1. Obravnava žrtev trgovine z ljudmi v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeAna Tiegl, 2024, undergraduate thesis Abstract: Žrtve trgovine z ljudmi pogosto prihajajo iz revnih držav z visoko stopnjo kriminalitete in korupcije, kjer izobraževanje in družinska podpora nista v ospredju in kjer je prisotna zgodovina zlorab. Identifikacija žrtev je otežena zaradi narave kaznivega dejanja, saj žrtve pogosto nezakonito pripeljejo v tujino, zato ne poznajo svojih pravic, jezika in zakonodaje. Slovenija je predvsem tranzitna in ciljna država za žrtve, ki prihajajo iz različnih držav, redkeje pa je država izvora. Trgovina z ljudmi je osnovana na treh elementih: dejanje, sredstva in namen izkoriščanja. Večina žrtev je rekrutirana na podlagi obljub o boljšem življenju, pri čemer so ranljive zaradi brezposelnosti, revščine, neozaveščenosti, pomanjkanja izobrazbe in spolne diskriminacije. Pravilna identifikacija žrtev je ključna za zaščito, varnost in poznejšo rehabilitacijo. V Sloveniji obravnava žrtev trgovine z ljudmi temelji na pristopu, osredotočenem na preživele, in sicer z vključevanjem celostnega pristopa k zdravljenju, vodenja primerov, podpore in svetovanja. Identifikacijo osebe kot žrtve trgovine z ljudmi opravi policija v sodelovanju z nevladnima organizacijama Slovenska karitas in Društvo Ključ. Kljub prizadevanjem je obravnava žrtev trgovine z ljudmi v Sloveniji pomanjkljiva, in sicer zaradi pomanjkanja financiranja, neustreznega prilagajanja programov specifičnim travmam žrtev in pomanjkljive zdravstvene obravnave – zlasti za osebe, ki se spopadajo z odvisnostjo. Predlogi za izboljšanje vključujejo podaljšanje obdobja krizne namestitve, širše izobraževanje sodnih delavcev in prilagoditev programov za nove vrste žrtev ter širšo pomoč, vključno s podporo žrtvini družini in izvornim državam. Keywords: trgovina z ljudmi, žrtve, programi pomoči, Slovenija, diplomske naloge Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 65
Full text (690,24 KB) |
2. Pomoči državam tretjega svetaMateja Pavlin Oman, 2019, master's thesis Abstract: Države tretjega sveta so države, ki zaostajajo v razvoju. To ne pomeni samo na gospodarskem področju, ampak tudi glede pomanjkanja na splošno. V to skupino držav spadajo Afrika, Azija in Latinska Amerika. Te države si zaradi dolgov skozi desetletja ne morajo pomagati same, zato jim pomagajo razvite države. Te države muči tudi visoka stopnja korupcije, kar pa jih še bolj ovira pri razvoju. Med državami, dajalkami pomoči, sta pomembni predvsem dve, in sicer Evropa in Amerika.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del.
V teoretičnem delu bomo definirali pojme zadolženost držav, vpliv dolga na države ter njihov razvoj. Ukvarjali se bomo s strategijami pomoči državam tretjega sveta in učinkovitosti pomoči. Kako se pozna revščina v državah in kje je največja. Kako vpliva razvoj na države in okolje. Kakšni so stroški pomoči državam tretjega sveta. Kakšni programi čakajo države tretjega sveta in kje se dogaja korupcija ter zakaj in tudi kje je je največ.
V aplikativnem delu bomo navedli, katere so države tretjega sveta, kakšna je njihova zadolženost, kako dolg vpliva na njihov razvoj. Kakšne so te strategije pomoči in kako se izvajajo. Koliko je učinkovita ta pomoč državam tretjega sveta. V kakšni obliki in širini se kaže revščina v državah tretjega sveta, kako revščino omiliti. Kje naj bi se nahajale dislokacije pomoči. Kako se države tretjega sveta razvijajo in kako se imajo namen. Kako vpliva razvoj na okolje. Koliko imajo države stroškov zaradi pomoči tretjim državam. Kateri sta dve največji državi dajalki pomoči, ki pomagata državam tretjega sveta, in kakšna je njuna pomoč ter koliko znaša. Kateri so novi programi pomoči, kakšne pogoje zahtevajo ti programi pomoči za učinkovito pomoč. Kakšen sistem se mora vzpostaviti, da bo na dolgi rok pomagal državam tretjega sveta. Ter kako zmanjšati oz. izkoreniniti korupcijo v teh državah.
Na podlagi raziskave področja držav tretjega sveta smo navedli predloge za izboljšanje programov pomoči. Keywords: države tretjega sveta, pomoč državam tretjega sveta, programi pomoči državam tretjega sveta, zadolženost držav tretjega sveta, revščina, stroški pomoči državam tretjega sveta, korupcija Published in DKUM: 22.10.2019; Views: 3871; Downloads: 402
Full text (1,39 MB) |
3. FINANČNE POMOČI PRI USTANAVLJANJU MALIH IN SREDNJIH PODJETIJMaja Maučec, 2016, undergraduate thesis Abstract: Malo in srednje veliko podjetje je tisto, ki ima majhen delež na trgu, lastniki ga vodijo na oseben način in ni del nobenega večjega podjetja. Pravni obliki takih podjetij sta družba z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) in samostojni podjetnik (s.p.). Kakor ostala podjetja, tudi mala in srednje velika podjetja potrebujejo finančno pomoč. Razne pomoči se lahko pridobijo na državni, regionalni in lokalni ravni. Malim in srednje velikim podjetjem daje veliko pozornosti tudi Evropska unija, ki s posebnimi programi spodbuja nastanek in razvoj teh podjetij, Slovenski podjetniški sklad pa jim preko garancijske sheme zagotavlja zavarovanja v obliki garancij.
Poslovni angeli so posamezniki, ki vlagajo v novonastala podjetja. Pripravljeni so sprejeti večja tveganja in posledično zahtevajo nadpovprečne donose. Zelo so dobrodošli v začetnih fazah razvoja podjetja, kadar banke še niso pripravljene financirati.
Malim in srednje velikim podjetjem nudijo pomoč Slovenski podjetniški sklad, SPIRIT Slovenija, JEREMIE in poslovni angeli. Evropska unija pa nudi pomoč preko kohezijske politike. Med letoma 2014-2020 je na razpolago do 366,8 milijarde evrov za naložbe v evropske regije, mesta in gospodarstvo.
V diplomskem seminarju smo raziskali vlogo MSP v Sloveniji in svetu, predstavili politiko državnih pomoči, ki je v skladu s pravili v okviru EU, ter v zvezi s tem institucije in programe, ki so najpomembnejši pri financiranju. Keywords: Mala in srednja podjetja, finančne pomoči, država, Evropska unija, poslovni angeli, institucije ter programi Published in DKUM: 07.09.2016; Views: 1161; Downloads: 69
Full text (1,47 MB) |