativen umetniški naravosloven projekt, ki lahko služi kot učni model v vrtcu. Njegov poglavitni namen je spoznavanje osnov astronomije ob dejavnostih z lutkami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili astronomijo. Poseben poudarek smo namenili planetom in ostalim nebesnim telesom v Osončju. Podrobneje smo predstavili lutke, otrokov razvoj ob igri z lutko ter metode dela z lutkami. Veliko pozornosti smo usmerili v lutkovno igro kot simbolno igro. V praktičnem delu je opisana izvedba projekta v vrtcu, v skupini otrok drugega starostnega obdobja. V petih pripravah so opisane vse dejavnosti, ki so nam pripomogle h končnemu rezultatu. Rdeča nit, ki je povezovala celoten projekt, je bila zgodba Kometek Raketek in Sončeva darila, skozi katero so otroci spoznali naše Osončje – planete in nebesna telesa ter njihove osnovne značilnosti. Skupaj z otroki smo pripravili vse potrebno za izvedbo preproste lutkovne predstave; otroci so spoznali zgodbo, sestavili so svojo lastno dramatizacijo, izdelali lutke v podobi planetov in nebesnih teles ter sceno za lutkovno predstavo. Končni rezultat projekta je bila lutkovna predstava, vendar smo dali večji poudarek procesu, skozi katerega so se otroci učili celostno. V zaključku smo opisali lastne vtise in spoznanja o projektu ter izpolnjene cilje.
Keywords: astronomija v vrtcu, Osončje, planeti in nebesna telesa, lutke, lutke na vrvicah, lutkovna igra, učenje skozi lutkovne dejavnosti, projektno delo kot učni model.
Published in DKUM: 10.06.2015; Views: 2386; Downloads: 534
.pdf Full text (2,16 MB)

7.
PLESNA DRAMATIZACIJA "PAJEK", PROJEKTNO UČNO DELO V OPB
Ana Trafela, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema plesno dejavnost učencev v oddelku podaljšanega bivanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Nakazuje pa tudi izziv, pred katerim se znajde vzgojitelj predšolskih otrok, ki se zaposli kot učitelj podaljšanega bivanja v osnovni šoli, saj nima izkušenj z delom na tem področju iz časa študija. Pri svojem delu začne povezovati Kurikulum za vrtce in učne načrte za osnovno šolo in iskati poti za popestritev vsebin. Tako zaide tudi v vode projektnega dela. V prvem delu so tako predstavljena teoretična izhodišča: podaljšano bivanje, projektno učno delo, ples in plesna vzgoja v Kurikulumu za vrtce in učnih načrtih za osnovno šolo ter plesna dramatizacija. V drugem delu pa sta predstavljena projekt »Pajek« in izvedena plesna dramatizacija na istoimensko temo kot zaključna predstavitev projekta. Celoten projekt je bil realiziran v neposrednih pedagoških delovnih pogojih v OŠ Videm, Videm pri Ptuju, v oddelku podaljšanega bivanja (2. in 3. razred).
Keywords: Podaljšano bivanje, projektno učno delo, ples, plesna vzgoja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole in v vrtcu, plesna dramatizacija.
Published in DKUM: 22.04.2015; Views: 2164; Downloads: 298
.pdf Full text (1,88 MB)

8.
UPORABA PRSTNIH LUTK V VRTCU
Monika Plohl, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Uporaba prstnih lutk v vrtcu je predstavljen projekt Prstne lutke v vrtcu v skupini, kjer so otroci stari od 3 do 4 leta. V teoretičnem delu je na podlagi strokovne literature opisana igra, ki je temeljna dejavnost v vrtcu. Podrobno sta opisani simbolna in dramska igra, ki vključujeta lutke. Opredeljen je pojem lutke in opisan vpliv lutke na otrokov razvoj. V nadaljevanju so predstavljeni načini uporabe lutke v vrtcu. Med različnimi tehnikami lutk, ki jih poznamo, smo podrobneje opisali prstne lutke, ki so osrednja tema naše diplomske naloge. V nadaljevanju smo predstavili prstne igre in igre s prsti s primeri za izvedbo teh znanih slovenskih iger. V praktičnem delo pa je bil namen, da se otroci seznanijo s prstnimi lutkami, z izdelavo le-teh in njihovo uporabo. V začetku smo se osredotočili na igre s prsti in prstne igre, ki so osnova za izvedbo predstav s prstnimi lutkami. Otroke smo seznanili z znanimi slovenskimi igrami s prsti in prstnimi igrami. Sledilo je spoznavanje prstne lutke. S pomočjo prstne lutke smo spoznali zgodbo, ki je postala vodilo za izvedbo predstave s prstnimi lutkami. Iz različnih materialov smo izdelali tri različne prstne lutke. Na koncu smo s pomočjo izdelanih lutk izvedli kratko lutkovno predstavo, kjer so se otroci vživeli v svoje vloge in se poizkusili v vlogi lutkarja.
Keywords: Igra, lutke, vpliv lutk na otroka, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, igre s prsti, projektno delo v vrtcu.
Published in DKUM: 27.01.2015; Views: 2365; Downloads: 380
.pdf Full text (2,71 MB)

9.
VZGOJITELJI IN PROJEKTNO DELO V VRTCU
Maja Slapšak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo v vrtcu je način vzgojnega dela, pri katerem otrok aktivno sodeluje. Omogoča mu celosten razvoj. Proces doživljajo otroci, vzgojitelji in ostali, ki se v projekt vključujejo. Za projektno delo je značilno, da presega okvire dejavnosti v vrtcu, saj se vsebinsko, organizacijsko, časovno in prostorsko ne omejuje na pogoje, ki so v vrtcu. Kot primer dobre prakse je predstavljen projekt »Po vzoru tete Pehte«. Projekt se osredotoča na spoznavanje hmelja, njegove zdravilne učinke in možnosti uporabe. Tema se znotraj projekta širi še na nekatera druga, za naše okolje pomembna in znana zdravilna zelišča in njihovo uporabo. V empiričnem delu naloge smo preko anketiranja raziskovali, ali vzgojitelji poznajo projektno delo, ali ga znajo sami načrtovati in koliko ga pravzaprav vključujejo v svoje delo. Zanimalo nas je tudi, kaj menijo o projektnem delu in koliko pri načrtovanju le-tega sodelujejo z zunanjimi sodelavci oziroma institucijami. Naša raziskava je pokazala, da vzgojitelji poznajo projektno delo in da se največkrat odločajo za projekte daljšega časovnega obdobja. Za projekte se večinoma odločajo sami, v samo načrtovanje pa vključujejo otroke in upoštevajo njihove interese.
Keywords: vzgojitelj, predšolski otrok, naravoslovje v vrtcu, projektno delo
Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 5332; Downloads: 1077
.pdf Full text (1,40 MB)

10.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE S PRSTNIMI LUTKAMI
Tjaša Intihar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Izvedba lutkovne igre s prstnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature je opisana otroška igra; simbolna igra in dramska igra. Pojasnjen je pojem lutke, predstavljene so različne lutkovne tehnike in različni načini uporabe lutk v vrtcu. Nekoliko podrobneje so predstavljene prstne lutke, saj se le-te v gledališčih in literaturi redkeje pojavljajo. V nadaljevanju so podrobneje predstavljene prstne igre s primeri najbolj priljubljenih prstnih iger na Slovenskem. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo z lutkovno tehniko, ki se redkeje pojavlja. To so prstne lutke. Prvi teden izvajanja projektnega dela smo se osredotočili na spoznavanje prstkov in iger z njimi. Igrali smo prstne igre in izštevanke. Drugi teden izvajanja projektnega dela smo izbrali zgodbo, izdelali lutke in sceno, ter izvedli lutkovno igro s prstnimi lutkami, s katero smo se predstavili ostalim oddelkom v vrtcu.
Keywords: simbolna igra, dramska igra, lutke, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, projektno vzgojno delo, lutkovna igra.
Published in DKUM: 27.02.2012; Views: 4159; Downloads: 775
.pdf Full text (7,97 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica