| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Keywords: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Published in DKUM: 29.11.2023; Views: 154; Downloads: 26
.pdf Full text (1,98 MB)

2.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja
Tomi Gjergjek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Keywords: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 144; Downloads: 14
.pdf Full text (4,03 MB)

3.
Vpliv lastnosti goriv na karakteristike curka dizelskega motorja
Aljaž Hanžel, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Ob vse večji energetski krizi ter neizogibnem dejstvu, da bo človeštvo slej ko prej porabilo zalogo nafte, se pojavlja vprašanje, kaj bo nadomestilo fosilna goriva. Biogoriva so eden izmed trenutno najpogostejših odgovorov na zastavljeno vprašanje. Namen tega dela je bilo pridobiti podatke o vplivu lastnosti biodizelskega goriva na tok v visokotlačni šobi ter na curek, ki se razvije ob vbrizgavanju v zgorevalni prostor motorja. Te podatke smo pridobili na podlagi numerične analize, ki smo jo izvedli v programskem okolju AVL FIRE. Te podatke smo primerjali s podatki enake analize, ki smo jo izvedli za klasično dizelsko gorivo. Opazili smo, da se višja dinamična viskoznost, gostota ter površinska napetost biogoriva odražajo na večji dolžini ter ožji širini curka goriva. Iz rezultatov je razvidno tudi, da uporaba biodizla privede do manjših kapljic goriva ter počasnejšega razvoja kavitacije v toku skozi izvrtino šobe.
Keywords: dizel, biogorivo, vpliv lastnosti goriva, lastnosti curka, lastnosti toka, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Published in DKUM: 05.10.2022; Views: 436; Downloads: 145
.pdf Full text (2,04 MB)

4.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Published in DKUM: 29.09.2021; Views: 825; Downloads: 73
.pdf Full text (1,78 MB)

5.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Keywords: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 636; Downloads: 86
.pdf Full text (1,53 MB)

6.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Published in DKUM: 11.01.2019; Views: 1241; Downloads: 130
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
Numerična simulacija toka goriva v vbrizgalni šobi
Blaž Šaše, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati tokovne razmere znotraj izvrtine za vbrizg goriva oziroma v vbrizgalni šobi pri uporabi računskih mrež različnih gostot. Izbrati smo morali pravo mrežo, zato smo preračune naredili na redki, srednji in gosti mreži. Diskretizacijo smo naredili z Richardsonovo ekstrapolacijo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, ki je podala kompromis med časom izračuna ter kvaliteto izračuna. To mrežo smo nato uporabili za simulacijo pri dveh različnih tlakih. Rezultate obeh tlakov smo primerjali na dveh robnih pogojih, simetriji in izstopu ter prikazali pri štirih različnih časih, kateri so najlepše prikazali spremembo vpadne faze.
Keywords: dizel, kavitacija, programski paket FIRE, Richardsonova ekstrapolacija, vbrizgalne šobe
Published in DKUM: 29.09.2017; Views: 1595; Downloads: 127
.pdf Full text (1,79 MB)

8.
Vpliv mreže na izračunane tokovne karakteristike v vbrizgalni šobi
Marko Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv tipa mreže na izračunane karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi, oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva mrež sta bili narejeni dve mreži v programskem paketu FIRE. Vsaka izmed mrež je bila uporabljena dvakrat. Najprej je bil na vstopu v obravnavani del injektorja predpisan masni pretok goriva v odvisnosti od časa in tlak na izstopu, nato pa je bilo na isti mreži definirano gibanje igle (in s tem gibanje mreže) in tlaka na vstopu in izstopu. V naslednjem koraku so bili predstavljeni rezultatati pridobljeni z obema mrežama za vsak pristop posebej, kjer je bilo potrjeno dobro ujemanje rezultatov med samima mrežama. Nato je sledila še primerjava vseh štirih izračunov in ugotovljeno je bilo, da se vrednosti tlaka in hitrosti zelo razlikujejo. Kljub temu je težko reči ali sta načina primerljiva, saj je nadaljnje raziskovanje pokazalo zelo dobro primerljivost rezultatov za druge vstopne podatke.
Keywords: gostota/tip mreže, masni pretok, dvig igle, injektor, programski paket FIRE, gibajoča mreža
Published in DKUM: 07.02.2013; Views: 1997; Downloads: 148
.pdf Full text (3,89 MB)

9.
Vpliv biogoriv na karakteristike curka goriva
Tomaž Bizjak, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je dokazati oziroma ugotoviti vpliv biogoriva na razvoj in karakteristike curka goriva. S pomočjo zamrežitvenega valja, pravilne izbire gostote mreže in turbulentnega modela v programskem paketu FIRE smo izvedli numerične simulacije oziroma preračune za ugotavljanje primarnega razpada curka izbranega goriva. Ker v glavnih enačbah preračuna nastopajo empirične konstante Cn, ki v veliki meri vplivajo na glavne karakteristike in razpad curka goriva, smo se v samem diplomskem delu osredotočili predvsem na vpliv konstant C4 in C5. Pri tem smo naredil parametrično študijo obeh konstant ter s pomočjo uporabe različnih parametričnih vrednosti za obe konstanti izvedli numerične preračune pri dveh vrtilnih frekvencah odmične gredi. V rezultatih smo nato podali tako vizualne primerjave z obliko curka kot tudi grafične primerjave karakteristik curka obeh konstant za dizelsko gorivo ter vpliv konstante C4 pri biodizelskem gorivu. Po pregledu rezultatov lahko rečemo, da imata empirični konstanti za izbrano gorivo velik vpliv na razvoj in karakteristike curka.
Keywords: goriva, alternativna goriva, dizel, programski paket FIRE, numerična simulacija, empirične konstante, karakteristike vbrizgavanja curka
Published in DKUM: 10.12.2012; Views: 1973; Downloads: 143
.pdf Full text (17,61 MB)

10.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE TOKA GORIVA V VBRIZGALNI ŠOBI
Luka Lešnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv biogoriv na karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva goriv je bil narejen testni model v programskem orodju FIRE. Da bi dosegel čim boljše rezultate, sem na začetku naredil več mrež različnih oblik in z različnim številom elementov. Najprej so rezultati obsegali simulacije za vse mreže samo za biodizelsko gorivo. Primerjava dobljenih rezultatov mi je omogočila izbiro primerne oblike mreže in števila elementov mreže. Kasneje sem za izbrano obliko in število elementov mreže naredil simulacije za biodizelsko gorivo, mešanico biodizla z bioetanolom in za dizelsko gorivo. Po pregledu rezultatov simulacij opravljenih na testnem modelu s testiranimi gorivi lahko rečem, da sta testirani biogorivi glede njunega vpliva na karakteristike toka v izvrtini vbrizgalne šobe primerni za uporabo v dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, biodizel, bioetanol, dizel, programski paket FIRE, volumenska frakcija
Published in DKUM: 06.05.2010; Views: 3112; Downloads: 371
.pdf Full text (2,26 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica