| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 390
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Funkcionalnost programskega jezika Java iz vidika uporabniških izkušenj
Sara Vidovič, 2021, master's thesis

Abstract: Funkcionalnost programskega jezika Java bi lahko opredelili na več načinov, ki so podkrepljeni z mnogimi uporabniškimi izkušnjami. Zagotovo pa je potrebno pričeti pri samem začetku Jave in tesni povezanosti tega jezika z objektno usmerjenostjo. V to delo so zato zajeti začetki in definicije koncepta »objekt« ter objektne usmerjenosti, predstavljen je tudi glavni temelj vseh objektno usmerjenih jezikov – programski jezik Simula. Magistrsko delo je namenjeno spoznavanju programskega jezika Java in njegove funkcionalnosti. Spoznamo vzrok za nastanek obravnavanega jezika, ki obstaja med drugim tudi v prenosljivosti določenega programa. Magistrsko delo cilja predvsem na funkcionalnost Jave na različnih področjih. Ta zajemajo med drugim poslovno inteligenco, umetno inteligenco, spletne rešitve in Android platformo. Cilj naloge je določiti tisti problem in tisto prednost programskega jezika Java, ki bosta z vidika teorije kot tudi z vidika empiričnega dela najbolj izstopala. Kmalu spoznamo, da uporabniki kot problem Jave predstavljajo svoje pogoste težave pri razvijanju Android aplikacij. Ugotovimo še, da je razlog za nastanek tega jezika v bistvu tudi ključna prednost v očeh mnogih razvijalcev in inženirjev.
Keywords: objekt, Java, objektna usmerjenost, programiranje, uporabniška izkušnja
Published: 13.04.2021; Views: 4; Downloads: 0
.pdf Full text (1,95 MB)

2.
Razvoj preprostega laboratorijskega sistema za RFID detekcijo objektov
Marin Cerovečki, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je opisan in testiran sestavljeni laboratorijski sistem RFID za detekcijo objektov na osnovi razvojnega bralnika ThingMagic M6e. V prvem delu magistrskega dela je bil cilj opisati teoretično ozadje radiofrekvenčne tehnologije. Pojasnjene so osnovne funkcije in delovanje bralnika, anten in oznak RFID. Po razvoju tehnološke rešitve za sestavljanje laboratorijskega sistema se z različnimi preizkusnimi metodami preverijo zmožnosti posameznih komponent sistema. Na podlagi pomembnih zaključkov iz rezultatov preizkusov je bil izveden laboratorijski sistem za določitev sektorja, v katerem je oznaka. Razvojni bralnik M6e je programiran v kodi C# z implementacijo vmesnika Mercury API.
Keywords: laboratorijski sistem RFID za detekcijo objektov, testiranje učinkovitosti sistema, programiranje bralnega modula
Published: 25.03.2021; Views: 27; Downloads: 5
.pdf Full text (5,70 MB)

3.
PROCESNE IN INŠTITUCIONALNE POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA V JAVNEM ZAVODU
Mojca Celec, 2012, master's thesis

Abstract: Organizacije dandanes še vedno posvečajo premalo pozornosti planiranju svojega razvoja. Večina njih planira razvoj novega izdelka ali novega oddelka a planiranje razvoja še vedno ostaja zapostavljeno. Še posebej zanemarjajo planiranje razvoja zavodi, ki so ustanovljeni s strani države in njihov cilj ni ustvarjanje dobička. Ti dve dejstvi jim dajeta finančno udobje, kar vodje izkoristijo v svoj prid in se udobno namestijo na svoje položaje. Ne namenjajo pozornosti razvoju in tako večina zavodov skozi mnogo let stagnira na ustanovitveni ravni. S tem škodujejo sebi in družbi. V današnjih turbolentnih časih in strogo kapitalistični družbi, neaktivne organizacije ne preživijo. Uspejo samo dinamične organizacije, medtem ko neaktivne organizacije propadajo. Potrebno je aktivno poslovanje in razvojno planiranje vseh organizacij, prav tako tudi zavodov. V teoretičnem delu naloge smo raziskovali vse vidike razvojnega planiranja. Primerjali smo različne modele strateškega in integralnega managamenta in ugotavljali primernost le teh za planiranje razvoja zavodov. Prav tako smo proučevali obliko organizacije javni zavod, ki je predmet naše raziskave. V praktičnem delu smo planirali razvoj javnega zavoda Skupnost zdravstvenih zavodov Murska Sobota (v nadaljevanju SZZ MS) in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Za raziskavo planiranja razvoja zavoda smo med proučevanimi modeli izbrali MER-ov model integralnega managementa. Ugotovili smo, da gre za model, ki je primerno kompleksen ter za uporabo zelo praktičen in med ostalimi modeli tudi najprimernejši model za planiranje razvoja v javnih zavodih. S pomočjo MER-ovega modela smo v magistrski nalogi planirali razvoj zavoda na ravni politike podjetja in sicer za 5 letno plansko obdobje. V okviru politike podjetja smo razvojno planirali vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje zavoda. Prav tako smo za plansko obdobje petih let v okviru MER-ovega modela planirali razvojne strategije te strategije ovrednotili ter na koncu izdelali program razvoja zavoda SZZ MS.
Keywords: vrsta organizacije, javni zavod, MER-ov model integralnega managementa planiranje razvoja, politika podjetja, razvojna vizija, strategije, razvojne možnosti, ekonomsko vrednotenje strategij, programiranje razvoja.
Published: 12.03.2021; Views: 49; Downloads: 6
.pdf Full text (1,11 MB)

4.
Učenje programiranja s pomočjo programa Blockly
Peter Zrinski, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi je obravnavano učenje programiranja. Podrobneje je predstavljen program Blockly. Glede na stopnje, ki jih Blockly ponuja za učenje programiranja, so ugotovljene prednosti in slabosti učenja programiranja s pomočjo blokov. Prav tako je ugotovljena primernost učenja programiranja s programom Blockly v razredih osnovne šole. Končna ugotovitev kaže, da je program Blockly najprimernejši za učenje programiranja, če učenci še niso bili seznanjeni s tradicionalnim programiranjem.
Keywords: učenje, programiranje, osnove, Blockly
Published: 11.03.2021; Views: 24; Downloads: 2
.pdf Full text (863,69 KB)

5.
Programsko okolje Snap!
Aleš Ploj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski seminarski nalogi z naslovom "Programsko okolje Snap!" so obravnavani različni načini in poti pri učenju prvih korakov v programiranje. V prvem delu so predstavljeni različni pogledi in definicije programiranja. Opisani so tudi nekateri zelo priljubljeni načini uvoda v programiranje, zlasti pri mlajših učencih. Drugi del podrobneje opisuje enega izmed teh načinov učenja prvih korakov programiranja - to je bločno programiranje (angl. block-based programming). Sledi osrednji del diplomske seminarske naloge, v katerem je najprej na kratko predstavljeno priljubljeno programsko okolje, ki temelji na bločnem programiranju, Scratch, zatem pa še programsko okolje, ki je neke vrste nadgradnja in izboljšava Scratcha. To je programsko okolje Snap!. Obe okolji sta med seboj primerjani z opisanimi bistvenimi razlikami in s podanimi primeri. V zaključnem delu sledi odgovor na osrednje vprašanje te diplomske seminarske naloge: "Katero programsko okolje je bolj primerno za uvod v programiranje pri predmetu Računalništvo v osnovnih šolah? Scratch 1.4 ali Snap! 4.0?"
Keywords: programsko okolje, SNAP!, bločno programiranje, Scratch, programiranje
Published: 11.03.2021; Views: 21; Downloads: 2
.pdf Full text (2,88 MB)

6.
Bločni jeziki: programiranje z delčki
Tomaž Kosar, Matej Črepinšek, 2021, other educational material

Keywords: programiranje, bločni jeziki, e-gradiva
Published: 25.02.2021; Views: 113; Downloads: 22
.pdf Full text (5,33 MB)

7.
Optimizacija dodeljevanja spodbud pri energetski prenovi objektov
Anže Rosec, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava problem optimizacije dodeljevanja spodbud pri energetski prenovi objektov. Namen dodeljevanja spodbud za izvedbo ukrepov energetske prenove objektov je doseči čim večje zmanjšanje obremenitev okolja, ob razpoložljivem finančnem vložku. Ob številnih različnih ukrepih in različnih učinkih njihove izvedbe je učinkovito dodeljevanje spodbud naloga, ki smo jo rešili z uporabo optimizacijskih metod, ki nam omogočijo, da iz množice možnih rešitev izberemo najprimernejšo. Uvodoma je podana opredelitev problema, namen, cilji in prispevek magistrskega dela ter pregled literature obravnavanega področja. Predstavljena so teoretična izhodišča dodeljevanja spodbud pri energetskih prenovah objektov in zakonodajni okvir, rabe energije v stavbah in vplivov na okolje ter formulacije optimizacijskega problema mešanega celoštevilskega linearnega programiranja. Podan je osnovni optimizacijski model maksimizacije prihrankov energije ter njegova uporaba na primeru iz literature in na primeru dodeljevanja subvencij v Sloveniji. Na podlagi osnovnega je razvit in prikazan nadgrajen optimizacijski model maksimizacije prihrankov emisij toplogrednih plinov, uporaba katerega je prav tako prikazana na praktičnem primeru dodeljevanja subvencij v Sloveniji. V zaključku so obravnavani rezultati dobljeni na podlagi uporabe optimizacijskih modelov ter podane sklepne ugotovitve. Magistrsko delo predstavlja nadgrajen optimizacijski model, ki v primerjavi z izhodiščnim modelom uvaja nov kriterij optimiziranja oziroma namensko funkcijo, s katero nam je omogočena obravnava vseživljenjskih vplivov obravnavanih ukrepov.
Keywords: energetska prenova, dodeljevanje spodbud, učinkovita raba energije, optimizacija, mešano celoštevilsko linearno programiranje
Published: 26.01.2021; Views: 144; Downloads: 21
.pdf Full text (1,99 MB)

8.
Uvajanje računalniško podprtega programiranja pri izdelavi priklopnega vijaka
Dejan Krautberger, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno, kako v podjetju izdelujejo priklopni vijak in konstruiranje tega v programskem paketu fusion 360, s katerim nato s pomočjo podprocesorja pridobimo G kodo in jo primerjamo s kodo, ki jo imajo v podjetju.
Keywords: računalniško, programiranje, izdelava, priklopni vijak
Published: 21.12.2020; Views: 100; Downloads: 17
.pdf Full text (1,09 MB)

9.
Optimalna prostorska razporeditev procesnih naprav za izboljšanje inherentne varnosti
Martin Belcer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali najbolj ugodno postavitev procesnih enot, za zagotovitev čim višje stopnje inherentne varnosti in hkrati nizke stroške postavitve ocevja v prostorski shemi procesa. Prikazana je simulacija različnih odklonskih dogodkov oziroma poškodb procesnih naprav v postopku pridobivanja metanola. Pri tem smo obravnavali dve procesni enoti v kontinuirnem procesu, in sicer reaktor ter separator. Namen naloge je izboljšanje inherentne varnost s optimalno prostorsko razporeditvijo naprav, pri čemer upoštevamo stroške ocevja. Na podlagi distribucijskega modela smo določili obsega eksplozije posamezne komponente prisotne v reakciji (vodik, ogljikov monoksid, metanol in metan). Pridobljene podatke smo uporabili pri optimiranju postavitve naprav v prostorsko mrežo tako, da je minimiral stroške ocevja, pri čemer smo omejili dovoljeno toleranco za inherentno varnost. Tako smo dobili pareto krivuljo rešitev. Pri izračunu tveganja smo upoštevali tudi nevarnost vzajemne eksplozije obeh procesnih naprav. Kot se je izkazalo ima model superstrukture, kjer predstavljamo lokacije s prostorsko mrežo tudi nekaj slabosti, kot je zanemarjanje vpliva naprave izven prostorske mreže, vendar kljub temu nazorno prikaže povezavo med razdaljo tj. stroški ocevja ter inherentnim tveganjem. Zaključimo lahko, da s pravilno postavitvijo naprav lahko znatno izboljšamo inherentno varnost procesov ob nekoliko višjih stroških ocevja.
Keywords: Inherentna varnost, distribucijski model, načrtovanje procesa, matematično programiranje
Published: 04.12.2020; Views: 94; Downloads: 16
.pdf Full text (1,58 MB)

10.
Razvoj mobilne igre z Unity
Šemso Hrnjičić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vsak dan si redno olajšamo delo s pametnimi telefoni s planiranjem, negovanjem stikov itd. Vendar ne uporabljamo pametnih telefonov samo za lajšanje dela. Zato smo se tudi odločili za diplomsko delo, ki prikazuje vse korake razvoja mobilne igre. Cilj diplomskega dela je razvoj delujoče in zabavne mobilne igre, ki bo objavljena na Google Play Store. Najprej so opisani in predstavljeni programi, programski jeziki in storitve, ki so uporabljene pri izdelavi mobilne igre. V nadaljevanju je prikazan nastanek ideje igre in pomoč prejšnjih, neuspešnih projektov. Po pridobitvi ideje so opisani grafični elementi, programiranje, spremenljivke, testiranje, izboljševanje in objava mobilne igre. Z diplomskim delom so prikazani razvoj in objava mobilne igre, učenje osnov programiranja v C# jeziku in uporaba Unityja. Na koncu je viden pomen povratnih informacij igralcev za odpravljanje napak in izboljšave.
Keywords: razvoj, mobilna igra, grafični elementi, programiranje, objava
Published: 06.11.2020; Views: 60; Downloads: 19
.pdf Full text (1,75 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica