| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov v projektno usmerjenem podjetju : magistrsko delo
Amadej Beljev, 2021, master's thesis

Abstract: Projektna pisarna je organizacijska enota v podjetju, vzpostavljena z namenom krepitve profesionalnosti področja projektnega managementa in povečanja organizacijske zrelosti na tem področju. Projektna pisarna opravlja različne naloge, ki so odvisne od potrebe organizacije, znotraj katere je projektna pisarna vzpostavljena. Smiselnost investicije v vzpostavitev oziroma razvoj projektne pisarne je treba obravnavati iz različnih vidikov, saj se mora poleg finančnih učinkov upoštevati tudi druge, posredne učinke. V magistrskem delu smo snovali model za določevanje vpliva projektne pisarne na podjetje. S tem modelom smo določili vpliv projektne pisarne na uspešnost projektov konkretnega, projektno usmerjenega podjetja. Po interpretaciji rezultatov je očitno, da je vpliv učinkovite projektne pisarne na uspešnost projektov pozitiven.
Keywords: projektna pisarna, projektno usmerjeno podjetje, uspešnost projektov
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 985; Downloads: 116
.pdf Full text (1,97 MB)

2.
Kompetenčni model projektne pisarne Biotehniškega centra Naklo
Martina Kramarič, 2020, master's thesis

Abstract: Vloge, ki jih imajo zaposleni v projektni pisarni Biotehniškega centra Naklo, določajo vsebino in delovne naloge njihovega dela. Ob tem je širina kompetenc zaposlenih zelo obsežna in močno razpršena. V magistrskem delu se osredotočamo na t.i. poklicne kompetence in s pomočjo teorije in raziskave identificiramo in definiramo poklicno generične kompetence, ki so značilne vsem delovnim mestom v projektni pisarni in poklicno specifične kompetence, ki so značilne za posamezna delovna mesta v projektni pisarni. Z določitvijo in opisom posameznih kompetenc smo postavili prvi kompetenčni model projektne pisarne Biotehniškega centra Naklo, ki je baza podatkov o tem, katere kompetence so potrebne za področje projektnega dela in upravljanja. Natančno so opredeljene določene kombinacije znanj, sposobnosti, zmožnosti, vedenjskih in osebnostnih značilnosti, ki se od zaposlenih v projektni pisarni pričakujejo. Kompetenčni model je zasnovan z namenom upravljanja delovne učinkovitosti in uspešnosti zaposlenih z boljšim razumevanjem lastnega dela, zahtev organizacije in želene načine delovanja. Za organizacijo model predstavlja orodje za nadaljnji razvoj različnih sistemov kadrovanja in upravljanje zaposlenih v projektni pisarni. Bolj ko so kompetence posameznika povezane s pričakovanji delodajalca in kompetencami potrebnimi za delo, lahko tako posameznik, kot delodajalec pričakujeta dobre delovne rezultate, večji uspeh in zadovoljstvo pri delu.
Keywords: kompetenčni model, kompetenca, kompetentnost, projektna pisarna, projekt
Published in DKUM: 14.12.2020; Views: 975; Downloads: 102
.pdf Full text (3,17 MB)

3.
Organiziranost projektnega dela v izobraževalni instituciji
Neža Jurčević, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu se osredotočamo na organiziranost projektnega dela v opazovani izobraževalni inštituciji. Na podlagi teoretičnih osnov in predstavljenega obstoječega stanja smo v organizaciji prepoznali področja, kjer je mogoče uvesti izboljšave. V diplomski nalogi smo pripravili dva predloga, za katera menimo, da bi pripomogla k bolj učinkovitemu obvladovanju projektov v prihodnje: vzpostavitev projektne pisarne in uvedbo projektnega informacijskega sistema.
Keywords: projektni management, procesi projektnega managementa, projektna pisarna, projektni informacijski sistem
Published in DKUM: 26.08.2020; Views: 1049; Downloads: 120
.pdf Full text (1,13 MB)

4.
Izzivi povečevanja projektne organizacijske zrelosti v energetski panogi
Boštjan Vrhovšek, 2019, master's thesis

Abstract: Energetska podjetja, ki delujejo na področju prodaje zemeljskega plina, se srečujejo z obsežnimi spremembami. Da so podjetja lahko sledila tem spremembam in se jim ustrezno prilagodila, so bila primorana uvajati spremembe tudi v svojem poslovanju in organizaciji. Ta kompleksnost sistema, kjer se je podjetje v določenem trenutku moralo preoblikovati, spremeniti poslovni model (tako na nabavni kot na prodajni strani), vse to pravilno in skladno z zakonodajo upravljati ter na koncu uspešno prodati na trgu, je predstavljala za mnoga podjetja velik izziv. Podjetja morajo poiskati rešitve tako, da bodo konkurenčna na trgu in se bodo sposobna prilagoditi zahtevam svojih kupcev. Opustiti morajo tradicionalne vzorce delovanja in pri nastopu na trgu doseči svojo vlogo in poslovni model, saj bodo le tako lahko delovala neodvisno in v smeri svojih ciljev. Pri tem imajo veliko vlogo tudi zaposleni, ki morajo prav tako spremeniti načine izvajanja svojega dela in odnos do kupcev. Doseganje navedenega je izjemno zahtevno, gre torej za organizacijsko izjemno zahteven projekt, ekonomsko upravičen samo ob doseganju zadostne ekonomije obsega, saj so fiksni stroški precej visoki (organizacijska struktura, najem transportnih poti, članstva). Ključno je, da podjetja to spoznajo in začnejo z aktivnostmi v smeri preoblikovanja. Rešitev je lahko v oblikovanju projektne pisarne, ki z implementacijo celovitega sistema projektnega managementa v podjetju, zagotovitvijo ustrezne projektne usposobljenosti vodij projektov in članov projektnih timov, vzpostavitvijo projektnega informacijskega sistema in drugimi dejavnostmi podpre pravilno in pravočasno izvedbo vseh projektov, ki so potrebni za nastale spremembe na trgu. Pri tem pa mora podjetje paziti na pomembne dejavnike (enostavnost, osredotočenost, planiranje, polno podporo vodstva, komuniciranje) za uspešno umestitev projektne pisarne in obvladovanje tveganj (število vodij, izgorelost, papirologijo, org. prestrukturiranje) – tveganje in rezultati gredo z roko v roki. Vzpostavljanju uspešnega projektnega vodenja, s pomočjo katerega bodo podjetja dosegla želen cilj, mora slediti tudi ustrezen informacijski sistem, ki je vezan na projekt in njegovo okolje, v katerem je oblikovan, voden, izvajan in končan. S pomočjo informacijskega sistema bomo lažje nadzirali, upravljali in vodili projekte, ki so potrebni za preoblikovanje podjetja. Informacijski sistem bo osrednji element kontrolnega mehanizma, ki bo spremljal vse dogajanje in nas pravočasno obveščal o doseženem in potrebnih korektivnih ukrepih. Magistrsko delo izpostavlja pomen in nujnost projektnega vodenja in projektne organiziranosti za pravilno odzivanje podjetja na spremembe in izzive na trgu. Ključno pri tem je, da se proces preoblikovanja podjetja ne konča z vzpostavitvijo nove organizacijske oblike in članstva v lastni bilančni skupini, pač pa z vzpostavitvijo kontinuiranega procesa razvoja projektne pisarne in zasledovanjem ciljev, opredeljenih v strategiji. Dolgoročen obstoj lahko zagotovita le nenehno prilagajanje trgu in sprotno preoblikovanje poslovnega procesa, tako da bo sledil tržnim razmeram in kupčevim potrebam.
Keywords: zemeljski plin, spremembe na trgu zemeljskega plina, bilančna skupina, projektno vodenje, projektna pisarna, operater distribucijskega omrežja.
Published in DKUM: 07.04.2020; Views: 1266; Downloads: 157
.pdf Full text (1,91 MB)

5.
Vpliv informacijskega sistema za večprojektno vodenje na razporejanje kadrovskih virov
Sašo Nunar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se je nanašala na problem razporejanja virov v večprojektnem okolju s poudarkom na človeških virih, pri čemer se organizacije srečujejo predvsem z omejitvami njihovih izkušenj, kompetenc in razpoložljivosti. Problem se je nanašal na programsko rešitev 4PM in sicer, ali lahko z uvedbo celovite programske rešitve 4PM učinkoviteje razporejamo kadre v večprojektnem okolju. Problem je aktualen predvsem zato, ker morajo managerji v današnjem času sprejemati hitre odločitve, imeti jasno zastavljene in določene cilje, prav tako pa morajo učinkovito razporejati vire. Stanje lahko v nasprotnem primeru postane neobvladljivo, nakar prihaja do zamud na projektih, stroškov, izgub, odhoda kadrov, slabe volje itd., zato je pomembno, da se kadre učinkovito in pravilno razporeja. Problem smo reševali na podlagi študije primera, saj smo lahko dostopali do konkretnega podjetja in s tem tudi do konkretnih problemov in izzivov, s katerimi se podjetje sooča pri načrtovanju zasedenosti kadrov v večprojektnem okolju. Razvili smo protokol, s katerim smo opredelili metode zbiranja podatkov kot je intervju ter metode analiziranja podatkov kot je analiza intervjuja. Pri opredeljevanju problema smo si pomagali s teoretičnimi osnovami, ki smo jih pridobili na podlagi ustrezne literature in s pridobljenimi podatki iz podjetja. Po opravljenem intervjuju in analizi informacij smo ugotovili, da se je stanje v podjetju glede razporejanja in upravljanja človeških virov po uvedbi programske rešitve 4PM izboljšalo, saj 4PM nudi veliko različnih funkcionalnosti, s katerimi podjetje lahko lažje in učinkoviteje upravlja s človeškimi viri, poleg tega pa jim 4PM nudi odličen pregled nad projekti in njihovimi nalogami ter oddelanimi urami posameznih zaposlenih na projektu. Na koncu oziroma v zaključku smo podali tudi nekatere smernice za naprej, s katerimi bi lahko izboljšali nekatere funkcionalnosti 4PM, ki jih trenutno ni, in na podlagi katerih bi bilo upravljanje s človeškimi viri lažje in učinkovitejše.
Keywords: projekt, projektna pisarna, večprojektno okolje, upravljanje s človeškimi viri, programska rešitev 4PM
Published in DKUM: 15.01.2020; Views: 1073; Downloads: 96
.pdf Full text (778,55 KB)

6.
Vzpostavitev projektne pisarne v multiprojektnem okolju srednje velikega hitrorastočega podjetja
Teja Povhe, 2018, master's thesis

Abstract: Vzpostavitev projektne pisarne se v današnjem času loteva vse več podjetij, ki si želijo v svoje delovno okolje vpeljati red, disciplino in nadzor nad celotnim portfeljem projektov. Največja problematika, ki se kaže v zadnjem času in ni mala, je ta da vse več podjetij, kjer imajo opravka z večimi projekti naenkrat ne vedo kam točno se izteka denar oziroma kakšno je dejansko finančno in časovno stanje na projektu v danem trenutku. Ravno s tega vidika se podjetja odločijo za vzpostavitev projektne pisarne. Je pa res, da preden se tega lotijo, morajo vedeti kakšne funkcije in naloge bo opravljala projektna pisarna oziroma odgovoriti si morajo na preprosto vprašanje: Kaj želim s projektno pisarno doseči? Največja napak, ki se kaže v podjetjih, ki ne vedo kaj točno je namen projektne pisarne je ta, da se vzpostavitve lotevajo, ker se to sliši moderno in ker jo morda ima njihova konkurenca. To je največja napaka, da dosežemo kontra efekt delovanja projektne pisarne. V takšnem primeru, da se to zgodi, je potem zelo težko ponovno začeti in še težje pritegniti pozornost zaposlenih, da bi pri tem sodelovali, kaj šele, da bi upoštevali vsa pravila, ki se z vzpostavitvijo projektne pisarne vsekakor pojavijo. Ključno pri vsem tem je in o čemer bomo tudi pisali v nadaljevanju magistrske naloge je to, da se vsega novega lotevamo postopoma z lahkimi prijemi in pa soglasno z vodstvom. Brez podpore vodstva, projektna pisarna ne mora obstajat. Vse to na kakšen način in kako se lotiti vzpostavitve bomo opisali v nadaljevanju. Na podlagi realnih izkušenj bomo skušali predstaviti, kaj sploh projektna pisarna je, kdaj je pravi trenutek, da jo imamo in kakšno dodano vrednost pridobi podjetje kot celota.
Keywords: projektna pisarna, vzpostavitev projektne pisarne, portfelj projektov, projektni management v srednje velikih in malih podjetjih, gazela
Published in DKUM: 18.10.2018; Views: 1372; Downloads: 233
.pdf Full text (1,72 MB)

7.
Vpetost projektnega managementa v organizacijsko strukturo slovenskih bank
Sven Jakić, 2017, master's thesis

Abstract: Projektni management lahko obravnavamo ožje kot management, ki je zadolžen za projekte, ali širše, v povezavi s procesi in managementom pred nastankom projekta in po njegovem končanju. Glede na to, da gre za način vodenja, ki se je uveljavljal predvsem v projektno usmerjenih podjetjih, kot so denimo gradbena in ostala inženiring podjetja, lahko danes trdimo, da je prešel meje tradicionalnega projektno usmerjenega podjetja in je prisoten v večini sodobnih organizacij. V finančnih ustanovah, kot so banke, je za optimalno zagotavljanje projektnega delovanja potrebna vzpostavitev oddelka, ki skrbi za racionalnejše rešitve na področju projektnega managementa in udejanjanja strategij. Posledično svetovne, evropske in v zadnjih letih tudi slovenske banke sledijo trendu z ustanavljanjem t. i. PMO-jev (Project Management Office). Gre za projektno orientirane pisarne, oddelke ali celo sektorje, ki so zadolženi izključno za interno projektno delo. Naloga temelji na podrobni predstavitvi in analizi organiziranosti projektnih pisarn nekaterih večjih slovenskih bank, ki sodijo v krog sistemsko pomembnih. Raziskava je podkrepljena s prej predstavljeno teoretično razlago kot tudi s primeri delovanja projektnih pisarn iz tujine.
Keywords: projektni management, strateški management, projektna pisarna, projekt
Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1285; Downloads: 189
.pdf Full text (2,74 MB)

8.
Nadgradnja sistema projektnega vodenja v podjetju Unior, d.d., v obratu Mehanske obdelave
Katja Koren, 2017, master's thesis

Abstract: Zagotavljanje dolgoročne uspešnosti in konkurenčnosti ter s tem obstoja podjetja je mogoče le z neprestanim razvojem in lastno razvojno dinamiko. Zato je potrebno vse procese v podjetju skrbno načrtovati in učinkovito izvajati, hitro zaznavati spremembe ter pravilno ukrepati ob relevantnih spremembah. V magistrskem delu smo se osredotočili na spremembe v izvajanju in nadzoru projektov, vezane na proizvodni proces obrata Mehanske obdelave odkovkov podjetja Unior, d. d. – preko analize stanja smo prišli do spoznanj o pojmovanju in pomembnosti vodenja projektov v obratu. Spoznali smo, da je priporočljivo v obravnavanem podjetju na področju projektnega managementa v prihodnosti nameniti več pozornosti, kajti ustrezno načrtovanje in vodenje projektov prispeva k pričakovani dodani vrednosti, ki je pogoj za uspeh podjetja. V podjetju bo potrebno dvigniti kulturo projektnega vodenja in zavedanja pomembnosti projektnega vodenja. Za začetek nadgradnje projektnega vodenja smo predvideli vpeljavo osnovnih metod in tehnik projektnega managementa. Oblikovali smo osnovne metode, ki so učinkovite pri vodenju projektov. Ena izmed njih je metoda kritične pot, ki temelji na trajanju in odvisnosti aktivnosti projekta. Pozornost smo namenili tudi porabi virov projekta in stroškovnemu nadzoru. Z izvajanjem osnovnih metod projektnega managementa bi dosegli prvi korak k boljši organizaciji in vodenju projektov, vendar pa – glede na današnjo stopnjo in kontinuiteto razvoja – to za uspeh podjetja v nadaljnje ne bo dovolj. Nadaljnji predvideni korak je nadgradnja celovite informacijske rešitve, ki bi povezovala identificirane projekte s strategijo celotne družbe Unior, d. d. Takšna informacijska rešitev bi omogočila spremljanje projektov z enega mesta (projektne pisarne).
Keywords: vodenje projektov, projektna pisarna, kritična pot, zagotavljanje kakovosti, nadzorovanje stroškov
Published in DKUM: 02.10.2017; Views: 1711; Downloads: 107
.pdf Full text (13,91 MB)

9.
Vodenje projekta skozi ms project v v podjetju rls merilna tehnika d.o.o.
Aleksandra Logar, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili proces vodenja projektov v razvojno proizvodnem podjetju RLS merilna tehnika d.o.o., ki je v zadnjih štirih letih v namen vzpostavitve funkcionalnega in informacijsko podprtega procesa odprlo nov oddelek Projektne pisarne, uvedlo elektronsko vodenje projektov z uporabo programskega orodja Microsoft Project ter je bilo zaradi večletne rasti poslovanja in širitve podjetja v zadnjem obdobju v obsežni fazi reorganizacije. Poenoteno vodenje projektov in obdelava podatkov vezanih na ta podporni proces vplivata na več vidikov poslovanja in delo preostalih oddelkov v podjetju, zato je le-to ključnega pomena za podjetje, ki daje velik poudarek razvoju novih kataloških izdelkov, lastnih testnih in proizvodnih naprav ter izdelkov po meri kupca. Projektna pisarna zato nenehno stremi k izboljšavam trenutnega procesa in nadgradnji sistema, kar je opisano v sklepnem delu diplomske naloge in bi z uvedenimi dopolnitvami še dodatno izboljšalo projektno kulturo v podjetju.
Keywords: vodenje projektov, projektna pisarna, razvoj, Microsoft Project, informatizacija
Published in DKUM: 28.08.2017; Views: 1827; Downloads: 213
.pdf Full text (1,28 MB)

10.
PREDLOG NOVE ORGANIZIRANOSTI V PODJETJU IN2 D. O. O. KOPER Z UVEDBO PROJEKTNE PISARNE
Tanja Tršan Vodopivec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu diplomske naloge je zbrano gradivo strokovne literature in člankov s področja organizacije, projektov, projektnega managementa s poudarkom na projektni pisarni in njeni informacijski podpori. V nadaljevanju predstavljamo opazovano podjetje IN2 d.o.o. Koper, ki je izključno projektno naravnano. Ugotavljamo pomanjkanje znanja o projektnem managementu in nedefinirane projektne vloge. Pri proučevanju izvajanja zahtevnih kompleksnih projektov naletimo na več slabosti, ki se kažejo v vodenju projektov, v razporejanju dela kadrom, v informacijski podpori, nadziranju projektov in spremljanju stroškov. V zaključku podajamo predlog rešitve z uvedbo dveh projektnih pisarn druge stopnje, ki jo umeščamo pod posamezni oddelek programskih rešitev in strateško projektno pisarno, ki jo umeščamo v sam vrh organizacijske strukture. V zadnjem delu naloge smo opredelili informacijski sistem za podporo vodenju projektov, obseg organizacijskih predpisov, naloge za projektnega vodjo, člane projektnega tima, projektne pisarne na nivoju oddelka in strateške projektne pisarne ter opredeliti kadrovsko sestavo projektnih pisarn. Ker je izbira vodje projektnih pisarn zelo pomembna, smo si za konec pogledali še sedem dejavnikov, ki predstavljajo bistvo vodenja: samodisciplina, namen, dosežek, odgovornost, znanje, skladnost in zgled.
Keywords: projekt, projektni management, vodja projekta, projektna pisarna.
Published in DKUM: 11.08.2016; Views: 1220; Downloads: 142
.pdf Full text (426,91 KB)

Search done in 6.6 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica