1. Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatovAnton Kokalj, 2022, master's thesis Abstract: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje.
Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov:
̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja,
̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa,
̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki,
̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja,
̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja,
̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in
̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami.
V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank.
V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev. Keywords: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 152; Downloads: 19
Full text (1,88 MB) |
2. Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadkiTjaša Vodička, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov. Keywords: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike. Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 110; Downloads: 40
Full text (2,25 MB) |
3. Uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju adc sistemi d.o.o.Luka Iličič, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je prikazati uvajanje sprememb v tehnološko-razvojnem podjetju ADC sistemi, ki je ustanovljeno na novo in si želi postavitev standarda ISO 9001:2015. Uporabljena je bila metoda analize razkoraka za primerjavo trenutnega stanja v podjetju z zahtevami, ki jih vsebuje standard. Z intervjujem so bile pridobljene potrebne informacije, ki so pripomogle pri vpeljavi standarda ISO 9001:2015. Podjetju so predložene predloge organizacijskih predpisov, potrebnih za standard. Keywords: standard ISO 9001:2015, kakovost, vpeljava, procesi Published in DKUM: 18.01.2023; Views: 93; Downloads: 18
Full text (1,31 MB) |
4. Vrednotenje vpliva strateških elementov na kakovost poslovnih procesovMitja Podlesnik, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo raziskali in opisali strateške elemente in poslovne procese ter ocenili njihovo kakovost. V teoretičnem delu smo najprej predstavili strateške elemente, s strateškim planiranjem povezane poslovne procese in na podlagi literature in raziskav raziskali vpliv strateških elementov na kakovost poslovnih procesov. V ta namen smo analizirali obstoječe metrike vrednotenja kakovosti strateških elementov in poslovnih procesov. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o poznavanju strateških elementov, poslovnih procesov in vplivu strateških elementov na kakovost poslovnih procesov med zaposlenimi v različnih tehnoloških podjetjih. Ugotovili smo, da so zaposleni s strateškimi elementi in poslovnimi procesi delno seznanjeni, večina pa jih meni, da imajo strateški elementi vpliv na kakovost poslovnih procesov. Keywords: strateški elementi, poslovni procesi, kakovost, strateški načrt, metrike, kakovost poslovnih procesov Published in DKUM: 20.12.2022; Views: 156; Downloads: 28
Full text (2,17 MB) |
5. Predlog sprememb pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesa sprejema blagovnega pisma naslovljenega v tujino na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaSandra Koren, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo temelji na praktičnem usposabljanju, pri katerem smo podrobno spoznali proces opravljanja storitev za poštnim okencem na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj. V prvem delu diplomskega dela smo zajeli teoretične osnove, opisali podjetje, njegovo zgodovino in predstavili poštne storitve, ki jih nudi Pošta Slovenije. V drugem delu pa smo naredili analizo stanja, pri kateri smo opisali obstoječe stanje opravljanja storitev sprejema pošiljk na poslovalnici 3325 Šoštanj. Za procese, za katere smo predlagali možne izboljšave, smo izrisali tudi procesne karte. Nato smo izvedli kritično analizo stanja in ugotovili, da bi lahko pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesu sprejema mednarodne blagovne pošiljke skrajšali čas opravljanja procesa. Predlagali smo možni rešitvi in preverili skrajšanje časa procesov po vpeljavi predlaganih rešitev. Keywords: mednarodna blagovna pošiljka, Pošta Slovenije, poštne storitve, pošiljka z odkupnino, procesi Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 140; Downloads: 17
Full text (2,90 MB) |
6. Prenova skladiščnega sistema za učinkovito poslovanje v podjetju Dolinšek transport d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMartin Dolinšek, 2022, undergraduate thesis Abstract: Predstavljeno diplomsko delo se navezuje na področje skladiščnih procesov, skladišč ter na prikaz rešitev v skladišču podjetja Dolinšek transport d. o. o. V diplomskemu delu v prvem delu obravnavamo skladiščne procese in vrste skladišč. Poleg tega opredelimo tudi teoretične vsebine glede sistema skladiščnih regalov v zaprtih skladiščih. V drugem delu diplomskega dela analiziramo izziv neučinkovitih skladiščnih procesov v podjetju Dolinšek transport d. o. o., ki onemogočajo nadaljnji razvoj ter izboljšanje poslovnih rezultatov v primerjavi z drugimi logističnimi podjetji. Podjetje se poleg neučinkovitega načina skladiščenja spoprijema tudi z izzivom pomanjkanja skladiščnih površin. Prenova procesov skladiščenja v podjetju bi povečala produktivnost in dobiček ter skrajšala zamude tovornih vozil. Predlog prenove procesov vključuje tudi okoljevarstveni vidik pri uvedbi električnega viličarja in električnega industrijskega dvigala, kar bi povečalo produktivnost skladišča. Poleg tega bi uvedli tudi paletne regale, s katerimi bi dosegli boljšo organiziranost in preglednost v skladiščnem prostoru. Keywords: skladišče, skladiščna oprema, skladiščni procesi, paletni regali, električni paletni viličar, industrijsko dvigalo, analiza učinkovitosti Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 115; Downloads: 20
Full text (2,27 MB) |
7. Avtomatizacija poslovnih procesovAjda Imerović, 2022, undergraduate thesis Abstract: V raziskavi proučujemo avtomatizacijo poslovnih procesov v podjetjih. Začeli bomo z zgodovino poslovnih procesov, kako so se spreminjali in posodabljali z leti in kakšne so značilnosti avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA). Tudi bomo povedali razliko med BPA in robotske avtomatizacije postopkov (angl. Robotic Process Automation; RPA), ter nekatere pomembne in koristne razloge za uvedbo BPA v podjetje. Na koncu bomo povedali en primer uvedbe avtomatizacije v banko.
Avtomatizacija poslovnih procesov je avtomatizacija dnevnih, ponovljivih poslovnih procesov, ki se običajno izvajajo ročno. BPA lahko zajema vse od večstopenjskih potekov dela do preprostih odgovorov strankam in ponuja možnost, da hitro in učinkovito izvedemo ponavljajoča se opravila ter preidemo na brezpapirne procese. To pomeni avtomatiziranje delovnih mest, kjer se čezmerna količina surovih podatkov in dokumentacije, kot so razvoj izdelkov, prodaja, človeški viri in drugo.
Kljub ogromnemu napredku in olajšavi opravljanja procesov v podjetju, obstajajo pa tudi določene omejitve pri avtomatizaciji poslovnih procesov, zaradi katerih ni možno avtomatizirati nekateri proces na želen način, vendar lahko skrajšamo čas njegove izdelave na način da delno avtomatiziramo proces. Keywords: avtomatizacija, poslovni procesi, BPA, RPA, BPM Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 104; Downloads: 36
Full text (1,00 MB) |
8. Wienerjev procesEva Laznik, 2022, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih nekaj desetletjih so se svetovni finančni trgi sunkovito razcveteli na področju finančnih produktov, znanih kot izvedeni finančni instrumenti. Glavne vrste izvedenih finančnih instrumentov so nestandardizirane in standardizirane terminske pogodbe ter opcije, s katerimi se trguje na borzah po vsem svetu. V diplomskem delu smo največ pozornosti namenili opcijam in stohastičnim procesom. Različni modeli vrednotenja opcij izhajajo iz slučajnih procesov, imenovanih stohastični procesi. Wienerjev proces ali Brownovo gibanje je zvezni stohastični proces z zvezno slučajno spremenljivko, ki je osnova procesa, s katerim modeliramo gibanje cen delnic (geometrijsko Brownovo gibanje). Je temelj Itôve leme, ključnega procesa za določanje cen izvedenih finančnih instrumentov. Ti procesi so podlaga za razumevanje enačbe za določanje cen opcij, znane kot Black-Scholesova enačba, ki je predstavljala velik preboj v zgodovini ekonomije. Keywords: izvedeni finančni instrumenti, opcije, borza, delnice, stohastični procesi, normalna porazdelitev, Brownovo gibanje, volatilnost, Wienerjev proces, Itôva lema Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 103; Downloads: 23
Full text (4,36 MB) |
9. Logistični procesi v podjetju Kozmetika AfroditaSamanta Kolar, 2022, undergraduate thesis Abstract: Logistični procesi so v podjetju odgovorni za pretok materiala skozi celoten proces proizvodnje, zato predstavljajo osnovo za tekočnost poslovanja vsakega proizvodnega podjetja. Ker so cilj vsakega podjetja čim nižji stroški, sočasno ob večji konkurenčnosti in večjemu dobičku, mora vsako podjetje poskrbeti za čim boljšo organiziranost nabavne, notranje, distribucijske ter poprodajne logistike.
V diplomskem delu smo proučevali logistične podsisteme v proizvodnem podjetju Kozmetika Afrodita d.o.o. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem logistike in jo razdelili glede na dejavnost, področje uporabe in opazovanja. Nato smo navedli in opisali vse štiri logistične podsisteme, torej nabavno, notranjo, distribucijsko in poprodajno logistiko, kar nam je bilo v naslednjih poglavjih diplomskega dela v pomoč pri proučevanju navedenih podsistemov na primeru podjetja. V drugem delu diplomskega dela smo izvedli empirično raziskavo in predhodno navedeno teorijo preučili ter jo aplicirali na primer podjetja Kozmetika Afrodita d.o.o. Fokusirali smo se predvsem na analizo poteka postopkov nabavne, proizvodne ter distribucijske logistike in opisali značilnosti poprodajne logistike v omenjenem podjetju. Pri tem smo prišli do zaključka, da so vsi omenjeni logistični procesi oziroma faze v proizvodnem procesu tesno povezani. Za uspešno poslovanje podjetja je ključnega pomena, da so oddelki podjetja medsebojno usklajeni in se dopolnjujejo. Ugotovili smo tudi, da nižji stroški poslovanja podjetju omogočajo doseganje konkurenčne prednosti, kar hkrati vodi do večjega dobička podjetja. Keywords: logistika, proizvodno podjetje, logistični procesi, logistični podsistemi Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 151; Downloads: 58
Full text (1,69 MB) |
10. Organizacija gradbišča in tehnološki procesi vodnogospodarske ureditve v občini Šentilj : diplomsko deloAmmar Šiljić, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni organizacija gradbišča in tehnološki procesi vodnogospodarske ureditve v občini Šentilj v Slovenskih goricah v sklopu projekta Ureditev križanj cest z železnico na odseku železniške proge Pesnica-Šentilj-državna meja. V prvem delu so predstavljeni osnovni projektni podatki, kot so lokacija izvedbe vodnogospodarske ureditve, namen izvedbe omenjenega projekta ter proučitev pogojev za izgradnjo. V nadaljevanju diplomskega dela se osredotočimo na organizacijo gradbišča s tehničnim poročilom, v katerem so opisani dostop do gradbišča, komunalni priključki, začasni objekti, deponije, potrebna delovna sila in delovna sredstva ter varnost in zdravje pri delu. V zadnjem delu so opisani tehnološki procesi izvedbe vodnogospodarske ureditve ter materiali, ki se uporabljajo pri gradnji. Zaključni del naloge prikazuje situacijo organizacije gradbišča. Keywords: gradbeništvo, organizacija gradbišča, gradbena dela, tehnološki procesi grajenja Published in DKUM: 25.08.2022; Views: 194; Downloads: 29
Full text (11,58 MB) |